Πώς η ανάπτυξη της Airbnb, Expedia, Google μπορεί να διδάξει τα ξενοδοχεία

Α Decrease font Enlarge font
Πώς η ανάπτυξη της Airbnb, Expedia, Google μπορεί να διδάξει τα ξενοδοχείαΠηγή φωτό: Pixabay

Τέσσερα μυστικά ανάπτυξης των διαδικτυακών κολοσσών Airbnb, Expedia, Google, που μπορούν να υιοθετήσουν οι παραδοσιακές εταιρίες φιλοξενίας, παρουσιάζει η Meng-Mei Maggie Chen, Καθηγήτρια Μάρκετινγκ στο Ecole hotelière της Λοζάνης στην Ελβετία, σε άρθρο της στο ehotelier.com.

1. Ουσιαστική αρχιτεκτονική του brand | H προσέγγιση branded house της Airbnb είναι αποτελεσματική. Όλοι οι τύποι φιλοξενίας περιστρέφονται γύρω από το brand της Airbnb ενισχύοντας την αυθεντική πρόσταση αξίας του brand ως η αντι-ξενοδοχειακή εναλλακτική. Ακόμα και σήμερα που έχουν προστεθεί ξενοδοχεία στις καταχωρήσεις, τα ξενοδοχειακά brand δεν περιλαμβάνονται και όλες οι καταχωρήσεις συνοψίζονται στην ομπρέλα της Airbnb.

Ωστόσο, δεδομένου του μεγάλου πλήθους καταχωρήσεων, η Airbnb χρειάζεται να ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες για κράτηση χωρίς να γίνεται κουραστική η επιλογή καταλύματος. Για το λόγο αυτό οργάνωσε τα σπίτια σε κατηγορίες (Entire Place, Private Room, Shared Room) και λάνσαρε νέα προϊόντα (Airbnb Plus και Beyond by Airbnb) εστιάζοντας στην ποιότητα διαμονής παρά στην χαμηλή τιμή.

Οι περισσότεροι ξενοδοχειακοί οργανισμοί υιοθετούν την προσέγγιση house of brands, και η πολιτική εξάπλωσης των brand τους τείνει να στοχεύει στη δημιουργία νέων brand για την προσέλκυση νέων επενδυτών στα ξενοδοχεία. Ωστόσο, με αυτή την προσέγγιση χρειάζονται σημαντικές επενδύσεις στο μάρκετινγκ για τη διάδοση των brand στους ταξιδιώτες αλλά και για να δοθεί σημασία και στόχευσή του σε συγκεκριμένο κοινό. Παραμένει το ερώτημα όμως, εάν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες μπορούν να ξεχωρίζουν τα διαφορετικά brand μέσα σε έναν όμιλο ξενοδοχείων, αν έχουν διαφορετικές προτιμήσεις και εάν τα brand αυτά προσφέρουν καλύτερες λύσεις που ικανοποιούν τις προσδοκίες των ταξιδιωτών. 

Κοιτάζοντας το παράδειγμα των διαδικτυακών πλατφορμων, τα ξενοδοχεία έχουν να κερδίσουν πολλά εάν εστιάσουν περισσότερο στην βαθιά κατανόηση των κοινών στα οποία στοχεύουν, μέσα από έρευνες αγοράς και δεδομένα, παρά από την ίδρυση νέων brand.

2. Έμφαση στους ταξιδιώτες | Η Airbnb Collections απευθύνεται σε προφίλ ταξιδιωτών είτε σε ταξιδιωτικές περιστάσεις. Μέσα από τις κατηγορίες Airbnb for Family, Airbnb for Work, Social Stays, Honeymoons, Group Gateaways και Dinner parties, οι ταξιδιώτες αναγνωρίζουν τις ανάγκες τους στο ταξίδι.

Στις αναζητήσεις στα διαδικτυακά τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ) ή σε ιστοσελίδες ξενοδοχείων, οι ταξιδιώτες αναζητούν βάσει προορισμού, όμως ορισμένοι δε γνωρίζουν τον προορισμό.

Η προσέγγιση της Expedia Collections απευθύνεται σε όσους αναζητούν εμπειρίες στις διακοπές με κατηγορίες όπως Beach, Relaxation, Family Fun, Culture & History, Shopping και Snow, χωρίς να απαιτείται συγκεκριμένος προορισμός. Οι υπηρεσίες Google Flight και Google Travel προσφέρουν επίσης την επιλογή Explore για τον ίδιο λόγο.

Τα ξενοδοχεία μπορούν να εμπνευσθούν από τα παραπάνω στοχεύοντας περισσότερο στον στόχο του ταξιδίου, στην περίσταση και στα χόμπι, με προϋπόθεση οτι κατανοούν τις προθέσεις ταξιδίων των επισκεπτών τους.

3. Τα επιτυχημένα franchise οδηγούν σε επιτυχείς ξενοδοχειακούς οργανισμούς | Η Airbnb έχει αναγνωρίσει τη συμβολή των ιδιοκτητών ακινήτων στην επιτυχία της και γι’ αυτό τους προσφέρει πλεονεκτήματα με υπηρεσίες όπως η «Superhosts» (περιλαμβάνει μπόνους, εκπτώσεις για αγορές υπηρεσιών, βοήθεια στο μάρκετινγκ κτλ.). Βοηθώντας τους, διασφαλίζει τις προμήθειές της αλλά και την παραμονή των ιδιοκτητών στην πλατφόρμα.

Παρότι οι αλυσίδες ξενοδοχείων προσφέρουν κίνητρα στα ξενοδοχεία τους, θα μπορούσαν να τα βοηθούν στη βελτίωση της διαδικτυακής τους παρουσίας και να προσφέρουν ενσωματωμένες λύσεις τεχνολογίας για βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους.

Άλλωστε, όπως συμβαίνει και με την Airbnb, τα έσοδα των αλυσίδων ξενοδοχείων συνδέονται με τον αριθμό των ξενοδοχείων τους και τα έσοδα σε καθένα από αυτά, επομένως η επιτυχία τους βασίζεται σε αυτά.

4. Ένα επιτυχημένη brand δημιουργεί μια αγορά | Με πάνω από 2 εκατ. ανθρώπους να μένουν σε σπίτια της Airbnbs κάθε μέρα, η πλατφόρμα έχει διαμορφώσει μια δική της αγορά. Μετά από προσφορά αποκλειστικά ιδιόκτητων σπιτιών, προχώρησε με ξενοδοχεία, ενώ πλέον προσφέρει και υπηρεσίες ξενάγησης μέσω των Airbnb Experiences και Airbnb Adventures. 

Αντίστοιχα η Google Travel προσφέρει έμπνευση για ταξίδια, αναζητήσεις, κρατήσεις και εμπειρίες.

Η αξιοποίηση των ειδικών αγορών παρουσιάζει τεράστιες προοπτικές στον ξενοδοχειακό κλάδο. Για παράδειγμα, η Accor σε συνεργασία με την WOJO θα γίνει το μεγαλύτερο συνεργατικό brand στην Ευρώπη το 2022, στο πλαίσιο των προσπαθειών του ξενοδοχειακού ομίλου να αξιοποιήσει το μοντέλο «Επαυξημένης Φιλοξενίας» προσφέροντας περισσότερο από απλώς παραδοσιακές υπηρεσίες φιλοξενίας. Πλέον διαθέτει χαρτοφυλάκιο brand που ειδικεύονται στο F&B, co-working, την ευεξία και την υποδοχή. 

  1. 15/10 23:33

    Ryanair: 14 νέα δρομολόγια στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2020

  2. 15/10 19:40

    Ακαδημία Digital Marketing αποκλειστικά για επαγγελματίες του τουρισμού στην Ελλάδα

  3. 15/10 18:13

    Τι είπε στην απολογία του στη Βουλή ο π.CEO του Thomas Cook

  4. 15/10 17:47

    Ταξίδι-έκπληξη: Πηγαίνουν στο αεροδρόμιο αλλά δεν ξέρουν τον προορισμό- Αυτή τη φορά 500 Γάλλοι βρέθηκαν στην Κρήτη

  5. 15/10 16:47

    Επίσκεψη του υπουργού Τουρισμού στην Κομοτηνή

  6. 15/10 15:34

    Στις 11-13 Οκτωβρίου το Democracy & Spirituality Weekend στην Costa Navarino

  7. 15/10 15:19

    Ικανοποίηση στην Condor για την έγκριση του δανείου

  8. 15/10 15:09

    Λύσεις για τις δομές υγείας των νησιών του Αιγαίου

  9. 15/10 15:06

    Συγχώνευση των Travel Cue Management και Prime Travel

  10. 15/10 14:10

    Κατάρρευση Thomas Cook: Nέες επικρίσεις κατά της κυβέρνησης- Συζητήσεις για την εξαγορά του Thomas Cook’s Nordic

  11. 15/10 13:58

    Απάτη στη Θεσσαλονίκη για πολυτελείς διακοπές από ταξιδιωτικό γραφείο

  12. 15/10 13:45

    Xenia 2019: Οι decision makers του ξενοδοχειακού κλάδου συναντούν τις εταιρείες leaders της αγοράς

  13. 15/10 13:29

    Air Canada: Τέλος το "κυρίες και κύριοι"- Ουδέτερος χαιρετισμός ως προς το φύλο

  14. 15/10 13:20

    Βραβεύθηκαν 47 Γερμανοί επισκέπτες φίλοι της Ρόδου

  15. 15/10 13:17

    Τουρισμός: Ενδιαφέρον των Ιταλών για την Κεντρική Μακεδονία

  16. 15/10 13:11

    Αυξανόμενη ζήτηση για μικροχρηματοδοτήσεις στην Ελλάδα

  17. 15/10 13:01

    +2,5 εκατομμύρια επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια το 9μηνο

  18. 15/10 13:00

    Περισσότεροι επισκέπτες στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους το α' 6μηνο

  19. 15/10 12:57

    Μ.Κόνσολας | Τουρισμός Υγείας: Πιστοποίηση των παρόχων - Κίνητρα για επενδύσεις- Αναγνώριση Ι.Π. στην Ικαρία

  20. 15/10 12:05

    DRV: Τι ζητούν στα επαγγελματικά ταξίδια οι διευθυντές επιχειρήσεων

  21. 15/10 11:54

    Trivago: Συμβουλές διαχείρισης εσόδων για μικρά και ανεξάρτητα ξενοδοχεία

  22. 15/10 11:35

    Airbnb: Οι 20 προορισμοί με τη μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης το 2020

  23. 15/10 11:33

    Hilton: Αλλαγές στην ηγεσία του τμήματος Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Τουρκίας

  24. 15/10 11:13

    Τουρισμός: +6,4% οι αφίξεις στο Μαρόκο το 8μηνο

  25. 15/10 10:14

    Κύπρος: Σε 90 τουριστικές εκθέσεις το Υφυπουργείο Τουρισμού το 2020

  26. 15/10 10:00

    Γερμανικός τουρισμός: Τουριστικοί όμιλοι ερίζουν για τους πελάτες της Thomas Cook

  27. 15/10 09:36

    Θερμαλισμός και Τουρισμός Ευεξίας: Η Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί σε ένα Παγκόσμιο Resort Υγείας - medispa

  28. 15/10 09:31

    3,5 εκατ. ευρώ για την προστασία από διάβρωση των ακτών της Πελοποννήσου

  29. 15/10 09:29

    17ο ΥΠΕΡΙΑ Conference για τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό στην Αμοργό

  30. 15/10 09:27

    Η Χάλκη στο Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών

  31. 15/10 09:25

    Άδειες για τουριστικές κατοικίες σε Ζάκυνθο, Πρέβεζα και Κάρπαθο

  32. 15/10 09:23

    Δήμος Καρπενησίου: Διαγωνισμός για την εκμίσθωση ξενώνα

  33. 15/10 09:15

    Ανοιχτή επιστολή τουριστικών γραφείων στη Μέρκελ: Προστατέψτε ταξιδιώτες και γραφεία από τις πτωχεύσεις

  34. 14/10 17:48

    ΕΚΤΕΡ: Έργο αποπεράτωσης και αναβάθμισης ξενοδοχείου στη Θάσο

  35. 14/10 17:17

    Μέτρα του υπουργείου Τουρισμού για την τουριστική ανάπτυξη της Σαμοθράκης

  36. 14/10 17:05

    Flight Network: Η Αθήνα στις 50 πιο όμορφες πόλεις στον κόσμο

  37. 14/10 16:15

    Χαλκιδική: Περιπατητικές διαδρομές με ιστορική και πολιτιστική ταυτότητα στο Δήμο Αριστοτέλη

  38. 14/10 15:37

    Συνάντηση WWF Ελλάς με τον Πρωθυπουργό για το περιβάλλον

  39. 14/10 15:12

    Volotea: Δύο νέα δρομολόγια προς Ηράκλειο και Σαντορίνη το 2020

  40. 14/10 14:14

    Sky Express: Προσφορά σε πτήσεις εσωτερικού

  41. 14/10 14:13

    ICAP: Σταδιακή ενίσχυση της θέσης των Γυναικών Ανωτάτων Στελεχών

  42. 14/10 14:12

    Mitsis Hotels: Η μεγαλύτερη δενδροφύτευση που έγινε ποτέ στη Ρόδο

  43. 14/10 13:27

    Condor: Η ΕΕ ενέκρινε το δάνειο των 380 εκατ. ευρώ

  44. 14/10 13:15

    Περισσότερα ξενοδοχεία στην Τουρκία από την Marriott

  45. 14/10 13:08

    Υποψήφια Star Ελλάς η Miss Κρήτη 2018 Μαριάννα Περατσάκη

  46. 14/10 13:07

    Γερμανία: Στην RT Reisen όλες οι μετοχές της Thomas Cook Touristik GmbH

  47. 14/10 12:52

    ΕΣΕΕ: Προτάσεις στον κ.Θεοχάρη για την διασύνδεση τουρισμού και εμπορίου

  48. 14/10 12:42

    Γιορτή γεύσεων και παράδοσης στην Αστυπάλαια

  49. 14/10 12:28

    Fraport Greece: Μείωση της επιβατικής κίνησης στα 14 αεροδρόμια τον Σεπτέμβριο

  50. 14/10 12:14

    Οι κορυφαίες πολιτιστικές πόλεις της Ευρώπης - Τι δείχνει έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

  51. 14/10 11:52

    Εντυπωσιακό πέρασμα κρουαζιερόπλοιου από τον Ισθμό- Οι επιβάτες μπορούσαν να αγγίξουν τα τοιχώματα (video)

  52. 14/10 11:51

    Μισθώθηκε το ξενοδοχείο "Πάρνων" στον Άγιο Πέτρο Β.Κυνουρίας

  53. 14/10 11:37

    Διαδρομές Βιβλίου στην Αθήνα

  54. 14/10 11:29

    Τουρισμός | Thomas Cook: 1,3 εκατ. τουρίστες χάνει η Ισπανία τη χειμερινή περίοδο

  55. 14/10 11:14

    Στην Αθήνα, για πρώτη φορά, η ετήσια συνάντηση των διεθνών παρόχων έντυπης πληροφόρησης στους τουρίστες

  56. 14/10 10:56

    Ο ιαματικός τουρισμός θα είναι η 2η μεγαλύτερη βιομηχανία στον κόσμο το 2025

  57. 14/10 10:09

    Σωτήρια λύση για υπό εξαφάνιση πρόβατα στη Κρήτη… και με τουριστικό αντίκτυπο

  58. 14/10 10:06

    Οι ελληνικές επενδύσεις δημιούργησαν 60.000 θέσεις εργασίας στη Βουλγαρία

  59. 14/10 10:01

    Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift στη Ρόδο

  60. 14/10 09:59

    Trivago: Ανοδικά οι on-line τιμές στα ξενοδοχεία της Αθήνας τον Οκτώβριο

  61. 14/10 09:50

    Εγκρίσεις για νέα ξενοδοχεία σε Ξάνθη και Παλαιό Παντελεήμονα

  62. 14/10 09:44

    Προκήρυξη για την εισαγωγή 40 σπουδαστών στη Σχολή Ξεναγών Αθήνας

  63. 13/10 12:56

    Τουρισμός: Ο ισπανικός όμιλος Wamos αγόρασε 62 καταστήματα Neckermann στο Βέλγιο

  64. 13/10 12:49

    Οι μεγάλες επενδύσεις ως καταλύτης για ανάπτυξη – το παράδειγμα της Costa Navarino: Εκδήλωση, παρουσία του Πρωθυπουργού, στην Καλαμάτα

  65. 13/10 12:41

    Η Περιφέρεια Κρήτης στη διεθνή έκθεση Anuga 2019 στη Γερμανία

  66. 13/10 12:34

    Έκθεση ζωγραφικής: Λιβυκό πέλαγος και Αστερούσια “πλημμυρίζουν” την Βασιλική του Αγ. Μάρκου στο Ηράκλειο

  67. 13/10 12:19

    7όροφο κτίριο μετατρέπεται σε τουριστικό κατάλυμα στο κέντρο της Αθήνας

  68. 13/10 12:18

    Νέες ποδηλατικές και ορειβατικές διαδρομές στη Σάμο

  69. 13/10 12:12

    Αγώνας Τρίαθλου Ocean Lava στη Ρόδο

  70. 12/10 12:37

    Ψηφιακό πάρκο πολιτισμού στην Οιχαλία Μεσσηνίας

  71. 12/10 12:33

    Αυξήθηκαν οι εξαγωγές μας στη Γαλλία

  72. 12/10 12:32

    Εκδήλωση για τα μανιτάρια και τα βότανα του Πηλίου

  73. 11/10 19:50

    Kόνσολας: Στις 29 Οκτωβρίου ξεκινούν τα ΙΕΚ του υπουργείου Τουρισμού

  74. 11/10 16:53

    Συνάντηση Κόνσολα- Πλακιωτάκη: Αυξάνεται το κονδύλι για τις άγονες γραμμές- Αναβάθμιση υποδομών για τις κρουαζιέρες

  75. 11/10 15:45

    Ισπανικός τουρισμός: 700 εκατ. ευρώ το πακέτο στήριξης για την κατάρρευση του Thomas Cook

  76. 11/10 15:03

    TUI Αυστρίας: 27 εβδομαδιαίες πτήσεις προς Ελλάδα μέσω της Austrian

  77. 11/10 14:51

    Thomas Cook: Αμυδρές ελπίδες για αποζημιώσεις- τι συζητήθηκε με τη γερμανική δικηγορική εταιρεία

  78. 11/10 14:12

    Περιοδεία για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής σε Μόσχα και Αγία Πετρούπολη

  79. 11/10 13:33

    Στη Σαμοθράκη και Κομοτηνή ο κ.Θεοχάρης

  80. 11/10 13:00

    Brexit: Διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης στους Βρετανούς που ζουν στην Ισπανία

  81. 11/10 12:39

    Αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων στον τουρισμό

  82. 11/10 11:52

    Έρευνα | Τουρισμός: Η κατάρρευση του Thomas Cook δεν θα φέρει το τέλος των οργανωμένων πακέτων

  83. 11/10 11:43

    Περιφέρεια Κ.Μακεδονίας | Τουρισμός: Καινοτόμες δράσεις προβολής της Έδεσσας και των Σερρών

  84. 11/10 11:26

    Ε.Ξ. Ηρακλείου | Πτώχευση Thomas Cook: Συνάντηση σήμερα Παρασκευή με δικηγορικό γραφείο της Γερμανίας

  85. 11/10 10:59

    H Alltours αναλαμβάνει μεγάλη μερίδα ξενοδοχείων της Thomas Cook - Και στην Ελλάδα

  86. 11/10 10:34

    Explorer of the Seas: Κρουαζιέρες σε Ιταλία και ελληνικά νησιά το 2020

  87. 11/10 10:28

    Royal Caribbean: Έρχεται το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Wonder of the Seas

  88. 11/10 10:09

    Greek Panorama: O εναλλακτικός τουρισμός στην Ελλάδα στο Ζάππειο, 15-16 Νοεμβρίου 2019

  89. 11/10 09:47

    3η Γιορτή Κάστανου στα Αμπελάκια

  90. 11/10 09:41

    Δύο παλαιά Κρητικά έθιμα αναβιώνουν στο Creta Maris Beach Resort

  91. 11/10 09:37

    ΕΟΤ: Προβολή της Χίου στην Ιταλία

  92. 11/10 09:35

    Νέο Μουσείο Ελιάς στο Δήμο Καντάνου-Σελίνου

  93. 11/10 09:32

    WTM: Oδηγίες για όσους ταξιδέψουν στην έκθεση του Λονδίνου με Brexit χωρίς συμφωνία

  94. 11/10 09:30

    Ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Λουτρακίου

  95. 11/10 09:24

    Διεθνής Αγώνας Ορεινής Ποδηλασίας στην Κω

  96. 11/10 09:21

    Το 5G και ο προβληματισμός για τα οφέλη του

  97. 10/10 17:53

    O DER Touristik αγόρασε τον t.o. της Τσεχίας Fischer

  98. 10/10 17:15

    Η Βασίλισσα Σοφία στους Λειψούς το 2020

  99. 10/10 17:10

    NEW JOB: Εξωτερικοί πωλητές διαφήμισης

  100. 10/10 17:07

    Συνέδριο ΣΕΤΕ: Βέλτιστες διεθνείς πρακτικές για βιώσιμη ανάπτυξη, διαχείριση προορισμών, καινοτομία