Πάνω από 2 δισ.επιβάτες αναμένεται να αντιμετωπίσουν φέτος καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, σύμφωνα με εκτιμήσεις της AirHelp.
Η εκτίμηση στηρίζεται στην αβεβαιότητα του Brexit, στις περισσότερες απεργίες το 2019, στην έλλειψη πιλότων και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, καθώς επίσης και στο υπερφορτωμένο πρόγραμμα κίνησης στα πιο σημαντικά Ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Γι αυτό το λόγο η AirHelp, που είναι η κορυφαία εταιρία αποζημίωσης καθυστερήσεων στον κόσμο, συνιστά στους επιβάτες να μάθουν τα δικαιώματα τους και να διεκδικήσουν αποζημιώσεις.
Πολλά αεροδρόμια, τονίζει η εταιρεία, θα πρέπει να αναλάβουν δράση για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών. Διάδρομοι θα μπορούσαν να προστεθούν και να επεκταθούν και τα δρομολόγια θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα, προκειμένου να αποφευχθεί η συμφόρηση της εναέριας κυκλοφορίας.
Τα μικρότερα αεροδρόμια μπορεί επίσης να χρειαστεί να προσθέσουν τερματικούς σταθμούς που προορίζονται για διεθνείς πτήσεις, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες του τελωνείου και του ελέγχου διαβατηρίων.
Οι αεροπορικές, από τη δική τους πλευρά, θα μπορούσαν να επικεντρωθούν περισσότερο στο προσωπικό τους, να προσλάβουν περισσότερους πιλότους και να πολεμήσουν την έλλειψη τους από τη βιομηχανία, καθώς και να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας των πληρωμάτων θαλάμου επιβατών, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω απεργίες. Η Boeing υπολογίζει η ζήτηση να είναι 637.000 περισσότεροι πιλότοι τα επόμενα 20 χρόνια.
Τα δικαιώματα των επιβατών
Για καθυστερημένες ή ακυρωμένες πτήσεις και σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, οι επιβάτες μπορούν να δικαιούνται οικονομική αποζημίωση μέχρι 600 ευρώ ανά άτομο σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι όροι για αυτό ορίζουν ότι ο αερολιμένας αναχώρησης πρέπει να βρίσκεται εντός της ΕΕ ή ο αερομεταφορέας πρέπει να έχει έδρα στην ΕΕ και να εκφορτώνεται στην ΕΕ. Επιπλέον, ο λόγος για την καθυστέρηση της πτήσης πρέπει να οφείλεται στην αεροπορική εταιρεία. Η αποζημίωση μπορεί να ζητηθεί εντός τριών ετών από τη διακοπή της πτήσης.
Έκτακτες περιστάσεις, όπως οι κακές καιρικές συνθήκες ή οι ιατρικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, μπορεί να οδηγήσουν στην απαλλαγή της αεροπορικής εταιρείας που λειτουργεί από το καθήκον της αποζημίωσης. Με άλλα λόγια, οι «έκτακτες περιστάσεις» δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για αποζημίωση πτήσεων.
Στις αρχές του 2018, η AirHelp λανσάρισε ένα ολοκαίνουργιο εργαλείο για να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να περνούν τις κατάλληλες πτήσεις. Η εφαρμογή επικεντρώνεται ειδικά στις πτήσεις που είναι κατάλληλες για αποζημίωση και με την άδεια, το εργαλείο μπορεί να ελέγξει μέχρι και τρία χρόνια πριν απλά συνδέοντας τα εισερχόμενα του ταξιδιώτη με το AirHelp.com. Με την ασφαλή εφαρμογή της AirHelp, οι επιβάτες που επηρεάζονται μπορούν επίσης να ελέγξουν τις διαθέσιμες πτήσεις ενώ βρίσκονται στο αεροδρόμιο. Η εφαρμογή θα αναλύσει αν ένα πρόβλημα πτήσης πληροί τις προϋποθέσεις για αποζημίωση και στη συνέχεια θα καταχωρήσει το αίτημα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η εφαρμογή AirHelp είναι δωρεάν και διατίθεται στο Google Play Store και στο Apple App Store.