Οι νέες τάσεις φαίνεται ότι διαμορφώνουν συνθήκες για αναδιάταξη του τουριστικού χάρτη της χώρας. Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, οι προτιμήσεις των τουριστών μετά την περίοδο της πανδημίας, η ψηφιακή μετάβαση όλων των υπηρεσιών, η τεχνητή νοημοσύνη, μας οδηγούν, όλο και με πιο έντονους ρυθμούς, σε μια νέα εποχή με πολλές προκλήσεις.
Η ελληνική ξενοδοχία οφείλει να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να προσαρμόζεται σε αυτές, Πλέον η ανταγωνιστικότητα και η επιβίωση του κλάδου συναρτάται από το πόσο γρήγορα θα γίνεται αυτή η προσαρμογή.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι από τα 10.000 ξενοδοχεία της χώρας, η συντριπτική πλειονότητα είναι επιχειρήσεις μικρομεσαίου μεγέθους και οικογενειακού χαρακτήρα. Ως εκ τούτου, πρέπει να επιδιώξουμε και να απαιτήσουμε από την Πολιτεία να υποστηρίξει τα ξενοδοχεία με χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να μεταβούν όρθια στη νέα εποχή.
Παράλληλα, είναι απολύτως αναγκαία η χάραξη πολιτικών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, καθώς το τουριστικό μας προϊόν δεν έχει αναπτυχθεί με τις ίδιες ταχύτητες σε όλη τη χώρα, ούτε βεβαίως όλες οι περιοχές έχουν το ίδιο επίπεδο ωριμότητας. Επομένως, είναι απαραίτητα τα εξειδικευμένα σχέδια ανάπτυξης ανά περιοχή. Ελπίζουμε ότι η σύσταση Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού, που προωθεί το Υπουργείο Τουρισμού, να έχει και τις ανάλογες αρμοδιότητες ώστε ο σχεδιασμός αυτός να έχει και θεσμική θωράκιση.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων θα σταθεί δίπλα στους ξενοδόχους σε όλη τη χώρα, ώστε να “εισέλθουν” στη νέα εποχή, έχοντας όλα τα εφόδια.
Στο νέο Δ.Σ. θα επιδιώξουμε να έχουμε ομάδες εργασίας, που θα παρακολουθούν όλα τα ζητήματα, που μας αφορούν, να έχουν συναντήσεις με τους κρατικούς, περιφερειακούς και δημοτικούς φορείς και να καταθέτουν, τεκμηριωμένα, τις προτάσεις μας
Ως προς τα τρέχοντα ζητήματα: