To 2023 θα είναι μια σχετικά καλή χρονιά - Επενδύουμε στη βιωσιμότητα, τους ανθρώπους, τις υπηρεσίες και τις υποδομές μας

09-05-23 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Η βιωσιμότητα των λειτουργιών αλλά και της γαστρονομίας αποτελεί κεντρικό άξονα των ξενοδοχείων του Metaxa Hospitality Group, σύμφωνα με τον Marketing & PR Director του ομίλου, κ. Κωνσταντίνο Τριανταφύλλη, ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη στο Tornos News στο περιθώριο του 1ου Διεθνούς Γαστρονομικού και Πολιτιστικού Συμποσίου του Πανεπιστημίου YALE που διεξήχθη στις 3 και 4 Μαϊου 2023 στο Ηράκλειο Κρήτης.

O κ. Τριανταφύλλης, ο οποίος συμμετείχε στις εργασίες του συμποσίου, αναφέρθηκε στις πρακτικές βιωσιμότητας που εφαρμόζει ο όμιλος στα ξενοδοχεία του και στον αντίκτυπο που αυτές έχουν στην τοπική κοινότητα, στο περιβάλλον, στις τοπικές οικονομίες αλλά και στους διεθνείς επισκέπτες τους.

Όσον αφορά για το 2023, δήλωσε ότι θα είναι μια σχετικά καλή χρονιά καθώς οι προκλήσεις «τρέχουν» και εξέφρασε την αισιοδοξία του για την προσέλκυση ταξιδιωτών από τις Ευρωπαϊκές αγορές, το Ισραήλ και την Αμερική.

-Ποια θέση έχει η βιωσιμότητα στη λειτουργία ενός σύγχρονου ξενοδοχείου;

Στον Metaxa Hospitality Group υπηρετούμε τον τομέα της φιλοξενίας ο οποίος για εμάς είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον τομέα της βιωσιμότητας. Είναι μια οριζόνται σταθερά που διαπερνά τις υπηρεσίες μας και τη λειτουργία μας από την ημέρα ίδρυσης του ομίλου το 1975 και έτσι εμείς εκπληρώνουμε όχι μονο το ηθικό μας χρέος, αλλα πιστεύουμε και ότι η πρόοδος και ανάπτυξη έρχεται μόνο μέσα από βιώσιμες πρακτικές. Έτσι συνδέουμε οργανικά τον τομέα της φιλοξενίας με τη βιωσιμότητα, και κατ’ επέκταση με το περιβάλλον, την κοινωνία, την οικονομία.

-Πώς διασφαλίζετε τη βιωσιμότητα στη γαστρονομία;

Η γαστρονομία στα ξενοδοχεία του Metaxa Hospitality Group, είναι σημαντικός παράγοντας στον οποίο έχουμε επενδύσει για τη βιώσιμη λειτουργία των ξενοδοχείων. Επενδύουμε στον τομέα της γαστρονομίας, μέσα από ένα βασικό τρίπτυχο...

1. Επιλέγουμε για τα εστιατόρια και τα μπαρ των ξενοδοχείων μας τοπικούς προμηθευτές, από τους οποίους προέρχεται το 80% των προμηθειών μας.

2. Με έντεκα από το σύνολο των προμηθευτών μας, δημιουργήσαμε μια πρωτοπόρα πρωτοβουλία στο χώρο της Ελληνικής φιλοξενίας με τίτλο «Βιώσιμες Προμήθειες», για την οποία έχουμε βραβευθεί διεθνώς και σε εθνικό επίπεδο. Οι προμηθευτές αυτοί, εκπαιδεύονται μαζί μας ώστε να ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές στη δική τους επιχείρηση. Έτσι δημιουργούμε ένα μεγάλο σύστημα, πολλούς δορυφόρους βιωσιμότητας, πολλαπλασιάζοντας τη θετική επίδραση στο περιβάλλον, στην κοινωνία και στην οικονομία.

3. Επίσης παράγουμε την τροφή που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας. Μέσα από τη δράση «Βιώσιμη Ξενοδοχειακή Γεωργία» καλλιεργούμε στους κήπους των ξενοδοχείων μας φρούτα, λαχανικά, βότανα και αυτά τα συνδέουμε με τα εστιατόρια. Στην Κρήτη ειδικότερα, το 2022 είχαμε 22.000 γεύματα τα οποία συνδέθηκαν με το βιολογικό εστιατόριο του ξενοδοχείου Creta Maris με τις καλλιέργειες που είχαμε στους κήπους μας.

-Ποιο ειναι το feedback που καταγράφεται από τους ταξιδιώτες;

Οι επισκέπτες δείχνουν τεράστιο ενδιαφέρον για τον τροπο που προσεγγίζουμε το φαγητό στα ξενοδοχεία μας, γιατί η γαστρονομία, όπως έχουν δείξει έρευνες, είναι σημαντικός παράγοντας επιλογής προορισμού ή μιας τουριστικής εμπειρίας. Έτσι λοιπόν το feedback που έχουμε από τους επισκέπτες είναι ότι ενδιαφέρονται να γευτούν την τοπική γαστρονομία, να ζήσουν την τοπική κουλτούρα, έτσι έρχονται σε επαφή με τον τοπικό πολιτισμό και παίρνουν μαζί τους φεύγοντας εμπειρίες του προορισμού που στη συνέχεια τις διαδίδουν, κάτι που αποτελεί ένα από τα στοιχήματά μας.

-Υπάρχει διεθνώς η τάση για διαχείριση του food waste στα ξενοδοχεία. Ποιες είναι οι δικές σας πολιτικές;

Η διαχείριση του υπολοιπόμενου φαγητού είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για τα ξενοδοχεία γιατί το φαγητό έχει σημαντικό μερίδιο στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Στα δικά μας ξενοδοχεία υπηρετούμε την πολιτική zero waste to landfill. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε πάρει τις εξής πρωτοβουλίες: κατευθύνουμε οργανικά απόβλητα που περισσεύουν από τις κουζίνες μας σε μια τοπική εταιρία όπου μετατρέπονται σε βιοαέριο. Έτσι, μειώνουμε το αποτύπωμα της χωματερής στο περιβάλλον. Όσα απόβλημα δεν μπορούν να μετατραπούν σε βιοαέριο, τα μεταφέρουμε στους κήπους μας και εκεί με ειδικές οργανικές συνθήκες που διαμορφώνουμε, μετατρέπονται σε κομπόστα. Αυτό χρησιμοποιείται ως λίπασμα για να μπορέσουμε να το χρησιμοποιήσουμε στον κήπο.

-Πώς επηρεάζουν τη λειτουργία των ξενοδοχείων οι ελλείψεις προσωπικού;

Είναι γεγονός ότι το θέμα του προσωπικού είναι ένα ζήτημα που απασχολεί όχι μόνο τον ξενοδοχειακό κλάδο, αλλά όλους τους κλάδους της οικονομίας. Αυτό που εμείς κάνουμε στον Metaxa Hospitality Group είναι ότι δίνουμε μεγάλη βαρύτητα, θεωρούμε τους ανθρώπους μας δύναμη της τουριστικής εμπειρίας, είναι οι άνθρωποι που καθημερινά έρχονται σε επαφή με τον επισκέπτη, είναι αυτοί που μεταφέρουν το χαμόγελο, την εμπειρία στον επισκέπτη. Παίρνουμε μια σειρά από πρωτοβουλίες για τους εργαζόμενούς μας. Είναι δεδομένο ότι ένας εργαζόμενος πρέπει να αμείβεται καλά, να του δίνουμε τα οικονομικά κίνητρα να δουλέψει μαζί μας. Στον όμιλο έχουμε εισάγει επιδόματα γάμου, τέκνου, μπόνους για όσα χρόνια εργάζεται μαζί μας κλπ, και είναι πολλές οι περιπτώσεις στις οποίες έχουμε case study ανθρώπων οι οποίοι ξεκίνησαν από πολύ χαμηλά, έχουν δείξει πιστότητα στον όμιλο, έχουν εξελιχθεί και σήμερα έχουν φτάσει να έχουν διοικητικές θέσεις.

-Ποια είναι η πορεία κρατήσεων από το εξωτερικό για το 2023;

Οι κρατήσεις για το 2023 δείχνουν ότι θα είναι μια σχετικά καλή χρονιά. Κινούμαστε περίπου στα περυσινά επίπεδα, αλλά όλα αυτά είναι πάντα υπό την αίρεση εξωτερικών παραγόντων. Τα τελευταία χρόνια περάσαμε πανδημίες, πόλεμο, ενεργειακή κρίση, αύξηση του κόστους παραγωγής και όλα αυτά είναι παράγοντες απρόβλεπτοι που μπορεί να επηρεάσουν την τουριστική κίνηση. Αυτό που πρέπει να κάνει κανείς είναι να επενδύει στους ανθρώπους, στις υποδομές, στις υπηρεσίες του - και αυτό συνεχίζουμε να κάνουμε κι εμείς - έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ισχυρός και πιο έτοιμος στις προκλήσεις της εποχής.

Παραδοσιακά, η Κρήτη είναι ένας προορισμός ο οποίος στηρίζεται στην Ευρωπαϊκή αγορά ταξιδιωτών. Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία είναι από τις αγορές οι οποίες αποτελούν τους ισχυρούς πυλώνες επισκεπτών. Από την άλλη υπάρχουν επισκέπτες και από το Ισραήλ, υπάρχει σημαντική άνοδος της Αμερικής για την Κρήτη. Αντίστοιχα, στη Σαντορίνη έχουμε επισκέπτες από την Αμερική καθώς και από Αγγλία και κεντρική Ευρώπη.

 

διαβάστε ακόμα

Η Ryannair δεν ενδιαφέρεται για τα πακέτα διακοπών - Κοντά σε συμφωνία με 10 από τους 11 μεγαλύτερους OTAs
Παράταση έως 25 Ιουνίου στα προγράμματα κοινωνικού και ιαματικού τουρισμού για τους δικαιούχους του ΛΑΕ
ΕΛΣΤΑΤ: +5% οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία, κάμπινγκ και ενοικιαζόμενα δωμάτια το Μάρτιο
UN Tourism: Στο 97% του 2019 ο παγκόσμιος τουρισμός το α’ τρίμηνο του 2024, +1% οι διεθνείς αφίξεις στη Μεσόγειο
Όλγα Κεφαλογιάννη | Πόλος έλξης οι περιοχές πολιτιστικής δραστηριότητας
Μαθητές Λυκείου της Λιέγης ήρθαν για 15η φορά στη Ρόδο!
ΕΟΤ: Προβολή της ελληνικής γαστρονομίας και της Αττικής σε Ρουμανία και Σερβία
Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ: 21η η Ελλάδα στον παγκόσμιο τουριστικό δείκτη του 2024 – Σε επίπεδα 2019 ο παγκόσμιος τουρισμός
RND | Μία ακόμη χρονιά κλειστό το Ναυάγιο της Ζακύνθου
Ευρωπαϊκό Δικαστήριο | Αμφισβητείται η αποζημίωση για καθυστέρηση πτήσης λόγω έλλειψης προσωπικού στο αεροδρόμιο