Πώς η ανάπτυξη της Airbnb, Expedia, Google μπορεί να διδάξει τα ξενοδοχεία

Α Decrease font Enlarge font
Πώς η ανάπτυξη της Airbnb, Expedia, Google μπορεί να διδάξει τα ξενοδοχείαΠηγή φωτό: Pixabay

Τέσσερα μυστικά ανάπτυξης των διαδικτυακών κολοσσών Airbnb, Expedia, Google, που μπορούν να υιοθετήσουν οι παραδοσιακές εταιρίες φιλοξενίας, παρουσιάζει η Meng-Mei Maggie Chen, Καθηγήτρια Μάρκετινγκ στο Ecole hotelière της Λοζάνης στην Ελβετία, σε άρθρο της στο ehotelier.com.

1. Ουσιαστική αρχιτεκτονική του brand | H προσέγγιση branded house της Airbnb είναι αποτελεσματική. Όλοι οι τύποι φιλοξενίας περιστρέφονται γύρω από το brand της Airbnb ενισχύοντας την αυθεντική πρόσταση αξίας του brand ως η αντι-ξενοδοχειακή εναλλακτική. Ακόμα και σήμερα που έχουν προστεθεί ξενοδοχεία στις καταχωρήσεις, τα ξενοδοχειακά brand δεν περιλαμβάνονται και όλες οι καταχωρήσεις συνοψίζονται στην ομπρέλα της Airbnb.

Ωστόσο, δεδομένου του μεγάλου πλήθους καταχωρήσεων, η Airbnb χρειάζεται να ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες για κράτηση χωρίς να γίνεται κουραστική η επιλογή καταλύματος. Για το λόγο αυτό οργάνωσε τα σπίτια σε κατηγορίες (Entire Place, Private Room, Shared Room) και λάνσαρε νέα προϊόντα (Airbnb Plus και Beyond by Airbnb) εστιάζοντας στην ποιότητα διαμονής παρά στην χαμηλή τιμή.

Οι περισσότεροι ξενοδοχειακοί οργανισμοί υιοθετούν την προσέγγιση house of brands, και η πολιτική εξάπλωσης των brand τους τείνει να στοχεύει στη δημιουργία νέων brand για την προσέλκυση νέων επενδυτών στα ξενοδοχεία. Ωστόσο, με αυτή την προσέγγιση χρειάζονται σημαντικές επενδύσεις στο μάρκετινγκ για τη διάδοση των brand στους ταξιδιώτες αλλά και για να δοθεί σημασία και στόχευσή του σε συγκεκριμένο κοινό. Παραμένει το ερώτημα όμως, εάν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες μπορούν να ξεχωρίζουν τα διαφορετικά brand μέσα σε έναν όμιλο ξενοδοχείων, αν έχουν διαφορετικές προτιμήσεις και εάν τα brand αυτά προσφέρουν καλύτερες λύσεις που ικανοποιούν τις προσδοκίες των ταξιδιωτών. 

Κοιτάζοντας το παράδειγμα των διαδικτυακών πλατφορμων, τα ξενοδοχεία έχουν να κερδίσουν πολλά εάν εστιάσουν περισσότερο στην βαθιά κατανόηση των κοινών στα οποία στοχεύουν, μέσα από έρευνες αγοράς και δεδομένα, παρά από την ίδρυση νέων brand.

2. Έμφαση στους ταξιδιώτες | Η Airbnb Collections απευθύνεται σε προφίλ ταξιδιωτών είτε σε ταξιδιωτικές περιστάσεις. Μέσα από τις κατηγορίες Airbnb for Family, Airbnb for Work, Social Stays, Honeymoons, Group Gateaways και Dinner parties, οι ταξιδιώτες αναγνωρίζουν τις ανάγκες τους στο ταξίδι.

Στις αναζητήσεις στα διαδικτυακά τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ) ή σε ιστοσελίδες ξενοδοχείων, οι ταξιδιώτες αναζητούν βάσει προορισμού, όμως ορισμένοι δε γνωρίζουν τον προορισμό.

Η προσέγγιση της Expedia Collections απευθύνεται σε όσους αναζητούν εμπειρίες στις διακοπές με κατηγορίες όπως Beach, Relaxation, Family Fun, Culture & History, Shopping και Snow, χωρίς να απαιτείται συγκεκριμένος προορισμός. Οι υπηρεσίες Google Flight και Google Travel προσφέρουν επίσης την επιλογή Explore για τον ίδιο λόγο.

Τα ξενοδοχεία μπορούν να εμπνευσθούν από τα παραπάνω στοχεύοντας περισσότερο στον στόχο του ταξιδίου, στην περίσταση και στα χόμπι, με προϋπόθεση οτι κατανοούν τις προθέσεις ταξιδίων των επισκεπτών τους.

3. Τα επιτυχημένα franchise οδηγούν σε επιτυχείς ξενοδοχειακούς οργανισμούς | Η Airbnb έχει αναγνωρίσει τη συμβολή των ιδιοκτητών ακινήτων στην επιτυχία της και γι’ αυτό τους προσφέρει πλεονεκτήματα με υπηρεσίες όπως η «Superhosts» (περιλαμβάνει μπόνους, εκπτώσεις για αγορές υπηρεσιών, βοήθεια στο μάρκετινγκ κτλ.). Βοηθώντας τους, διασφαλίζει τις προμήθειές της αλλά και την παραμονή των ιδιοκτητών στην πλατφόρμα.

Παρότι οι αλυσίδες ξενοδοχείων προσφέρουν κίνητρα στα ξενοδοχεία τους, θα μπορούσαν να τα βοηθούν στη βελτίωση της διαδικτυακής τους παρουσίας και να προσφέρουν ενσωματωμένες λύσεις τεχνολογίας για βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους.

Άλλωστε, όπως συμβαίνει και με την Airbnb, τα έσοδα των αλυσίδων ξενοδοχείων συνδέονται με τον αριθμό των ξενοδοχείων τους και τα έσοδα σε καθένα από αυτά, επομένως η επιτυχία τους βασίζεται σε αυτά.

4. Ένα επιτυχημένη brand δημιουργεί μια αγορά | Με πάνω από 2 εκατ. ανθρώπους να μένουν σε σπίτια της Airbnbs κάθε μέρα, η πλατφόρμα έχει διαμορφώσει μια δική της αγορά. Μετά από προσφορά αποκλειστικά ιδιόκτητων σπιτιών, προχώρησε με ξενοδοχεία, ενώ πλέον προσφέρει και υπηρεσίες ξενάγησης μέσω των Airbnb Experiences και Airbnb Adventures. 

Αντίστοιχα η Google Travel προσφέρει έμπνευση για ταξίδια, αναζητήσεις, κρατήσεις και εμπειρίες.

Η αξιοποίηση των ειδικών αγορών παρουσιάζει τεράστιες προοπτικές στον ξενοδοχειακό κλάδο. Για παράδειγμα, η Accor σε συνεργασία με την WOJO θα γίνει το μεγαλύτερο συνεργατικό brand στην Ευρώπη το 2022, στο πλαίσιο των προσπαθειών του ξενοδοχειακού ομίλου να αξιοποιήσει το μοντέλο «Επαυξημένης Φιλοξενίας» προσφέροντας περισσότερο από απλώς παραδοσιακές υπηρεσίες φιλοξενίας. Πλέον διαθέτει χαρτοφυλάκιο brand που ειδικεύονται στο F&B, co-working, την ευεξία και την υποδοχή. 

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

  1. 13/12 18:10

    Συνεργασίες της TOPOSOPHY με σημαντικούς διεθνείς τουριστικούς φορείς

  2. 13/12 16:57

    Οι μεταφορές και ο τουρισμός μαζί, ενάντια στις αυξανόμενες εκπομπές

  3. 13/12 16:53

    6 ελληνικά ξενοδοχεία στον "Χρυσό Κατάλογο" του Conde Nast Traveller για το 2020 - Δείτε τα

  4. 13/12 15:31

    Χριστουγεννιάτικη λάμψη, για πρώτη φορά σε τόσους δρόμους και πλατείες της Αθήνας

  5. 13/12 14:08

    Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Ηλεκτρονικό μπλοκάρισμα στις πλατφόρμες που δεν συνεργάζονται με την ΑΑΔΕ

  6. 13/12 13:51

    Airbnb: 2 δισ. δολ. φόρους στους προορισμούς το 2019- Οι συμφωνίες με πόλεις

  7. 13/12 13:43

    Celebrity Cruises: Ζάκυνθος,Ύδρα και Θεσσαλονίκη τα νέα λιμάνια στην Ελλάδα

  8. 13/12 13:17

    Google: Δείτε τι έψαξε ο κόσμος το 2019

  9. 13/12 12:59

    FedHATTA: Με ποιο σκεπτικό οι διακρίσεις των επισκεπτών νεαρής ηλικίας στα Μουσεία & τους Αρχ. Χώρους;

