Βραζιλία: Ευκαιρίες για εξαγωγές ελληνικού κρασιού

Α Decrease font Enlarge font
Βραζιλία: Ευκαιρίες για εξαγωγές ελληνικού κρασιού

Παρά τις σημαντικές της δυσκολίες, η βραζιλιανή αγορά μπορεί να προσφέρει καλές ευκαιρίες στις ελληνικές εξαγωγικές εταιρεἰες κρασιού.

Οι σχετικές εξαγωγές μας ήδη βαίνουν αυξανόμενες, αφού το 2018 παρατηρήθηκε αύξηση κατά περίπου 10% σε σχέση με το 2017.

Τη μερίδα του λέοντος στις εισαγωγές κρασιού στη Βραζιλία καταλαμβάνουν διαχρονικά η Χιλή, η Αργεντινή, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Γαλλία με μερίδια 42%, 15,3%, 15,1%, 10% και 6,6% αντίστοιχα.  Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 14η θέση  (2018) με μερίδιο 0,04% (139.486 δολ.)

Με 209 εκ. κατοίκους, η Βραζιλία είναι από τους μεγαλύτερους καταναλωτές τροφίμων στον κόσμο. Η βραζιλιάνικη οικονομία σημείωσε μεγάλη πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, 30 εκατ. εξήλθαν από το καθεστώς φτώχειας και συγκρότησαν την κατώτερη μεσαία τάξη, η οποία σήμερα απαρτίζεται από 95 εκατομμύρια άτομα, δηλαδή τον μισό περίπου πληθυσμό της χώρας. Οι πολίτες αυτοί που έχουν εισόδημα από 600 έως 2.600 δολάρια μηνιαίως, αποτελούν το μεγαλύτερο γκρουπ καταναλωτών στη Βραζιλία.

Επιπλέον, με 294,9 λίτρα κατανάλωσης κρασιού ετησίως, η χώρα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος καταναλωτής κρασιού στη Λατινική Αμερική μετά την Αργεντινή. Παρά το γεγονός πως η ετήσια κατανάλωση κρασιού παραμένει μέτρια με 1,9 λίτρα ανά άτομο, το βραζιλιάνικο Ινστιτούτο Οίνου (IBRAVIN), εκτιμά ότι τα επόμενα 15 χρόνια, η κατανάλωση θα αυξηθεί κατά 9 λίτρα ανά άτομο. Εάν αυτή η πρόβλεψη καταστεί πραγματικότητα, η Βραζιλία θα γίνει η πέμπτη μεγαλύτερη χώρα κατανάλωσης κρασιού στον κόσμο. Η κατανάλωση κρασιού συγκεντρώνεται σε μεγάλες αστικές περιοχές που είναι πυκνοκατοικημένες όπως το Sao Paulo, Rio de Janeiro, Belo Horizonte, καθώς και Brasilia.

Παρά το γεγονός πως η αξία του εισαγόμενου κρασιού στη Βραζιλία αυξήθηκε από 62 εκ. δολάρια σε 261,6 εκατομμύρια δολάρια τα τελευταία δέκα χρόνια (αύξηση 315%), η μπύρα και η cachaça (άσπρο αλκοόλ που έχει παραχθεί από ζαχαροκάλαμο), παραμένουν μέχρι σήμερα τα δύο πιο διαδεδομένα αλκοολούχα ποτά στη χώρα.

Η Βραζιλία εισάγει πολύ μικρές ποσότητες αφρώδους οίνου καθώς και χύδην κρασιού. Τα εμφιαλωμένα κρασιά αντιπροσωπεύουν το 89% όλων των εισαγόμενων κρασιών, τόσο με όρους αξίας όσο και με ποσοτήτων.

Παραδοσιακά, η ζήτηση για κρασί αυξάνεται κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών στη Βραζιλία, δηλαδή από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, καθώς και κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, όπου το κρασί προσφέρεται ως δώρο.

Όσον αφορά τις πωλήσεις, το 50% αυτών πραγματοποιούνται μέσω σούπερ μάρκετ καθώς και υπέρμάρκετ. Τα κρασιά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι συνήθως διάσημες μάρκες, ενώ εκείνα που πωλούνται σε υπέρμάρκετ είναι λιγότερο γνωστά.

Ωστόσο, τα υπέρμαρκετ συνήθως προσλαμβάνουν sommeliers για να συμβουλεύουν τους πελάτες  στις αγορές τους. Ως εκ τούτου, το δίκτυο των  υπεραγορών (hypermarket), μπορεί να αποτελέσει μία ενδιαφέρουσα ευκαιρία για μικρές, λιγότερο γνωστές επωνυμίες κρασιών στη Βραζιλια.

Από την άλλη πλευρά, 30% των πωλήσεων κρασιού πραγματοποιούνται μέσω καφέ, ξενοδοχείων και εστιατορίων. Οι λοιπές πωλήσεις λαμβάνουν χώρα σε μικρότερα μαγαζιά, ή διά online πωλήσεων.

Μεγάλοι λιανέμποροι, όπως το Wal Mart και Carrefour έχουν καταστεί σημαντικοί παίκτες και προσφέρουν επιπλέον ευκαιρίες στις πωλήσεις εισαγόμενων κρασιών.

Το κρασί αποτελεί πλέον ένα διαδεδομένο προϊόν που έχει καταστεί μέρος του τρόπου ζωής των Βραζιλιάνων. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος, με τις χιλιανές, αργεντίνικες και πορτογαλικές εξαγωγικές εταιρίες να απολαμβάνουν ένα πλεονέκτημα που τους επιτρέπει να διατηρούν δεσπόζουσα θέση στην αγορά κρασιού, ενώ και τα μεγέθη των βασικών ανταγωνιστών είναι σαφώς διαφορετικά από αυτά της μέσης ελληνικής εξαγωγικής επιχείρησης. Το δε μέγεθος της βραζιλιανής αγοράς είναι τέτοιο, που μικροί, μεμονωμένοι εξαγωγείς ίσως δεν έχουν την καλύτερη δυνατή προοπτική, εκτός αν το προϊόν τους απευθύνεται σε ένα εξειδικευμένο τμήμα της αγοράς και είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σημαντικά στην προώθησή του, ώστε να πείσουν για την ιδιαιτερότητά του τις ειδικές ομάδες ενδιαφέροντος στις οποίες απευθύνονται.

Για προϊόντα κατανάλωσης όπως το κρασί, καλύτερα αποτελέσματα θα μπορούσε πιθανά να φέρει κάποια συλλογική προσπάθεια, που θα δημιουργούσε το κρίσιμο μέγεθος στους συμμετέχοντες εξαγωγείς, ώστε να μπορέσουν να επιτύχουν μεγαλύτερη κάλυψη, ανταγωνιστικές τιμές, σταθερή προσφορά και περιορισμό του κόστους διαχείρισης της εξαγωγικής προσπάθειας. Ενδεχόμενη σύμπραξη εξαγωγέων θα σήμαινε ακόμα δυνατότητα προσφοράς ανταγωνιστικότερων τιμών, όπως και επιμερισμού του κόστους προβολής και παρακολούθησης της διακίνησης των προϊόντων τους στη Βραζιλία, ενέργειες απαραίτητες για την εξασφάλιση αναγνωρισιμότητας και για την καθιέρωσή τους στην τοπική αγορά.

Οι Βραζιλιάνοι καταναλωτές γενικά προτιμούν τα κόκκινα κρασιά. Αποτελούν περίπου το 75% της συνολικής κατανάλωσης στη χώρα. Ειδικότερα προτιμούν γλυκά και φρουτώδη κρασιά. Κρασιά με υψηλότερη οξύτητα γενικά δεν προτιμούνται από τους Βραζιλιάνους.

Δεδομένου του θερμού κλίματος, η προτίμηση των Βραζιλιάνων για κόκκινο κρασί αποτελεί έκπληξη- θα ήταν πιο αναμένομενο να προτιμούν τα  παγωμένα λευκά ή ροζέ κρασιά. Ωστόσο, η πόση κόκκινου κρασιού είναι βαθιά ριζωμένη στην βραζιλιάνικη παράδοση.

Η κατανάλωση αφρώδους οίνου αυξάνεται επίσης ραγδαία. Όσον αφορά δε τα ροζέ κρασιά, αυτά δεν είναι πολύ δημοφιλή στη Βραζιλία

Σημειώνεται πως οι Βραζιλιάνοι γενικά προτιμούν τα εισαγόμενα κρασιά. Μεταξύ των ευρωπαϊκών κρασιών, τα ιταλικά και τα πορτογαλικά συγκαταλέγονται στις πρώτες επιλογές τους. Τα γαλλικά κρασιά διαθέτουν μία άριστη φήμη, ωστόσο εξαιτίας της υψηλής τιμής τους, συνήθως εκλαμβάνονται ως προϊόντα πολυτελείας-ακόμη δηλαδή μη προσβάσιμα στην πλειοψηφία της χαμηλής μεσαίας τάξης. Οι πιο δημοφιλείς ποικιλίες όσον αφορά τα κόκκινα κρασιά είναι οι Cabernet Sauvignon, Merlot και Zinfandel, ενώ όσον αφορά τα άσπρα η Chardonnay.

 

 

  1. 17/11 13:30

    Μεγαλεπήβολο έργο πνοής: Ζεύξη Πάρου – Νάξου με γέφυρα!

  2. 17/11 13:20

    Νέες επενδύσεις: Σύνθετο τουριστικό κατάλυμα 5 αστέρων στη Μήλο και ξενοδοχείο πολυτελείας σε Σαντορίνη

  3. 17/11 13:19

    Δήμος Ηγουμενίτσας: Διαγωνισμός για ανάπλαση αστικού δασυλλίου και ανάδειξη Ενετικού Κάστρου

  4. 17/11 13:17

    Ισπανία: Eκτοξεύθηκαν οι τιμές των ενοικίων – Έλλειψη σπιτιών λόγω Airbnb

  5. 16/11 11:32

    Η νέα Επιτροπή Τουριστικής Προβολής Ρόδου

  6. 16/11 11:25

    Οι τουρκικές επενδύσεις στα αεροδρόμια της Βόρειας Μακεδονίας

  7. 16/11 11:21

    O Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας σε έκθεση τεχνολογίας στο Λος Άντζελες

  8. 15/11 17:05

    K. Mητσοτάκης: Προτεραιότητά μας η σύνδεση τουρισμού με αγροδιατροφικό τομέα και πολιτισμό

  9. 15/11 16:16

    Συνάντηση Χάρη Θεοχάρη με τον Ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη

  10. 15/11 16:15

    Στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ η μάχη της Booking.com για το εμπορικό της σήμα

  11. 15/11 16:02

    Το νέο Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων του ΕΟΤ

  12. 15/11 15:58

    Μ.Κόνσολας: Σύγχρονο μοντέλο τουριστικής εκπαίδευσης

  13. 15/11 14:31

    Πώς θα λειτουργήσουν τα μουσεία της Αθήνας την 17η Νοεμβρίου

  14. 15/11 14:26

    Η Ακρόπολη φωταγωγείται στα χρώματα της UNICEF

  15. 15/11 13:23

    Έρχεται η Ιαπωνική εβδομάδα στην Αθήνα

  16. 15/11 13:20

    Τήνος: Βρέθηκαν γλυπτά μοναδικής αρχαιολογικής αξίας

  17. 15/11 12:33

    IPK/ Τουρισμός | Μικρότερη ανάπτυξη στα διεθνή ταξίδια το 2019- Οι προβλέψεις για το 2020

  18. 15/11 12:12

    Στην ANEX Tour ο ιστορικός τουρ οπερέιτορ της Ρωσίας Intourist

  19. 15/11 12:03

    Οι Millennial και οι Gen Z στο στόχαστρο των επαγγελματιών του τουρισμού το 2020

  20. 15/11 11:51

    Γερμανικός τουρισμός: Η LMX προσφέρει ξενοδοχεία της Thomas Cook

  21. 15/11 11:51

    Άνοιγμα της Τήνου στην κινεζική αγορά

  22. 15/11 11:32

    Χ.Μαμουλάκης: Ελεύθερη πρόσβαση σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους για τρίτεκνους και πολύτεκνους

  23. 15/11 11:10

    Έρχεται πρόγραμμα δανειοδότησης για τα «θύματα» της Thomas Cook

  24. 15/11 11:01

    Μέλη της ΠΟΞ τρεις ξενοδοχειακές ενώσεις

  25. 15/11 10:33

    Βρετανική διάκριση για την Ελλάδα: Τα παιδιά ψηφίζουν την Ακρόπολη ως συναρπαστική εμπειρία!

  26. 15/11 10:18

    Εμπορικό σήμα για τα μακεδονικά προϊόντα

  27. 15/11 09:57

    Προσφορές σε πτήσεις της Aegean και της Olympic Air στο εσωτερικό και εξωτερικό

  28. 15/11 09:42

    Αλλαγή χρήσης κτιρίων σε ξενοδοχείο στη Ναύπακτο και σε τουριστικές κατοικίες στη Δ. Μάνη

  29. 15/11 09:40

    Δήμος Αγίου Νικολάου: Διαγωνισμός για έκδοση εντύπων τουριστικής προβολής

  30. 15/11 09:36

    Σύστημα διαχείρισης τουριστικού προορισμού στη Δυτική Μακεδονία

  31. 15/11 09:34

    Συγχωνεύσεις ξενοδοχειακών εταιρειών

  32. 15/11 09:33

    Διεθνές Συμπόσιο Θαλάσσιου Καγιάκ στη Νάξο

  33. 15/11 09:25

    Υγραέριο: Λύση εξοικονόμησης για κάθε χρήση από την Coral Gas

  34. 15/11 09:21

    Μαξιλάρια Ύπνου: Συμβουλές από την Vesta Home για το τι πρέπει να προσέξει ένα ξενοδοχείο

  35. 15/11 09:17

    LG Business Solutions: Ολοκληρωμένες λύσεις για το ξενοδοχείο

  36. 14/11 23:57

    Μιλήστε εύκολα όταν ταξιδεύετε, με το Google Maps

  37. 14/11 23:51

    Το πιο νόστιμο φαγητό … το κολατσιό στο λιομάζωμα- Γράφει ο Δημήτρης Ρουκάς (*)

  38. 14/11 23:27

    Χ.Θεοχάρης: Πώς θα γίνεται η κατάταξη των ξενοδοχείων και η αναγνώριση των ιαματικών πόρων- οι συνέπειες Thomas Cook

  39. 14/11 19:22

    Κάρπαθος: Ο δήμαρχος ζητεί την ίδρυση Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων

  40. 14/11 15:49

    Αύξηση 26,4% των εισπράξεων στα μουσεία της χώρας τον Ιούλιο

  41. 14/11 15:40

    Το Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση Philoxenia

  42. 14/11 15:20

    Μεγάλοι επιχειρηματίες στα «Αττικά Πολυκαταστήματα»

  43. 14/11 14:44

    ΞΕΕ: Οι τελευταίες τάσεις της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς στο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας στην Xenia

  44. 14/11 14:33

    Τεχνική Ολυμπιακή: Συζητήσεις με Ιβάν Σαββίδη για την αγορά του Πόρτο Καρράς

  45. 14/11 13:57

    Υπουργείο Τουρισμού: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για πρώτες βοήθειες στα απομακρυσμένα νησιά

  46. 14/11 13:45

    Περισσότερες πτήσεις προς Ελλάδα το 2020 από Condor, Eurowings και TUIfly

  47. 14/11 12:50

    Κύκλωμα παράνομων λογισμικών που αλλοιώνουν τις συναλλαγές εντόπισε η ΑΑΔΕ

  48. 14/11 12:44

    Σεμινάριο για νέους στην Αθήνα στον τομέα της φιλοξενίας από το Cesar Ritz Carlton Switzerland

  49. 14/11 12:27

    FedHATTA: Τιμητική διάκριση σε δύο προσωπικότητες του τουρισμού Β. Ελλάδας στη Piloxenia 2019

  50. 14/11 12:11

    Ν.Χαλκιαδάκης: Μέχρι τον Ιανουάριο θα έχει καλυφθεί το κενό της Thomas Cook στην Κρήτη

  51. 14/11 11:22

    ΥΠΑ: 3 εκατ, επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια το 10μηνο

  52. 14/11 11:19

    Ενδιαφέρον ταξιδιωτικών γραφείων της Β.Ελλάδας για την Πάρο

  53. 14/11 11:08

    Οι 6 κυρίαρχες τάσεις στα ξενοδοχεία το 2020

  54. 14/11 11:04

    10 ξενοδοχεία στην Ομόνοια τους επόμενους μήνες

  55. 14/11 10:47

    Ε.Ξ.Μαγνησίας: Εκδήλωση για τον γαστρονομικό τουρισμό

  56. 14/11 10:42

    Ερώτηση 21 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ: Ανεπαρκή τα μέτρα στήριξης από την πτώχευση του Thomas Cook

  57. 14/11 10:38

    H Αλβανία προχωρεί τις διαδικασίες για νέο αεροδρόμιο στον Αυλώνα

  58. 14/11 10:36

    Η πορεία της βρετανικής οικονομίας θα καθορίσει τον εξερχόμενο τουρισμό

  59. 14/11 10:34

    H Ιberia αγόρασε την Air Europa- Ενισχύεται ο ισπανικός τουρισμός

  60. 14/11 10:33

    Πράσινο φως για νέο λιμάνι στη Σαντορίνη

  61. 14/11 10:21

    Δείτε πως θα είναι το ξενοδοχείο που θα λειτουργήσει στο ιστορικό κτίριο της Απογευματινής

  62. 14/11 10:14

    Κατερίνα Νοτοπούλου: Οι σύγχρονες προκλήσεις για τον ελληνικό τουρισμό

  63. 14/11 10:13

    Συνάντηση Κόνσολα για τα προβλήματα εμπορίου στις τουριστικές και νησιωτικές περιοχές

  64. 14/11 10:03

    GREEK PANORAMA: Ο εναλλακτικός τουρισμός της Ελλάδας στο Ζάππειο, 15-16 Νοεμβρίου 2019

  65. 13/11 20:03

    Συνάντηση Θεοχάρη- Αρναουτάκη | Δράσεις για την ενίσχυση του τουρισμού της Κρήτης

  66. 13/11 17:38

    6η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού - Κατεβάστε την πρόσκληση

  67. 13/11 16:41

    Ρωσία: Τέλος στις ρήτρες χαμηλότερης τιμής της Booking.com στα συμβόλαια με ξενοδοχεία

  68. 13/11 15:44

    Ελλάδα και Γερμανία «ανοίγουν» νέους δρόμους καινοτομίας

  69. 13/11 15:34

    TUI Fly: 200.000 θέσεις από Νυρεμβέργη το 2020- πτήσεις προς Κέρκυρα, Κρήτη και Ρόδο

  70. 13/11 14:57

    Στον αέρα η Preview Edition 2019 της Xenia News

  71. 13/11 14:06

    EOT: Προώθηση στη Γερμανία της Θεσσαλονίκης, Πιερίας και Χαλκιδικής ως χειμερινών προορισμών

  72. 13/11 14:02

    Μαχαραγιάς δίνει το παλάτι του στην Airbnb! (video)

  73. 13/11 13:50

    Ο γαστρονομικός τουρισμός της Αττικής στην Philoxenia 2019

  74. 13/11 13:49

    Αμερικανικός τουρισμός: Αυτοί ήταν οι 5 πιο καυτοί προορισμοί του 2019

  75. 13/11 13:39

    Προβολή της Ρόδου στους Έλληνες τουρίστες στην Philoxenia 2019

  76. 13/11 13:19

    Τήνος: Συμμετοχή στις εκθέσεις με άξονα το marketing plan

  77. 13/11 12:53

    Τεράστιο κύμα προκάλεσε εκτεταμένες πλημμύρες στη Βενετία

  78. 13/11 12:52

    Βρετανικός τουρισμός: Η κατάρρευση του Thomas Cook οδηγεί σε δυναμικά πακέτα υψηλού κινδύνου

  79. 13/11 12:20

    Αγωνία για το μέλλον της Astra Airlines

  80. 13/11 12:00

    T.O. Πελοποννήσου, Ε.Ξ. Αρκαδίας και δήμος Τρίπολης προωθούν από κοινού το τουριστικό προϊόν τους

  81. 13/11 11:52

    Οι περιβαλλοντικές πρακτικές του Hyatt Regency Hotel Thessaloniki στην Philoxenia 2019

  82. 13/11 11:35

    Ο συνεδριακός τουρισμός έχει πεδίο δόξης λαμπρό στην Ελλάδα, αρκεί να θέσουμε σωστές βάσεις

  83. 13/11 11:32

    340 εκατ.ευρώ έσοδα έφερε ο τουριστικός φόρος στις Βαλεαρίδες Νήσους- Πού διατίθενται

  84. 13/11 11:21

    Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης: Επανεξελέγη πρόεδρος ο κ.Α.Μανδρίνος- το νέο Δ.Σ.

  85. 13/11 11:15

    Τίτλοι τέλους και για τη γερμανική Thomas Cook

  86. 13/11 10:41

    Αειφόρος τουρισμός | Προκλήσεις και εμπόδια: Συμπεράσματα από το πρώτο Go Green! Hotel Seminar

  87. 13/11 10:19

    Στρατηγικό λάθος ο όρος υπερ-τουρισμός για δημοφιλείς προορισμούς- Γράφει ο κ.Νότης Μαρτάκης (*)

  88. 13/11 10:16

    Άδειες για νέες τουριστικές κατοικίες σε Χανιά, Ρέθυμνο και Κεφαλονιά

  89. 13/11 10:14

    Αναγνωρίστηκαν άλλες 2 Πηγές ως ιαματικές σε Ικαρία και Χαλκιδική

  90. 13/11 10:11

    Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης: Πρόγραμμα τουριστικής προβολής ύψους 4,5 εκατ.ευρώ μέχρι το 2022

  91. 13/11 10:08

    Μαθαίνοντας τους Ιάπωνες να τρώνε γιαούρτι με ελληνικό μέλι

  92. 13/11 10:04

    ΕΟΤ: Διαγωνισμός για παραγωγή και προμήθεια διαφημιστικών δώρων

  93. 12/11 20:10

    Ο Εμπορικός Σύλλογος Κυπαρισσίας καλεί τα καταστήματα να αποκτήσουν καταλόγους για τυφλούς

  94. 12/11 16:18

    Κίνδυνος για χάος στις πτήσεις στη Γαλλία στις 5 Δεκεμβρίου

  95. 12/11 16:09

    Aegean: Νέα δρομολόγια Πάφος-Αθήνα και Λάρνακα-Βυρητός

  96. 12/11 15:59

    Η χειμερινή Χαλκιδική στην 35η Philoxenia

  97. 12/11 15:41

    M. Κόνσολας: Η αειφορία βασικό στοιχείο του νέου στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό

  98. 12/11 15:04

    Προβολή των Λειψών σε Θεσσαλονίκη και Λονδίνο

  99. 12/11 14:33

    15 εκατ. ευρώ επιπλέον για νέες μικρομεσαίες τουριστικές επενδύσεις στην Κρήτη

  100. 12/11 14:15

    Τουρισμός: Προειδοποίηση για «παραπλανητικές» ταξιδιωτικές προσφορές την Black Friday