Έκπτωτη η ΝΕΛ για δρομολόγια στο Β. Αιγαίο - προσωρινή απευθείας ανάθεση από το υπουργείο Ναυτιλίας

11-09-14 | ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Σε απευθείας ανάθεση, για 3 μήνες, των άγονων γραμμών που εκμεταλλευόταν έως σήμερα η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και παράλληλα στην προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού, αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά την απόφαση του αρμόδιου υπουργού, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία και τη θυγατρική της Sea Link Ferrie με κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών της και με αποκλεισμό της από δημόσιους διαγωνισμούς για ένα χρόνο.

Γι' αυτόν τον λόγο, αύριο, Παρασκευή, συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στο οποίο εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να υποβάλουν τις προτάσεις τους για την κάλυψη των γραμμών της ΝΕΛ, που σε πρώτη φάση θα γίνει με απευθείας ανάθεση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ- ΜΠΕ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι εταιρείες Hellenic Seaways και Blue Star. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να υπάρχει μία μικρή μείωση των δρομολογίων που κάλυπτε έως τώρα η NEL, από τρία σε δύο, με το ίδιο μίσθωμα. 

Έως σήμερα η ΝΕΛ είχε δύο συμβάσεις. Η πρώτη αφορούσε την κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος -Βαθύ Σάμου, Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου, Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι- Άγιος Κήρυκος και η δεύτερη τη γραμμή Λαύριο- Ψαρά- Μεστά- Χίος.

Στη χθεσινή πρόσκληση για την κάλυψη με το ίδιο μίσθωμα και αριθμό δρομολογίων, των δύο από τις πέντε άγονες γραμμές που εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ, για την οποία δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία, το μίσθωμα για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου ήταν 39.472,73 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, 32.705,99 ευρώ στη γραμμή Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου και 33.833,78 ευρώ στη γραμμή Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Καρλόβασι-Αγιο Κήρυκο.

Επίσης στη γραμμή Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου για τρία δρομολόγια την εβδομάδα, το μίσθωμα ανερχόταν στις 20.165,47 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο.

Σημειώνεται ότι η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου έχει προχωρήσει από την περασμένη Παρασκευή σε καταγγελία της σύμβασης για την κάλυψη των παραπάνω γραμμών, διεκδικώντας τις επιδοτήσεις που της οφείλει το υπουργείο.

Τον Ιούλιο, κατατέθηκε στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση, η οποία σε περίπτωση που μία ακτοπλοϊκή εταιρεία αδυνατεί να καλύψει δρομολόγια δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου να αναθέτει, απευθείας, με την υπογραφή σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας, τη διενέργεια εναλλακτικών δρομολογίων σε πλοιοκτήτη που έχει δρομολογημένα πλοία και πληροί τις προβλεπόμενες από τον νόμο προϋποθέσεις έναντι μισθώματος, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

διαβάστε ακόμα

Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους
Τουρισμός | ΤUI Γερμανίας: Άνοιξαν οι κρατήσεις για το 2025 - Κρήτη, Ρόδος και Κως ακολουθούν τη Μαγιόρκα στις πτήσεις
Άφιξη του πρώτου τσάρτερ στο αεροδρόμιο της Σητείας
Αερομεταφορές: 22 νέες και εποχικές συνδέσεις ξεκινούν από το αεροδρόμιο της Αθήνας το Μάιο
Amadeus: Οι ξενοδόχοι επενδύουν περισσότερο στην τεχνολογία και την εξατομίκευση υπηρεσιών
ΕΟΤ Σερβίας: Τα Χανιά στον πρώτο online σερβικό ταξιδιωτικό οδηγό
Ωράριο σαν... κλειστό στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου | Έντονες διαμαρτυρίες
Καβάλα | Θεμέλιος λίθος για το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα