TripAdvisor: Oι κορυφαίες 10 τάσεις στα ταξίδια εμπειρίας το 2018
Τις απόλυτες τάσεις που καταγράφονται στο παγκόσμιο ταξιδιωτικό κοινό, όσον αφορά τις εμπειρίες διακοπών, αποκαλύπτει η μεγαλύτερη ταξιδιωτική πλατφόρμα στον κόσμο, TripAdvisor, αναλύοντας στοιχεία ερευνών στο κομμάτι των ταξιδιωτών εμπειριών.
Ιδιαίτερη ελκυστικότητα παρουσιάζουν εμπειρίες όπως οι ξεναγήσεις σε αξιοθέατα και ανερχόμενη τάση αποτελούν οι αυθεντικές εμπειρίες και τα food tour. Παράλληλα, φαίνεται ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης, ο οποίος ανήκει κατά βάση στην ηλικιακή ομάδα των Millennials, προτιμά τον αυθορμητισμό στα ταξίδια εμπειρίας, με σημαντικό ποσοστό πλέον να χρησιμοποιεί το κινητό για κρατήσεις τελευταίας στιγμής.
1. Οι ξεναγήσεις και δραστηριότητες είναι πιο δημοφιλείς από ποτέ
Ο κλάδος ξεναγήσεων και δραστηριοτήτων αποτιμάται σε 135 δις. δολάρια, αποτελεί σήμερα τον τρίτο μεγαλύτερο στα ταξίδια και αναμένεται να φθάσει τα 174 δις. δολάρια μέχρι το 2020.
Οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν συγκεντρώσει κεφάλαια ύψους 765 εκατ. δολαρίων και από 2005 έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν πάνω από 200 startup, από διαδικτυακές πωλήσεις μέχρι b2b λογισμικά κρατήσεων.
Την ίδια ώρα, περισσότεροι Baby Boomers θα χρησιμοποιήσουν όλες ή τις περισσότερες ημέρες διακοπών το 2018 (68% έναντι 59% το 2017), το ίδιο και οι Millennials (79%).
Επιπλέον, οι τουρίστες δαπανούν περισσότερα σε εμπειρίες και αναφέρουν τις ξεναγήσεις, τις δραστηριότητες και τις ατραξιόν ως τους κορυφαίους λόγους να ταξιδέψουν σε έναν προορισμό. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προτιμούν να ξοδέψουν επιπλέον χρήματα για περιήγηση σε αξιοθέατα παρά για οτιδήποτε άλλο.
2. Περισσότεροι ταξιδιώτες κάνουν διαδικτυακή κράτηση
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για πτήσεις, ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και ενοικίαση αυτοκινήτων. Το 75% των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν πηγές στο διαδίκτυο προκειμένου να αποφασίσουν για τον προορισμό και τα 2 τρίτα για κράτηση.
Περισσότερες εμπειρίες μεταφέρονται στο διαδίκτυο προς κράτηση και οι κρατήσεις για ξεναγήσεις και δραστηριότητες αναπτύσσονται ταχύτερα σε σχέση με το σύνολο της ταξιδιωτικής αγοράς. Το 2020 η Phocuswright εκτιμά ότι θα τριπλασιασθούν και θα φθάσουν τα 27 δισ. δολάρια.
3. Η υψηλή σεζόν παραμένει η περίοδος από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο
Η εποχικότητα ποικίλει ανά προορισμό όμως σε παγκόσμια βάση, όσον αφορά τις ξεναγήσεις, τις δραστηριότητες και τις εμπειρίες, η υψηλή σεζόν παραμένει η περίοδος Ιούλιος-Σεπτέμβριος, τους καλοκαιρινούς μήνες στο βόρειο ημισφαίριο.
Το 35% των ταξιδίων πραγματοποιείται την περίοδο αυτή, και ακολουθεί η περίοδος Απρίλιος-Ιούνιος με μερίδιο 28%. Το 59% των ταξιδιωτών ξεκινούν αναζήτηση και προγραμματισμό του επόμενου ταξιδίου από έναν έως 3 μήνες πριν την αναχώρηση.
4. Οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής αλλά ακόμα και εκείνες που πραγματοποιούνται στον προορισμό αυξάνονται, ιδιαίτερα μέσω του κινητού
Ο αυθορμητισμός, λόγω της χρήσης των κινητών, έχει γίνει σημαντικό μέρος της τουριστικής εμπειρίας. Τα προηγούμενα χρόνια, οι περισσότερες κρατήσεις γίνονταν από έναν έως 3 μήνες πριν την αναχώρηση όμως τώρα η περίοδος αυτή μικραίνει. Σήμερα, η πλειονότητα των κρατήσεων πραγματοποιείται μέσα σε 2 εβδομάδες πριν την ξενάγηση/δραστηριότητα.
Οι κρατήσεις μέσω κινητού στην TripAdvisor αυξήθηκαν πέρυσι 70%. Πάνω από τις μισές έγιναν μέσα στο 3ήμερο πριν τη δραστηριότητα και μερικοί ταξιδιώτες έκαναν κράτηση αφού είχαν φτάσει στον προορισμό.
5. Τα ταξίδια εμπειρίας συνεχίζουν να κερδίζουν όλο και περισσότερους τουρίστες
Σύμφωνα με το Skift, τα ταξίδια εμπειρίας, που προσφέρουν βαθύτερες, αυθεντικές εμπειρίες από τον προορισμό και δημιουργούν πιο προσωπικές αναμνήσεις, με τον πολιτισμό στο επίκεντρο και καλύτερη σύνδεση με το περιβάλλον, παρουσιάζουν άνθιση.
6. Οι ταξιδιώτες Millennial είναι η πολυπληθέστερη ηλικιακή ομάδα στα ταξίδια
Οι ταξιδιώτες που γεννήθηκαν μεταξύ 1980 και 2000, διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές τάσεις σήμερα. Το 79% επιθυμεί να χρησιμοποιήσει όλο ή τον περισσότερο χρόνο διακοπών το 2018 έναντι 68% των Baby Boomers, ενώ τείνουν να έχουν μεγαλύτερες δαπάνες και να ταξιδεύουν σε μακρινότερους προορισμούς.
Εμπιστεύονται λιγότερο τις διαφημίσεις και επηρεάζονται περισσότερο από τις online κριτικές, τη φήμη και το περιεχόμενο που δημοσιοποιούν φίλοι, συγγενείς και άλλοι ταξιδιώτες στο διαδίκτυο.
Αγαπούν τις εικόνες υψηλής ποιότητας και τα βίντεο και τείνουν να αναζητούν μοναδικές, βαθιές και περιπετειώδεις εμπειρίες. Οι περισσότεροι κάνουν κράτηση μέσω κινητού ή τάμπλετ.
7. Ποπ κουλτούρα και social media αποτελούν σημαντικές πηγές έμπνευσης για τους ταξιδιώτες
Η νέα τάση του τηλεοπτικού τουρισμού προκαλεί έναν στους 5 ταξιδιώτες να επισκέπτεται κάποιον προορισμό που έχει δει στην τηλεόραση. Παράδειγμα αποτελεί η δημοφιλής τηλεοπτική σειρά Game of Thrones η οποία εκτίναξε τις κρατήσεις χρηστών της TripAdvisor στους προορισμούς γυρισμάτων όπως η Ισπανία, η Κροατία και η Ισλανδία.
Eπίσης οι φωτογραφίες φίλων στα social media προκαλούν την αίσθηση στους χρήστες ότι δεν πρέπει να χάσουν ένα ταξίδι στον προορισμό που απεικονίζεται. Αυτός είναι ο λόγος που στο marketing στα social media, χρησιμοποιούνται ζωντανές εικόνες που δημιουργούν την επιθυμία για ταξίδι.
8. Τα πακέτα food tour και περιηγήσεων σε αξιοθέατα αναπτύσσονται ραγδαία
Ενώ οι πιο δημοφιλείς εμπειρίες στην TripAdvisor το 2017 ήταν τα ημερήσια ταξίδια όπως και οι ξεναγήσεις με προτεραιότητα και τα εισιτήρια για είσοδο σε ατραξιόν, ισχυρή αύξηση της ζήτησης παρατηρήθηκε και στα εξής…
Food tour: Οι ταξιδιώτες αναζητούν αυθεντικές γαστρονομικές εμπειρίες στον προορισμό. Δημοφιλείς επιλογές είναι οι ξεναγήσεις στις τοπικές αγορές προϊόντων, οι εκδρομές με επίκεντρο το φαγητό και τα cooking classes. Οι δραστηριότητες αυτές προτιμούνται ιδιαίτερα από τους Millennials και τους Gen X.
Πακέτα περιήγησης σε αξιοθέατα: Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να δουν από κοντά ατραξιόν, μνημεία, μουσεία και αξιοθέατα του προορισμού. Συνδυάζουν δε τις ατραξιόν για έκπτωση εισόδου.
9. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες ταξιδεύουν πάνω από 1.000 μίλια μακριά
Τα περισσότερα ταξίδια είναι μεγάλων αποστάσεων, άνω των 1.000 μιλίων. Γι αυτό οι επιχειρήσεις πρέπει να προσφέρουν αξέχαστες εμπειρίες για καθέναν τους ώστε να αφήσουν αξιομνημόνευτες εικόνες.
10. Οι ταξιδιώτες νοιάζονται περισσότερο για το κόστος, τις κριτικές και την εξυπηρέτηση
Αυτά είναι τα τρία σημαντικότερα κριτήρια κράτησης. Σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμό βάσει του κόστους και του value που προσφέρουν, ιδιαίτερα οι Millennials. Οι ταξιδιώτες συγκρίνουν, κατά μέσο όρο, 5 προϊόντα πριν προβούν σε κράτηση, κάτι που σημαίνει ότι επιδιώκουν ποιοτικές εμπειρίες στην καλύτερη δυνατή τιμή.
Το 80% διαβάζει τουλάχιστον 6-12 κριτικές πριν την κράτηση και λιγότεροι από τους μισούς εμπιστεύονται κριτικές στις ιστοσελίδες των εταιριών. Αντίθετα, το 95% εμπιστεύεται τις κριτικές σε ιστοσελίδες τρίτων όπως η TripAdvisor.
Το 77% των ταξιδιωτών αναφέρει ότι οι εξαιρετικές κριτικές που αφορούν την εξυπηρέτηση πελατών τους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό κατά τη διαδικασία κράτησης.
- 1) Το 52% των Βρετανών επιλέγουν ξενοδοχείο βάσει κριτικών
- 2) Forbes: Ο Ελληνικός προορισμός-έκπληξη που ανήκει στις 5 απόλυτες επιλογές διακοπών χωρίς μαζικό τουρισμό
- 3) Βρετανικός τουρισμός: Το 54% των οικογενειών σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές παρά την ακρίβεια
- 4) Mirror: Το "low profile" Ελληνικό νησί που ανταγωνίζεται τη Μύκονο και τη Σαντορίνη!
20/04 12:08
traveloffpath.com | H Aθήνα δεν αντέχει τον υπερτουρισμό - Αυτός είναι ο εναλλακτικός προορισμός!
20/04 11:58
ΕΟΤ: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις του FTI Touristik σε 5 πόλεις της Γερμανίας
20/04 11:54
Ταξίδι εξοικείωσης για προβολή των Χανίων και της γαστρονομίας της Κρήτης
20/04 11:52
Ατομικό και Ομαδικό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Σκακιού στη Λάρισα
19/04 17:25
Expedia: Δύο νέα προγράμματα αειφόρου τουρισμού για τους προορισμούς
19/04 16:42
«MyCoast»: Νέα ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες
19/04 16:09
ΕΣΠΑ: 6.669 αιτήσεις για ίδρυση νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων
19/04 16:04
19/04 15:51
Ελληνικός τουρισμός: +24,5% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το α’ δίμηνο του 2024
19/04 15:28
19/04 14:45
Η Σκιάθος αλλάζει πρόσωπο στον τουρισμό στοχεύοντας στη βιωσιμότητα μέσω διεθνών συνεργασιών
19/04 13:03
ΚΥΑ: Αυτές είναι οι 198 «Απάτητες παραλίες» - Δεν παραχωρούνται, δεν μπαίνουν ξαπλώστρες
19/04 12:58
X. Design Week × Marketing Greece: Ένα τριήμερο event από και για τον τουρισμό
19/04 12:21
Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων: Πρώτη στην ικανοποίηση επισκεπτών η Ήπειρος
19/04 11:43
Στις 27 Απριλίου ανοίγει το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Nammos Hotel Mykonos
19/04 11:34
Τουριστική συνεργασία Χαλκιδικής- Τοσκάνης: Τριήμερο συμπόσιο με ανταλλαγή απόψεων
19/04 11:30
19/04 11:19
19/04 10:56
19/04 10:21
19/04 07:14
Santo Collection | 30 εμπειρίες στα ξενοδοχεία, τις βίλες και στον προορισμό της Σαντορίνης
19/04 07:10
Ταξίδι εξοικείωσης σε Αθήνα και Κρήτη με ρεπορτάζ για αναγνώστες με κινητικά προβλήματα
19/04 07:09
19/04 07:07
Ισπανία: Έξυπνο νέο επενδυτικό ταμείο για την απορρόφηση κονδυλίων του Σχεδίου Ανάκαμψης
19/04 07:04
18/04 16:45
18/04 15:55
Χρ. Σταϊκούρας: Ενθαρρύνουμε τη μετάβαση σε ένα ‘‘πράσινο’’ μοντέλο αεροπορικών μεταφορών
18/04 15:13
Oι Έλληνες στρέφονται στο χώρο της Αυτοβελτίωσης και Ψυχικής Υγείας
18/04 15:09
Η Costa Navarino συμμετέχει στους εορτασμούς της Ολυμπιακής χρονιάς
18/04 15:03
Η ΕΞΑΑΑ προσχωρεί στη «Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων»
18/04 14:22
Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς
18/04 13:53
Olimar Reisen | Το Πήλιο νέος προορισμός στην Ελλάδα το 2024
18/04 13:05
18/04 12:33
Το σχέδιο ανάπτυξης της Marriott στην Ευρώπη: 100 νέα ξενοδοχεία μέχρι το 2026
18/04 12:19
SKY express: Αύξηση 15% της επιβατικής κίνησης το α' τρίμηνο του 2024
18/04 12:17
Fam trip Κινέζων τουριστικών πρακτόρων για τη νέα απευθείας πτήση Σαγκάη-Αθήνα
18/04 12:03
Handelsblatt | Η Ελλάδα ως πόλος έλξης για ξένους συνταξιούχους
18/04 11:57
18/04 11:45
Lufthansa | Ακύρωση των πτήσεων προς Τεχεράνη και Βηρυτό μέχρι τις 30 Απριλίου
18/04 11:29
Δήμος Αθηναίων | Συνεργασία με την Κίνα στους τομείς του πολιτισμού και του τουρισμού μέσω της ΕΑΤΑ
18/04 11:22
18/04 11:18
Travel + Leisure: 3 Ελληνικά ξενοδοχεία στα 100 καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024
18/04 11:17
18/04 11:06
Apollo Hills | Οικιστική ανάπτυξη 200 εκατ. ευρώ στη Βούλα από τις Henderson Park και Hines
18/04 10:30
18/04 10:25
Το Βρετανικό ΥΠΕΞ προειδοποιεί για διακρίσεις στους ταξιδιώτες LGBTQ+ στην Ελλάδα
18/04 10:12
SAS & Aegean: Συνεργασία κοινού κωδικού για συνδέσεις της Αθήνας με Σκανδιναβικές χώρες
17/04 19:57
17/04 19:16
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην 9η Διεθνή Διάσκεψη "Our Ocean Conference"
17/04 16:48
Η Αθήνα δεν αντέχει άλλο τσιμέντο | Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Περιβάλλοντος
17/04 16:33
Συναγερμός από τη Europa Nostra για τις Κυκλάδες: Απειλούνται από τον τουρισμό
17/04 15:28
17/04 14:36
17/04 14:22
17/04 13:35
Η Αρχαία Ολυμπία άναψε τη φλόγα της Ειρήνης και της Εκεχειρίας
17/04 13:20
Γερμανικό ενδιαφέρον για την Κρήτη και τα εκλεκτά προϊόντα της
17/04 11:52
Τουρισμός | ForwardKeys: Προς ολική ανάκαμψη τα εξερχόμενα ταξίδια των Κινέζων - Ευρώπη θέλει το 27%
17/04 11:43
Συνεργασία ΕΟΤ - Αμερικανικού Κολλεγίου για την ανάδειξη της ιστορίας του ελληνικού τουρισμού
17/04 11:35
Η EasyJet ακύρωσε τις πτήσεις προς Τελ Αβίβ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου
17/04 11:19
airBaltic: Η Κέρκυρα κορυφαίος προορισμός από τη Ρίγα αυτό το καλοκαίρι
17/04 11:18
17/04 10:42
Anandes Hotel: Νέο πολυτελές μπουτίκ ξενοδοχείο στη Μύκονο – Ανοίγει τον Ιούνιο
17/04 10:40
Χωρίς τουρίστες και αυτό το καλοκαίρι η Νήσος Χρυσή (Γαϊδουρονήσι) στην Κρήτη
17/04 10:22
17/04 09:49
Wyndham Hotels | Σημαντική ανάπτυξη το 2023 - Η παρουσία σε Ελλάδα και Κύπρο
16/04 19:56
Ομοσπονδία Καταλυμάτων "ΚΥΚΛΟΣ" | Tι πρέπει να κάνουν όσοι δεν έχουν πιστοποιητικό κατάταξης
16/04 16:00
16/04 15:41
Υπεγράφη η Ολυμπιακή Εκεχειρία στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας
16/04 13:00
16/04 12:41
Μελέτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη του αγροτουρισμού στην Ευρώπη
16/04 11:42
16/04 11:39
Αερομεταφορές: 19 νέες συνδέσεις με Ελλάδα από το Ην. Βασίλειο το καλοκαίρι του 2024
16/04 11:22
Οι Βρετανοί τουρίστες μένουν περισσότερο και ξοδεύουν περισσότερα στην Ισπανία
16/04 10:49
Οι «Ανθισμένες Κερασιές» της Πιερίας πρόσφεραν μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες
16/04 10:41
16/04 10:30
Workshop για την προβολή ελληνικών τουριστικών περιοχών στη Σερβία
16/04 06:00
15/04 19:50
Διευκρινίσεις ΑΑΔΕ για τη φορολογική μεταχείριση των βραχυχρόνιων μισθώσεων
15/04 19:44
15/04 17:25
H ΕΤΑΔ θα εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο φορέα Real Estate - 6.000 ακίνητα σε αποτίμηση
15/04 14:59
Planet Holidays: Διακοπές στην Ελλάδα όλο το χρόνο – «Στηρίζουμε το όραμα Μητσοτάκη»
15/04 14:27
15/04 13:34
Ελληνικής καταγωγής ο νέος Γενικός Διευθυντής του 1 Hotel Toronto
15/04 13:03
15/04 12:45
Ποιες αεροπορικές εταιρίες ακύρωσαν πτήσεις λόγω της έντασης στη Μ. Ανατολή
15/04 11:37
«Ο υπερτουρισμός είναι η μεγαλύτερη απειλή για τον βιώσιμο τουρισμό»
15/04 11:21
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη μεγαλύτερη έκθεση κρουαζιέρας στον κόσμο
15/04 11:13
TUI: Παλαιά πόλη της Ρόδου και Ακρόπολη στα πιο δημοφιλή μνημεία για το 2024
15/04 10:47
Βρετανικός τουρισμός: Το 54% των οικογενειών σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές παρά την ακρίβεια
15/04 09:34
14/04 13:10
meteo | Ξεπέρασε τους 31 °C η θερμοκρασία στη Βόρεια Ελλάδα το Σάββατο
14/04 12:57
Είναι η Ελλάδα σε βιώσιμο αναπτυξιακό δρόμο; - Ο τουρισμός το συγκριτικό πλεονέκτημα
14/04 12:46
14/04 12:38
Ελληνικό Συμβούλιο Τουρισμού Υγείας | Ο Γ. Πατούλης πρόεδρος για τρίτη θητεία
13/04 21:34
Υπ. Εξωτερικών | Σύσταση για την αποφυγή ταξιδιών σε Ισραήλ, Παλαιστινιακά Εδάφη, Λίβανο και Ιράν
13/04 20:55
Ποιες αλλαγές φέρνουν για την ελληνική οικονομία οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες της ΕΕ
13/04 14:09
Δημοσιογραφική αποστολή στην Κρήτη από τη Γερμανία και την Ελβετία
13/04 13:34
Πώς θα βελτιωθεί η χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
13/04 12:53
Φόρουμ Δελφών | To Ιράν θα απαντήσει στρατιωτικά στο Ισραήλ αλλά δεν θα ρισκάρει ανοιχτή σύγκρουση
13/04 12:39
Ελληνικός τουρισμός | Πρέπει να υπολογίζονται οι δείκτες βιωσιμότητας στις αποφάσεις μας
ΚΥΑ: Αυτές είναι οι 198 «Απάτητες παραλίες» - Δεν παραχωρούνται, δεν μπαίνουν ξαπλώστρες
Expedia: Δύο νέα προγράμματα αειφόρου τουρισμού για τους προορισμούς
ΕΣΠΑ: 6.669 αιτήσεις για ίδρυση νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων
Ελληνικός τουρισμός: +24,5% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το α’ δίμηνο του 2024
«MyCoast»: Νέα ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες
Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων: Πρώτη στην ικανοποίηση επισκεπτών η Ήπειρος
X. Design Week × Marketing Greece: Ένα τριήμερο event από και για τον τουρισμό
Η Σκιάθος αλλάζει πρόσωπο στον τουρισμό στοχεύοντας στη βιωσιμότητα μέσω διεθνών συνεργασιών
Στις 27 Απριλίου ανοίγει το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Nammos Hotel Mykonos
Τουριστική συνεργασία Χαλκιδικής- Τοσκάνης: Τριήμερο συμπόσιο με ανταλλαγή απόψεων
Ατομικό και Ομαδικό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Σκακιού στη Λάρισα
ΕΟΤ: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις του FTI Touristik σε 5 πόλεις της Γερμανίας
Santo Collection | 30 εμπειρίες στα ξενοδοχεία, τις βίλες και στον προορισμό της Σαντορίνης
Ταξίδι εξοικείωσης για προβολή των Χανίων και της γαστρονομίας της Κρήτης
traveloffpath.com | H Aθήνα δεν αντέχει τον υπερτουρισμό - Αυτός είναι ο εναλλακτικός προορισμός!
( 0 )