50 εκατ. Κινέζοι ταξιδεύουν μέσω της Alibaba που έρχεται στην Ελλάδα

29-06-16 | ΑΓΟΡΕΣ

Τις δυνατότητες που θα προσφέρει στην ελληνική αγορά η είσοδος της μεγαλύτερης κινεζικής πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, Alibaba, τόσο στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων όσο και στον τουρισμό, μέσω της ενότητας Alitrip, παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη τύπου που οργάνωσε σήμερα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών με αφορμή την πρωτοβουλία του να καλέσει στην Ελλάδα την Alibaba.

Πρόκειται για μία ακόμα ενέργεια του Επιμελητηρίου, η οποία στοχεύει στην στήριξη της επιχειρηματικότητας, στην τόνωση της εξωστρέφειας και στη δημιουργία αναπτυξιακών δρόμων.

Σχετικά με τις πρωτοβουλίες του Ε.Ε.Α., ο Πρόεδρος κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα της αποδοχής της πρόσκλησης από την Alibaba και στις θετικές προοπτικές που ανοίγονται για την ελληνικές επιχειρήσεις και την οικονομία: «Ως το μεγαλύτερο σε μέλη Επιμελητήριο της Ελλάδας γνωρίζουμε ότι οι ενέργειες μας δημιουργούν θετικές παρενέργειες και για αυτό κρίναμε ότι είναι απαραίτητο στην κρίσιμη περίοδο που ζούμε να δείξουμε στα μέλη μας τον δρόμο της Εξωστρέφειας.

Θέλουμε να είμαστε αισιόδοξοι για την ανάκαμψη της βαθιάς πληγωμένης Οικονομίας μας. Επανειλημμένα έχουμε εκφράσει τις ανησυχίες μας και έχουν καταθέσει τις προτάσεις μας για την διέξοδο από την Κρίση. Η αλήθεια είναι ότι η Ελληνική Οικονομία στο εσωτερικό της έχει πληγωθεί τόσο πολύ που απαραίτητο φάρμακο για να γίνει καλά σε σύντομο χρόνο είναι η εξωστρέφεια κα η ραγδαία αύξηση των εξαγωγών. Όταν οι παγκόσμιες εξαγωγές προσεγγίζουν τα 13 τρισεκατομμύρια δολάρια, το να πανηγυρίζουμε επειδή οι Εξαγωγές της Ελλάδας έφτασαν στα 25 δις δολάρια το 2015 είναι τουλάχιστον υποκριτικό. Υπάρχει μια θετική τάση στις εξαγωγές των προϊόντων το 2015 χωρίς τα πετρελαιοειδή, αύξηση 7,83%, θετική τάση που περιορίστηκε από τα Capital Controls. Αλλά όταν μια από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου έχει μόλις το 0,19% των παγκόσμιων εξαγωγών τότε δεν είναι στραβός ο γιαλός αλλά στραβά αρμενίζουμε.»

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στις Εμπορικές Σχέσεις της Ελλάδας με την Κίνα, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο της Κίνας. Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το 2015 οι πωλήσεις απευθείας στους καταναλωτές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, αυτό που λέμε Business to Consumer (B2C) ανήλθαν στα 493 δις. δολάρια (το 13% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων στην Κίνα). Οι συνολικές online πωλήσεις στην Κίνα ξεπέρασαν το 1 τρις δολάρια. Η πρόβλεψη είναι ότι το ποσοστό αυτό θα ανέλθει στο 25%-30% σε λίγα μόλις χρόνια εξαιτίας των μεγάλων επενδύσεων και των επιχειρήσεων αλλά και της Κυβέρνησης της Κίνας στο ηλεκτρονικό εμπόριο.»