  10. 13/12 12:56

    Αθήνα | Χριστουγεννιάτικο 3D projection mapping στο κτίριο της Βουλής

  11. 13/12 12:54

    TripAdvisor: Οι απαντήσεις στις κριτικές κλειδί για περισσότερες κρατήσεις

  12. 13/12 12:36

    Fraport Greece | Πώς διαμορφώθηκε η επιβατική κίνηση το 11μηνο στα 14 αεροδρόμια

  13. 13/12 12:23

    CLIA: Αυτές είναι οι 7 κορυφαίες τάσεις στην κρουαζιέρα το 2020

  14. 13/12 12:13

    Τ.Ο. Χαλκιδικής: Ο ορεινός όγκος του Χολομώντα είχε την τιμητική του στην Αθήνα

  15. 13/12 11:54

    Καινοτόμο ψηφιακό μάρκετινγκ μέσω Facebook από ξενοδοχειακή αλυσίδα της Δανίας

  16. 13/12 11:44

    Voyage Awards 2019: Η Ελλάδα στους 5 πιο δημοφιλείς προορισμούς των Κινέζων στην Ευρώπη

  17. 13/12 10:17

    Όμιλος Goldair: Νέες συνεργασίες και επενδύσεις το 2019

  18. 13/12 09:59

    Η Αλόννησος στην έκθεση Grecka Panorama

  19. 13/12 09:51

    Roadshow του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη σε Νέα Υόρκη-Βοστώνη

  20. 13/12 09:48

    Άδειες για 2 νέα τουριστικά καταλύματα σε Σκύρο και Δημητσάνα

  21. 13/12 09:43

    Περιφέρεια Ιονίων Νήσων: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2020

  22. 13/12 09:41

    Τo σχέδιο της Μαδρίτης για τη μείωση των απορριμμάτων

  23. 13/12 09:40

    Πως να επιλέξετε εξοπλισμό μαζικής εστίασης για ένα εστιατόριο

  24. 13/12 09:39

    Η Περιφέρεια Κρήτης στην Ένωση Πόλεων και Περιφερειών για την Αειφόρο Διαχείριση των Πόρων

  25. 13/12 09:29

    Ηλιακή συμμαχία: Ανάγκη για επενδύσεις 600 δισ. δολ. για ανάπτυξη της ηλιακής ενέργειας

  26. 12/12 18:21

    Υπουργεία Τουρισμού-Πολιτισμού: Πάταξη των παράνομων ξεναγήσεων

  27. 12/12 17:10

    Ryanair: Νέα σύνδεση με Ζάκυνθο

  28. 12/12 17:06

    British Airways | Νέα σύνδεση με Ρόδο – Περισσότερες πτήσεις προς Κεφαλονιά & Πρέβεζα

  29. 12/12 16:52

    10 εκατ. ευρώ για 17 έργα πολιτισμού στην Κ.Μακεδονία

  30. 12/12 16:39

    Νέες επενδύσεις στο Αττικό Θεματικό Πάρκο| Ξενοδοχείο, Waterpark και Ενυδρείο μέχρι το 2022

  31. 12/12 16:29

    CheapOair: "Εκρηκτική" χρονιά το 2020 για την αεροπορική επιβατική κίνηση

  32. 12/12 16:05

    Γιορτή αγάπης και προσφοράς από τον όμιλο Aldemar Resorts

  33. 12/12 16:01

    Οι ομορφότερες των Παγκρήτιων Καλλιστείων για το 2019

  34. 12/12 15:51

    ICAP: Τι δείχνουν οι ισολογισμοί 782 τουριστικών εταιρειών το 2018

  35. 12/12 15:32

    Aegean: 6 νέα αεροσκάφη και 1,5 εκατ. επιπλέον θέσεις το 2020

  36. 12/12 14:47

    BEYOND 4.0 | Στη ΔΕΘ η πρώτη τεχνολογική έκθεση στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2020

  37. 12/12 14:43

    Ενισχυμένο πρόγραμμα του Alltours για Ελλάδα το 2020

  38. 12/12 14:39

    Έξι αλυσίδες ξενοδοχείων κατηγορούνται για ανοχή στην σεξουαλική εκμετάλλευση

  39. 12/12 13:28

    Τουρισμός ευεξίας: Ποιες είναι οι τάσεις για το 2020, σύμφωνα με το Virtuoso

  40. 12/12 12:43

    Thomas Cook: Οι δημόσιοι υπάλληλοι της Έσσης λένε όχι στις αποζημιώσεις από το κράτος

  41. 12/12 12:23

    Άσκηση στο αεροδρόμιο Αθήνας

  42. 12/12 12:19

    Τhomas Cook: Η ασφαλιστική αποζημιώνει μόνο το 17,5% των δαπανών των Γερμανών τουριστών

  43. 12/12 12:04

    Πουλήθηκε ήδη το 1/4 του προγράμματος της TUI του 2020 στη Βρετανία

  44. 12/12 11:50

    Πτώχευση Thomas Cook: Ποια είναι η διαδικασία αναστολής καταβολής Φ.Π.Α. για τις πληγείσες επιχειρήσεις (ΦΕΚ)

  45. 12/12 11:11

    Μ.Κόνσολας: Η Περιφέρεια Θεσσαλίας διαμορφώνει το δικό της αναπτυξιακό πρότυπο στον τουρισμό

  46. 12/12 10:45

    Εξυπηρετούνται οι κρατήσεις στο Athenaeum Palace & Luxury Suites

  47. 12/12 10:37

    Συνεργασία του TRUE Catering by Radisson Blu Park Hotel με το Ίδρυμα Γουλανδρή

  48. 12/12 10:34

    «Πλοίο της Χρονιάς» το World Champion Jet της SEAJETS

  49. 12/12 10:15

    Mamma Mia! Ζώντας το όνειρο στη Σκόπελο...

  50. 12/12 10:08

    Τι συζητήθηκε στην μηνιαία ολομέλεια του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων

  51. 12/12 10:02

    Fos Hotel: Νέο ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας

  52. 12/12 10:00

    Άδειες για τουριστικές κατοικίες στην Κρήτη και ενοικιαζόμενα διαμερίσματα στη Θάσο

  53. 12/12 09:58

    Καταφύγιο τουριστικών σκαφών στον όρμο Αθερινού Μεγανησίου

  54. 12/12 09:56

    Oι τουριστικές επιχειρήσεις της Βόρειας Μακεδονίας

  55. 12/12 09:53

    Περιφέρεια Ιονίων Νήσων: Ψηφιακές δράσεις τουριστικής προβολής

  56. 11/12 22:47

    Dolphin Capital: Νέες επενδύσεις στον τουρισμό πολυτελείας και στη Βιωματική Ψυχαγωγία

  57. 11/12 14:32

    ODIGEO | Τρεις ελληνικοί προορισμοί στην κορυφή των προτιμήσεων των Ευρωπαίων

  58. 11/12 13:46

    Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν τα πακέτα διακοπών – Πώς επιλέγουν κράτηση

  59. 11/12 13:06

    Marketing Greece | Νέο cluster «Συμμαχία Τουρισμού για τη Ρόδο»

  60. 11/12 12:56

    M. Κόνσολας: Μονόδρομος η προσαρμογή του τουρισμού στην ψηφιακή οικονομία

  61. 11/12 12:53

    Τουρισμός: «Άνοιγμα» στην κινεζική τουριστική αγορά για προσέλκυση συνεδρίων στην Αθήνα

  62. 11/12 12:50

    FedHATTA: Απέδωσαν οι προσπάθειες των τουριστικών γραφείων – Aύξηση του δείκτη κύκλου εργασιών

  63. 11/12 12:48

    +5,4% οι επισκέπτες στα μουσεία της χώρας το οκτάμηνο του 2019

  64. 11/12 12:34

    1,23 εκατ. επισκέπτες στο Μουσείο Ακρόπολης το 8μηνο

  65. 11/12 12:22

    Γερμανικός τουρισμός | Τρίτη επιλογή η Ελλάδα το 2019

  66. 11/12 11:58

    Airbnb | Άνοιγμα στην αγορά επαγγελματικών ταξιδίων

  67. 11/12 11:43

    Azamara: Νέο πρόγραμμα κρουαζιέρας με Αθήνα το 2021/22

  68. 11/12 11:18

    O ΕΟΤ στηρίζει το πρώτο Φεστιβάλ Ελληνικού Οίνου στο Amersfoort της Ολλανδίας

  69. 11/12 11:11

    HATTA: Οι αρχές της ECTAA για τον τουρισμό στη νέα ηγεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

  70. 11/12 10:22

    Αυθεντικά χαλιά ΑΙΩΝ1922: Μεγάλο χριστουγεννιάτικο πάρτυ στο νέο κατάστημα, στο Κέντρο της Αθήνας!

  71. 11/12 09:35

    Υπουργείο Τουρισμού: Ανάκληση διορισμού π.υπαλλήλου λόγω πλαστού τίτλου σπουδών

  72. 11/12 09:27

    Πράσινο φως για τον εκσυγχρονισμό του π. ξενοδοχείου ΟΛΥΜΠΙΑΣ στο κέντρο της Αθήνας

  73. 11/12 09:25

    Νέο 5άστερο ξενοδοχείο στη Κέρκυρα ιδιοκτησίας της εταιρείας ΒΟΥΛΓΑΡΗ Α.Ε.

  74. 11/12 09:23

    Πληρωμές επιχορηγήσεων για 2 νέα ξενοδοχεία στα Χανιά

  75. 11/12 09:20

    Σύρος: Μετασκευή ακινήτου σε μπουτίκ ξενοδοχείο

  76. 11/12 09:18

    Πρόγραμμα 200.000 ευρώ για την τουριστική προβολή των Σπετσών

  77. 10/12 17:28

    Open Day με ξεναγήσεις στο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας στη ΔΕΘ-Helexpo

  78. 10/12 16:29

    Λουκέτο στην πλατφόρμα δραστηριοτήτων Vayable

  79. 10/12 15:31

    Καθήκοντα Chief Financial Officer στον όμιλο Electra Hotels & Resorts

  80. 10/12 14:43

    Τουρισμός | Ποιοι μοιράστηκαν τα "ιμάτια" της Thomas Cook

  81. 10/12 14:29

    Νέα ταυτότητα για το Metaxa Hospitality Group- Η μαντινάδα της Θεανώς Μεταξά

  82. 10/12 14:17

    ΕΤΑΔ: 25 αρχιτεκτονικές προτάσεις για την ανάπλαση του Λυκαβηττού

  83. 10/12 14:02

    M. Kόνσολας: Συνεργασία των χωρών της μαύρης Θάλασσας για τον τουρισμό με επίκεντρο την Ελλάδα

  84. 10/12 13:08

    Condor: Απαιτούνται αυξημένα έσοδα για να βρεθούν επενδυτές

  85. 10/12 12:53

    M. Kόνσολας: Η τουριστική ανάπτυξη πρέπει να συναντηθεί με το εμπόριο

  86. 10/12 12:49

    Διυπουργική για την Κυκλική Οικονομία

  87. 10/12 12:47

    Αλλαγές στη διοίκηση του σπεσιαλίστα για την Ελλάδα Olympic Holidays

  88. 10/12 12:29

    Σε Πολιτεία Καινοτομίας για ερευνητικά κέντρα & startup μετατρέπεται το ακίνητο της «ΧΡΩΠΕΙ» στο Φάληρο

  89. 10/12 12:15

    Ο ΕΟΤ στην κορυφαία εταιρική εκδήλωση του t.o. Jet2

  90. 10/12 12:11

    US News: Η Αθήνα στους top προορισμούς για γαμήλιο τουρισμό το 2020 - Διακρίσεις για 4 ελληνικά νησιά

  91. 10/12 11:58

    TUI - Travel Star | Πού οδηγείται ο ανταγωνισμός τουριστικών γραφείων - ΟΤΑ

  92. 10/12 11:29

    Ευρωβαρόμετρο: Καταπολέμηση της ανεργίας και επενδύσεις ζητούν οι Έλληνες

  93. 10/12 11:18

    Δήμος Ορχομενού: Kάθετα αντίθετος με τη δημιουργία δομής προσφύγων-μεταναστών - Πίνακας

  94. 10/12 09:33

    5η Grecka Panorama: Η γαστρονομία και ο τουρισμός της Ελλάδας ενθουσίασαν τους Πολωνούς

  95. 10/12 09:32

    Οι επιδόσεις των ξενοδοχείων στη Μεσόγειο τον Οκτώβριο

  96. 10/12 09:18

    ΠΟΜΙΔΑ: Νόμιμες οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στις πολυκατοικίες

  97. 10/12 09:09

    Άνοιγμα των Λειψών στην πολωνική αγορά

  98. 10/12 09:07

    Αρνητική γνωμοδότηση για 5άστερο ξενοδοχείο στη Σέριφο

  99. 10/12 09:03

    Αιγυπτιακός τουρισμός: Επιστρέφουν στο Σαρμ Ελ Σέιχ ΤUI, Εasy Jet και Τurkish Airlines – Ξενοδοχειακό ντιλ 720 εκατ.

  100. 10/12 09:00

    Ψηφιακές εφαρμογές για την προβολή των γεω-μνημείων και γεωτόπων της Λήμνου