H βρετανική αγορά δεύτερη σημαντικότερη για τις ελληνικές εξαγωγές φέτας

Α Decrease font Enlarge font
H βρετανική αγορά δεύτερη σημαντικότερη για τις ελληνικές εξαγωγές φέτας

Η παρουσία ελληνικών τυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει ισχυροποιηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, αποτελώντας το πιο δυναμικό ελληνικό εξαγωγικό προϊόν, μαζί με το γιαούρτι.

Είναι ενδεικτικό ότι την περίοδο 1996-2018, η αξία των ελληνικών εξαγωγών τυριού στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέγραψε την εντυπωσιακή άνοδο κατά 3.500%, ενώ ο όγκος τους αυξήθηκε κατά 3.350%. Το διάστημα 2008-2018, η αντίστοιχη αξία κατέγραψε άνοδο κατά 162% και ο όγκος τους κατά 143%, ενώ την περίοδο 2013-2018, οι αυξήσεις ήταν 48% και 53% αντίστοιχα.

Η ισχυρή άνοδος της αξίας των ελληνικών εξαγωγών τυριού στο Ηνωμένο Βασίλειο αποδεικνύει την αυξανόμενη αναγνωρισιμότητα του ελληνικού τυριού, ιδίως της φέτας ΠΟΠ. Η φέτα ΠΟΠ, αποτελεί το πρώτο εξαγωγικό τυρί της Ελλάδας στο Ηνωμένο Βασίλειο, με μερίδιο 87% επί του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών τυριού στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2018, η αξία των εξαγωγών της ανέρχεται σε 44,65 εκατ. Λίρες, που ισοδυναμεί με αύξηση κατά 214% έναντι του 2008 και ο όγκος της σε 9,9 χιλιάδες τόνους, που ισοδυναμεί με αύξηση κατά 219% έναντι του 2008. Το 2018, το μερίδιο της φέτας επί της αξίας των λιανικών πωλήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου ανήλθε σε 2,5%.

Εν γένει, τα στοιχεία για το 2018, δείχνουν ένα έτος ωρίμανσης της ανάπτυξης για τις εξαγωγές των ελληνικών τυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τόσο σε όρους όγκου όσο και αξίας. Η Ελλάδα καταλαμβάνει μεταξύ των προμηθευτών τυριού του Ηνωμένου Βασιλείου την 9η θέση σε όρους αξίας, με τις ελληνικές εξαγωγές τυριών να ανέρχονται σε 51,40 εκατ. Λίρες (ετήσια οριακή αύξηση κατά 0,4% έναντι του 2017). Σε όρους όγκου, η χώρα μας κατατάσσεται στην 10η θέση, με τις εξαγωγές μας να ανέρχονται περίπου σε 11.421 τόνους, που ισοδυναμεί με ετήσια αύξηση κατά 4%.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat του 2018, η βρετανική αγορά είναι η δεύτερη σημαντικότερη για τις ελληνικές εξαγωγές φέτας με μερίδιο 17%, ενώ πρώτη είναι η Γερμανία (35% μερίδιο στις συνολικές εξαγωγές φέτας) και ακολουθούν η Ιταλία (11%), η Σουηδία (6%) και η Γαλλία (5%).

Ειδικότερα, η φέτα πλέον βρίσκεται στα ράφια όλων των μεγάλων αλυσίδων λιανικής πώλησης, στο σύνολο του δικτύου τους. Η φέτα, συνήθως, διατίθεται στα σουπερμάρκετ σε συσκευασίες των 200 γραμμαρίων ως προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ή με ετικέτα του εισαγωγέα. Επίσης, παρατηρείται διαφοροποίηση και εμπλουτισμός των προϊόντων φέτας, με συνηθέστερες παραλλαγές τη βιολογική, την παλαιωμένη σε βαρέλι και την εύθρυπτη.

Τα υπόλοιπα είδη τυριών παραμένουν εν πολλοίς άγνωστα στο ευρύ καταναλωτικό κοινό με σποραδικές προσπάθειες προώθησης τους στα κανάλια ευρείας διανομής (π.χ. μανούρι, σαγανάκι).

Παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά

Στη μετά-Brexit εποχή, πρόσθετες τελωνειακές διαδικασίες και ενδεχόμενες καθυστερήσεις στα σύνορα ενδέχεται να προκαλέσουν στενότητα στην προσφορά ξένων προϊόντων στη βρετανική αγορά. Ο βαθμός εκμετάλλευσης των ευκαιριών που θα αναδειχθούν για τους Βρετανούς παραγωγής τυριού για αύξηση της εγχώριας παραγωγής και εκτόπιση των κοινοτικών εισαγωγών, θα εξαρτηθεί από:

- την εποχικότητα της παραγωγής, κλιματολογικές συνθήκες καθώς και την κατάσταση της υγείας των γαλακτοφόρων ζώων,

- την παραγόμενη ποσότητα και τις ευμετάβλητες τιμές του γάλακτος που ασκούν σημαντική επίδραση στο κόστος παραγωγής,

-την αύξηση της παραγωγικότητας με χρήση βελτιωμένης τεχνολογίας για ελαχιστοποίηση του κόστους και

- το ύψος των φόρων και των επιδοτήσεων που θα ισχύσουν στο μέλλον στο Ηνωμένο Βασίλειο για την αγροτική παραγωγή.

Παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση

Σε ό,τι αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση, θα μπορούσαν μεταξύ άλλων να αναφερθούν οι εξής:

-Το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, που αποτελεί τον πρωταρχικό παράγοντα ζήτησης κάθε προϊόντος.

-Η τιμή των τυροκομικών προϊόντων. Μετά την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ, οι τιμές των εισαγόμενων θα είναι υψηλότερες των εγχωρίων, μειώνοντας τη ζήτηση τους. Οι καταναλωτές, παρακινούμενοι από την οικονομική αβεβαιότητα λόγω Brexit, αναμένεται να επιδείξουν αυξανόμενη ευαισθησία ως προς τις τιμές.

-Οι καταναλωτικές τάσεις, που αναδεικνύουν τα περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη της ζήτησης. Κυρίαρχη είναι η τάση για υγεία και ευεξία καθώς και για πρακτικά και υγιεινά σνακ, λόγω κυρίως του πολυάσχολου τρόπου ζωής.

Συνεπώς, οι ελληνικές τυροκομικές επιχειρήσεις προκειμένου να αναπτύξουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να προσφέρουν ένα μοναδικό, θελκτικό και αναγνωρίσιμο προϊόν στους καταναλωτές, προβάλλοντας την υψηλή ποιότητα, την ασφάλεια, την αυθεντικότητα και την προέλευση των ελληνικών τυριών με το brand name Ελλάδα. Σημειώνεται ότι θα πρέπει επίσης να τονίζεται και η κοινωνική ευθύνη των εταιρειών, καθώς το βρετανικό κοινό είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο στο θέμα σεβασμού του περιβάλλοντος.

Τέλος, η αυξανόμενη προτίμηση του βρετανικού κοινού για ηλεκτρονικές αγορές αναμένεται να ενισχύσει τις πωλήσεις ελληνικών τυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα παρέχουν την ευκαιρία μεγαλύτερης πληροφόρησης για τα προϊόντα καθώς και επιλογών, ενώ δίνουν τη δυνατότητα εφαρμογής επαναλαμβανόμενων αγορών.

 

 

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

  1. 20/01 13:19

    Τουρκικός τουρισμός: Ρεκόρ αφίξεων στη Σμύρνη το 2019 (πίνακας)

  2. 20/01 13:01

    H Fosun επαναφέρει το brand Thomas Cook ως ηλεκτρονική ταξιδιωτική εταιρεία

  3. 20/01 12:38

    Αξιοποίηση ακινήτου στον πρώην εργοταξιακό χώρο του έργου ζεύξης Ρίου-Αντιρρίου

  4. 20/01 12:32

    Τουρισμός πολυτελείας: Αυξητική τάση και το 2020- Ποιοι είναι οι πιο "καυτοί" προορισμοί της χρονιάς

  5. 20/01 12:16

    Ξεπέρασε την οικονομική κρίση η Ελλάδα;- Οι επενδύσεις στον τουρισμό

  6. 20/01 11:47

    16.300 ευρώ πρόστιμα το Σαββατοκύριακο για παραβάσεις του αντικαπνιστικού νόμου

  7. 20/01 11:42

    Έτσι θα είναι το ταξιδιωτικό γραφείο του μέλλοντος

  8. 20/01 11:30

    Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων: Ποια θέματα συζητήθηκαν στην μηνιαία ολομέλεια

  9. 20/01 10:15

    Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση - workshop για το μοντέλο Consumeless στην Αίγινα

  10. 20/01 10:15

    Ψηφιακή Διπλωματία: Ποιες ευρωπαϊκές χώρες έχουν παρουσία στην Silicon Valley

  11. 20/01 10:07

    Η ιδέα πίσω από το Σχολείο Τουρισμού OnTour Next Gen- Γράφει η Λία Ζαμπέτογλου

  12. 20/01 10:02

    Yπ.Τουρισμού: Aνάθεση έργου υποστήριξης του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού

  13. 20/01 10:00

    ΕΦΚΑ: Δαγωνισμός μίσθωσης κτιρίου για ξενοδοχείο 4 αστέρων στο κέντρο της Αθήνας

  14. 20/01 09:58

    Αλλαγή χρήσης κτιρίων σε ξενοδοχεία στον Πειραιά και στην Πάτρα

  15. 20/01 09:53

    Διαγωνισμός για εξοπλισμό και προβολή του Μουσείου Ολοκαυτώματος Καντάνου

  16. 20/01 09:48

    Μ.Κόνσολας: Να ενταχθεί η Διπλή Νησιωτικότητα στην πολιτική κρατικών ενισχύσεων

  17. 20/01 09:45

    Πώς πρέπει να είναι η ιδανική σήμανση στα ξενοδοχεία: Η περίπτωση του EverEden Resort

  18. 19/01 12:39

    Δήμος Ρόδου: Θετικές γνωμοδοτήσεις για 3 ξενοδοχειακές επενδύσεις

  19. 19/01 12:37

    Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: Δίκτυο για τον εορτασμό των 2.500 χρόνων από την μάχη των Θερμοπυλών

  20. 19/01 12:33

    ΕΟΤ: Διαφημιστικό πρόγραμμα 248.000 ευρώ στο CNBC για το 2020

  21. 18/01 13:26

    Νέο ψηφιακό Πολιτιστικό Μουσείο στο Μαλεβίζι

  22. 18/01 13:24

    Έμφαση στις νέες τεχνολογίες στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Ελαφονήσου

  23. 18/01 13:17

    Τήνος: Παρέμβαση για την αντιμετώπιση του προβλήματος μείωσης της παραλίας των Κιονίων

  24. 18/01 13:12

    Μ.Κόνσολας: 8 προτάσεις για μια νέα και ισχυρή τουριστική ταυτότητα της Κω

  25. 18/01 12:59

    Χάρης Θεοχάρης: Θετικές οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για το Brexit

  26. 17/01 17:00

    Στην Παγκόσμια Ημέρα Χιονιού συμμετέχουν τα ΧΚ Παρνασσού & Βόρα-Καϊμακτσαλάν

  27. 17/01 16:12

    «Your Cretan Family»: Η νέα ταυτότητα και καμπάνια της ένωσης δωματίων «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ» του Ηρακλείου

  28. 17/01 15:33

    Νέα αύξηση των αφίξεων από την Αυστρία το 2020

  29. 17/01 15:26

    Dertour/ Έρευνα: Η επιλογή προορισμού το συχνότερο θέμα διαφωνίας για τα ζευγάρια

  30. 17/01 14:27

    Hotels.com: Δωμάτιο για... καλοφαγάδες σε ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης

  31. 17/01 14:24

    Στο green και στο smart το νέο ΕΣΠΑ

  32. 17/01 13:55

    Χοροεσπερίδα για την κοπή πίτας του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου

  33. 17/01 13:47

    Η Ελλάδα μπορεί να λάβει 21 δισ. ευρώ για το ΕΣΠΑ 2021-2027

  34. 17/01 13:36

    5 προτάσεις για το νέο ΕΣΠΑ από τον πρόεδρο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας κ.Τζιτζικώστα

  35. 17/01 13:22

    Conde Nast Traveller | Τουρισμός: Αυτά είναι τα καλύτερα ελληνικά νησιά για το 2020

  36. 17/01 12:45

    Fraport Greece: Συμφωνία με την Hill International για την αναβάθμιση των 14 αεροδρομίων

  37. 17/01 12:30

    Οι στόχοι του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027

  38. 17/01 12:28

    Η Λευκάδα τιμώμενος προορισμός στη διεθνή τουριστική έκθεση της Ουτρέχτης

  39. 17/01 12:15

    H νονός του νέου κρουαζιερόπλοιου της Celebrity Cruises, Celebrity Apex

  40. 17/01 12:14

    ΑΒΤΑ: Το Brexit δεν θα επηρεάσει φέτος τις διακοπές των Βρετανών

  41. 17/01 11:42

    Το μοναδικό απολιθωμένο φοινικόδασος της Ευρώπης βρίσκεται στην Ελλάδα

  42. 17/01 11:36

    Schauinsland: Fam Trip τουριστικών πρακτόρων στη Χαλκιδική

  43. 17/01 11:26

    Τουρισμός | Η Booking.com εισέρχεται στους ψηφιακούς οδηγούς πόλης

  44. 17/01 11:19

    Condor: Ποιοι είναι οι 3 υποψήφιοι επενδυτές, σύμφωνα με το Spiegel

  45. 17/01 10:55

    Οι πέτρινες γλάστρες στην διακόσμηση του κήπου σας

  46. 17/01 10:44

    Πληρωμές επιχορηγήσεων σε ξενοδοχεία στη Χαλκιδική και Χερσόνησο Κρήτης

  47. 17/01 10:39

    Περιφέρεια Ηπείρου: 35 δράσεις τουριστικής προβολής το 2020

  48. 17/01 10:28

    Ισπανικός τουρισμός: Πόλος έλξης τουριστών οι υπαίθριες αγορές

  49. 17/01 10:25

    Ιατρικός τουρισμός: 20 δισ.δολάρια προσδοκά η Τουρκία έως το 2023

  50. 17/01 10:20

    Στην Αθήνα το Ευρωπαϊκό Φιλοτελικό Φόρουμ της PostEurop

  51. 17/01 10:13

    Μ.Κόνσολας: Ειδικό πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Σάμου

  52. 17/01 10:07

    Θεοχάρης-Μηταράκης: Τουριστική προβολή των νησιών, που σηκώνουν το βάρος του μεταναστευτικού

  53. 16/01 17:54

    «Δυτικά της Ακρόπολης» | Έκθεση από το Μουσείο Ηρακλειδών για το αεροδρόμιο της Αθήνας

  54. 16/01 17:22

    Ε.Ξ. Ιωαννίνων: Άμεση σύνδεση της Ελλάδας με τον δυτικό άξονα των Βαλκανίων

  55. 16/01 16:14

    Ατενίζουμε το 2020 με αισιοδοξία

  56. 16/01 16:11

    Aegean: 1 εκατ. περισσότεροι επιβάτες το 2019, με νέο ρεκόρ 15 εκατ. επιβατών

  57. 16/01 15:54

    Ελληνικός τουρισμός 2019: Αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 61 ευρώ- Στοιχεία ανά περιφέρεια

  58. 16/01 15:52

    Marketing Greece: Προβολή των ελληνικών προορισμών με έμφαση στις εμπειρίες το 2020

  59. 16/01 14:42

    Emirates: «Open Day» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για Πλήρωμα Θαλάμου

  60. 16/01 14:32

    Άντζελα Γκερέκου: Συνεργασία του Μουσείου Schönbrunn της Βιέννης με το Αχίλλειο

  61. 16/01 13:46

    Επτά αναδυόμενες τάσεις διαμορφώνουν το επιχειρείν στη νέα δεκαετία

  62. 16/01 13:39

    Σύρος, το νησί των φεστιβάλ

  63. 16/01 13:16

    ΣΕΤΚΕ: H Airbnb παίρνει πελάτες από τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα- Αρνητικές επιδόσεις το 2019

  64. 16/01 12:42

    IPK International | Τουρισμός: Η Ευρώπη δημοφιλέστερος προορισμός των Αμερικανών το 2019- Αύξηση και το 2020

  65. 16/01 12:03

    Ι. Ρέτσος | Thomas Cook: Δικαίωση των προσπαθειών μας η έκπτωση επισφαλών απαιτήσεων από το φόρο εισοδήματος

  66. 16/01 11:47

    Πάρος: Επαφές του δημάρχου στην Αθήνα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας

  67. 16/01 11:40

    Επέστρεψε η αισιοδοξία των Ελλήνων επιχειρηματιών στο δεύτερο εξάμηνο του 2019

  68. 16/01 11:28

    Το πρώτο μη κρατικό μουσείο με σήμα αναγνώρισης από το υπουργείο Πολιτισμού

  69. 16/01 10:28

    Condor: Στα τέλη Ιανουαρίου η ενημέρωση για τις συζητήσεις με τους επενδυτές

  70. 16/01 10:16

    Filming Trip Ισπανικού καναλιού σε Μαγνησία και Μετέωρα

  71. 16/01 10:05

    Νέες εγκαταστάσεις σε ξενοδοχεία της Κω και της Ρόδου

  72. 16/01 10:02

    Εκσυγχρονίζεται το Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού

  73. 16/01 09:59

    Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας: Διαγωνισμός για την παρουσίαση του προορισμού εντός και εκτός Ελλάδας

  74. 16/01 09:56

    Δήμος Κυθήρων: Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις το 2020

  75. 16/01 09:55

    Οι Παξοί λένε «όχι» στο πλαστικό

  76. 15/01 17:11

    Myconian Panoptis Escape: Δέκατο ξενοδοχείο στη Μύκονο από την Myconian Collection

  77. 15/01 15:50

    Accor: Είσοδος του brand Mondrian στην Ευρώπη

  78. 15/01 15:13

    Στρατηγική συνεργασία των Argo Travel και Global Marine Travel

  79. 15/01 14:39

    Έξι τουρίστες συνελήφθησαν για ζημιές και ακαθαρσίες στο Μάτσου Πίτσου

  80. 15/01 14:21

    Πάνω απο 3 εκατ. επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια το 2019

  81. 15/01 14:17

    Η Ομοσπονδία FedHATTA στηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

  82. 15/01 13:39

    Δύο Ελληνικά νησιά στους top εναλλακτικούς προορισμούς κατά του υπερτουρισμού

  83. 15/01 13:24

    Ψηφίζουμε Αθήνα για καλύτερο ευρωπαϊκό προορισμό!

  84. 15/01 13:02

    Κ.Μητσοτάκης: Κάναμε καλή δουλειά στον τουρισμό

  85. 15/01 12:53

    Ξενοδοχεία: 5 τρόποι για να ικανοποιήσετε τους millennial πελάτες

  86. 15/01 12:47

    Γερμανικός τουρισμός | Με μικρότερο πρόγραμμα επαναλειτουργούν οι Öger Tours και Bucher Reisen

  87. 15/01 12:25

    Booking.com: Η Ελλάδα στους 10 προορισμούς στον κόσμο με τα πιο φιλόξενα καταλύματα | Τι επιλέγουν οι τουρίστες

  88. 15/01 11:55

    Μελέτη: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από τις εταιρείες

  89. 15/01 11:48

    Τουρισμός: Οι διεθνείς συνεργασίες της TOPOSOPHY το 2020

  90. 15/01 11:26

    Καζίνο Ελληνικού: Συνεχίζει το σχήμα Mohegan-ΓΕΚΤΕΡΝΑ, αποκλεισμός της Hard Rock

  91. 15/01 10:44

    Τουρισμός: 700.000 Τούρκοι τουρίστες στην Αν.Μακεδονία-Θράκη στο 9μηνο

  92. 15/01 10:24

    Νέα ξενοδοχεία σε Μύκονο και Μάνη

  93. 15/01 10:20

    O τιμοκατάλογος του Γκολφ Γλυφάδας για το 2020

  94. 15/01 10:15

    Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: 600.000 ευρώ για τουριστική προβολή το 2020

  95. 15/01 10:05

    Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας: Πώς διαμορφώνεται το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, ύψους 360.000 ευρώ, για το 2020

  96. 15/01 10:02

    Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου: 500.000 ευρώ για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής το 2020

  97. 14/01 16:32

    ΕΞΘ: Εκπτώσεις έως 60% σε ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης στα Black Weekends

  98. 14/01 15:02

    Λιγότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους γνωρίζουν τα δικαιώματά τους στις μεταφορές

  99. 14/01 14:45

    Ακόμη πιο θολό θα γίνει το τοπίο των «fake news» το 2020

  100. 14/01 14:15

    Υφυπουργείο Τουρισμού Κύπρου ένα χρόνο μετά: Οι 3 στόχοι για το 2019