Πως απαντάμε στα reviews της τουριστικής μας επιχείρησης

Α Decrease font Enlarge font
Πως απαντάμε στα reviews της τουριστικής μας επιχείρησης

Ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν την τελική επιλογή, μεγάλης μερίδας χρηστών, είναι οι κριτικές που διαβάζουν σχετικά με την επιχείρηση. Σε άλλο μας άρθρο σχετικά με το Tripadvisor, είχαμε αναφέρει πως το 83% των χρηστών θα βασιστούν στα reviews πριν αποφασίσουν να κάνουν μια κράτηση. Μάλιστα σε σχετική έρευνα του Tripadvisor το 85% των ερωτηθέντων απάντησε ότι μια σωστή και επαγγελματική απάντηση της επιχείρησης σε ένα αρνητικό σχόλιο βελτίωσε την εικόνα και την αντίληψη που είχαν για την επιχείρηση.

Ας εξετάσουμε λοιπόν βήμα-βήμα πως απαντάμε στις αξιολογήσεις της τουριστικής μας επιχείρησης. 

Βήμα 1 Ανάγνωση (Κατανόηση) της αξιολόγησης

Η διαδικασία ανάγνωσης (κατανόηση) της αξιολόγησης της επιχείρηση μας είναι πάρα πολύ σημαντική καθώς μέσα από αυτή θα αντιληφθούμε τους λόγους που οδήγησαν το χρήστη να την γράψει. Το πρώτο που θα πρέπει να διασταυρώσουμε είναι εάν ο συντάκτης της αξιολόγησης ήταν (πραγματικός) υπαρκτός πελάτης μας. Στη συνέχεια διαβάζουμε προσεκτικά την αξιολόγηση και να κατανοούμε ποιά ήταν τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετώπισε ο πελάτης μας. Σε περίπτωση που αναφέρει πολλά και διαφορετικά προβλήματα, προσπαθούμε να τα κατηγοριοποιήσουμε και να τα αντιμετωπίσουμε κατά αυτό το τρόπο (δηλαδή η απάντηση μας να αφορά μια συνολική κατηγορία). 

Βήμα 2 Η απάντηση μας στην αξιολόγηση

Εάν νοιώθουμε θυμωμένοι με την αρνητική αξιολόγηση δεν απαντάμε εκείνη τη στιγμή. Τα μεγαλύτερα λάθη γίνονται εν βρασμώ και δεν θα θέλαμε να δούμε μια απάντηση όπως η παρακάτω:

 

 

Μόλις νοιώσουμε έτοιμοι προχωράμε στην σύνταξη και δημοσίευση της απάντησης μας. Ας δούμε κάποια σημεία ιδιαίτερης προσοχής.

1. Δεν δίνουμε τυποποιημένες και επαναλαμβανόμενες απαντήσεις. Οι χρήστες που θα διαβάσουν την απάντηση μας ως επιχείρηση, θα απογοητευθούν εάν καταλάβουν πως χρησιμοποιούμε την ίδια ακριβώς απάντηση σε κάθε αρνητικό σχόλιο. Διαχειριζόμαστε τις απαντήσεις όπως και τους πελάτες στην επιχείρηση μας. Ως μοναδικούς.
2. Δείχνουμε κατανόηση. Ο πελάτης που “ανέβασε” μια αρνητική κριτική στο μυαλό του θεωρεί πως είναι θιγμένος. Ως επιχείρηση πρέπει να “μπούμε” στα δικά του παπούτσια και να κατανοήσουμε γιατί νοιώθει έτσι. Το να ζητήσουμε συγγνώμη για τη δυσάρεστη εμπειρία που είχε, δεν θίγει τον εγωϊσμό μας αλλά βελτιώνει την εικόνα της επιχείρησης μας (αρκεί βέβαια να μην έχουμε αποφασίσει να γίνουμε επιθετικοί και ειρωνικοί στη συνέχεια της απάντησης μας).
3. Προσωποποιούμε την απάντηση μας. Απευθυνόμαστε προσωπικά προς τον χρήστη και χρησιμοποιούμε πληθυντικό ευγενείας.
4. Δεν χρησιμοποιούμε επιθετικό και ειρωνικό λόγο. Δεν ξεχνάμε πως ο τρόπος απάντησης μας θα διαβαστεί και αξιολογηθεί και από άλλους δυνητικούς πελάτες μας. Εάν διαβάσουν μια επιθετική ή και ειρωνική απάντηση, θα υποθέσουν ότι με αυτό τον τρόπο θα τους “εξυπηρετήσουμε” στην επιχείρηση μας.
5. Αναγνωρίζουμε τα αδύνατα σημεία μας. Η ειλικρίνεια δεν έβλαψε. Είναι προτιμότερο να αποδεχθούμε τα αδύνατα σημεία μας και να διαβεβαιώσουμε ότι λάβαμε σοβαρά υπόψη τις υποδείξεις του και ότι προχωράμε στις διορθωτικές ενέργειες.
6. Δεν αποκαλύπτουμε προσωπικά στοιχεία. Σεβόμαστε την ιδιωτικότητα του χρήση και δεν μοιραζόμαστε με το ευρύ κοινό ονόματα (εφόσον δεν το έχει δηλώσει) ή άλλα στοιχεία που μπορεί να τον ταυτοποιήσουν. Έχοντας πάντα κατά νου ότι την απάντηση θα την διαβάσουν και άλλοι δυνητικοί πελάτες μας, δεν θέλουμε να δώσουμε την εικόνα της επιχείρησης που τους εκθέτει. 

Σε αυτό το video δίνουμε κάποιες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με το πως απαντάμε σε αρνητικά σχόλια 

Η σωστή διαχείριση και απάντηση στα αρνητικά σχόλια των επισκεπτών είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αφήνουμε αναπάντητες αρνητικές κριτικές ή σχόλια. Σε μελλοντικό μας άρθρο θα αναφερθούμε ειδικότερα πως απαντάμε και αντιδράμε σε fake reviews.

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

  1. 21/02 17:35

    Το άνοιγμα του δήθεν κλειστού επαγγέλματος του ξεναγού- Γράφει ο κ.Ιωάννης Βεντιρώζος (*)

  2. 21/02 16:22

    Στη Louis Hotels το πεντάστερο ξενοδοχείο Asterion στην Κρήτη

  3. 21/02 16:05

    Ελληνικός τουρισμός 2019: +8,5% η μέση δαπάνη ανά ταξίδι - Οι εθνικότητες που έφεραν τα περισσότερα έσοδα

  4. 21/02 15:04

    Hotels.com For Travel Agents: Η Discover the World συνεργάτης πωλήσεων στην Ελλάδα

  5. 21/02 15:03

    Βρετανοί, Αμερικανοί και Γάλλοι τουρίστες έφεραν το ρεκόρ στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το 2019

  6. 21/02 14:43

    Δοκιμές στο συντριβάνι της νέας Ομόνοιας

  7. 21/02 14:37

    Forbes: 10 καινοτομίες που απογειώνουν την εμπειρία διαμονής στα ξενοδοχεία

  8. 21/02 14:05

    Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για πληρωμή του ΦΠΑ στις online αγορές

  9. 21/02 13:56

    IATA: Ο κορωνοϊός προκαλεί μείωση των αεροπορικών ταξιδιών

  10. 21/02 13:55

    Κρητικά προϊόντα σε περισσότερα All Inclusive ξενοδοχεία

  11. 21/02 12:41

    AIDA: Στη Μεσόγειο και Μ. Ανατολή τα κρουαζιερόπλοια που ταξίδευαν Ασία – Νέα δρομολόγια με Ελλάδα

  12. 21/02 12:19

    Στην Ομόνοια το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ

  13. 21/02 12:18

    T&L: Ελληνικό ξενοδοχείο ανάμεσα στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2020- Δείτε ποιο είναι (φωτό)

  14. 21/02 12:04

    Σύσκεψη για το νέο φορέα πνευματικών δικαιωμάτων

  15. 21/02 11:58

    ICCA: Ποια είναι η επίδραση του κορωνοϊού στα διεθνή συνέδρια

  16. 21/02 11:22

    Ο κορωνοϊός "επιτίθεται" και στις ήδη εξασθενημένες τουριστικές εκθέσεις- Γράφει ο Νότης Μαρτάκης (*)

  17. 21/02 10:56

    Euronews.com: Oι Λειψοί στα πιο αντιπροσωπευτικά νησιά με ιστορία και παραδόσεις

  18. 21/02 10:50

    Εντός 4 μηνών νέος ανελκυστήρας στην Ακρόπολη

  19. 21/02 10:44

    Marriott: Αναστέλλει τις χρεώσεις ακύρωσης λόγω κορωνοϊού

  20. 21/02 10:36

    Ποια χώρα πλασάρει το μήνυμα «Μην μας συγχέετε με την Κίνα» λόγω κορωνοϊού

  21. 21/02 10:34

    Κορωνοϊός: Ακυρώσεις 6 εκθέσεων σκαφών στη ΝΑ Ασία

  22. 21/02 10:32

    Aντίθετος σε αιολική βιομηχανική εγκατάσταση ο Δήμος Ξυλοκάστρου

  23. 21/02 10:28

    Ενημερωτική εκδήλωση στο Βόλο για την αυτόνομη κατάδυση από ΑΜΕΑ

  24. 21/02 10:23

    Τουρισμός: Κοινά πακέτα Ελλάδας-Αιγύπτου σε μακρινές αγορές

  25. 20/02 18:06

    Νέα βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για την ΟΛΠ Α.Ε.

  26. 20/02 18:04

    Μ. Κόνσολας: Ήρθε η ώρα για τη μεγάλη μεταρρύθμιση στην τουριστική εκπαίδευση

  27. 20/02 16:20

    Cyprus Airways: Νέο δρομολόγιο Αθήνα - Πάφος

  28. 20/02 15:15

    Ryanair: Νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης πιλότων

  29. 20/02 14:35

    Εκδήλωση για τον αθλητικό τουρισμό στη Θεσσαλονίκη

  30. 20/02 14:27

    Γενική Συνέλευση & Αρχαιρεσίες ΗΑΤΤΑ: Μια μεγάλη γιορτή για τον ελληνικό τουρισμό - Ποιοι βραβεύθηκαν

  31. 20/02 14:16

    Τι αλλάζει στις αδειοδοτήσεις στον ιαματικό τουρισμό

  32. 20/02 14:14

    Εγκρίθηκε η εξαγορά της Condor από την LOT

  33. 20/02 14:12

    14 δράσεις στο Σχέδιο Διαχείρισης του προορισμού Σαντορίνη

  34. 20/02 14:04

    Οινική βιωματική περιήγηση Ολλανδών και Βέλγων δημοσιογράφων και πρακτόρων στην Πιερία και Θεσσαλονίκη

  35. 20/02 13:44

    Δημοφιλές τηλεοπτικό παιχνίδι στο Βέλγιο προβάλλει την Ελλάδα

  36. 20/02 13:37

    Η επόμενη ημέρα στον τουρισμό στο Delphi Economic Forum

  37. 20/02 13:18

    Έρευνα: Πώς θα ταξιδέψουν οι Γερμανοί τουρίστες το 2020

  38. 20/02 13:09

    Τουρκία: Χωρίς βίζα τα ταξίδια πολιτών από 6 ευρωπαϊκές χώρες

  39. 20/02 12:52

    Ξενοδοχεία: Ο όμιλος Ιβάν Σαββίδη ενδιαφέρεται για το Capsis Elite Resort

  40. 20/02 12:32

    Bloomberg: Τα Ιόνια Νησιά στους 24 καυτούς προορισμούς διακοπών για το 2020

  41. 20/02 12:26

    Ελληνικός τουρισμός 2019: Ρεκόρ εισπράξεων με 18,1 δισ.ευρώ

  42. 20/02 12:15

    Ερώτηση Βόζεμπεργκ για την ασφάλεια των αερομεταφορών στην Ε.Ε.

  43. 20/02 11:38

    ΠΑΣΥΔΑ: Webinar για κρατήσεις βραχυχρόνιας μίσθωσης μέσω Google χωρίς προμήθεια

  44. 20/02 11:36

    ΥΠΠΟ: Tην Άνοιξη του 2021 το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων

  45. 20/02 11:24

    Ο ΠΟΤ θέτει τον τουρισμό ψηλά στην ατζέντα της ΕΕ

  46. 20/02 11:03

    ΥΠΕΣ: Προώθηση της Β. Ελλάδας στην έκθεση Τουρισμού του Βελιγραδίου

  47. 20/02 10:47

    Τουρισμός | Η Κέρκυρα νέος μεγάλος προορισμός για τους Ρώσους - Πρόγραμμα της TUI Russia με 5άστερα ξενοδοχεία

  48. 20/02 10:30

    Άνοιγμα της Αλοννήσου στην αγορά του Ισραήλ

  49. 20/02 10:26

    Χρηματοδοτήσεις ξενοδοχειακών επενδύσεων σε Ραφήνα και Ύδρα

  50. 20/02 10:22

    Πλήγμα και στο Hollywood λόγω κορωνοϊού: Ακυρώθηκε η πρεμιέρα του James Bond, No Time to Die

  51. 20/02 10:18

    Aegean: Ταξίδι μαζί με τα μικρά ζώα συντροφιάς

  52. 20/02 10:16

    Kορωνοϊός: Επιπτώσεις σε ισραηλινές αεροπορικές εταιρείες - 50 εκατ. οι απώλειες της El Al

  53. 20/02 10:07

    Κορωνοϊός: Αντικαθιστούν με ημερίδες την ακύρωση του Mobile World Congress στη Βαρκελώνη

  54. 19/02 16:39

    Νέα παγκόσμια συνεργασία για την Accor και τη Visa

  55. 19/02 16:38

    Άμεση αντίδραση του ΕΟΤ σε φυλλάδιο γερμανού πράκτορα που εμφανίζει το Ναυάγιο της Ζακύνθου στην …Τουρκία!

  56. 19/02 15:46

    Το Mediterranean Yacht Show επιστρέφει για 7η χρονιά στο λιμάνι του Ναυπλίου

  57. 19/02 14:55

    ΟΝΟΜΑ: Το πρώτο πεντάστερο smart hotel ανοίγει στη Θεσσαλονίκη

  58. 19/02 14:21

    Απαράδεκτες οι τιμολογιακές διακρίσεις στους νέους για την είσοδο στην Ακρόπολη και τους άλλους αρχαιολογικούς χώρους

  59. 19/02 14:05

    Έρευνα: Γιατί οι Ολλανδοί τουρίστες επιλέγουν την Ελλάδα

  60. 19/02 12:56

    WWF: Βρείτε το δικό σας ανθρακικό αποτύπωμα στα ψάρια που τρώτε

  61. 19/02 12:47

    Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας: Ικανοποίηση για την πρωτιά σε επισκεψιμότητα- συμμετοχή σε εκθέσεις

  62. 19/02 12:39

    Πρόταση ΣΕΤΚΕ στον ΠΟΤ: Ενιαίο όνομα και σύστημα κατηγοριοποίησης στα καταλύματα διεθνώς

  63. 19/02 11:12

    Χάλκινο μετάλλιο στη Λέσχη Αρχιμαγείρων B. Ελλάδος στους Ολυμπιακούς Αγώνες Μαγειρικής

  64. 19/02 10:55

    Κορωνοϊός: Μετά από ένα χρόνο η ανάκαμψη του εξερχόμενου τουρισμού από την Κίνα

  65. 19/02 10:18

    Ακυρώθηκε η ΙΤΒ China- Καμιά ανησυχία για την ITB Berlin

  66. 19/02 10:04

    Η Ίος γοήτευσε τους Ιταλούς

  67. 19/02 10:01

    Καταβολές δόσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις

  68. 19/02 09:59

    Aegean: Έκπτωση 30% σε όλους τους προορισμούς εξωτερικού

  69. 19/02 09:57

    Δήμος Κομοτηνής: Διαγωνισμός για την εκμίσθωση 74 bungalows

  70. 19/02 09:55

    Kορωνοϊός: Η Ρωσία στηρίζει με 25 εκατ. δολ. τις αεροπορικές εταιρείες ως αποζημίωση

  71. 19/02 09:50

    Τι είναι ο «άδειος» τουρισμός και πως σχετίζεται με τον κορωνοϊό

  72. 19/02 09:47

    ΕΟΤ: Θετικά μηνύματα για τις προκρατήσεις από τη Γαλλία το 2020

  73. 19/02 09:42

    Θρησκευτικός τουρισμός: Πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής Εκκλησίας και Υπουργείου Τουρισμού

  74. 18/02 16:51

    100.000 επαγγελματίες από 40.000 επιχειρήσεις στην εφετινή HORECA

  75. 18/02 14:23

    Ιταλικό ενδιαφέρον για τη Σέριφο

  76. 18/02 13:30

    Ανάδειξη της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου

  77. 18/02 13:13

    Το Σχολείο Τουρισμού OnTour στη Ρόδο

  78. 18/02 12:45

    Τουρισμός | Expedia και Tripadvisor κατηγορούν την Google για αθέμιτο ανταγωνισμό

  79. 18/02 12:29

    Οδηγίες online μάρκετινγκ για ατομικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

  80. 18/02 12:28

    Γερμανικός τουρισμός: Αύξηση των αναχωρήσεων για Ελλάδα το 2019

  81. 18/02 11:42

    Airbnb: Οι αφροαμερικανοί αναδυόμενη ταξιδιωτική αγορά – Ποιες οι προτιμήσεις τους

  82. 18/02 10:24

    Κορωνοϊός: Κλείνουν καταστήματα πολυεθνικών στην Κίνα

  83. 18/02 10:19

    Επιχορηγήσεις ξενοδοχείων στα Χανιά

  84. 18/02 10:15

    Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού: Διαγωνισμός για παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών

  85. 18/02 10:11

    Πειραιάς: Παρατηρητήριο για την κλιματική αλλαγή

  86. 18/02 10:08

    Προβολή του Ν.Αιγαίου στα δορυφορικά κανάλια του Antenna- Συνδρομή της Κ.Μακεδονίας στον Ο.Τ.Θεσσαλονίκης

  87. 18/02 10:03

    Συνεργασία υπουργείου Τουρισμού με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού

  88. 18/02 09:58

    Η Ένωση Ξενοδοχείων Δελφών νέο μέλος της ΠΟΞ

  89. 17/02 19:48

    Βραβείο επιχειρηματικής αριστείας στον ξενοδοχειακό όμιλο Sani-Ikos - Στα 168 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις το 2018

  90. 17/02 19:45

    Growth Awards 2020 | Η Eurobank & η Grant Thornton επιβραβεύουν την επιχειρηματική αριστεία

  91. 17/02 15:33

    Ryanair: Νέα σύνδεση Κέρκυρα - Βρότσλαβ

  92. 17/02 15:29

    Ο γ.γ. του ΠΟΤ στο υπουργείο Τουρισμού

  93. 17/02 15:11

    ΙΤΕΠ: Τα ξενοδοχεία στηρίζουν την απασχόληση – 2,9 δισ. ευρώ επενδύσεις την τριετία

  94. 17/02 14:25

    Ομοσπονδία καταλυμάτων "Κύκλος": 'Εντονη διαφωνία για την αύξηση στα τέλη παρεπιδημούντων

  95. 17/02 12:33

    Κρήτη: Θετικά μηνύματα από το Ισραήλ

  96. 17/02 12:26

    Η Κάρπαθος σε διεθνείς εκθέσεις

  97. 17/02 12:17

    Ημέρα Καριέρας και Σεμινάριο στον Τουρισμό από τα “Xenos Hotels & Resorts”

  98. 17/02 12:00

    Ακρόπολη: Απαξίωση των τουριστών και αδυναμία λειτουργίας των τουριστικών γραφείων φέρνει το νέο σύστημα διάθεσης των εισιτηρίων

  99. 17/02 11:52

    To INΣΕΤΕ φέρνει στην Αθήνα την ΕΗL Advisory Services της Ecole hôtelière de Lausanne

  100. 17/02 11:37

    Παγκόσμια Ημέρα Ξεναγού με το 10ο Κυνήγι Θησαυρού στην Αθήνα