AirHelp: Αποζημιώσεις για καθυστερήσεις πτήσεων από Αθήνα

13-12-17 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

H AirHelp, η πρώτη εταιρία αποζημιώσεων για καθυστερήσεις πτήσεων, ανακοίνωσε σήμερα ότι πάνω από  13.812 επιβάτες που πέταξαν από το αεροδρόμιο της Αθήνας, είχαν προβλήματα με καθυστερήσεις πτήσεων από 3 ώρες και πάνω. Η AirHelp υπολόγισε ότι αυτοί οι επιβάτες έχουν δικαίωμα για αποζημίωση περίπου €3.5 εκ το  2017 (Ιανουάριος 2017 – Νοέμβριος 2017). Οι πτήσεις αυτές έχουν να κάνουν καθαρά με προβλήματα που δημιουργούνται από τον αερομεταφορέα και όχι από συνθήκες έκτακτης ανάγκης είτε υπαιτιότητας του αεροδρομίου. Το εκάστοτε αεροδρόμιο χρησιμοποιείται ως προσδιορισμός προέλευσης των πτήσεων.

Ο πιο πολυσύχναστος μήνας για ταξίδια ήταν ο Αύγουστος, που συμπωματικά είναι και ο μήνας με τους περισσότερους τουρίστες. Βάσει του ποσοστού των προβληματικών πτήσεων από όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας, οι πτήσεις από τη χώρα μας με προορισμό το αεροδρόμιο Stansted London είχε τις περισσότερες προβληματικές πτήσεις και στη συνέχεια ακολουθούν πτήσεις προς το αεροδρόμιο της Σαντορίνης και της  Μυκόνου.

Οι top 5 πιο προβληματικοί προορισμοί   Ποσοστό αργοπορημένων πτήσεων ή ακυρώσεων 

(1η Ιανουαρίου 2017 – 1η Νοεμβρίου  2017)

1.  Stansted London, UK                                  22,8%

2.   Σαντορίνη, Ελλάδα                                     44,1%

3.   Μύκονος, Ελλάδα                                       44.5%

4.   Luton London, UK                                       45,3%

5.   Gatwick London, UK                                    61,9%

Βάσει του AirHelp Score 2017 που έχει ήδη ανακοινωθεί, το αεροδρόμιο της Αθήνας θεωρείται ανάμεσα στα καλύτερα του κόσμου κατακτώντας την 27η θέση σε ποιότητα υπηρεσιών και ακρίβεια χρόνου των πτήσεων. Το AirHelp Score  επίσης ανέδειξε την Olympic Air ως Νο 39 (ανάμεσα στις 40 καλύτερες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο) . Ενδιαφέρον έχει ότι η αεροπορική Monarch airlines μπήκε υπό επιτήρηση φέτος τον Οκτώβριο, ενώ με την AirBerlin συνέβη το ίδιο μέσα στον Αύγουστο. Εκτός αυτού, η Ryanair έχει συστηματικά ακυρώσεις τους τελευταίους μήνες επηρεάζοντας πάνω από 2 εκ επιβάτες κυρίως μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.  

 
Νωρίτερα φέτος, ακόμα και η υποδειγματική εταιρία της Αγγλίας , British Airways αντιμετώπισε 2 φορές πολύ σοβαρά προβλήματα με τη μηχανογράφησή της μέσα σε ένα μήνα, δημιουργώντας πολλά προβλήματα στους επιβάτες της από ακυρώσεις ή καθυστερήσεις, χρεώνοντας της αεροπορική με περίπου  £100 εκ για αποζημιώσεις επιβατών.  
Κάποιες από τις πιο περίεργες δικαιολογίες που λένε οι αεροπορικές εταιρίες για τις καθυστερήσεις τη χρονιά που πέρασε, είναι ότι βρέθηκε στο αεροπλάνο σκορπιός ή ένα ποντίκι ή ότι δεν είχαν χαρτί τουαλέτας. Στην πραγματικότητα, η ύπαρξη ποντικιού και σκορπιού θα μπορούσε να είχε στοιχίσει στην British Airways μέχρι και  £153,746 σε αποζημιώσεις για κάθε μία περίπτωση ξεχωριστά. 
 
Όπως αναφέρει η Χρύσα Πομόνη, εκπρόσωπος της AirHelp : “Το 2017 ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά για τους επιβάτες κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γιατί με την κατάρρευση της  Monarch, το φιάσκο της Ryanair και τη χρεωκοπία της  AirBerlin, υπήρξε μεγάλος αριθμός πτήσεων που ακυρώθηκαν ή καθυστέρησαν και αυτά επηρέασαν πολλούς επιβάτες. Κλείνοντας η χρονιά, βλέπουμε επίσης τις ακυρώσεις πτήσεων της Easyjet στο αεροδρόμιο Μακεδονία, αλλά δυστυχώς οι επιβάτες δεν έχουν δικαίωμα για αποζημίωση γιατί η αεροπορική εταιρία ισχυρίζεται λόγους ασφάλειας των πτήσεων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα, αλλά με τους επιβάτες να μην καλύπτονται από τον κανονισμό προστασίας των επιβατών ΕΚ261. Σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης με υπαιτιότητα της αεροπορικής, οι επιβάτες δικαιούνται μέχρι και 600 € αποζημίωση από των αντίστοιχο αερομεταφορέα. Όμως, εκτός από το 2% που θα ζητήσει αποζημίωση, η πλειοψηφία των επιβατών δεν γνωρίζει τα δικαιώματά της. Παρακαλούμε τους επιβάτες που έχουν αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα φέτος, να διαβάσουν τα δικαιώματά τους ώστε να εξασφαλίσουν ότι δεν χάνουν την αποζημίωση που δικαιούνται. Στην AirHelp, η προτεραιότητά μας είναι να βοηθάμε επιβάτες να πάρουν την νόμιμη αποζημίωσή τους.”
 
Οι εμπλεκόμενοι επιβάτες μπορούν να ελέγξουν αν η πτήση τους πληροί τις προϋποθέσεις κατευθείαν ενώ βρίσκονται ακόμη στο αεροδρόμιο. Σκανάρετε την κάρτα επιβίβασής σας και υποβάλετε αίτημα αποζημίωσης μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της δωρεάν εφαρμογής κινητής τηλεφωνίας της Airhelp, που είναι διαθέσιμη για συσκευές iOs και Android. 
 
 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

«Τρόμος» η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα; | Focus: Κυνήγι θησαυρού ο σταθμός φόρτισης
Σαντορίνη | Πλήθος ξενοδόχων στην εκδήλωση "Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό"
Τουρισμός | Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024
Σε ισχύ από τη Δευτέρα η νέα οδηγία για το περιβαλλοντικό έγκλημα
Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους