Πώς η ανάπτυξη της Airbnb, Expedia, Google μπορεί να διδάξει τα ξενοδοχεία

Τέσσερα μυστικά ανάπτυξης των διαδικτυακών κολοσσών Airbnb, Expedia, Google, που μπορούν να υιοθετήσουν οι παραδοσιακές εταιρίες φιλοξενίας, παρουσιάζει η Meng-Mei Maggie Chen, Καθηγήτρια Μάρκετινγκ στο Ecole hotelière της Λοζάνης στην Ελβετία, σε άρθρο της στο ehotelier.com.
1. Ουσιαστική αρχιτεκτονική του brand | H προσέγγιση branded house της Airbnb είναι αποτελεσματική. Όλοι οι τύποι φιλοξενίας περιστρέφονται γύρω από το brand της Airbnb ενισχύοντας την αυθεντική πρόσταση αξίας του brand ως η αντι-ξενοδοχειακή εναλλακτική. Ακόμα και σήμερα που έχουν προστεθεί ξενοδοχεία στις καταχωρήσεις, τα ξενοδοχειακά brand δεν περιλαμβάνονται και όλες οι καταχωρήσεις συνοψίζονται στην ομπρέλα της Airbnb.
Ωστόσο, δεδομένου του μεγάλου πλήθους καταχωρήσεων, η Airbnb χρειάζεται να ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες για κράτηση χωρίς να γίνεται κουραστική η επιλογή καταλύματος. Για το λόγο αυτό οργάνωσε τα σπίτια σε κατηγορίες (Entire Place, Private Room, Shared Room) και λάνσαρε νέα προϊόντα (Airbnb Plus και Beyond by Airbnb) εστιάζοντας στην ποιότητα διαμονής παρά στην χαμηλή τιμή.
Οι περισσότεροι ξενοδοχειακοί οργανισμοί υιοθετούν την προσέγγιση house of brands, και η πολιτική εξάπλωσης των brand τους τείνει να στοχεύει στη δημιουργία νέων brand για την προσέλκυση νέων επενδυτών στα ξενοδοχεία. Ωστόσο, με αυτή την προσέγγιση χρειάζονται σημαντικές επενδύσεις στο μάρκετινγκ για τη διάδοση των brand στους ταξιδιώτες αλλά και για να δοθεί σημασία και στόχευσή του σε συγκεκριμένο κοινό. Παραμένει το ερώτημα όμως, εάν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες μπορούν να ξεχωρίζουν τα διαφορετικά brand μέσα σε έναν όμιλο ξενοδοχείων, αν έχουν διαφορετικές προτιμήσεις και εάν τα brand αυτά προσφέρουν καλύτερες λύσεις που ικανοποιούν τις προσδοκίες των ταξιδιωτών.
Κοιτάζοντας το παράδειγμα των διαδικτυακών πλατφορμων, τα ξενοδοχεία έχουν να κερδίσουν πολλά εάν εστιάσουν περισσότερο στην βαθιά κατανόηση των κοινών στα οποία στοχεύουν, μέσα από έρευνες αγοράς και δεδομένα, παρά από την ίδρυση νέων brand.
2. Έμφαση στους ταξιδιώτες | Η Airbnb Collections απευθύνεται σε προφίλ ταξιδιωτών είτε σε ταξιδιωτικές περιστάσεις. Μέσα από τις κατηγορίες Airbnb for Family, Airbnb for Work, Social Stays, Honeymoons, Group Gateaways και Dinner parties, οι ταξιδιώτες αναγνωρίζουν τις ανάγκες τους στο ταξίδι.
Στις αναζητήσεις στα διαδικτυακά τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ) ή σε ιστοσελίδες ξενοδοχείων, οι ταξιδιώτες αναζητούν βάσει προορισμού, όμως ορισμένοι δε γνωρίζουν τον προορισμό.
Η προσέγγιση της Expedia Collections απευθύνεται σε όσους αναζητούν εμπειρίες στις διακοπές με κατηγορίες όπως Beach, Relaxation, Family Fun, Culture & History, Shopping και Snow, χωρίς να απαιτείται συγκεκριμένος προορισμός. Οι υπηρεσίες Google Flight και Google Travel προσφέρουν επίσης την επιλογή Explore για τον ίδιο λόγο.
Τα ξενοδοχεία μπορούν να εμπνευσθούν από τα παραπάνω στοχεύοντας περισσότερο στον στόχο του ταξιδίου, στην περίσταση και στα χόμπι, με προϋπόθεση οτι κατανοούν τις προθέσεις ταξιδίων των επισκεπτών τους.
3. Τα επιτυχημένα franchise οδηγούν σε επιτυχείς ξενοδοχειακούς οργανισμούς | Η Airbnb έχει αναγνωρίσει τη συμβολή των ιδιοκτητών ακινήτων στην επιτυχία της και γι’ αυτό τους προσφέρει πλεονεκτήματα με υπηρεσίες όπως η «Superhosts» (περιλαμβάνει μπόνους, εκπτώσεις για αγορές υπηρεσιών, βοήθεια στο μάρκετινγκ κτλ.). Βοηθώντας τους, διασφαλίζει τις προμήθειές της αλλά και την παραμονή των ιδιοκτητών στην πλατφόρμα.
Παρότι οι αλυσίδες ξενοδοχείων προσφέρουν κίνητρα στα ξενοδοχεία τους, θα μπορούσαν να τα βοηθούν στη βελτίωση της διαδικτυακής τους παρουσίας και να προσφέρουν ενσωματωμένες λύσεις τεχνολογίας για βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους.
Άλλωστε, όπως συμβαίνει και με την Airbnb, τα έσοδα των αλυσίδων ξενοδοχείων συνδέονται με τον αριθμό των ξενοδοχείων τους και τα έσοδα σε καθένα από αυτά, επομένως η επιτυχία τους βασίζεται σε αυτά.
4. Ένα επιτυχημένη brand δημιουργεί μια αγορά | Με πάνω από 2 εκατ. ανθρώπους να μένουν σε σπίτια της Airbnbs κάθε μέρα, η πλατφόρμα έχει διαμορφώσει μια δική της αγορά. Μετά από προσφορά αποκλειστικά ιδιόκτητων σπιτιών, προχώρησε με ξενοδοχεία, ενώ πλέον προσφέρει και υπηρεσίες ξενάγησης μέσω των Airbnb Experiences και Airbnb Adventures.
Αντίστοιχα η Google Travel προσφέρει έμπνευση για ταξίδια, αναζητήσεις, κρατήσεις και εμπειρίες.
Η αξιοποίηση των ειδικών αγορών παρουσιάζει τεράστιες προοπτικές στον ξενοδοχειακό κλάδο. Για παράδειγμα, η Accor σε συνεργασία με την WOJO θα γίνει το μεγαλύτερο συνεργατικό brand στην Ευρώπη το 2022, στο πλαίσιο των προσπαθειών του ξενοδοχειακού ομίλου να αξιοποιήσει το μοντέλο «Επαυξημένης Φιλοξενίας» προσφέροντας περισσότερο από απλώς παραδοσιακές υπηρεσίες φιλοξενίας. Πλέον διαθέτει χαρτοφυλάκιο brand που ειδικεύονται στο F&B, co-working, την ευεξία και την υποδοχή.
13/12 18:10
Συνεργασίες της TOPOSOPHY με σημαντικούς διεθνείς τουριστικούς φορείς
13/12 16:57
Οι μεταφορές και ο τουρισμός μαζί, ενάντια στις αυξανόμενες εκπομπές
13/12 16:53
6 ελληνικά ξενοδοχεία στον "Χρυσό Κατάλογο" του Conde Nast Traveller για το 2020 - Δείτε τα
13/12 15:31
Χριστουγεννιάτικη λάμψη, για πρώτη φορά σε τόσους δρόμους και πλατείες της Αθήνας
13/12 14:08
Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Ηλεκτρονικό μπλοκάρισμα στις πλατφόρμες που δεν συνεργάζονται με την ΑΑΔΕ
13/12 13:51
Airbnb: 2 δισ. δολ. φόρους στους προορισμούς το 2019- Οι συμφωνίες με πόλεις
13/12 13:43
Celebrity Cruises: Ζάκυνθος,Ύδρα και Θεσσαλονίκη τα νέα λιμάνια στην Ελλάδα
13/12 13:17
13/12 12:59
13/12 12:56
Αθήνα | Χριστουγεννιάτικο 3D projection mapping στο κτίριο της Βουλής
13/12 12:54
TripAdvisor: Οι απαντήσεις στις κριτικές κλειδί για περισσότερες κρατήσεις
13/12 12:36
Fraport Greece | Πώς διαμορφώθηκε η επιβατική κίνηση το 11μηνο στα 14 αεροδρόμια
13/12 12:23
CLIA: Αυτές είναι οι 7 κορυφαίες τάσεις στην κρουαζιέρα το 2020
13/12 12:13
Τ.Ο. Χαλκιδικής: Ο ορεινός όγκος του Χολομώντα είχε την τιμητική του στην Αθήνα
13/12 11:54
Καινοτόμο ψηφιακό μάρκετινγκ μέσω Facebook από ξενοδοχειακή αλυσίδα της Δανίας
13/12 11:44
Voyage Awards 2019: Η Ελλάδα στους 5 πιο δημοφιλείς προορισμούς των Κινέζων στην Ευρώπη
13/12 10:17
13/12 09:59
13/12 09:51
Roadshow του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη σε Νέα Υόρκη-Βοστώνη
13/12 09:48
Άδειες για 2 νέα τουριστικά καταλύματα σε Σκύρο και Δημητσάνα
13/12 09:43
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2020
13/12 09:41
13/12 09:40
Πως να επιλέξετε εξοπλισμό μαζικής εστίασης για ένα εστιατόριο
13/12 09:39
Η Περιφέρεια Κρήτης στην Ένωση Πόλεων και Περιφερειών για την Αειφόρο Διαχείριση των Πόρων
13/12 09:29
Ηλιακή συμμαχία: Ανάγκη για επενδύσεις 600 δισ. δολ. για ανάπτυξη της ηλιακής ενέργειας
12/12 18:21
Υπουργεία Τουρισμού-Πολιτισμού: Πάταξη των παράνομων ξεναγήσεων
12/12 17:10
12/12 17:06
British Airways | Νέα σύνδεση με Ρόδο – Περισσότερες πτήσεις προς Κεφαλονιά & Πρέβεζα
12/12 16:52
12/12 16:39
Νέες επενδύσεις στο Αττικό Θεματικό Πάρκο| Ξενοδοχείο, Waterpark και Ενυδρείο μέχρι το 2022
12/12 16:29
CheapOair: "Εκρηκτική" χρονιά το 2020 για την αεροπορική επιβατική κίνηση
12/12 16:05
12/12 16:01
12/12 15:51
ICAP: Τι δείχνουν οι ισολογισμοί 782 τουριστικών εταιρειών το 2018
12/12 15:32
Aegean: 6 νέα αεροσκάφη και 1,5 εκατ. επιπλέον θέσεις το 2020
12/12 14:47
BEYOND 4.0 | Στη ΔΕΘ η πρώτη τεχνολογική έκθεση στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2020
12/12 14:43
12/12 14:39
Έξι αλυσίδες ξενοδοχείων κατηγορούνται για ανοχή στην σεξουαλική εκμετάλλευση
12/12 13:28
Τουρισμός ευεξίας: Ποιες είναι οι τάσεις για το 2020, σύμφωνα με το Virtuoso
12/12 12:43
Thomas Cook: Οι δημόσιοι υπάλληλοι της Έσσης λένε όχι στις αποζημιώσεις από το κράτος
12/12 12:23
12/12 12:19
Τhomas Cook: Η ασφαλιστική αποζημιώνει μόνο το 17,5% των δαπανών των Γερμανών τουριστών
12/12 12:04
Πουλήθηκε ήδη το 1/4 του προγράμματος της TUI του 2020 στη Βρετανία
12/12 11:50
12/12 11:11
Μ.Κόνσολας: Η Περιφέρεια Θεσσαλίας διαμορφώνει το δικό της αναπτυξιακό πρότυπο στον τουρισμό
12/12 10:45
Εξυπηρετούνται οι κρατήσεις στο Athenaeum Palace & Luxury Suites
12/12 10:37
Συνεργασία του TRUE Catering by Radisson Blu Park Hotel με το Ίδρυμα Γουλανδρή
12/12 10:34
12/12 10:15
12/12 10:08
Τι συζητήθηκε στην μηνιαία ολομέλεια του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων
12/12 10:02
12/12 10:00
Άδειες για τουριστικές κατοικίες στην Κρήτη και ενοικιαζόμενα διαμερίσματα στη Θάσο
12/12 09:58
12/12 09:56
12/12 09:53
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων: Ψηφιακές δράσεις τουριστικής προβολής
11/12 22:47
Dolphin Capital: Νέες επενδύσεις στον τουρισμό πολυτελείας και στη Βιωματική Ψυχαγωγία
11/12 14:32
ODIGEO | Τρεις ελληνικοί προορισμοί στην κορυφή των προτιμήσεων των Ευρωπαίων
11/12 13:46
Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν τα πακέτα διακοπών – Πώς επιλέγουν κράτηση
11/12 13:06
Marketing Greece | Νέο cluster «Συμμαχία Τουρισμού για τη Ρόδο»
11/12 12:56
M. Κόνσολας: Μονόδρομος η προσαρμογή του τουρισμού στην ψηφιακή οικονομία
11/12 12:53
Τουρισμός: «Άνοιγμα» στην κινεζική τουριστική αγορά για προσέλκυση συνεδρίων στην Αθήνα
11/12 12:50
FedHATTA: Απέδωσαν οι προσπάθειες των τουριστικών γραφείων – Aύξηση του δείκτη κύκλου εργασιών
11/12 12:48
+5,4% οι επισκέπτες στα μουσεία της χώρας το οκτάμηνο του 2019
11/12 12:34
11/12 12:22
11/12 11:58
11/12 11:43
11/12 11:18
O ΕΟΤ στηρίζει το πρώτο Φεστιβάλ Ελληνικού Οίνου στο Amersfoort της Ολλανδίας
11/12 11:11
HATTA: Οι αρχές της ECTAA για τον τουρισμό στη νέα ηγεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
11/12 10:22
Αυθεντικά χαλιά ΑΙΩΝ1922: Μεγάλο χριστουγεννιάτικο πάρτυ στο νέο κατάστημα, στο Κέντρο της Αθήνας!
11/12 09:35
Υπουργείο Τουρισμού: Ανάκληση διορισμού π.υπαλλήλου λόγω πλαστού τίτλου σπουδών
11/12 09:27
Πράσινο φως για τον εκσυγχρονισμό του π. ξενοδοχείου ΟΛΥΜΠΙΑΣ στο κέντρο της Αθήνας
11/12 09:25
Νέο 5άστερο ξενοδοχείο στη Κέρκυρα ιδιοκτησίας της εταιρείας ΒΟΥΛΓΑΡΗ Α.Ε.
