Εστιατόρια & ξενοδοχεία στους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας την 3ετία

17-10-17 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι δραστηριότητες εστιατορίων και τα ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα ήταν οι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας που κατέγραψαν υψηλή δυναμική ανάπτυξης την περίοδο 2013-2016, σύμφωνα με στοιχεία από το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού.

Ο δείκτης παρουσιάζει το δυναμισμό των κλάδων οικονομικής δραστηριότητας για το σύνολο της χώρας. 

Βάσει του σχετικού δείκτη που κατάρτισε το Ινστιτούτο, τα εστιατόρια εμφανίζουν τον υψηλότερο δυναμισμό, με ανάπτυξη 84% την τριετία.

Τα ξενοδοχεία, συμβαδίζοντας με την αύξηση του Τουρισμού στη χώρα, βρέθηκαν στην έκτη και τελευταία θέση των κλάδων που παρουσίασαν ισχυρή δυναμική την τριετία, με ποσοστιαία ανάπτυξη 33%.

Μέσο δυναμισμό ανέπτυξαν οι θαλάσσιες και ακτοπλοϊκές μεταφορές, οι οποίες κινήθηκαν επίσης αυξητικά (+38%) όμως βρέθηκαν στην 9η θέση της κατάταξης βάσει του δείκτη, και οι δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων, 2 θέσεις πιο χαμηλά, παρουσίασαν αύξηση 56%.

Επίσης, όπως διαφαίνεται στην ανωτέρω εκροή, η ενοικίαση και εκμίσθωση μηχανοκίνητων οχημάτων, βρίσκονται πολύ πιο χαμηλά, παραμένει όμως στη ζώνη μέσο δυναμισμού με ανάπτυξη 88%. 

Όσον αφορά τον δυναμισμό επαγγελμάτων για την περίοδο 2013-2016, το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού τοποθετεί στη δεύτερη θέση τους σερβιτόρους ενώ στη ζώνη μέσου δυναμισμού εντάσσονται οι μάγειρες, οι ταξιδιωτικοί συνοδοί-εισπράκτορες-ξεναγοί, ενώ οι διευθυντές ξενοδοχείων και εστιατορίων τοποθετούνται στη χαμηλότερη ζώνη δυναμισμού.

διαβάστε ακόμα

ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια
Έντονη ζήτηση για ταξίδια στην Αμερική το 2024
HolidayCheck: Εκδήλωση στην Κρήτη για την τοποθέτηση των ξενοδοχείων στις γερμανόφωνες αγορές
Ε.Ξ. Ρόδου | Αίτημα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για Τμήμα Σπουδών Φιλοξενίας στη Ρόδο