Στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα στη γερμανική αγορά με μερίδιο για το 2016 στο 3,5%, έναντι 3% το 2015, σύμφωνα με την έρευνα FUR, που παρουσιάστηκε στην ΙΤΒ του Βερολίνου και δημοσιεύεται αναλυτικά στο Στατιστικό Δελτίο του Sete Intelligence, μ.Μαρτίου.
Αναλυτικά η έρευνα:
Eισαγωγή
Η ενότητα αυτή βασίζεται στην παρουσίαση της ReiseAnalyse «Präsentation der Ersten Ergebnisse, Pressekonferenz der Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V. (FUR)» που έγινε στη διάρκεια της ΙΤΒ 2017.
Η παρουσίαση βασίζεται σε μια αντιπροσωπευτική έρευνα του ταξιδιού διακοπών των Γερμανών και των Γερμανόφωνων κατοίκων Γερμανίας όσον αφορά τις συμπεριφορές τους, τα κίνητρα και τα ενδιαφέροντά τους. Η έρευνα εξετάζει και αναλύει ταξίδια μακράς διάρκειας (5 ή περισσότερες ημέρες) και μικρής διάρκειας (2-4 ημέρες). Η συγκεκριμένη έρευνα διεξάγεται ετήσια από το 1970.
Μέχρι το 2007 η έρευνα γινότανε μέσω προσωπικών συνεντεύξεων (face to face survey) ενώ από το 2007 η έρευνα υλοποιείται και με τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων (online survey).
Βασικά Μεγέθη
Oι ταξιδιωτικές δαπάνες των κατοίκων της Γερμανίας έφτασαν το 2016 τα € 88 δις. Οι δαπάνες για τα ταξίδια διακοπών μακράς διαρκείας (5 ή περισσότερες ημέρες) αυξήθηκαν κατά 2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και ανέρχονται στα € 67,5 δις.
Επιπλέον, οι δαπάνες για τα ταξίδια διακοπών σύντομης διάρκειας (2 έως 4 ημέρες) ανέρχονται σε περίπου € 20,4 δις. Άλλα βασικά στοιχεία παραμένουν αρκετά σταθερά και σε υψηλό επίπεδο: σχεδόν 53,4 εκ. ταξιδιώτες πραγματοποιήσαν πάνω από 68,7 εκ. ταξίδια μακράς διάρκειας το 2016, ενώ πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 80 εκ. ταξίδια σύντομης διάρκειας από περισσότερους από περίπου 33 εκ. Ενδιαφέρον επίσης είναι ότι η συνολική δαπάνη αυξήθηκε στα μακράς διάρκειας ταξίδια, ενώ μειώθηκε στα ταξίδια σύντομης διάρκειας. Από την άλλη πλευρά ο αριθμός ταξιδιών μακράς διάρκειας μειώθηκαν, ενώ αυξήθηκε ο αριθμός των ταξιδιών σύντομης διάρκειας
Ανάπτυξη 2015/2016 των σημαντικότερων τουριστικών προορισμών
Η αβεβαιότητα που προκλήθηκε από τα τρομοκρατικά χτυπήματα της περιόδου 2015/2016 επηρέασαν και την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών το 2016. Η Τουρκία εμφάνισε πτώση -23% στον αριθμό ταξιδιών, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η πτώση που εμφανίζει η Βόρεια Αφρική με -29%. Πτώση -15% παρατηρήθηκε και στη Γαλλία.
Στην περιοχή της Μεσογείου, νικητές ανακηρύσσονται η Ελλάδα με +18% και η Ισπανία με +8%. Η Γερμανία και κάποιοι κοντινοί προορισμοί, όπως η Αυστρία και η Ολλανδία κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους. Παρόλες τις αρνητικές εξελίξεις, η Τουρκία και η Αίγυπτος παραμένουν σημαντικοί προορισμοί διακοπών για τους Γερμανούς
Μερίδιο Γερμανικής Αγοράς σε Ταξίδια Μακράς Διάρκειας Εξωτερικού και Εσωτερικού
Συνολικά, στα ταξίδια μακράς διάρκειας η Ισπανία καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 14,8% παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με το 2015. Η Ιταλία βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 8,2%. Στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα βρίσκονται η Τουρκία (5,6%) και η Αυστρία (4,6%). Στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα με μερίδιο αγοράς για το 2016 στο 3,5%, ενώ το μερίδιο της για το 2015 ήταν μόλις 3,0%.
Στα ταξίδια εσωτερικού το top 5 παρέμεινε το ίδιο παρουσιάζοντας αυξητική τάση. Ειδικότερα στην πρώτη θέση βρίσκεται το Mecklenburg-Vorpommen με 5,6%, στη δεύτερη το Βayern με 5,5%, ενώ στη τρίτη το Niedersachsen με 4,2%.
Κρατήσεις Ταξιδιών Μακράς Διάρκειας
Το πιο σημαντικό κανάλι κράτησης για ταξίδια με τουλάχιστον 5 διανυκτερεύσεις για τους Γερμανούς το 2016 αποτέλεσε η προσωπική συζήτηση, ιδιαίτερα στα ταξιδιωτικά πρακτορεία. Στη διάρκεια της περιόδου 2006/2016 οι online κρατήσεις από το 14%, ανέβηκαν στο 38%, αποτυπώνοντας τις αλλαγές στο τρόπο των προσωπικών κρατήσεων. Αύξηση παρουσιάζουν και οι κρατήσεις μέσω email, ενώ πτώση παρουσιάζει η χρήση τηλεφώνου και φαξ ως μέσα κρατήσεων.
Το πιο σημαντικό κανάλι κράτησης για ταξίδια με τουλάχιστον 5 διανυκτερεύσεις για τους Γερμανούς το 2016 αποτέλεσε η προσωπική συζήτηση, ιδιαίτερα στα ταξιδιωτικά πρακτορεία. Στη διάρκεια της περιόδου 2006/2016 οι online κρατήσεις από το 14%, ανέβηκαν στο 38%, αποτυπώνοντας τις αλλαγές στο τρόπο των προσωπικών κρατήσεων. Αύξηση παρουσιάζουν και οι κρατήσεις μέσω email, ενώ πτώση παρουσιάζει η χρήση τηλεφώνου και φαξ ως μέσα κρατήσεων.
Το 55% των Γερμανών προτίμησε τα ξενοδοχεία ταξιδεύοντας στο εξωτερικό το έτος 2016 (το ποσοστό αυτό δεν παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις από το 2011 και μετά), το 20% προτίμησε τα διαμερίσματα και τα σπίτια και το 5% το κάμπινγκ.
Τα ποσοστά αυτά διαφοροποιούνται στα ταξίδια μακράς διαρκείας στο εσωτερικό της Γερμανίας. Μόλις το 25% διαμένει σε ξενοδοχεία, ενώ το 38% προτιμά διαμερίσματα και σπίτια. Τέλος, το 9% προτιμά τα κάμπινγκ.