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης ο κ. Rodrigo Cipriani Foresio, Manager της Alibaba για την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα, τόνισε: «Ευχαριστώ τον Πρόεδρο του Ε.Ε.Α. για την πρόσκληση και επιβεβαιώνω ότι ο σκοπός της επίσκεψης τον Σεπτέμβριο είναι να παρουσιάσουμε την ηλεκτρονική μας πλατφόρμα πωλήσεων. Έχουμε 10 εκατ. μικρομεσαίων επιχειρήσεων πελάτες μας και 423 εκατ. Κινέζους οι οποίοι πραγματοποιούν αγορές από την Alibaba. Στόχος μας είναι να φέρουμε σε επικοινωνία την ελληνική εταιρεία που θέλει να εξάγει, με τον Κινέζο τελικό καταναλωτή. Οι ευκαιρίες είναι πολλές και μεγάλες για τις ελληνικές εταιρείες που θέλουν να εξάγουν στην Κίνα, ενώ θα έχουν και τη δυνατότητα να καταστρώσουν τη δική τους τιμολογιακή πολιτική. Επίσης, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Alitrip, μπορούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των Κινέζων τουριστών. Σήμερα, μέσω αυτής της πλατφόρμας, ταξιδεύουν στον κόσμο 50 εκατ. Κινέζοι».

Αναφορικά με το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδας-Κίνας ο κ. Χατζηθεοδοσίου ανέφερε: «Δυστυχώς το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδας Κίνας είναι μια απογοήτευση. Το 2015 κάναμε εξαγωγές 227 εκ. ευρώ όταν το 2012 ήταν 382 εκ. ευρώ. Για να γίνει κατανοητό το πόσο χαμηλές είναι οι εξαγωγές μας, η Κίνα έκανε Εισαγωγές το 2015 πάνω από 1 τρις ευρώ. Οι εισαγωγές μας από την Κίνα ήταν το 2015 2,5 δις ευρώ, δηλαδή 12 φορές οι εξαγωγές μας. 

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο αναφορικά με τις εξαγωγές μας είναι ότι από τα 227 εκ. ευρώ, η συντριπτική πλειοψηφία αφορά προϊόντα που δεν πάνε απευθείας στον Καταναλωτή. Μάρμαρα, σκράπ, βιομηχανικά υλικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι Τρόφιμα και Ποτά στείλαμε στην Κίνα το 2014 μόλις 13,5 εκατ. ευρώ και το 2015 22,6 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 9 εκατ. ευρώ ήταν μια ειδική συμφωνία μιας πολυεθνικής με την θυγατρική της που παράγει μπύρα στην Ελλάδα. Δηλαδή ενώ έχουμε τόσο καλής ποιότητας τρόφιμα και ποτά οι εξαγωγές μας στην Κίνα είναι σχεδόν μηδενικές. Ειδικά για το Ελαιόλαδο, στείλαμε στην Κίνα 4 εκατ. ευρώ το 2015 και το 2014 όταν η Κίνα κάνει εισαγωγές ελαιολάδου περίπου 150 εκατ. ευρώ το χρόνο. Το μεγαλύτερο μέρος του ελαιόλαδου το εισαγάγει η Κίνα από Ισπανία και Ιταλία. Και σκεφθείτε ότι εμείς εξάγουμε το 70% του ελαιολάδου μας στην Ιταλία και στην Ισπανία χύμα».

Μαζί με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο η Alibaba θα διοργανώσει μια ημερίδα τον Σεπτέμβριο στην Αθήνα για τις Ελληνικές επιχειρήσεις ώστε αυτές να ενημερωθούν σχετικά με τις ευκαιρίες της αγοράς της Κίνας.

διαβάστε ακόμα

«Τρόμος» η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα; | Focus: Κυνήγι θησαυρού ο σταθμός φόρτισης
Σαντορίνη | Πλήθος ξενοδόχων στην εκδήλωση "Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό"
Τουρισμός | Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024
Σε ισχύ από τη Δευτέρα η νέα οδηγία για το περιβαλλοντικό έγκλημα
Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους