Πως αναδεικνύουμε την εμπειρία ενός προορισμού;
Για να ξεχωρίσει η επιχείρηση μας και να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, θα πρέπει να ακολουθήσουε ένα από τα πιο δυνατά trends στο Digital Marketing. Να δημιουργήσουμε άλλα και να μεταφέρουμε την εμπειρία της διαμονής, μέσα από τους Social Media λογαριασμούς της επιχείρησης μας. Η δυναμική και συνεπής παρουσία της επιχείρησης στα Social Media σε συνδυασμό με τη σύνθεση και μεταφορά της αυθεντικής εμπειρίας του, θα βελτιώσει τις πωλήσεις μας αλλά και τα direct bookings.
1. Η σημασία της “εμπειρίας” (experience)
Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα καταναλωτικά αγαθά, οι υποψήφιοι αγοραστές θέλουν να γνωρίζουν όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το προϊόν, καθώς και να προσομοιάσουν την εμπειρία χρήσης του. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το τουριστικό προϊόν, στο οποίο οι υποψήφιοι πελάτες μας προσπαθούν να φανταστούν την εμπειρία της διαμονής στο ξενοδοχείο μας. Ως εμπειρία διαμονής δεν ορίζουμε μόνο την παραμονή στο χώρο του δωματίου, άλλα ολόκληρη την βιωματική εμπειρία του πελάτη στο ξενοδοχείο. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει και την ευρύτερη περιοχή από τον τόπο διαμονής.
Η σημασία της δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας είναι μεγάλη, διότι θα τον παρακινήσει να ενεργοποιήσει τη φαντασία προκειμένου να τοποθετήσει τον εαυτό του (και τα αγαπημένα του πρόσωπα), στο τόπο που προβάλλουμε. Ο χρήστης πιστεύει πως θα νιώσει και θα ζήσει ξεχωριστές στιγμές και συγχρόνως καταλαβαίνει ότι το ξενοδοχείο του δίνει αξία. Με αυτό τον τρόπο, ο χρήστης συγκινείται και οδηγείται να ακολουθήσει το ξενοδοχείο και να κλείσει ένα δωμάτιο. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό σε αυτή την προσπάθεια είναι η ειλικρίνεια απέναντι στον υποψήφιο πελάτη και στην προβολή εικόνων που θα δει όταν πραγματικά επισκεφθεί το ξενοδοχείο σας.
2. Πώς καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η μεταφορά της εμπειρίας πρέπει να ανήκει στην στρατηγική προώθησης μιας τουριστικής επιχείρησης;
Η μακρόχρονη ενασχόληση μας με την δημιουργία εμπειριών για τους χρήστες και η ανάλυση των αντιδράσεων των μας οδήγησαν στα εξής συμπεράσματα:
α. Η μεταφορά πληροφοριών ή εμπειριών από ένα τρίτο άτομο θεωρείται πιο αξιόπιστη
Οι χρήστες θα προτιμήσουν την κριτική ενός άλλου χρήστη, ή νεός αξιόπιστου travel blogger από το να γνωρίζουν ότι κάποιος Celebrity έμεινε εκεί, ή από την κριτική ενός δημοφιλούς ατόμου. Η εμπειρία της διαμονής θεωρείται πιο ειλικρινής από έναν καθημερινό άνθρωπο, επειδή με αυτόν ο χρήστης ταυτίζεται πιο εύκολα. Επίσης, έχουν γίνει πολλές έρευνες που έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι οι χρήστες ανταποκρίνονται καλύτερα στις φωτογραφίες άλλων χρηστών που χρησιμοποιούνται από τα Social Media των ξενοδοχείων, από ότι σε φωτογραφίες στυλιζαρισμένες και επαγγελματικές. Επίσης, τα Social Media αλλά και η Google, δίνουν μεγάλη βάση στα reviews των πελατών.
β. Δημιουργία posts που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του χρήστη
Η δημοσίευση αποκλειστικά προωθητικών posts προκαλεί την δυσαρέσκεια αρκετών χρηστών και για αυτό το λόγο ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών καταλήγει να κάνει unlike ή unfollow σε διάφορα brands, που επιμένουν μόνο να διαφημίζουν το προϊον ή την υπηρεσία. Τα Social Media θέλουν να προσφέρουν στο δικό τους πελάτη, το χρήστη δηλαδή, την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για αυτόν ακριβώς το λόγο δεν προτιμούν τις αποκλειστικά οργανικά, προωθητικές ενέργειες. Reach και impressions πέφτουν όταν συμβαίνει αυτό και κατά συνέπεια μειώνεται το engagement. Οι πλατφόρμες των Social Media κατά αυτόν τον τρόπο προστατεύουν τον πελάτη τους.
3. Πώς να πετύχουμε τη δημιουργία εμπειρίας
α. Αναγνωρίζουμε την πραγματική μας ταυτότητα
Πριν ξεκινήσουμε το δημιουργία της στρατηγικής σας πρέπει να απαντήσουμε ξεκάθαρα στα παρακάτω ερωτήματα. Ποιοι είμαστε; Τι θέλουμε να προσφέρουμε; Ποιες είναι οι υπηρεσίες μας; Σε ποιον τομέα θεωρούμε ότι είμαστε εξαιρετικοί; Τι θέλουμε να μας χαρακτηρίζει και τι όχι; Αφού απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα, θα πρέπει πρέπει να αποφύγουμε την παγίδα του να προσπαθούμε να παρουσιάζουμε μια εικόνα στην οποία δεν ανταποκρίνετε η πραγματικότητα. Μην προσπαθήσετε να γίνετε κάτι που δεν είστε, μόνο και μόνο επειδή είναι στη μόδα. Η αυθεντικότητα είναι η πιο σημαντική μας αξία. Μόνο έτσι θα γνωρίσουμε και θα καταλάβουμε σε ποιό κοινό στοχεύουμε. Η ποιότητα των ανθρώπων που προσεγγίζουμε είναι πιο σημαντική από την ποσότητα.
β. Κριτικές και user generated content
Είναι σημαντικό να επιδιώκουμε τις κριτικές, σε όλα τα μέσα, από το TripAdvisor, το Facebook μέχρι και τη Google. Οι καλές κριτικές μας φέρνουν νέους πελάτες και οι κακές μας βοηθούν να βελτιωθούμε. Το user generated content ανεβάζει το engagement. Οι χρήστες ταυτίζονται με άλλους χρήστες. Συνεπώς είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε μια φωτογραφία ενός χρήστη ακόμα και δεν είναι τέλεια, από το να δημοσιεύουμε μια φωτογραφία σε στυλ περιοδικού, που ενδεχομένως στα μάτια των δυνητικών μας πελατών να αντικατοπτρίζει μια λουστραρισμένη εικόνα του ξενοδοχείου, που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα
γ. Περιεχόμενο
“Content is King”. Το περιεχόμενο είναι πολύ σημαντικό αλλά όχι και το πιο σημαντικό. Δεν στέκεται μόνο του ένα καλό περιεχόμενο. Γενικά, εξαρτάται από τον τρόπο που το διαχειριζόμαστε. Εν προκειμένω, ένα καλό περιεχόμενο που αφορά το ξενοδοχείο, τον τόπο, τις παραδόσεις του, τα πολιτιστικά δρώμενα ή ακόμα και tips που μπορείτε να δώσουμε για τον καιρό δημιουργεί μια εμπειρία. Δείχνει ότι γνωρίζουμε τον τόπο μας και έτσι θέλει να τον γνωρίσει και ο πελάτης μας. Το περιεχόμενο μας πρέπει να βασίζεται πάνω σε μια στρατηγική, σε ένα content calendar. Πρέπει να ταξιδεύει το χρήστη από το ένα θέμα στο άλλο ομαλά, σαν να δημιουργεί μια ιστορία τη συνέχεια της οποίας ο χρήστης δε θέλει να χάσει. Το περιεχόμενο μας είναι επιθυμητό να είναι συνεπές και να ανανεώνεται περιοδικά, στη συχνότητα που έχετε ανακαλύψει ότι μας εξυπηρετεί. Η περιοδικότητα και η συνέχεια, είναι 2 πολύ σημαντικά στοιχεία στην επιτυχία του περιεχομένου.
δ. Χρησιμοποιούμε τα εργαλεία που μας δίνουν τα Social Media
Τα Social Media έχουν αναγνωρίσει την αξία που έχει η προώθηση της πραγματικής εμπειρίας και ανάδειξης συναισθημάτων από την εικόνα. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από τη φήμη που έχει λάβει το Snapchat. Το δρόμο που χάραξε αυτό το μέσο ακολουθήσε και το Instagram με το Instagram Stories. Και το Facebook όμως πρωτοπόρησε κάνοντας το Facebook Live. Σήμερα πλέον υπάρχει το Instagram Live αλλά και το Τwitter Live να προσφέρει τη δυνατότητα λήψης ζωντανού βίντεο μέσα από τα ίδια τα applications . Όπως διαπιστώνουμε, τα Social Media δίνουν τα εργαλεία που μας βοηθούμ στην πραγματοποίηση του στόχου σας. Τα Χρησιμοποιουμε τα για να δείξουμε κάποια “backstage” και όχι μόνο. Για παράδειγμα,μπορύμεε να τραβήξετε την κουζίνα σας όταν είναι σε λειτουργία, ή να βιντεοσκοπήσουμε live κάποια εκδήλωση πολιτιστικού χαρακτήρα. Με αυτόν τον τρόπο προβάλλουμε το πρωτογενές υλικό μας και ο χρήστης νιώθει ότι του ότι βρίσκεται εκεί. Τα εργαλεία αυτά αυξάνουν και την αξιοπιστία μας. Ο δυνητικός μας πελάτης καταλαβαίνει εκείνη τη στιγμή ότι βλέπει μια αυθεντική εικόνα, την οποία μεταδίδουμε αποκλειστικά για εκείνον.
Η μεταφορά της εμπεριίας είναι ένα κλειδί που θα ξεκλειδώσει και τον απαιτητικό χρήστη και θα τον αφήσει να αποφασίσει εάν θέλει ή όχι τελικά να επιλέξει την τουριστική μας επιχείρηση. Μπορεί κάποιες χρήστες τελικά να μην μας επιλέξουν, αυτό δεν μας στεναχωρεί καθώς αυτοί που τελικά θα αποφασίσουν να γίνουν πελάτες μας θα τους έχουμε πραγματικά κερδίσει.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις.
13/09 22:27
13/09 17:33
Τρία επενδυτικά σχήματα ενδιαφέρονται για το Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας
13/09 17:19
Ο Δήμος Αθηναίων και 75 φορείς ενώνουν δυνάμεις για την Κλιματική Ουδετερότητα της Αθήνας
13/09 17:17
Στις 14 και 15 Σεπτεμβρίου το Αthens Flying Week 2024» στην Αεροπορική Βάση Τανάγρας
13/09 15:26
Telegraph: Οι 20 ταξιδιωτικές εμπειρίες ζωής στην Ελλάδα που όλοι πρέπει να αποκτήσουν
13/09 14:52
FedHATTA: Έκτακτη ενημερωτική συνάντηση με τις Ενώσεις-Μέλη της
13/09 13:15
Η Fraport Greece παρουσιάζει το αεροδρόμιο του μέλλοντος στην 88η ΔΕΘ
13/09 11:54
13/09 11:40
Ελληνικό | Στα 800 εκατ. ευρώ oι μέχρι τώρα εισπράξεις από πωλήσεις ακινήτων - η πορεία των έργων
13/09 11:28
13/09 11:23
13/09 11:15
13/09 11:06
Πρώτο Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Τουρισμού του Δήμου Σαρωνικού το Σαββατοκύριακο
13/09 10:32
British Airways | Ρεκόρ πτήσεων το καλοκαίρι του 2025 στη Βόρεια Αμερική
13/09 10:22
13/09 10:07
Ανάθμιση του υποδομών για την εξυπηρέτηση των επιβατών στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου
13/09 09:56
Τ.Ο. Χαλκιδικής | Εφαρμογή για την κυκλοφοριακή ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για το FlyOver
13/09 09:42
«Jumbo Jet» | Ανακοίνωση για το συμβάν στο λιμάνι της Μυκόνου
13/09 07:17
Γαστρονομικό Φεστιβάλ Πειραιά: Piraeus Taste Festival, Seafood And More
13/09 07:07
Ο κανονισμός κυκλοφορίας των τουριστικών τρένων στο Ηράκλειο
13/09 06:14
Περιφέρεια Πελοποννήσου | Διαγωνισμός για σχεδιασμό Ταυτότητας Τόπου
13/09 06:01
12/09 17:16
Ταξίδι εξοικείωσης στη Νάξο για την προώθηση της πλατφόρμας βιώσιμου τουρισμού “Sustainable Greece”
12/09 16:53
12/09 16:37
12/09 16:32
12/09 16:11
Οι ΚΑΔ στον Τουρισμό που εντάσσονται στην ψηφιακή κάρτα εργασίας
12/09 15:38
Πιλοτική εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας σε 1,5 εκατ. εργαζομένους σε τουρισμό και επισιτισμό
12/09 15:32
12/09 15:20
12/09 15:08
Ιταλία: Μπαίνει είσοδος 2 ευρώ στη Φοντάνα ντι Τρέβι για διαχείριση του υπερτουρισμού
12/09 14:47
12/09 13:51
12/09 13:13
Edelweiss Air: Νέα σύνδεση Ζυρίχη – Ηράκλειο το καλοκαίρι του 2025
12/09 13:08
Norse Atlantic: Νέα σύνδεση Αθήνα – Νέα Υόρκη το καλοκαίρι του 2025
12/09 12:16
12/09 12:14
12/09 11:33
Fraport Greece: Αύξηση 6,1% της επιβατικής κίνησης τον Αύγουστο - Μεγάλη άνοδος της Ρόδου
12/09 11:06
12/09 10:54
12/09 07:12
12/09 07:08
12/09 06:14
ΕΟΤ: Τρεις Γάλλοι δημοσιογράφοι σε Αθήνα και Αργοσαρωνικό για τουριστική προβολή
12/09 06:05
12/09 06:01
11/09 18:16
Aegean | 7,3 εκατ. επιβάτες το α΄εξάμηνο (+ 9% από πέρυσι) - αυξημένα έσοδα, λιγότερα κέρδη
11/09 17:57
H Έλενα Ράπτη στην ημερίδα «Καινοτομία, Επιχειρηματικότητα & Κοινωνία των Πολιτών στη Βόρεια Ελλάδα»
11/09 17:51
Οι 7 πρωτοβουλίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας
11/09 13:55
Καλοκαίρι 2024: Πού και πόσοι Έλληνες έκαναν διακοπές – Επιστροφή σε συνήθειες του 1980;
11/09 13:22
Η σπουδαιότητα της αλβανικής αγοράς για την πόλη των Ιωαννίνων
11/09 12:47
11/09 12:25
11/09 12:20
11/09 11:50
11/09 11:37
FedHATTA: Συνάντηση με Κινεζική αντιπροσωπεία για την από κοινού προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού
11/09 10:36
Ε.Ξ. Ρόδου | "Παράλογα και μονομερή εισπρακτικά" για τα ξενοδοχεία τα κυβερνητικά μέτρα
11/09 10:16
11/09 07:47
Ξεκινούν τα γυρίσματα της βελγικής παραγωγής Viva La feta στη Σίφνο
11/09 07:45
11/09 06:49
Σύσταση στους Έλληνες | Προσοχή στον ιατρικό τουρισμό της Τουρκίας
11/09 06:43
Μείωση του πληθωρισμού στην Ισπανία τον Αύγουστο, στο χαμηλότερο επίπεδο για το έτος
11/09 06:41
10/09 19:12
10/09 16:47
Περιμένουμε ρεαλιστικές προτάσεις από τις τοπικές κοινωνίες για όπου χρειάζεται παρέμβαση
10/09 15:03
Όλγα Κεφαλογιάννη | Μεταφέρεται στο εξωτερικό η έκθεση του Αμερικανού φωτογράφου Robert McCabe
10/09 14:55
EasyJet holidays: "Έκρηξη" κρατήσεων για Πελοπόννησο και Σκιάθο
10/09 14:10
Εθνική Τράπεζα | Αυξημένη διάθεση για συνεργασία από το 40% των ελληνικών ΜμΕ
10/09 13:30
Άρση απαγόρευσης κολύμβησης στην θαλάσσια περιοχή του οικισμού Παλαιοκάστρου του Δήμου Μαλεβιζίου
10/09 13:25
Ryanair: Προσφορά για ταξίδια τον Οκτώβριο και Νοέμβριο από 16,99 ευρώ
10/09 13:06
10/09 12:53
Telegraph: Τρεις Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο
10/09 12:15
Sleepcations: Η νέα τάση που εξαπλώνεται ραγδαία στην ταξιδιωτική βιομηχανία
10/09 12:05
10/09 11:09
O ΕΟΤ στηρίζει εκδηλώσεις για τη γαστρονομία σε Ιωάννινα και Πειραιά
10/09 10:45
Οι αγαπημένοι προορισμοί των "πορτοφολάδων" στην Ευρώπη - στο top 10 η Ελλάδα
10/09 10:25
10/09 09:34
10/09 07:12
10/09 07:09
10/09 06:59
Διεθνής εκδήλωση ποδηλατικού τουρισμού Brevet Φιλίππων στο πάρκο των Φιλίππων
10/09 06:04
10/09 05:02
09/09 16:00
Γερμανία | Ο υπερτουρισμός θα επηρεάζει τις κρατήσεις, εκτιμούν 2 στους 3 ταξιδιωτικοί πράκτορες
09/09 15:07
Conde Nast Traveller | Η Αθήνα στα 41 καλύτερα city break στην Ευρώπη για το 2024
09/09 14:46
FedHATTA: Ανάγκη στήριξης των τουριστικών γραφείων Μαγνησίας-Θεσσαλίας
09/09 14:34
Ρόδος | Πλατινένια πλακέτα σε ζευγάρι Βρετανών τουριστών - επισκέφτηκε το νησί πάνω από 100 φορές
09/09 14:00
09/09 13:37
Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με τον Υπουργό Οικονομίας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
09/09 13:29
09/09 13:19
American Airlines: Τα τρία δρομολόγια προς Αθήνα το καλοκαίρι του 2025
09/09 12:25
09/09 12:10
100 νέα ξενοδοχεία θα ανοίξουν στην Τουρκία μέσα στην ερχόμενη διετία
09/09 11:27
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
09/09 11:26
Emirates: Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
09/09 06:42
09/09 06:41
Απογειώθηκε ο τουρισμός της Αλβανίας - Επέκταση του αεροδρομίου των Τιράνων
09/09 06:39
Σύναψη Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ των δήμων Πειραιά και Denpasar της Ινδονησίας
09/09 06:36
09/09 06:34
08/09 22:30
Προβολή της Πιερίας στις Κάτω Χώρες | φιλοξενία Ολλανδών δημοσιογράφων από τον ΠΟΤΑΠ
Telegraph: Οι 20 ταξιδιωτικές εμπειρίες ζωής στην Ελλάδα που όλοι πρέπει να αποκτήσουν
Τρία επενδυτικά σχήματα ενδιαφέρονται για το Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας
Ο Δήμος Αθηναίων και 75 φορείς ενώνουν δυνάμεις για την Κλιματική Ουδετερότητα της Αθήνας
Ελληνικό | Στα 800 εκατ. ευρώ oι μέχρι τώρα εισπράξεις από πωλήσεις ακινήτων - η πορεία των έργων
Στις 14 και 15 Σεπτεμβρίου το Αthens Flying Week 2024» στην Αεροπορική Βάση Τανάγρας
Η Fraport Greece παρουσιάζει το αεροδρόμιο του μέλλοντος στην 88η ΔΕΘ
FedHATTA: Έκτακτη ενημερωτική συνάντηση με τις Ενώσεις-Μέλη της
Οι αγαπημένοι προορισμοί των "πορτοφολάδων" στην Ευρώπη - στο top 10 η Ελλάδα
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
Πρώτο Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Τουρισμού του Δήμου Σαρωνικού το Σαββατοκύριακο
CLIA | Κρουαζιέρα: συνεχής πρόοδος προς τους στόχους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας
Telegraph: Τρεις Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο
British Airways | Ρεκόρ πτήσεων το καλοκαίρι του 2025 στη Βόρεια Αμερική
Γαστρονομικό Φεστιβάλ Πειραιά: Piraeus Taste Festival, Seafood And More
( 0 )