11/12 09:23
11/12 09:20
11/12 09:18
Πρόγραμμα 200.000 ευρώ για την τουριστική προβολή των Σπετσών
10/12 17:28
Open Day με ξεναγήσεις στο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας στη ΔΕΘ-Helexpo
10/12 16:29
10/12 15:31
Καθήκοντα Chief Financial Officer στον όμιλο Electra Hotels & Resorts
10/12 14:43
10/12 14:29
Νέα ταυτότητα για το Metaxa Hospitality Group- Η μαντινάδα της Θεανώς Μεταξά
10/12 14:17
ΕΤΑΔ: 25 αρχιτεκτονικές προτάσεις για την ανάπλαση του Λυκαβηττού
10/12 14:02
M. Kόνσολας: Συνεργασία των χωρών της μαύρης Θάλασσας για τον τουρισμό με επίκεντρο την Ελλάδα
10/12 13:08
10/12 12:53
M. Kόνσολας: Η τουριστική ανάπτυξη πρέπει να συναντηθεί με το εμπόριο
10/12 12:49
10/12 12:47
Αλλαγές στη διοίκηση του σπεσιαλίστα για την Ελλάδα Olympic Holidays
10/12 12:29
10/12 12:15
10/12 12:11
10/12 11:58
TUI - Travel Star | Πού οδηγείται ο ανταγωνισμός τουριστικών γραφείων - ΟΤΑ
10/12 11:29
Ευρωβαρόμετρο: Καταπολέμηση της ανεργίας και επενδύσεις ζητούν οι Έλληνες
10/12 11:18
Δήμος Ορχομενού: Kάθετα αντίθετος με τη δημιουργία δομής προσφύγων-μεταναστών - Πίνακας
10/12 09:33
5η Grecka Panorama: Η γαστρονομία και ο τουρισμός της Ελλάδας ενθουσίασαν τους Πολωνούς
10/12 09:32
10/12 09:18
ΠΟΜΙΔΑ: Νόμιμες οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στις πολυκατοικίες
10/12 09:09
10/12 09:07
10/12 09:03
10/12 09:00
Ψηφιακές εφαρμογές για την προβολή των γεω-μνημείων και γεωτόπων της Λήμνου
Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Ηλεκτρονικό μπλοκάρισμα στις πλατφόρμες που δεν συνεργάζονται με την ΑΑΔΕ
British Airways | Νέα σύνδεση με Ρόδο – Περισσότερες πτήσεις προς Κεφαλονιά & Πρέβεζα
Fraport Greece | Πώς διαμορφώθηκε η επιβατική κίνηση το 11μηνο στα 14 αεροδρόμια
Πως να επιλέξετε εξοπλισμό μαζικής εστίασης για ένα εστιατόριο
Dolphin Capital: Νέες επενδύσεις στον τουρισμό πολυτελείας και στη Βιωματική Ψυχαγωγία
Τουρισμός ευεξίας: Ποιες είναι οι τάσεις για το 2020, σύμφωνα με το Virtuoso
Νέες επενδύσεις στο Αττικό Θεματικό Πάρκο| Ξενοδοχείο, Waterpark και Ενυδρείο μέχρι το 2022
Αθήνα | Χριστουγεννιάτικο 3D projection mapping στο κτίριο της Βουλής
Καινοτόμο ψηφιακό μάρκετινγκ μέσω Facebook από ξενοδοχειακή αλυσίδα της Δανίας
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2020
6 ελληνικά ξενοδοχεία στον "Χρυσό Κατάλογο" του Conde Nast Traveller για το 2020 - Δείτε τα
TripAdvisor: Οι απαντήσεις στις κριτικές κλειδί για περισσότερες κρατήσεις
Airbnb: 2 δισ. δολ. φόρους στους προορισμούς το 2019- Οι συμφωνίες με πόλεις
Άδειες για 2 νέα τουριστικά καταλύματα σε Σκύρο και Δημητσάνα
Roadshow του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη σε Νέα Υόρκη-Βοστώνη
BEYOND 4.0 | Στη ΔΕΘ η πρώτη τεχνολογική έκθεση στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2020
Υπουργεία Τουρισμού-Πολιτισμού: Πάταξη των παράνομων ξεναγήσεων
Voyage Awards 2019: Η Ελλάδα στους 5 πιο δημοφιλείς προορισμούς των Κινέζων στην Ευρώπη
Celebrity Cruises: Ζάκυνθος,Ύδρα και Θεσσαλονίκη τα νέα λιμάνια στην Ελλάδα
Έξι αλυσίδες ξενοδοχείων κατηγορούνται για ανοχή στην σεξουαλική εκμετάλλευση
Πουλήθηκε ήδη το 1/4 του προγράμματος της TUI του 2020 στη Βρετανία
( 0 )