Πως Προσελκύουμε το Ιδανικό Κοινό μας
Η έννοια του «ιδανικού κοινού» μας έχει να κάνει με τους πελάτες τους οποίους θέλουμε να έχουμε. Τους θέλουμε γιατί μας επιστρέφουν τη μέγιστη αξία για την τουριστική μας επιχείρηση. Είδαμε σε προηγούμενo άρθρo ότι αυτή η αξία μπορεί να είναι και δεκαπλάσια από εκείνη την οποία φέρνει το μέσο κοινό μας. Η πληρότητα ενός ξενοδοχείου είναι ένας ποσοτικός δείκτης. Το ιδανικό κοινό έχει να κάνει με την ποιότητα των επισκεπτών μας. Όταν φτάσουμε να λέμε ότι είμαστε fully booked με το ιδανικό μας κοινό, έχουμε πετύχει το απόλυτο.
Μιλήσαμε λοιπόν για τη σημασία του ιδανικού κοινού, μιλήσαμε επίσης για το πως ανακαλύπτουμε ποιοι είναι, δημιουργώντας «περσόνες», περιγράφοντας δηλαδή έναν ιδανικό πελάτη με λεπτομέρεια έτσι ώστε να γνωρίζουμε που στοχεύουμε συγκεκριμένα με τις προωθητικές μας ενέργειες. Οι προωθητικές ενέργειες έχουν κόστος και η σωστή στόχευση τις κάνει πιο αποτελεσματικές, επιστρέφοντάς μας μεγαλύτερη αξία.
Ας δούμε λοιπόν, σε γενικές γραμμές, πως μπορούμε να προσελκύσουμε το ιδανικό μας κοινό, αφού γνωρίζουμε πλέον τη σημασία του για την τουριστική μας επιχείρηση και αφού έχουμε μια καλή ιδέα σχετικά με το ποιοι είναι:
1. Κατ’ αρχάς πρέπει να γνωρίζουμε τι θέλουμε να πετύχουμε σε κάθε δεδομένη στιγμή. Είτε αυτό είναι early ή direct bookings, ή να έχουμε πληρότητα στο τέλος της περιόδου, αν δεν είναι ξεκάθαρο αυτό που θέλουμε να πετύχουμε, δεν είναι εύκολο να το επικοινωνήσουμε και να το ζητήσουμε από το κοινό μας.
2. Εφόσον έχουμε μια «περσόνα», μπορούμε να μπούμε στη λογική της και να δούμε πως μπορεί να φτάσει να κάνει κράτηση στο ξενοδοχείο μας. Είναι σημαντικό να μάθουμε καλά αυτή τη πορεία και θα τη δούμε σε επόμενα άρθρα.
3. Προσαρμόζουμε το περιεχόμενό μας για να βελτιώσουμε τη θέση μας στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης του συγκεκριμένου κοινού. Εφόσον τους γνωρίζουμε, εφόσον έχουμε αναλύσει τη πορεία τους, την οποία αναφέραμε πιο πάνω, μπορούμε και να γνωρίζουμε περίπου τι ψάχνουν και πότε.
4. Η ψηφιακή παρουσία μας θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο ελκυστική. Έχουμε το πλεονέκτημα να γνωρίζουμε τους πελάτες που στοχεύουμε. Αν, για παράδειγμα, θέλουμε να προσελκύσουμε οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας, τονίζουμε τα οικογενειακά χαρακτηριστικά στο site μας, στα social media και στο περιεχόμενο το οποίο παράγουμε.
5. «Εξειδικευόμαστε» στο ιδανικό κοινό μας: Μπορούμε να τους γνωρίσουμε καλύτερα χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία, όπως online ερωτηματολόγια, τα google analytics, Facebook insights, προσπαθούμε να μάθουμε περισσότερα για τα ενδιαφέροντά τους μέσα από σχετικές online κοινότητες, βελτιώνοντας διαρκώς τις «περσόνες» τις οποίες έχουμε δημιουργήσει.
6. Εφόσον γνωρίζουμε τις λεπτομέρειες των δημογραφικών στοιχείων του ιδανικού μας κοινού, μπορούμε να τους στοχεύσουμε πολύ αποτελεσματικά με επί πληρωμή προωθητικές ενέργειες σε social media, και σε μηχανές αναζήτησης . Για πολλούς επαγγελματίες του ψηφιακού marketing το σημείο αυτό θα ήταν στη θέση 1 αυτής της λίστας, όμως τα προηγούμενα πέντε σημεία είναι πολύ σημαντικά για να γίνει η πληρωμένη ενέργεια ακόμα πιο αποτελεσματική.
7. Μια σχετικά δύσκολη αλλά πολύ αποτελεσματική ενέργεια είναι να συμμετέχουμε στα ενδιαφέροντά τους τα οποία μας αφορούν άμεσα: εφόσον τα γνωρίζουμε, συμμετέχουμε ενεργά σε σχετικές online κοινότητες και συζητήσεις, γιατί όχι και να δημιουργήσουμε ένα σχετικό τοπικό Facebook Group. Αν, για παράδειγμα, η περιοχή μας προσφέρεται για δραστηριότητες όπως θαλάσσια σπορ και έχουμε εντοπίσει αυτά τα ενδιαφέροντα στο ιδανικό κοινό μας, συμμετέχοντας στις συγκεκριμένες κοινότητες με τον σωστό τρόπο και με συνέπεια, μας δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στην προσέλκυση αυτού του κοινού.
Το ιδανικό κοινό μας ψάχνει κι αυτό για την ιδανική του εμπειρία σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον για την προσοχή του. Οι επαγγελματίες οι οποίοι θα εργαστούν με συνέπεια να γνωρίσουν και να επικοινωνήσουν με το ιδανικό κοινό τους, χτίζουν ένα πολύ σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο λειτουργεί αθροιστικά υπέρ τους.
** Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.
19/04 17:25
Expedia: Δύο νέα προγράμματα αειφόρου τουρισμού για τους προορισμούς
19/04 16:42
«MyCoast»: Νέα ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες
19/04 16:09
ΕΣΠΑ: 6.669 αιτήσεις χρηματοδότησης στη δράση Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων
19/04 16:04
19/04 15:51
Ελληνικός τουρισμός: +24,5% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το α’ δίμηνο του 2024
19/04 15:28
19/04 14:45
Η Σκιάθος αλλάζει πρόσωπο στον τουρισμό στοχεύοντας στη βιωσιμότητα μέσω διεθνών συνεργασιών
19/04 13:03
ΚΥΑ: Αυτές είναι οι 198 «Απάτητες παραλίες» - Δεν παραχωρούνται, δεν μπαίνουν ξαπλώστρες
19/04 12:58
X. Design Week × Marketing Greece: Ένα τριήμερο event από και για τον τουρισμό
19/04 12:21
Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων: Πρώτη στην ικανοποίηση επισκεπτών η Ήπειρος
19/04 11:43
Στις 27 Απριλίου ανοίγει το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Nammos Hotel Mykonos
19/04 11:34
Τουριστική συνεργασία Χαλκιδικής- Τοσκάνης: Τριήμερο συμπόσιο με ανταλλαγή απόψεων
19/04 11:30
19/04 11:19
19/04 10:56
19/04 10:21
19/04 07:14
Santo Collection | 30 εμπειρίες στα ξενοδοχεία, τις βίλες και στον προορισμό της Σαντορίνης
19/04 07:10
Ταξίδι εξοικείωσης σε Αθήνα και Κρήτη με ρεπορτάζ για αναγνώστες με κινητικά προβλήματα
19/04 07:09
19/04 07:07
Ισπανία: Έξυπνο νέο επενδυτικό ταμείο για την απορρόφηση κονδυλίων του Σχεδίου Ανάκαμψης
19/04 07:04
18/04 16:45
18/04 15:55
Χρ. Σταϊκούρας: Ενθαρρύνουμε τη μετάβαση σε ένα ‘‘πράσινο’’ μοντέλο αεροπορικών μεταφορών
18/04 15:13
Oι Έλληνες στρέφονται στο χώρο της Αυτοβελτίωσης και Ψυχικής Υγείας
18/04 15:09
Η Costa Navarino συμμετέχει στους εορτασμούς της Ολυμπιακής χρονιάς
18/04 15:03
Η ΕΞΑΑΑ προσχωρεί στη «Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων»
18/04 14:22
Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς
18/04 13:53
Olimar Reisen | Το Πήλιο νέος προορισμός στην Ελλάδα το 2024
18/04 13:05
18/04 12:33
Το σχέδιο ανάπτυξης της Marriott στην Ευρώπη: 100 νέα ξενοδοχεία μέχρι το 2026
18/04 12:19
SKY express: Αύξηση 15% της επιβατικής κίνησης το α' τρίμηνο του 2024
18/04 12:17
Fam trip Κινέζων τουριστικών πρακτόρων για τη νέα απευθείας πτήση Σαγκάη-Αθήνα
18/04 12:03
Handelsblatt | Η Ελλάδα ως πόλος έλξης για ξένους συνταξιούχους
18/04 11:57
18/04 11:45
Lufthansa | Ακύρωση των πτήσεων προς Τεχεράνη και Βηρυτό μέχρι τις 30 Απριλίου
18/04 11:29
Δήμος Αθηναίων | Συνεργασία με την Κίνα στους τομείς του πολιτισμού και του τουρισμού μέσω της ΕΑΤΑ
18/04 11:22
18/04 11:18
Travel + Leisure: 3 Ελληνικά ξενοδοχεία στα 100 καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024
18/04 11:17
18/04 11:06
Apollo Hills | Οικιστική ανάπτυξη 200 εκατ. ευρώ στη Βούλα από τις Henderson Park και Hines
18/04 10:30
18/04 10:25
Το Βρετανικό ΥΠΕΞ προειδοποιεί για διακρίσεις στους ταξιδιώτες LGBTQ+ στην Ελλάδα
18/04 10:12
SAS & Aegean: Συνεργασία κοινού κωδικού για συνδέσεις της Αθήνας με Σκανδιναβικές χώρες
17/04 19:57
17/04 19:16
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην 9η Διεθνή Διάσκεψη "Our Ocean Conference"
17/04 16:48
Η Αθήνα δεν αντέχει άλλο τσιμέντο | Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Περιβάλλοντος
17/04 16:33
Συναγερμός από τη Europa Nostra για τις Κυκλάδες: Απειλούνται από τον τουρισμό
17/04 15:28
17/04 14:36
17/04 14:22
17/04 13:35
Η Αρχαία Ολυμπία άναψε τη φλόγα της Ειρήνης και της Εκεχειρίας
17/04 13:20
Γερμανικό ενδιαφέρον για την Κρήτη και τα εκλεκτά προϊόντα της
17/04 11:52
Τουρισμός | ForwardKeys: Προς ολική ανάκαμψη τα εξερχόμενα ταξίδια των Κινέζων - Ευρώπη θέλει το 27%
17/04 11:43
Συνεργασία ΕΟΤ - Αμερικανικού Κολλεγίου για την ανάδειξη της ιστορίας του ελληνικού τουρισμού
17/04 11:35
Η EasyJet ακύρωσε τις πτήσεις προς Τελ Αβίβ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου
17/04 11:19
airBaltic: Η Κέρκυρα κορυφαίος προορισμός από τη Ρίγα αυτό το καλοκαίρι
17/04 11:18
17/04 10:42
Anandes Hotel: Νέο πολυτελές μπουτίκ ξενοδοχείο στη Μύκονο – Ανοίγει τον Ιούνιο
17/04 10:40
Χωρίς τουρίστες και αυτό το καλοκαίρι η Νήσος Χρυσή (Γαϊδουρονήσι) στην Κρήτη
17/04 10:22
17/04 09:49
Wyndham Hotels | Σημαντική ανάπτυξη το 2023 - Η παρουσία σε Ελλάδα και Κύπρο
16/04 19:56
Ομοσπονδία Καταλυμάτων "ΚΥΚΛΟΣ" | Tι πρέπει να κάνουν όσοι δεν έχουν πιστοποιητικό κατάταξης
16/04 16:00
16/04 15:41
Υπεγράφη η Ολυμπιακή Εκεχειρία στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας
16/04 13:00
16/04 12:41
Μελέτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη του αγροτουρισμού στην Ευρώπη
16/04 11:42
16/04 11:39
Αερομεταφορές: 19 νέες συνδέσεις με Ελλάδα από το Ην. Βασίλειο το καλοκαίρι του 2024
16/04 11:22
Οι Βρετανοί τουρίστες μένουν περισσότερο και ξοδεύουν περισσότερα στην Ισπανία
16/04 10:49
Οι «Ανθισμένες Κερασιές» της Πιερίας πρόσφεραν μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες
16/04 10:41
16/04 10:30
Workshop για την προβολή ελληνικών τουριστικών περιοχών στη Σερβία
16/04 06:00
15/04 19:50
Διευκρινίσεις ΑΑΔΕ για τη φορολογική μεταχείριση των βραχυχρόνιων μισθώσεων
15/04 19:44
15/04 17:25
H ΕΤΑΔ θα εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο φορέα Real Estate - 6.000 ακίνητα σε αποτίμηση
15/04 14:59
Planet Holidays: Διακοπές στην Ελλάδα όλο το χρόνο – «Στηρίζουμε το όραμα Μητσοτάκη»
15/04 14:27
15/04 13:34
Ελληνικής καταγωγής ο νέος Γενικός Διευθυντής του 1 Hotel Toronto
15/04 13:03
15/04 12:45
Ποιες αεροπορικές εταιρίες ακύρωσαν πτήσεις λόγω της έντασης στη Μ. Ανατολή
15/04 11:37
«Ο υπερτουρισμός είναι η μεγαλύτερη απειλή για τον βιώσιμο τουρισμό»
15/04 11:21
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη μεγαλύτερη έκθεση κρουαζιέρας στον κόσμο
15/04 11:13
TUI: Παλαιά πόλη της Ρόδου και Ακρόπολη στα πιο δημοφιλή μνημεία για το 2024
15/04 10:47
Βρετανικός τουρισμός: Το 54% των οικογενειών σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές παρά την ακρίβεια
15/04 09:34
14/04 13:10
meteo | Ξεπέρασε τους 31 °C η θερμοκρασία στη Βόρεια Ελλάδα το Σάββατο
14/04 12:57
Είναι η Ελλάδα σε βιώσιμο αναπτυξιακό δρόμο; - Ο τουρισμός το συγκριτικό πλεονέκτημα
14/04 12:46
14/04 12:38
Ελληνικό Συμβούλιο Τουρισμού Υγείας | Ο Γ. Πατούλης πρόεδρος για τρίτη θητεία
13/04 21:34
Υπ. Εξωτερικών | Σύσταση για την αποφυγή ταξιδιών σε Ισραήλ, Παλαιστινιακά Εδάφη, Λίβανο και Ιράν
13/04 20:55
Ποιες αλλαγές φέρνουν για την ελληνική οικονομία οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες της ΕΕ
13/04 14:09
Δημοσιογραφική αποστολή στην Κρήτη από τη Γερμανία και την Ελβετία
13/04 13:34
Πώς θα βελτιωθεί η χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
13/04 12:53
Φόρουμ Δελφών | To Ιράν θα απαντήσει στρατιωτικά στο Ισραήλ αλλά δεν θα ρισκάρει ανοιχτή σύγκρουση
13/04 12:39
Ελληνικός τουρισμός | Πρέπει να υπολογίζονται οι δείκτες βιωσιμότητας στις αποφάσεις μας
12/04 21:52
Taizoon Khorakiwala | Η Ελλάδα είναι ελκυστικός επενδυτικός προορισμός για Ινδούς επιχειρηματίες
12/04 21:43
Το προσδόκιμο ζωής είναι 2,3 χρόνια μικρότερο στα κατώτερα μορφωτικά στρώματα σε σχέση με τα ανώτερα
12/04 21:37
Επιτακτική η ανάγκη της αναβάθμισης των δεξιοτήτων στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
12/04 19:40
Συνάντηση εργασίας Όλγας Κεφαλογιάννη με τον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα
Santo Collection | 30 εμπειρίες στα ξενοδοχεία, τις βίλες και στον προορισμό της Σαντορίνης
Ισπανία: Έξυπνο νέο επενδυτικό ταμείο για την απορρόφηση κονδυλίων του Σχεδίου Ανάκαμψης
Ταξίδι εξοικείωσης σε Αθήνα και Κρήτη με ρεπορτάζ για αναγνώστες με κινητικά προβλήματα
Στις 27 Απριλίου ανοίγει το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Nammos Hotel Mykonos
Oι Έλληνες στρέφονται στο χώρο της Αυτοβελτίωσης και Ψυχικής Υγείας
Handelsblatt | Η Ελλάδα ως πόλος έλξης για ξένους συνταξιούχους
Η Costa Navarino συμμετέχει στους εορτασμούς της Ολυμπιακής χρονιάς
Το σχέδιο ανάπτυξης της Marriott στην Ευρώπη: 100 νέα ξενοδοχεία μέχρι το 2026
Η ΕΞΑΑΑ προσχωρεί στη «Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων»
Τουριστική συνεργασία Χαλκιδικής- Τοσκάνης: Τριήμερο συμπόσιο με ανταλλαγή απόψεων
Χρ. Σταϊκούρας: Ενθαρρύνουμε τη μετάβαση σε ένα ‘‘πράσινο’’ μοντέλο αεροπορικών μεταφορών
Olimar Reisen | Το Πήλιο νέος προορισμός στην Ελλάδα το 2024
Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς
Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων: Πρώτη στην ικανοποίηση επισκεπτών η Ήπειρος
SKY express: Αύξηση 15% της επιβατικής κίνησης το α' τρίμηνο του 2024
ΚΥΑ: Αυτές είναι οι 198 «Απάτητες παραλίες» - Δεν παραχωρούνται, δεν μπαίνουν ξαπλώστρες
( 0 )