34,5 εκατ. ευρώ αφήνει η κρουαζιέρα στην Κέρκυρα

10-02-14 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Στα 34,5 εκατ. ευρώ φτάνει σε ετήσια βάση το συνολικό άμεσο όφελος που αποκομίζει η τοπική αγορά της Κέρκυρας από την κρουαζιέρα, με τη μέση κατά κεφαλήν δαπάνη επιβατών στο λιμάνι να προσεγγίζει τα 46 ευρώ, με  πρώτους σε ύψος δαπανών τους Αυστραλούς επιβάτες. Στόχος είναι τα έσοδα της τοπικής αγοράς να φτάσουν τα 45 εκατ. ευρώ.

Αυτά τα μεγέθη ανέδειξε, μεταξύ άλλων, έκθεση του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ), που διενεργήθηκε σε δείγμα 3.012 επιβατών και άλλων 2.351 μελών πληρώματος κρουαζιέρας και πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΚΕ, κ. Σωτήρη Βλάχου, προκειμένου να καταγράψει τα οφέλη της κρουαζιέρας στο νησί.

Ειδικότερα, όπως έδειξε η έρευνα, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη των επιβατών στο λιμάνι φθάνει στα 45,8 ευρώ και των πληρωμάτων σε 74,7 ευρώ. Περισσότερες δαπάνες στο νησί κάνουν οι ηλικίες μέχρι 40 ετών και λιγότερες οι ηλικίες άνω των 60 ετών. Η μεγαλύτερη δαπάνη ανά δραστηριότητα είναι αυτή της ατομικής εκδρομής με 45,9 ευρώ, αμέσως μετά η δαπάνη για ψώνια (41,4 ευρώ) για σουβενίρ (30,7 ευρώ) και για φαγητό και ποτό (28,3 ευρώ).

Πρώτοι σε δαπάνες είναι οι Αυστραλοί με 65 ευρώ μέση δαπάνη, αμέσως μετά οι Γερμανοί και οι Αμερικάνοι με 53 και 52 ευρώ αντίστοιχα, ενώ οι Ισπανοί έχουν τη χαμηλότερη δαπάνη με 30 ευρώ. Το 15% των επιβατών στην Κέρκυρα παίρνει μέρος σε ομαδικές εκδρομές, άρα ένα μέρος της δαπάνης αυτής επωφελείται η εταιρία κρουαζιέρας. Το υπόλοιπο 85% των δαπανών διοχετεύεται στην κερκυραϊκή αγορά. Το συνολικό άμεσο όφελος για την κερκυραϊκή αγορά από την κρουαζιέρα (μαζί με τις δαπάνες 1,3 εκατ. ευρώ που πραγματοποιεί ο ΟΛΚΕ σε έργα κ.ά.) φθάνει σε ετήσια βάση τα 34,5 εκατ. ευρώ. 

Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι χρειάζεται να βελτιωθεί και να εμπλουτισθεί το προσφερόμενο προϊόν ώστε η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη να αυξηθεί, μιας και υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου ο οποίος φθάνει σε 62 ευρώ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι αν η δαπάνη ήταν 62 ευρώ, το συνολικό οικονομικό όφελος για την Κέρκυρα θα έφθανε τα 45 εκατ. ευρώ.

Πρώτες επιλογές των τουριστών είναι η επίσκεψη στην πόλη (33%) και η ατομική εκδρομή (34%). Τα πληρώματα σε ποσοστό 66% επισκέπτονται την πόλη ενώ το υπόλοιπο ποσοστό μένει στην περιοχή του λιμανιού. Το 42% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ο χρόνος παραμονής δεν ήταν αρκετός. Σύμφωνα με την έκθεση, με το δεδομένο ότι αυτό αφορά κυρίως τις εταιρίες, θα πρέπει να διερευνηθεί με ποιο τρόπο θα πεισθούν να τον αυξήσουν, ιδιαίτερα αυτές που μένουν λιγότερο από 8 ώρες όπου οι δυσαρεστημένοι ξεπερνούν το 50%.

To λιμάνι της Κέρκυρας βρίσκεται στην 4η θέση μεταξύ των 42 ελληνικών λιμανιών με βάση τον συνολικό αριθμό των τουριστών (744.651) που δέχθηκε από κρουαζιερόπλοια το 2013. 

 

διαβάστε ακόμα

«Τρόμος» η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα; | Focus: Κυνήγι θησαυρού ο σταθμός φόρτισης
Σαντορίνη | Πλήθος ξενοδόχων στην εκδήλωση "Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό"
Τουρισμός | Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024
Σε ισχύ από τη Δευτέρα η νέα οδηγία για το περιβαλλοντικό έγκλημα
Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους