Ουγγαρία: Αλλεπάλληλα κρούσματα παραπλάνησης ελληνικών επιχειρήσεων μέσω Διαδικτύου

11-10-23 | ΑΓΟΡΕΣ

Αλλεπάλληλα κρούσματα παραπλάνησης ελληνικών επιχειρήσεων μέσω Διαδικτύου έχουν καταγραφεί από αμφίβολης προέλευσης, ιστοσελίδες εταιρειών που φέρονται να έχουν την έδρα τους στην Ουγγαρία

Αυτό αναφέρει σε έκθεση του το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στη Βουδαπέστη.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά πέραν των νομίμως καταχωρημένων και αξιόπιστων ουγγρικών εταιρειών, που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για εμπόριο και προβολή των προϊόντων τους, κατά καιρούς εμφανίζονται, αμφίβολης προέλευσης, ιστοσελίδες εταιρειών που φέρονται να έχουν την έδρα τους στην Ουγγαρία και προσφέρουν προϊόντα σε ιδιαιτέρως χαμηλές τιμές.

Στις ιστοσελίδες των εταιρειών αυτών, συνήθως αναφέρεται ότι υπάρχει η δυνατότητα εμπορίας πολλών και διαφορετικών προϊόντων, σε ιδιαιτέρως ελκυστικές τιμές (συχνότερα καταχωρούνται προϊόντα ξυλείας, καυσόξυλα-pellets, ζάχαρη, αλεύρι, scrap, μέρη από πουλερικά, αναπτήρες και φυτικά έλαια). Οι προσφερόμενες τιμές πώλησης των προϊόντων, είναι προκλητικά χαμηλές σε σχέση με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό στην αγορά, προκειμένου να προσελκύσουν ανυποψίαστες εταιρείες και καλόπιστους επιχειρηματίες.

Τα στοιχεία επικοινωνίας των εταιρειών που επιχειρούν την απάτη, είναι συνήθως ηλεκτρονικές ταχυδρομικές διευθύνσεις (yahoo, gmail, hotmail, κλπ) και αριθμοί ουγγρικών καρτοκινητών τηλεφώνων, έτσι ώστε να καθίσταται εξαιρετικά δύσκολος ο οποιοσδήποτε έλεγχος και εντοπισμός τους.

Η πλέον συνηθισμένη τακτική που ακολουθούν οι εν λόγω «εταιρείες» για να αποσπάσουν χρηματικά ποσά από τα θύματά τους, είναι να θέτουν ως προϋπόθεση ολοκλήρωσης της εμπορικής συναλλαγής την αποστολή εμβάσματος ή προκαταβολής, μικρού όμως ύψους (συνήθως μεταξύ 1.000 - 2.000 ευρώ, χωρίς να αποκλείονται μεγαλύτερα ποσά, αλλά πάντως πολύ χαμηλά ως προς τη συνολική αξία της παραγγελίας) ώστε να μην  αποθαρρυνθούν οι ενδιαφερόμενοι. Τα χρηματικά αυτά εμβάσματα, οι εταιρείες-θύματα καλούνται να αποστείλουν:

α) σε τραπεζικούς λογαριασμούς ουγγρικών τραπεζών, για τον έλεγχο των οποίων απαιτείται δικαστική εντολή

β) μέσω του διεθνούς συστήματος ηλεκτρονικών πληρωμών και αυθημερόν εκτέλεσης της εντολής (π.χ. Western Union)

γ) σε τραπεζικά ιδρύματα εκτός Ουγγαρίας (συνήθως σε Πολωνία, Βουλγαρία, ΠΓΔΜ, και αλλού)

Τα στοιχεία και παραστατικά που προωθούνται στις ελληνικές επιχειρήσεις (προτιμολόγια, δελτία παραγγελίας, συμφωνίες συνεργασίας, εγγυητικές επιστολές, κ.ά.), για να τις πείσουν να αναπτύξουν συνεργασία, περιλαμβάνουν:

α) ανύπαρκτες επωνυμίες «εταιρειών» με παραπλανητικά ονόματα υπευθύνων και δ/νσεων (π.χ. πάρκα, πλατείες, ανύπαρκτες οδοί και αριθμοί, κλπ)

β) οικειοποίηση στοιχείων υπαρκτών εταιρειών (με χρήση επωνυμίας και δ/νσης), των οποίων το αντικείμενο εμπορικής δραστηριότητας μπορεί να είναι ακριβώς το ίδιο, παραπλήσιο, ή και εντελώς διαφορετικό.

Όπως σημειώνεται στην έκθεση του Γραφείου οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές στις συναλλαγές τους με εταιρείες που έχουν εντοπίσει μέσω Διαδικτύου, και οι οποίες εμφανίζονται ως ουγγρικές. Ειδικότερα, θα πρέπει να αποφεύγεται η αποστολή χρηματικών εμβασμάτων, ανεξαρτήτως ποσού, αν δεν έχει προηγηθεί έστω και υποτυπώδης έλεγχος για τις εταιρείες αυτές. Επισημαίνουμε ότι ακόμη και σε έναν πολύ απλό έλεγχο (π.χ. περιήγηση στην ιστοσελίδα της εταιρείας), είναι δυνατόν να εντοπισθεί κάποιο ή περισσότερα από τα στοιχεία/ενδείξεις απάτης που προαναφέρφθηκαν

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στη Βουδαπέστη είναι σε θέση να ενεργήσει προληπτικό έλεγχο και να συλλέξει χρήσιμες πληροφορίες για οποιαδήποτε νόμιμη  εταιρεία που λειτουργεί στην Ουγγαρία. Ο μη εντοπισμός εταιρειών, τα αναληθή ή ελλιπή στοιχεία τους, τυχόν αποκλίσεις από το αντικείμενο εμπορικής δράσης τους, κλπ, αποτελούν ενδείξεις για πιθανή απάτη και πάντως, σε κάθε περίπτωση, είναι παράγοντες που πρέπει ο Έλληνας επιχειρηματίας να γνωρίζει και να σταθμίσει προσεκτικά, προτού προβεί σε οποιαδήποτε συνεργασία.

 

 
 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους
Τουρισμός | ΤUI Γερμανίας: Άνοιξαν οι κρατήσεις για το 2025 - Κρήτη, Ρόδος και Κως ακολουθούν τη Μαγιόρκα στις πτήσεις
Άφιξη του πρώτου τσάρτερ στο αεροδρόμιο της Σητείας
Αερομεταφορές: 22 νέες και εποχικές συνδέσεις ξεκινούν από το αεροδρόμιο της Αθήνας το Μάιο
Amadeus: Οι ξενοδόχοι επενδύουν περισσότερο στην τεχνολογία και την εξατομίκευση υπηρεσιών