Βραζιλία: Ευκαιρίες για εξαγωγές ελληνικού κρασιού

Α Decrease font Enlarge font
Βραζιλία: Ευκαιρίες για εξαγωγές ελληνικού κρασιού

Παρά τις σημαντικές της δυσκολίες, η βραζιλιανή αγορά μπορεί να προσφέρει καλές ευκαιρίες στις ελληνικές εξαγωγικές εταιρεἰες κρασιού.

Οι σχετικές εξαγωγές μας ήδη βαίνουν αυξανόμενες, αφού το 2018 παρατηρήθηκε αύξηση κατά περίπου 10% σε σχέση με το 2017.

Τη μερίδα του λέοντος στις εισαγωγές κρασιού στη Βραζιλία καταλαμβάνουν διαχρονικά η Χιλή, η Αργεντινή, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Γαλλία με μερίδια 42%, 15,3%, 15,1%, 10% και 6,6% αντίστοιχα.  Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 14η θέση  (2018) με μερίδιο 0,04% (139.486 δολ.)

Με 209 εκ. κατοίκους, η Βραζιλία είναι από τους μεγαλύτερους καταναλωτές τροφίμων στον κόσμο. Η βραζιλιάνικη οικονομία σημείωσε μεγάλη πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, 30 εκατ. εξήλθαν από το καθεστώς φτώχειας και συγκρότησαν την κατώτερη μεσαία τάξη, η οποία σήμερα απαρτίζεται από 95 εκατομμύρια άτομα, δηλαδή τον μισό περίπου πληθυσμό της χώρας. Οι πολίτες αυτοί που έχουν εισόδημα από 600 έως 2.600 δολάρια μηνιαίως, αποτελούν το μεγαλύτερο γκρουπ καταναλωτών στη Βραζιλία.

Επιπλέον, με 294,9 λίτρα κατανάλωσης κρασιού ετησίως, η χώρα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος καταναλωτής κρασιού στη Λατινική Αμερική μετά την Αργεντινή. Παρά το γεγονός πως η ετήσια κατανάλωση κρασιού παραμένει μέτρια με 1,9 λίτρα ανά άτομο, το βραζιλιάνικο Ινστιτούτο Οίνου (IBRAVIN), εκτιμά ότι τα επόμενα 15 χρόνια, η κατανάλωση θα αυξηθεί κατά 9 λίτρα ανά άτομο. Εάν αυτή η πρόβλεψη καταστεί πραγματικότητα, η Βραζιλία θα γίνει η πέμπτη μεγαλύτερη χώρα κατανάλωσης κρασιού στον κόσμο. Η κατανάλωση κρασιού συγκεντρώνεται σε μεγάλες αστικές περιοχές που είναι πυκνοκατοικημένες όπως το Sao Paulo, Rio de Janeiro, Belo Horizonte, καθώς και Brasilia.

Παρά το γεγονός πως η αξία του εισαγόμενου κρασιού στη Βραζιλία αυξήθηκε από 62 εκ. δολάρια σε 261,6 εκατομμύρια δολάρια τα τελευταία δέκα χρόνια (αύξηση 315%), η μπύρα και η cachaça (άσπρο αλκοόλ που έχει παραχθεί από ζαχαροκάλαμο), παραμένουν μέχρι σήμερα τα δύο πιο διαδεδομένα αλκοολούχα ποτά στη χώρα.

Η Βραζιλία εισάγει πολύ μικρές ποσότητες αφρώδους οίνου καθώς και χύδην κρασιού. Τα εμφιαλωμένα κρασιά αντιπροσωπεύουν το 89% όλων των εισαγόμενων κρασιών, τόσο με όρους αξίας όσο και με ποσοτήτων.

Παραδοσιακά, η ζήτηση για κρασί αυξάνεται κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών στη Βραζιλία, δηλαδή από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, καθώς και κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, όπου το κρασί προσφέρεται ως δώρο.

Όσον αφορά τις πωλήσεις, το 50% αυτών πραγματοποιούνται μέσω σούπερ μάρκετ καθώς και υπέρμάρκετ. Τα κρασιά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι συνήθως διάσημες μάρκες, ενώ εκείνα που πωλούνται σε υπέρμάρκετ είναι λιγότερο γνωστά.

Ωστόσο, τα υπέρμαρκετ συνήθως προσλαμβάνουν sommeliers για να συμβουλεύουν τους πελάτες  στις αγορές τους. Ως εκ τούτου, το δίκτυο των  υπεραγορών (hypermarket), μπορεί να αποτελέσει μία ενδιαφέρουσα ευκαιρία για μικρές, λιγότερο γνωστές επωνυμίες κρασιών στη Βραζιλια.

Από την άλλη πλευρά, 30% των πωλήσεων κρασιού πραγματοποιούνται μέσω καφέ, ξενοδοχείων και εστιατορίων. Οι λοιπές πωλήσεις λαμβάνουν χώρα σε μικρότερα μαγαζιά, ή διά online πωλήσεων.

Μεγάλοι λιανέμποροι, όπως το Wal Mart και Carrefour έχουν καταστεί σημαντικοί παίκτες και προσφέρουν επιπλέον ευκαιρίες στις πωλήσεις εισαγόμενων κρασιών.

Το κρασί αποτελεί πλέον ένα διαδεδομένο προϊόν που έχει καταστεί μέρος του τρόπου ζωής των Βραζιλιάνων. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος, με τις χιλιανές, αργεντίνικες και πορτογαλικές εξαγωγικές εταιρίες να απολαμβάνουν ένα πλεονέκτημα που τους επιτρέπει να διατηρούν δεσπόζουσα θέση στην αγορά κρασιού, ενώ και τα μεγέθη των βασικών ανταγωνιστών είναι σαφώς διαφορετικά από αυτά της μέσης ελληνικής εξαγωγικής επιχείρησης. Το δε μέγεθος της βραζιλιανής αγοράς είναι τέτοιο, που μικροί, μεμονωμένοι εξαγωγείς ίσως δεν έχουν την καλύτερη δυνατή προοπτική, εκτός αν το προϊόν τους απευθύνεται σε ένα εξειδικευμένο τμήμα της αγοράς και είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σημαντικά στην προώθησή του, ώστε να πείσουν για την ιδιαιτερότητά του τις ειδικές ομάδες ενδιαφέροντος στις οποίες απευθύνονται.

Για προϊόντα κατανάλωσης όπως το κρασί, καλύτερα αποτελέσματα θα μπορούσε πιθανά να φέρει κάποια συλλογική προσπάθεια, που θα δημιουργούσε το κρίσιμο μέγεθος στους συμμετέχοντες εξαγωγείς, ώστε να μπορέσουν να επιτύχουν μεγαλύτερη κάλυψη, ανταγωνιστικές τιμές, σταθερή προσφορά και περιορισμό του κόστους διαχείρισης της εξαγωγικής προσπάθειας. Ενδεχόμενη σύμπραξη εξαγωγέων θα σήμαινε ακόμα δυνατότητα προσφοράς ανταγωνιστικότερων τιμών, όπως και επιμερισμού του κόστους προβολής και παρακολούθησης της διακίνησης των προϊόντων τους στη Βραζιλία, ενέργειες απαραίτητες για την εξασφάλιση αναγνωρισιμότητας και για την καθιέρωσή τους στην τοπική αγορά.

Οι Βραζιλιάνοι καταναλωτές γενικά προτιμούν τα κόκκινα κρασιά. Αποτελούν περίπου το 75% της συνολικής κατανάλωσης στη χώρα. Ειδικότερα προτιμούν γλυκά και φρουτώδη κρασιά. Κρασιά με υψηλότερη οξύτητα γενικά δεν προτιμούνται από τους Βραζιλιάνους.

Δεδομένου του θερμού κλίματος, η προτίμηση των Βραζιλιάνων για κόκκινο κρασί αποτελεί έκπληξη- θα ήταν πιο αναμένομενο να προτιμούν τα  παγωμένα λευκά ή ροζέ κρασιά. Ωστόσο, η πόση κόκκινου κρασιού είναι βαθιά ριζωμένη στην βραζιλιάνικη παράδοση.

Η κατανάλωση αφρώδους οίνου αυξάνεται επίσης ραγδαία. Όσον αφορά δε τα ροζέ κρασιά, αυτά δεν είναι πολύ δημοφιλή στη Βραζιλία

Σημειώνεται πως οι Βραζιλιάνοι γενικά προτιμούν τα εισαγόμενα κρασιά. Μεταξύ των ευρωπαϊκών κρασιών, τα ιταλικά και τα πορτογαλικά συγκαταλέγονται στις πρώτες επιλογές τους. Τα γαλλικά κρασιά διαθέτουν μία άριστη φήμη, ωστόσο εξαιτίας της υψηλής τιμής τους, συνήθως εκλαμβάνονται ως προϊόντα πολυτελείας-ακόμη δηλαδή μη προσβάσιμα στην πλειοψηφία της χαμηλής μεσαίας τάξης. Οι πιο δημοφιλείς ποικιλίες όσον αφορά τα κόκκινα κρασιά είναι οι Cabernet Sauvignon, Merlot και Zinfandel, ενώ όσον αφορά τα άσπρα η Chardonnay.

