Η τουριστική δημοφιλία της Ελλάδας στην Τσεχία ανοίγει το δρόμο στις εξαγωγές κρασιών

11-11-23 | ΑΓΟΡΕΣ

Η Τσεχική Δημοκρατία εμφανίζεται στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια ως μια ταχέως αναδυόμενη αγορά κρασιού στην Ευρώπη, ιδιαίτερα μετά την είσοδο της στην ΕΕ και την μέσω της οικονομικής της ανάκαμψης υιοθέτηση νέων προτύπων διαβίωσης.

Έτσι, κυρίως μεταξύ των πλέον εύπορων κατοίκων των αστικών κέντρων, αναπτύσσονται ευνοϊκές συνθήκες για την εισαγωγή κρασιών από το εξωτερικό, τόσο από χώρες γνωστές για την παραγωγή επώνυμων κρασιών, όσο και από τις λεγόμενες χώρες του νέου κόσμου που εισέρχονται δειλά στην αγορά της Τσεχίας, κυρίως λόγω προσιτών τιμών.

Ταυτόχρονα, η Τσεχία διαθέτει μικρή παραγωγή κρασιών, ενώ είναι παγκοσμίως γνωστή για την παραγωγή και κατανάλωση μπύρας, αφού παραμένει πρώτη σε κατανάλωση μπύρας παγκοσμίως με ετήσια κατανάλωση περί τα 135,4 λίτρα ανά κάτοικο ετησίως.

Παρ’ όλα αυτά, τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται ότι η ετήσια κατανάλωση μπύρας βαίνει ελαφρά μειούμενη, ενώ αντίθετα αυξάνεται αργά αλλά σταθερά η κατανάλωση κρασιού και άλλων αλκοολούχων ποτών.

Παρά τον σκληρό ανταγωνισμό και την παγιωμένη στάση του μέσου Τσέχου καταναλωτή να επιλέγει τα κρασιά πρώτα με γνώμονα την τιμή παρά την ποιότητα, καθώς επίσης και την προτίμησή του σε καθημερινή βάση στην κατανάλωση μπύρας και ντόπιων κρασιών, προοπτικές αύξησης των Ελληνικών κρασιών στην Τσέχικη αγορά εξακολουθούν να υπάρχουν, δεδομένου ότι  η αγορά έχει απελευθερωθεί πλήρως και ακολουθεί τα πρότυπα σήμανσης πιστοποίησης και νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής ΄Ένωσης.

Επίσης, η Τσεχία συνεχίζει να υιοθετεί σταδιακά δυτικά έθιμα και τάσεις σε διάφορους τομείς. Χάρη στον τουρισμό, οι Τσέχοι ανακαλύπτουν τη γαστρονομία και τα ποτά χωρών με ισχυρή παράδοση οινοποίησης, όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία, η οποία έχει εκδηλωθεί με διεθνοποίηση της κουζίνας και με μεγαλύτερο ενδιαφέρον και εκπαίδευση για το κρασί. Με αυτόν τον τρόπο, το κρασί κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στην αγορά.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι υψηλό ποσοστό Τσέχων έχει έλθει σε επαφή με τα Ελληνικά κρασιά και ποτά και την Ελληνική κουζίνα, αφού η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών πρώτων τουριστικών προορισμών και πάνω από 400.000 Τσέχοι περνούν τις διακοπές τους κάθε χρόνο στην Ελλάδα.

Η γαστρονομία και τα σημεία πώλησης ποτών, όπως wine bars και κάβες, αναπτύσσονται ραγδαία στην Τσεχία, τόσο λόγω εκμοντερνισμού των αντιλήψεων και του τρόπου ζωής, ιδιαίτερα των νεότερων γενιών, όσο και λόγω της αυξανόμενης επισκεψιμότητας από ξένους τουρίστες, ιδιαίτερα στην περιοχή της Πράγας, του Μπρνό , των λουτροπόλεων καθώς και άλλες τουριστικά ενδιαφέρουσες περιοχές.

Στον βαθμό που δεν έχει επέλθει ακόμη κορεσμός και οι εισαγωγές κρασιών εξακολουθούν να αυξάνονται, πολλές φορές μάλιστα και από ιδιαίτερα δυσπρόσιτες χώρες, εξακολουθεί η ποιότητα των ελληνικών κρασιών και η ευρωπαϊκή τους ταυτότητα να συνιστούν μια ευνοϊκή συγκυρία για τα ελληνικά κρασιά και αξίζει να καταβληθεί με τα σύγχρονα μέσα του μάρκετινγκ μια εκ νέου προσπάθεια, ώστε να έχουν μια πιο ικανοποιητική παρουσία στην Τσεχική αγορά.

Ο πλέον ενδεικνυόμενος τρόπος διείσδυσης στην αγορά είναι με την βοήθεια ενός έμπειρου εισαγωγέα στη διανομή κρασιών. Περαιτέρω, θα ήταν σκόπιμο οι ΄Έλληνες ενδιαφερόμενοι οινοποιοί να συμμετέχουν, είτε ως εκθέτες, είτε ως επισκέπτες, στην κλαδική έκθεση κρασιών, wineprague, που πραγματοποιείται ετησίως στην Πράγα και προγραμματίζεται για τις 14-15 Μαΐου, ώστε να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τη χώρα και τις ιδιαιτερότητες του κλάδου.

Ομοίως μέσω των ελληνικών οινικών και άλλων φορέων, θα μπορούσαν να αναληφθούν συλλογικές πρωτοβουλίες για την ανάδειξη των ελληνικών κρασιών και των γηγενών ποικιλιών σε συνδυασμό με ελληνικά τρόφιμα στην Τσεχία, είτε υπό τη μορφή αρθρογραφίας και στα μέσα δικτύωσης, είτε μέσω πρόσκλησης Τσέχων δημοσιογράφων να επισκεφθούν ελληνικά οινοποιεία, είτε ενδεχομένως μέσω παρουσίασης κρασιών από sommelier σε επιλεγμένο κοινό στην Τσεχία.

Συνοψίζοντας θεωρείται ότι η Τσέχικη αγορά κρασιού και ποτών, με πληθυσμό 10,5 εκατ. κατοίκων και πολύ υψηλή κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, γεωγραφική εγγύτητα και κοινό ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο, είναι μια αγορά που θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στις επιδιώξεις των Ελλήνων εξαγωγέων για την προώθηση των προϊόντων τους.

 

διαβάστε ακόμα

Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους
Τουρισμός | ΤUI Γερμανίας: Άνοιξαν οι κρατήσεις για το 2025 - Κρήτη, Ρόδος και Κως ακολουθούν τη Μαγιόρκα στις πτήσεις
Άφιξη του πρώτου τσάρτερ στο αεροδρόμιο της Σητείας
Αερομεταφορές: 22 νέες και εποχικές συνδέσεις ξεκινούν από το αεροδρόμιο της Αθήνας το Μάιο
Amadeus: Οι ξενοδόχοι επενδύουν περισσότερο στην τεχνολογία και την εξατομίκευση υπηρεσιών
ΕΟΤ Σερβίας: Τα Χανιά στον πρώτο online σερβικό ταξιδιωτικό οδηγό
Ωράριο σαν... κλειστό στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου | Έντονες διαμαρτυρίες
Καβάλα | Θεμέλιος λίθος για το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα