Σε απευθείας ανάθεση, για 3 μήνες, των άγονων γραμμών που εκμεταλλευόταν έως σήμερα η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και παράλληλα στην προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού, αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά την απόφαση του αρμόδιου υπουργού, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία και τη θυγατρική της Sea Link Ferrie με κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών της και με αποκλεισμό της από δημόσιους διαγωνισμούς για ένα χρόνο.
Γι' αυτόν τον λόγο, αύριο, Παρασκευή, συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στο οποίο εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να υποβάλουν τις προτάσεις τους για την κάλυψη των γραμμών της ΝΕΛ, που σε πρώτη φάση θα γίνει με απευθείας ανάθεση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ- ΜΠΕ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι εταιρείες Hellenic Seaways και Blue Star. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να υπάρχει μία μικρή μείωση των δρομολογίων που κάλυπτε έως τώρα η NEL, από τρία σε δύο, με το ίδιο μίσθωμα.
Έως σήμερα η ΝΕΛ είχε δύο συμβάσεις. Η πρώτη αφορούσε την κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος -Βαθύ Σάμου, Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου, Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι- Άγιος Κήρυκος και η δεύτερη τη γραμμή Λαύριο- Ψαρά- Μεστά- Χίος.
Στη χθεσινή πρόσκληση για την κάλυψη με το ίδιο μίσθωμα και αριθμό δρομολογίων, των δύο από τις πέντε άγονες γραμμές που εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ, για την οποία δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία, το μίσθωμα για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου ήταν 39.472,73 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, 32.705,99 ευρώ στη γραμμή Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου και 33.833,78 ευρώ στη γραμμή Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Καρλόβασι-Αγιο Κήρυκο.
Επίσης στη γραμμή Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου για τρία δρομολόγια την εβδομάδα, το μίσθωμα ανερχόταν στις 20.165,47 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο.
Σημειώνεται ότι η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου έχει προχωρήσει από την περασμένη Παρασκευή σε καταγγελία της σύμβασης για την κάλυψη των παραπάνω γραμμών, διεκδικώντας τις επιδοτήσεις που της οφείλει το υπουργείο.
Τον Ιούλιο, κατατέθηκε στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση, η οποία σε περίπτωση που μία ακτοπλοϊκή εταιρεία αδυνατεί να καλύψει δρομολόγια δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου να αναθέτει, απευθείας, με την υπογραφή σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας, τη διενέργεια εναλλακτικών δρομολογίων σε πλοιοκτήτη που έχει δρομολογημένα πλοία και πληροί τις προβλεπόμενες από τον νόμο προϋποθέσεις έναντι μισθώματος, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.