Handelsblatt | Πράσινη ενέργεια στη Γερμανία μέσω Ελλάδος

11-10-23 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε μία ασταθή γεωπολιτική συνθήκη, η Ελλάδα επιδιώκει να ισχυροποιήσει τη θέση της και να μετατραπεί σε ενεργειακό κόμβο της Ευρώπης. «Η χώρα δεν θέλει μόνο να εξάγει ηλεκτρική ενέργεια από τους ελληνικούς ηλιακούς και αιολικούς σταθμούς, αλλά επιθυμεί ακόμη μακροπρόθεσμα να παρέχει πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, η οποία θα παράγεται στην Αίγυπτο και θα φτάνει ως τη Γερμανία», δημοσιεύει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt.

«Τώρα το σχέδιο παίρνει σάρκα και οστά. Ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε συνομιλίες με τέσσερις γερμανικούς διαχειριστές σχετικά με την κατασκευή γραμμής συνεχούς ρεύματος 500 κιλοβόλτ (kV), η οποία θα είναι μέρος ενός μεγαλύτερου δικτύου. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη δύο έργα για την παροχή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας μέσω υποθαλάσσιων καλωδίων από την Αίγυπτο στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, μέσω της Ελλάδας. Λόγω της μεγάλης προόδου που έχει σημειωθεί στην επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η Ελλάδα θα μπορούσε να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας».

Δεδομένου ότι «ορισμένες ημέρες η Ελλάδα παράγει περισσότερη πράσινη ηλεκτρική ενέργεια απ' όση καταναλώνει η ίδια, […] δημιουργείται ένα ενεργειακό πλεόνασμα 3 έως 7 Gigawatt. Αναζητώντας πιθανούς αγοραστές της πλεονάζουσας πράσινης ενέργειας, η Ελλάδα έχει εστιάσει στη Γερμανία, τον μεγαλύτερο καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη».

Ένα από τα βασικά ερωτήματα παραμένει το ποια διαδρομή θα πρέπει να ακολουθήσει η ενεργειακή σύνδεση από την Ελλάδα προς τη Γερμανία. Ως επικρατέστερο σενάριο προκρίνεται «μια γραμμή […] μήκους περίπου 1.300 χιλιομέτρων που θα εκτείνεται από την Ελλάδα μέσω των δυτικών Βαλκανίων έως τη νότια Γερμανία».

Ωστόσο, «ο ειδικός σε θέματα ενέργειας Γιώργος Στάμτσης προτείνει μια άλλη οδό: μία διαδρομή μέσω των Ανατολικών Βαλκανίων, δηλαδή μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Ουγγαρίας, με προορισμό την Αυστρία και τη Γερμανία. "Η περιοχή αυτή είναι γεωπολιτικά πιο σταθερή από τα Δυτικά Βαλκάνια", υποστηρίζει ο Γιώργος Στάμτσης, ενώ "θα επέτρεπε επιπλέον και στη Βουλγαρία να εξάγει το πλεόνασμα πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη". Η ικανότητα μεταφοράς της γραμμής θα είναι 3 GW σε πρώτο στάδιο και θα επεκταθεί σταδιακά σε 6 και 9 GW: μία ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που αντιστοιχεί στις ανάγκες περίπου 36 εκατομμυρίων νοικοκυριών».

Η οικονομική εφημερίδα καταλήγει πως σίγουρα «θα περάσει πολύς καιρός μέχρι η πράσινη ηλεκτρική ενέργεια να ρέει από τη Βόρεια Αφρική μέχρι τη Γερμανία. Οι ειδικοί υπολογίζουν ότι ένα τέτοιο έργο απαιτεί δέκα χρόνια από τον σχεδιασμό έως την ολοκλήρωσή του. Γεγονός που σημαίνει ότι ο αγωγός δεν θα τεθεί σε λειτουργία πριν από το 2033».

Πηγή: DW

διαβάστε ακόμα

«Τρόμος» η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα; | Focus: Κυνήγι θησαυρού ο σταθμός φόρτισης
Σαντορίνη | Πλήθος ξενοδόχων στην εκδήλωση "Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό"
Τουρισμός | Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024
Σε ισχύ από τη Δευτέρα η νέα οδηγία για το περιβαλλοντικό έγκλημα
Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους