Το νέο κόνσεπτ λειτουργίας ξενοδοχείων που θα «σαρώσει» στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια

23-01-23 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

O αριθμός των ιδιοκτητών ξενοδοχείων που παραχωρούν τη λειτουργία των μονάδων τους σε τρίτους παρουσιάζει ανοδική τάση στην Ευρώπη, ενδεικτικό της επιθυμίας των ξενοδόχων για ευελιξία καθώς άλλα οφέλη που προσφέρουν οι συμβάσεις αυτές.

Αυτό προκύπτει από νέα έκθεση της εταιρίας ξενοδοχειακών συμβούλων HVS.

Η άνοδος των εταιριών αυτών προκλήθηκε αναμφισβήτητα από την αύξηση του franchising καθώς τα brand μετακινούνται από τη λειτουργική διαχείριση των ξενοδοχείων στην ανάπτυξη και διανομή επωνυμίας, αναφέρει η έκθεση.

Σε δείγμα μεγάλων ευρωπαίων ξενοδόχων που εξέτασε η έκθεση της HVS, ο αριθμός των ξενοδοχείων που λειτουργούσε με τρίτους παρουσιάζει αύξηση 40%, και μέχρι το 2025 αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω κατά 5%.

Η τάση αυτή ξεκίνησε από τις ΗΠΑ όπου το κόνσεπτ αυτό διαδόθηκε πολύ, με τα περισσότερα ξενοδοχεία franchise μεσαίας και άνω κατηγορίας να διοικούνται πλέον από τρίτους.

Οι εταιρίες αυτές δεν συνδέονται με την ιδιοκτησία ή το brand franchise, και ως τέτοιες μπορούν να ευθυγραμμίζονται περισσότερο με τους στόχους του ιδιοκτήτη, με αποτέλεσμα πολλές φορές να δημιουργούν υψηλότερα κέρδη.

Παράδεγμα τέτοιων εταιριών στο Ην. Βασίλειο είναι η RBH Hospitality Management, η οποία αποτελεί συνεργάτη μεγάλων brand όπως τα Accor, IHG, Marriott και Hilton.

Στην Ευρώπη, η αξιοποίηση αυτού του κόνσεπτ είναι διαδεδομένη κυρίως στα μικρά και μεσαίου μεγέθους ξενοδοχεία, σε καταλύματα περιορισμένων υπηρεσιών ή σε καταλύματα μεγάλης διαμονής. Ωστόσο, καθώς το κόνσεπτ ωριμάζει, αναζητούνται πιο έμπειρες εταιρίες τρίτων για μεγάλα εταιρικά και πολυτελή ξενοδοχεία, ορισμένες φορές υπό συγκεκριμένο ξενοδοχειακό brand.

Η έκθεση εξηγεί ότι ένας από τους ευνοϊκούς όρους που μπορούν να «κερδηθούν» μέσα από τις εταιρίες αυτές είναι οι συμβάσεις μικρότερης διάρκειας από τις συνηθισμένες ρυθμίσεις διαχείρισης επωνυμίας, μερικές φορές μόνο 12 μηνών έναντι 20-30 χρόνων.

Επιπλέον, τα δικαιώματα τερματισμού της σύμβασης είναι πιο φιλικά προς τον ιδιοκτήτη και λιγότερο δαπανηρά, βελτιώνοντας τη ρευστότητα του περιουσιακού στοιχείου, ενώ με την πιο άμεση συμμετοχή στην λειτουργία οι εταιρίες τρίτων μπορούν συνήθως να ενισχύσουν την απόδοση και να είναι πιο ακριβείς όσον αφορά τις οικονομικές προβλέψεις.

διαβάστε ακόμα

«Τρόμος» η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα; | Focus: Κυνήγι θησαυρού ο σταθμός φόρτισης
Σαντορίνη | Πλήθος ξενοδόχων στην εκδήλωση "Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό"
Τουρισμός | Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024
Σε ισχύ από τη Δευτέρα η νέα οδηγία για το περιβαλλοντικό έγκλημα
Γενική συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Τα κρίσιμα ζητήματα, που δοκιμάζουν την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων
Τουριστική προβολή της Λέσβου στη Ρουμανία - Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής στην Ιταλία
Δήμος Άργους-Μυκηνών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Έκτο Corfu Food & Wine Festival | Η Βιώσιμη Γαστρονομία είναι ο Πολιτισμός μας
«Γαλάζια Σημαία» | Ανακοινώνονται την Παρασκευή 24 Μαΐου οι βραβεύσεις για το 2024
Κοινωνικός τουρισμός: Τι αλλάζει στα προγράμματα - Για πρώτη φορά ιαματικός τουρισμός για όλους