Πως απαντάμε στα reviews της τουριστικής μας επιχείρησης

Ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν την τελική επιλογή, μεγάλης μερίδας χρηστών, είναι οι κριτικές που διαβάζουν σχετικά με την επιχείρηση. Σε άλλο μας άρθρο σχετικά με το Tripadvisor, είχαμε αναφέρει πως το 83% των χρηστών θα βασιστούν στα reviews πριν αποφασίσουν να κάνουν μια κράτηση. Μάλιστα σε σχετική έρευνα του Tripadvisor το 85% των ερωτηθέντων απάντησε ότι μια σωστή και επαγγελματική απάντηση της επιχείρησης σε ένα αρνητικό σχόλιο βελτίωσε την εικόνα και την αντίληψη που είχαν για την επιχείρηση.
Ας εξετάσουμε λοιπόν βήμα-βήμα πως απαντάμε στις αξιολογήσεις της τουριστικής μας επιχείρησης.
Βήμα 1 Ανάγνωση (Κατανόηση) της αξιολόγησης
Η διαδικασία ανάγνωσης (κατανόηση) της αξιολόγησης της επιχείρηση μας είναι πάρα πολύ σημαντική καθώς μέσα από αυτή θα αντιληφθούμε τους λόγους που οδήγησαν το χρήστη να την γράψει. Το πρώτο που θα πρέπει να διασταυρώσουμε είναι εάν ο συντάκτης της αξιολόγησης ήταν (πραγματικός) υπαρκτός πελάτης μας. Στη συνέχεια διαβάζουμε προσεκτικά την αξιολόγηση και να κατανοούμε ποιά ήταν τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετώπισε ο πελάτης μας. Σε περίπτωση που αναφέρει πολλά και διαφορετικά προβλήματα, προσπαθούμε να τα κατηγοριοποιήσουμε και να τα αντιμετωπίσουμε κατά αυτό το τρόπο (δηλαδή η απάντηση μας να αφορά μια συνολική κατηγορία).
Βήμα 2 Η απάντηση μας στην αξιολόγηση
Εάν νοιώθουμε θυμωμένοι με την αρνητική αξιολόγηση δεν απαντάμε εκείνη τη στιγμή. Τα μεγαλύτερα λάθη γίνονται εν βρασμώ και δεν θα θέλαμε να δούμε μια απάντηση όπως η παρακάτω:
Μόλις νοιώσουμε έτοιμοι προχωράμε στην σύνταξη και δημοσίευση της απάντησης μας. Ας δούμε κάποια σημεία ιδιαίτερης προσοχής.
1. Δεν δίνουμε τυποποιημένες και επαναλαμβανόμενες απαντήσεις. Οι χρήστες που θα διαβάσουν την απάντηση μας ως επιχείρηση, θα απογοητευθούν εάν καταλάβουν πως χρησιμοποιούμε την ίδια ακριβώς απάντηση σε κάθε αρνητικό σχόλιο. Διαχειριζόμαστε τις απαντήσεις όπως και τους πελάτες στην επιχείρηση μας. Ως μοναδικούς.
2. Δείχνουμε κατανόηση. Ο πελάτης που “ανέβασε” μια αρνητική κριτική στο μυαλό του θεωρεί πως είναι θιγμένος. Ως επιχείρηση πρέπει να “μπούμε” στα δικά του παπούτσια και να κατανοήσουμε γιατί νοιώθει έτσι. Το να ζητήσουμε συγγνώμη για τη δυσάρεστη εμπειρία που είχε, δεν θίγει τον εγωϊσμό μας αλλά βελτιώνει την εικόνα της επιχείρησης μας (αρκεί βέβαια να μην έχουμε αποφασίσει να γίνουμε επιθετικοί και ειρωνικοί στη συνέχεια της απάντησης μας).
3. Προσωποποιούμε την απάντηση μας. Απευθυνόμαστε προσωπικά προς τον χρήστη και χρησιμοποιούμε πληθυντικό ευγενείας.
4. Δεν χρησιμοποιούμε επιθετικό και ειρωνικό λόγο. Δεν ξεχνάμε πως ο τρόπος απάντησης μας θα διαβαστεί και αξιολογηθεί και από άλλους δυνητικούς πελάτες μας. Εάν διαβάσουν μια επιθετική ή και ειρωνική απάντηση, θα υποθέσουν ότι με αυτό τον τρόπο θα τους “εξυπηρετήσουμε” στην επιχείρηση μας.
5. Αναγνωρίζουμε τα αδύνατα σημεία μας. Η ειλικρίνεια δεν έβλαψε. Είναι προτιμότερο να αποδεχθούμε τα αδύνατα σημεία μας και να διαβεβαιώσουμε ότι λάβαμε σοβαρά υπόψη τις υποδείξεις του και ότι προχωράμε στις διορθωτικές ενέργειες.
6. Δεν αποκαλύπτουμε προσωπικά στοιχεία. Σεβόμαστε την ιδιωτικότητα του χρήση και δεν μοιραζόμαστε με το ευρύ κοινό ονόματα (εφόσον δεν το έχει δηλώσει) ή άλλα στοιχεία που μπορεί να τον ταυτοποιήσουν. Έχοντας πάντα κατά νου ότι την απάντηση θα την διαβάσουν και άλλοι δυνητικοί πελάτες μας, δεν θέλουμε να δώσουμε την εικόνα της επιχείρησης που τους εκθέτει.
Σε αυτό το video δίνουμε κάποιες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με το πως απαντάμε σε αρνητικά σχόλια
Η σωστή διαχείριση και απάντηση στα αρνητικά σχόλια των επισκεπτών είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αφήνουμε αναπάντητες αρνητικές κριτικές ή σχόλια. Σε μελλοντικό μας άρθρο θα αναφερθούμε ειδικότερα πως απαντάμε και αντιδράμε σε fake reviews.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.
28/11 20:21
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Σύβοτα και Σέριφο
28/11 19:10
Attika Reisen: Κήρυξε πτώχευση ο Γερμανός σπεσιαλίστας των διακοπών στην Ελλάδα
28/11 16:43
28/11 16:25
Διαγωνισμός για τη μίσθωση του Ξενία Καστανιάς στην Κορινθία
28/11 16:21
EOT Κάτω Χωρών: Η Ελλάδα τιμώμενη χώρα στο Β2Β roadshow «Around the World»
28/11 15:51
Από ζόμπι... ξενοδοχείο: Πώς τα άδεια κτίρια γραφείων μετατρέπονται σε πολυτελή καταλύματα
28/11 14:40
Η CLIA παρουσιάζει στην Κυβέρνηση το 5ετές Σχέδιο Δράσης του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ελλάδα
28/11 13:16
Τουρισμός: Ο Γερμανός t.o. Sitalia γίνεται Spica Travel με πακέτα διακοπών στη Μεσόγειο (και Ελλάδα)
28/11 12:58
28/11 12:27
Telegraph: Μία Ελληνική πόλη στις 10 καλύτερες της Ευρώπης για χειμερινές αποδράσεις
28/11 12:15
XENIA '23 | Χιλιάδες στελέχη είδαν από κοντά τα hospitality megatrends
28/11 12:01
Αντικατάσταση των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Ταξί με επιβατηγά οχήματα από 6 έως εννέα 9 θέσεων
28/11 11:38
ΠΟΞ | Οργισμένη αντίδραση για τις ρυθμίσεις στη βραχυχρόνια μίσθωση και το τέλος ανθεκτικότητας
28/11 11:31
LOT Polish Airlines: Νέα καθημερινή σύνδεση με την Αθήνα από τον Απρίλιο του 2024
28/11 10:58
AJet | Ξεκινά τον Μάρτιο η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Turkish Airlines
28/11 10:52
Rhomberg Reisen: Νέα τσάρτερ προς 4 Ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2024
28/11 10:22
Γαλλία | Γιατί ακυρώνονται 16.500 πτήσεις μεταξύ 9 Ιανουαρίου και 14 Φεβρουαρίου 2024
28/11 07:23
28/11 07:19
Μη έγκριση αιτήματος ανέγερσης ξενοδοχείου 5 αστέρων στη Νάξο
28/11 07:16
28/11 07:09
27/11 19:59
ΕΤΑΔ | Διαγωνισμός για τη μίσθωση του Τουριστικού Περιπτέρου Ζαχάρως
27/11 16:21
ITA Airways: Νέες συνδέσεις με Ρόδο, Ηράκλειο, Κέρκυρα και Κεφαλονιά το καλοκαίρι του 2024
27/11 16:05
27/11 15:41
27/11 13:16
27/11 13:07
Συνομοσπονδία Καταλυμάτων "Διαμονή" | Το «Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος» μας γυρνά πίσω δεκαετίες...
27/11 12:59
27/11 12:47
Αερομεταφορές: Μείωση των εκπομπών 5% μέχρι το 2030 – Αύριο η πρώτη μακρινή πτήση με βιώσιμα καύσιμα
27/11 12:45
27/11 12:35
27/11 11:49
27/11 11:05
27/11 10:27
Τουρκικός τουρισμός | 44,2 εκατ. τουρίστες στο 10μηνο, 5 εκατ. τον Οκτώβριο
27/11 09:59
27/11 07:13
27/11 07:09
Αστέρας Βουλιαγμένης | Έγκριση για κοπή 35 δέντρων με την προϋπόθεση φύτευσης 70 νέων
27/11 07:07
Γαστρονομική εκδήλωση για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τη σεφ Αργυρώ Μπαρμπαρίγου
27/11 07:05
Διαγωνισμός για τη μίσθωση ακινήτου 23,2 στρεμμάτων στη Χαλκιδική για τουριστικούς σκοπούς
27/11 07:04
27/11 07:02
26/11 19:24
XENIA '23 | Οι τάσεις του hospitality στο επίκεντρο για 2η μέρα
26/11 12:10
26/11 07:04
Συνέδριο στα Χανιά για την Κλιματική Αλλαγή και τον Τουρισμό
25/11 23:16
25/11 23:10
XENIA '23 | Καινοτόμες ιδέες, τάσεις, και εμπορικές συζητήσεις κυριάρχησαν την 1η ημέρα
25/11 22:58
ΕΕ | Νέα πλατφόρμα αξιοποίησης ταλέντων για τη στήριξη Περιφερειών
25/11 16:35
XENIA '23 | Η μεγαλύτερη έκθεση για την τουριστική βιομηχανία ξεκίνησε!
25/11 16:29
25/11 11:42
25/11 11:00
ΕΤΑΔ | Παραχώρηση εδαφικών τμημάτων για τον Ποδηλατόδρομο και Πεζόδρομο στην Αττική Ριβιέρα
25/11 10:48
Το Αεροδρόμιο των Τιράνων ανάμεσα στις εταιρείες με τις κορυφαίες επιδόσεις στην Αλβανία
25/11 10:47
24/11 13:50
Βενετία:Έλεγχος του υπερτουρισμού με υποχρεωτικό εισιτήριο εισόδου για κάθε επισκέπτη
24/11 13:50
Η Κομισιόν καλεί τα κράτη μέλη να εντείνουν τη συνεργασία Σένγκεν
24/11 12:00
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες εκτόξευσαν τις τιμές στα ξενοδοχεία στο Παρίσι
24/11 11:27
Carnival: Αντιδράσεις από τους εργαζομένους για σχέδιο απόλυσης και επαναπρόσληψης με νέους όρους
24/11 10:18
Βρετανικός τουρισμός | Η Corendon Airlines προσθέτει την Κρήτη στο πρόγραμμα πτήσεων το 2024
24/11 10:01
Σε διαβούλευση το ασφαλιστικό νομοσχέδιο- πού ασφαλίζονται οι μικρο- ιδιοκτήτες καταλυμάτων
24/11 07:20
24/11 07:16
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Σύβοτα και Πήλιο
24/11 07:13
Βίντεο τουριστικής προβολής της Σητείας με έμφαση σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους
24/11 07:09
50 θέρετρα θα εξυπηρετεί η πρώτη εταιρεία υδροπλάνων της Σαουδικής Αραβίας
24/11 07:06
23/11 19:25
23/11 16:58
Σε κοινοπραξία, που μετέχει η ΓΕΚ Τέρνα, ο λιμένας «Φίλιππος Β» στην Καβάλα
23/11 16:40
Προβολή της Θεσσαλονίκης στη Ρουμανία ως city break προορισμού
23/11 15:37
23/11 15:23
FedHATTA: Ενιαία τέλη κυκλοφορίας για τουριστικά λεωφορεία και ΚΤΕΛ
23/11 14:48
Παγκόσμιες διακρίσεις φέρνουν το Athina Luxury Suites και πάλι στην κορυφή
23/11 13:58
Nέο ΕΣΠΑ Τουρισμού- προδημοσίευση της Δράσης- ενημερωτικές εκδηλώσεις σε Ρέθυμνο και Χανιά
23/11 13:42
Τουρισμός: Ο συναυλιακός τουρισμός κίνητρο για διεθνή ταξίδια των Βρετανών το 2024
23/11 13:41
Η ΕΤΑΔ μίσθωσε το Τουριστικό Περίπτερο του Ξενία Παλαιοκαστρίτσας Κέρκυρας
23/11 12:15
23/11 11:47
23/11 11:27
Celestyal | Νέες κρουαζιέρες με αρκετούς ελληνικούς προορισμούς από την Άνοιξη του 2024
23/11 11:11
Προορισμός για τουρισμό πολυτελείας η Ελαφόνησος στη βρετανική αγορά
23/11 10:59
Ά. Γκερέκου από Πιερία: Πρόταση για διεθνές συνέδριο προβολής του Ολύμπου ως αειφόρου προορισμού
23/11 10:28
23/11 07:56
23/11 07:51
Έρχεται το μεγαλύτερο Χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο της Ελλάδας, ο Μύλος των Ξωτικών στα Τρίκαλα
23/11 07:47
Global Hotel Alliance | Βραβεία στους καλύτερους στον διεθνή τουρισμό το 2023
23/11 07:45
23/11 07:42
22/11 20:38
Όλγα Κεφαλογιάννη | Παρατηρητήριο για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο
22/11 18:07
22/11 17:51
Αειφόρος τουρισμός | ECTAA και ΕΟΤ αλλάζουν το τουριστικό μέλλον της Ελλάδας
22/11 15:34
Ιατρικός τουρισμός: 22 θάνατοι Βρετανών από αισθητικές επεμβάσεις στην Τουρκία την τελευταία 4ετία
22/11 15:07
Azamara | Συναρπαστικές εκδρομές με ξεναγό σχεδιασμένες από την National Geographic
22/11 14:46
22/11 14:32
22/11 13:36
22/11 12:34
22/11 12:11
Τουρισμός | Το 42% των Καναδών σχεδιάζει ταξίδι στην Ευρώπη το 2024 - Νέες εμπειρίες θέλει 1 στους 3
22/11 11:37
22/11 11:27
22/11 10:48
Fraport Greece | +8,4% η επιβατική κίνηση στο 10μηνο- στα φετινά επίπεδα ο αριθμός θέσεων το 2024
22/11 10:12
Volotea | 1,6 αεροπορικές θέσεις στην Ελλάδα το 2024- 23% περισσότερες στην Αθήνα
22/11 09:56
22/11 07:57
Επισκευές και διαμορφώσεις σε ξενοδοχεία στην Κρήτη και Κέρκυρα
ΠΟΞ | Οργισμένη αντίδραση για τις ρυθμίσεις στη βραχυχρόνια μίσθωση και το τέλος ανθεκτικότητας
Γαλλία | Γιατί ακυρώνονται 16.500 πτήσεις μεταξύ 9 Ιανουαρίου και 14 Φεβρουαρίου 2024
Μη έγκριση αιτήματος ανέγερσης ξενοδοχείου 5 αστέρων στη Νάξο
ITA Airways: Νέες συνδέσεις με Ρόδο, Ηράκλειο, Κέρκυρα και Κεφαλονιά το καλοκαίρι του 2024
AJet | Ξεκινά τον Μάρτιο η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Turkish Airlines
ΕΤΑΔ | Διαγωνισμός για τη μίσθωση του Τουριστικού Περιπτέρου Ζαχάρως
LOT Polish Airlines: Νέα καθημερινή σύνδεση με την Αθήνα από τον Απρίλιο του 2024
Telegraph: Μία Ελληνική πόλη στις 10 καλύτερες της Ευρώπης για χειμερινές αποδράσεις
XENIA '23 | Χιλιάδες στελέχη είδαν από κοντά τα hospitality megatrends
Rhomberg Reisen: Νέα τσάρτερ προς 4 Ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2024
Τουρισμός: Ο Γερμανός t.o. Sitalia γίνεται Spica Travel με πακέτα διακοπών στη Μεσόγειο (και Ελλάδα)
Αντικατάσταση των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Ταξί με επιβατηγά οχήματα από 6 έως εννέα 9 θέσεων
Συνομοσπονδία Καταλυμάτων "Διαμονή" | Το «Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος» μας γυρνά πίσω δεκαετίες...
Από ζόμπι... ξενοδοχείο: Πώς τα άδεια κτίρια γραφείων μετατρέπονται σε πολυτελή καταλύματα
Η CLIA παρουσιάζει στην Κυβέρνηση το 5ετές Σχέδιο Δράσης του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ελλάδα
Αερομεταφορές: Μείωση των εκπομπών 5% μέχρι το 2030 – Αύριο η πρώτη μακρινή πτήση με βιώσιμα καύσιμα
( 0 )