 

 

  1. 19/03 16:03

    5 περίεργες προλήψεις που επηρεάζουν τους ταξιδιώτες στα ξενοδοχεία

  2. 19/03 14:35

    Τουρισμός: Το στρατηγικό πλάνο της Περιφέρειας για την προβολή της Αττικής

  3. 19/03 13:55

    Τουρισμός: το μοντέλο του μέλλοντος- τι ειπώθηκε στο συνέδριο 5 Επιμελητηρίων

  4. 19/03 13:11

    Η παραλία Ελαφονήσι στις 6 πιο ασφαλείς για παιδιά στον κόσμο

  5. 19/03 12:27

    Παρουσιάζεται η πολιτιστική διαδρομή της Σαντορίνης

  6. 19/03 11:54

    Η Αθήνα διευρύνει τις μπίζνες με τη Χρυσή Βίζα

  7. 19/03 11:06

    Το Ρέθυμνο στην έκθεση ΜΙΤΤ της Μόσχας

  8. 19/03 10:54

    ΜΙΤΤ 2019: Στους κορυφαίους προορισμούς των Ρώσων η Χαλκιδική

  9. 19/03 10:36

    Διεθνές ενδιαφέρον για το Posidonia Sea Tourism Forum

  10. 19/03 09:44

    Αεροδρόμιο Αθήνας: Βραβεία στις αεροπορικές εταιρείες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2018

  11. 19/03 09:35

    Δήμος Ιστιαίας - Αιδηψού: Aίτημα στην ΕΤΑΔ για το υδροθεραπευτήριο

  12. 19/03 09:34

    Δράσεις για την αντιμετώπιση κρίσεων από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

  13. 19/03 09:29

    Για 25η χρονιά το Φεστιβάλ Μπριτζ Καλαμάτας

  14. 19/03 09:25

    Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχεία σε Κέρκυρα και Λευκάδα

  15. 19/03 09:10

    Συνέδριο στο Λουτράκι: Τα υδατοδρόμια θα δώσουν ώθηση στον ελληνικό τουρισμό

  16. 19/03 09:00

    Τουρισμός: Οι παγκόσμιες τάσεις στα ξενοδοχεία το 2019

  17. 19/03 08:58

    Σε εταιρεία τουριστικού μάρκετινγκ η προβολή της Καρπάθου

  18. 18/03 16:00

    Αξιοποίηση ακινήτων στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου

  19. 18/03 15:40

    Ερώτηση Μ. Κόνσολα για το τμήμα τουριστικών σπουδών στη Ρόδο και την ΑΣΤΕΡ

  20. 18/03 15:35

    Η προκλητική τουριστική καμπάνια της Αλβανίας (video)

  21. 18/03 14:28

    Πάνω από 6 εκατ. Ρώσους τουρίστες περιμένει το 2019 η Τουρκία

  22. 18/03 14:11

    Ο τουρισμός στα Κανάρια Νησιά: Ακριβές τιμές και έλλειψη πτήσεων οδηγούν σε κάμψη

  23. 18/03 13:43

    Τουρισμός: Αυτή είναι η νέα ψηφιακή καμπάνια της Κωνσταντινούπολης (video)

  24. 18/03 12:37

    ΙΤΒ Berlin 2019: H Ρόδος στις πρώτες προτιμήσεις των Γερμανών για διακοπές το 2019

  25. 18/03 12:26

    Οι νέοι 18-30 ετών εξερευνούν το Αιγαίο

  26. 18/03 12:26

    TUI: Πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού της στην Corsair

  27. 18/03 11:49

    Nelios: Συνεργασία με ξενοδοχεία σε Ισπανία και Κύπρο

  28. 18/03 11:43

    Ρωσικός τουρισμός 2019: Στα περυσινά επίπεδα η Ελλάδα- Πρώτη επιλογή η Τουρκία

  29. 18/03 11:23

    Hotels.com: Κουραστική η αναζήτηση διακοπών για τους Αμερικανούς

  30. 18/03 11:12

    Ινδοί τουριστικοί πράκτορες ανακαλύπτουν την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη

  31. 18/03 10:01

    Αρνητικές επιδόσεις για τα ελληνικά ξενοδοχεία τον Ιανουάριο

  32. 18/03 09:43

    Στην Αθήνα η «Ολυμπιάδα» του Διαστήματος

  33. 18/03 09:39

    Κάμπινγκ 5 αστέρων στο δημοτικό κάμπινγκ Ζαγοράς - Μουρεσίου

  34. 18/03 09:35

    Πρόγραμμα τουριστικής προβολής για τη Λευκάδα

  35. 18/03 09:32

    Ανακαινίσεις για αναβάθμιση κατηγορίας σε ξενοδοχεία της Σαντορίνης και της Κω

  36. 18/03 09:28

    Δήμος Χαλανδρίου: Διαγωνισμός για διαμονή σε ξενοδοχείο μελών ΚΑΠΗ

  37. 18/03 09:24

    Άδειες για τουριστικές κατοικίες σε Ζάκυνθο, Άνδρο και Αν. Μάνη

  38. 17/03 10:44

    Δύο νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων στη Χαλκιδική

  39. 17/03 10:39

    Άδειες για την επέκταση 2 ξενοδοχείων στη Ρόδο

  40. 17/03 10:35

    Δωρεές από ξενοδοχεία για κοινωνικό σκοπό

  41. 16/03 11:08

    Θρησκευτικός τουρισμός και μύθοι στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής Ξυλοκάστρου

  42. 16/03 11:05

    Έξυπνος τουρισμός αυθεντικότητας στην Καστοριά

  43. 16/03 11:00

    Τρίτος Μαραθώνιος Κισσάβου

  44. 15/03 16:51

    Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στις τουριστικές εκθέσεις της Μόσχας και του Παρισιού

  45. 15/03 15:58

    Κυριαρχούν οι τουριστικές επενδύσεις στον αναπτυξιακό νόμο

  46. 15/03 15:42

    Eπενδυτικό ενδιαφέρον για τα ακίνητα της ΕΤΑΔ

  47. 15/03 15:14

    Lufthansa: Παραγγελία 40 αεροσκαφών τελευταίας τεχνολογίας

  48. 15/03 15:04

    Τήνος: Σημαντικές επαφές στην έκθεση τουρισμού του Παρισιού

  49. 15/03 14:31

    Νωρίτερα φέτος οι κρουαζιέρες της Celestyal Cruises

  50. 15/03 13:58

    Έρευνα IHG: Χάνουν τον ύπνο τους οι ταξιδιώτες στα ξενοδοχεία

  51. 15/03 12:52

    Hotels.com: 11 ελληνικά ξενοδοχεία στα καλύτερα στον κόσμο για το 2019

  52. 15/03 12:42

    Οργή στην Ελλάδα για το Airbnb

  53. 15/03 12:17

    Κ. Μακεδονία: Ισχυρή αύξηση των τουριστικών ροών από τη Γερμανία

  54. 15/03 12:14

    Στενεύουν τα περιθώρια για τη διάσωση της Germania

  55. 15/03 12:03

    Προώθηση της Μήλου στη γαλλική και ισπανική τουριστική αγορά

  56. 15/03 11:03

    Νέες τιμές στα εισιτήρια των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων από το 2020

  57. 15/03 10:59

    Το κορυφαίο τριαθλητικό γεγονός ΙRONMAN στο Costa Navarino

  58. 15/03 10:43

    Jet2: Νέες πτήσεις προς Κεφαλονιά και Κω το 2020

  59. 15/03 10:24

    Η Νάξος και οι Μικρές Κυκλάδες στην ITB Berlin 2019

  60. 15/03 10:14

    Αναπτύσσεται ο αθλητικός τουρισμός στην Ισπανία

  61. 15/03 10:12

    Eπεκτάσεις ξενοδοχείων σε Πάργα και Σκόπελο

  62. 15/03 10:04

    4ος Μαραθώνιος Κρήτης

  63. 15/03 10:00

    Σειρά εκδηλώσεων στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Ν. Κυνουρίας

  64. 15/03 09:58

    Παράταση ωραρίου των καταστημάτων στην Κίμωλο

  65. 14/03 16:17

    Ευρωπαϊκός τουρισμός: Οι μακρινές αγορές απογείωσαν τις αφίξεις το δ’ τρίμηνο του 2018

  66. 14/03 15:56

    Ανακαίνιση δύο ακόμα ορόφων στο ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ

  67. 14/03 15:09

    Thomas Cook Airlines: Έρχεται η οικονομική θέση που γίνεται κρεβάτι εν ώρα πτήσης

  68. 14/03 14:59

    Ρέτσος προς Τσακαλώτο: Καταργήστε το φόρο διαμονής, μειώστε τον ΦΠΑ στον τουρισμό

  69. 14/03 14:54

    H Κάρτα Πόλης Έδεσσας στη Google

  70. 14/03 14:51

    Όμιλος Lufthansa: 2,7 εκατ. επιβάτες στην Ελλάδα το 2018

  71. 14/03 13:54

    Τουρισμός: Κυριαρχία Google και TripAdvisor στις αναζητήσεις δραστηριοτήτων στους προορισμούς

  72. 14/03 13:07

    Αύξηση των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές το γ' τρίμηνο του 2018

  73. 14/03 12:57

    Ο τουρισμός στα Χανιά: Συνεργασία Marketing Greece με την Ένωση ξενοδόχων και τη Fraport

  74. 14/03 12:55

    1,7 εκατ. επισκέπτες στο Μουσείο Ακρόπολης το 11μηνο του 2018

  75. 14/03 12:45

    Σημαντικές επαφές για τον αθηναϊκό τουρισμό στην έκθεση ITB

  76. 14/03 12:39

    TUI: Μεταφορά κρατήσεων από τις πτήσεις με Boeing 737 Max 8 σε εναλλακτικά αεροσκάφη

  77. 14/03 12:13

    Γερμανικό ενδιαφέρον για την Πάρο στην ΙΤΒ

  78. 14/03 12:10

    Γερμανικός τουρισμός: Ανάκαμψη των κρατήσεων τον Φεβρουάριο

  79. 14/03 11:54

    Palmie bistro: Ο τουρισμός "τρέφει" και τη μαζική εστίαση στη χώρα μας

  80. 14/03 11:34

    Κρήτη: 2,8 εκατ. ευρώ για ηλεκτρονικές υπηρεσίες Πολιτισμού-Τουρισμού στο Δημόσιο

  81. 14/03 10:50

    Αυτά είναι τα 11 καλύτερα ελληνικά ξενοδοχεία στη Ρωσία για τους πελάτες του Coral Travel

  82. 14/03 10:42

    British Airways: Πολυτελείς υπηρεσίες και προϊόντα στην πρώτη θέση

  83. 14/03 10:30

    Ποια τα touch points στο customer journey των πελατών μας

  84. 14/03 10:21

    409.000 περισσότεροι επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια το α' δίμηνο του 2019

  85. 14/03 09:39

    25.000 δρομείς την Κυριακή στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας

  86. 14/03 09:32

    Ο ισπανικός τουρισμός θα χάσει θέσεις εργασίας από ένα σκληρό Brexit

  87. 14/03 09:26

    Τουρισμός: Η ισοτιμία της στερλίνας κλειδί για τις επιλογές προορισμού των Βρετανών

  88. 14/03 09:20

    Ανάδειξη του σπηλαίου Ανεμότυπα Πραμάντων στα Τζουμέρκα

  89. 14/03 09:17

    Έξυπνες παρουσιάσεις του τουρισμού των Ιονίων Νήσων

  90. 14/03 09:09

    Σύμβουλος για τον τουρισμό στο Επιμελητήριο Λευκάδας- Διαγωνισμός

  91. 13/03 16:41

    Απαγόρευση πτήσεων αεροσκαφών Boeing 737-8 MAX και 737-9 MAX και στην Ελλάδα

  92. 13/03 15:57

    Τουρισμός ευεξίας / Έρευνα: Οι προσδοκίες των σύγχρονων ταξιδιωτών

  93. 13/03 15:30

    Στρατηγική πολιτιστικής και τουριστικής ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Αμφίπολης

  94. 13/03 15:12

    Brexit χωρίς συμφωνία: Τι προτείνει το ΕΚ για να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις στα ταξίδια

  95. 13/03 15:05

    Ενισχυμένους έλεγχους στα δεδομένα ευρωπαϊκής βίζα προτείνει το ευρωκοινοβούλιο

  96. 13/03 15:03

    Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης στην ITB Berlin 2019

  97. 13/03 14:18

    Η Airbnb εξαγόρασε την πλατφόρμα ξενοδοχειακών κρατήσεων HotelTonight

  98. 13/03 13:06

    Διεθνής καμπάνια προβολής της Τήνου

  99. 13/03 13:05

    Καλύτερος προορισμός κρουαζιέρας παγκοσμίως η Ελλάδα

  100. 13/03 12:50

    TUI Blue: Το νέο mega-brand για τα ξενοδοχεία της TUI