Αίσθημα ανησυχίας επικρατεί στις τάξεις του τουριστικού κόσμου της Κρήτης, καθώς η ροή των κρατήσεων στο νησί παρουσιάζει κάμψη στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, Ιούλιο και Αύγουστο. Η εικόνα που καταγράφεται φέτος δεν θυμίζει σε τίποτα τα προηγούμενα χρόνια, με τη ζήτηση να εμφανίζει «κόπωση», παρά τις σημαντικές προσφορές που έχουν τεθεί σε ισχύ.
Μιλώντας στο Tornos News, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης και της Ένωσης Ξενοδόχων Ρεθύμνου, Μανώλης Τσακαλάκης, περιγράφει μια κατάσταση άνευ προηγουμένου: «Τώρα οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της Κρήτης κινούνται στο 75%-80%, ενώ παλαιότερα τέτοια εποχή δεν έπεφτε καρφίτσα», τονίζει χαρακτηριστικά. Παρά το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις προσφέρουν εκπτώσεις της τάξης του 25% και 30%, οι κρατήσεις παραμένουν υποτονικές τόσο στο Ρέθυμνο όσο και σε άλλες τουριστικές περιοχές του νησιού.
Προφανώς και η παρούσα εικόνα δε θυμίζει την περσινή ή και την ακόμα πιο προηγούμενη χρονιά, όπου για να βρεις δωμάτιο στο Ρέθυμνο ήταν πολύ δύσκολο στην καρδιά του θέρους.
Πλήγμα στην εικόνα από το μεταναστευτικό
Στο μεταξύ ο κ. Τσακαλάκης εκφράζει ιδιαίτερη ανησυχία για τις επιπτώσεις που έχει το μεταναστευτικό στην εικόνα της Κρήτης ως τουριστικός προορισμός. «Οι εικόνες με μετανάστες να περιφέρονται στα λιμάνια και στους δρόμους της Κρήτης ταξίδεψαν σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, δημιουργώντας μια αρνητική εντύπωση», αναφέρει. «Προφανώς, ένα μέρος των ακυρώσεων που παρατηρούνται μπορεί να αποδοθεί και στις αυξημένες μεταναστευτικές ροές».
Ο τουριστικός κόσμος της Κρήτης, όπως ξεκαθαρίζει, είναι κάθετα αντίθετος στη δημιουργία δομών φιλοξενίας μεταναστών στο νησί. «Η Κρήτη, που φέρνει περίπου το 25% του τουριστικού εισοδήματος της χώρας, δεν μπορεί να μετατραπεί σε σημείο υποδοχής μεταναστών. Είναι ένας κορυφαίος διεθνής προορισμός και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την εικόνα της», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Ποιες αγορές στηρίζουν φέτος την Κρήτη
Παρά τις προκλήσεις, η Κρήτη διατηρεί την ελκυστικότητά της για βασικές τουριστικές αγορές. Το φετινό καλοκαίρι, σημαντική είναι η παρουσία επισκεπτών από τις χώρες:
Παράλληλα, ψηφο εμπιστοσύνης δίνουν στο νησί επισκέπτες από Ιταλία, αλλά και Σκανδιναβία, όπως άλλωστε συμβαίνει τα τελευταία χρόνια.
Η ανάγκη για στρατηγική προστασία του brand "Κρήτη"
Ο Μανώλης Τσακαλάκης κλείνει με ένα σαφές μήνυμα: «Η Κρήτη έχει ανάγκη τώρα, περισσότερο από ποτέ, να προστατεύσει την εικόνα της. Οι φορείς του τουρισμού ζητούν συντονισμένες ενέργειες ώστε να διατηρηθεί η διεθνής φήμη και η ανταγωνιστικότητα του νησιού».
Σε μια περίοδο που ο παγκόσμιος τουρισμός βρίσκεται σε τροχιά ανάκαμψης, η Κρήτη καλείται να αντιμετωπίσει σύνθετες προκλήσεις που επηρεάζουν άμεσα την τουριστική της δυναμική – από τις διεθνείς συγκυρίες και τον οικονομικό παράγοντα, έως τη διαχείριση κρίσεων όπως το μεταναστευτικό. Το στοίχημα για το υπόλοιπο της σεζόν παραμένει ανοιχτό, με την τουριστική κοινότητα να ζητά άμεσες παρεμβάσεις και ξεκάθαρη στρατηγική στήριξης.