H εξέλιξη της επικοινωνίας εξαιτίας του digital marketing
Ένας από τους κύριους στόχους στη λειτουργία μιας τουριστικής επιχείρησης είναι να δημιουργήσουμε γέφυρες επικοινωνίας με τους πελάτες μας. Θεμελιώνοντας μια σχέση επικοινωνίας μπορούμε να παρουσιάσουμε την επιχείρηση μας, να απαντήσουμε σε απορίες και βέβαια να βοηθήσουμε τον δυνητικό μας πελάτη να επιλέξει την επιχείρηση μας ως τελικό προορισμό. Η εμφάνιση του digital marketing και των σύγχρονων τεχνολογιών ήρθε να απογειώσει τους τρόπους (κανάλια) επικοινωνίας και βέβαια να επαναπροσδιορίσει τους κανόνες της.
Με ποιους σύγχρονους τρόπους μπορεί το κοινό να επικοινωνήσει με την επιχείρηση μας;
1. Social Media
- Μέσω προσωπικών μηνυμάτων στην ίδια την πλατφόρμα.
- Μέσω των σχολίων σε δημοσιεύσης της επιχείρησης.
- Μέσω review σχετικά με την επιχείρηση μας (όποια πλατφόρμα υποστηρίζει αυτή τη δυνατότητα).
2. Metasearch και OTA (π.χ. Tripadvisor και Booking.com).
3. Chat Widget στην ιστοσελίδα της επιχείρησης.
Πως προτιμούν να επικοινωνούν τα κοινά με τις επιχειρήσεις;
Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen για λογαριασμό του Facebook εξάγουμε τα εξής συμπεράσματα:
- το 69% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ο πιο άνετος τρόπος επικοινωνίας είναι μέσω μηνυμάτων στις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης .
- Το 56% προτιμάει να στείλει μήνυμα παρά να καλέσει έναν εκπρόσωπο.
Είναι ξεκάθαρο πως η προτίμηση του τρόπου επικοινωνίας μεταφέρεται προς τη χρήση γραπτών μηνυμάτων.
Πως επηρεάζεται η εικόνα της επιχείρησης μας από τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω μηνυμάτων;
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά σχετικά με το πως επηρεάζεται η εικόνα της επιχείρησης όταν υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κοινωνικών δικτύων. Συγκεκριμένα:
- Το 63% έχει μια πιο θετική εικόνα για την επιχείρηση
- Το 59% νοιώθει ότι η επιχείρηση ενδιαφέρεται για αυτούς
- Το 55% θα εμπιστευθεί πιο εύκολα την επιχείρηση
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι ως τουριστική επιχείρηση θα πρέπει να ενεργοποιήσουμε και να εκμεταλλευτούμε αυτό το κανάλι επικοινωνίας. Είναι σημαντικό να επενδύσουμε περισσότερο χρόνο και να δώσουμε μεγαλύτερη προτεραιότητα, και είναι σίγουρο ότι το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας επιτυχημένης επικοινωνίας;
Όπως έχουμε αναφέρει σε άρθρο μας σχετικά με την ψηφιακή παρουσία των τουριστικών επιχειρήσεων, εφόσον επιλέξουμε τα σημεία παρουσίας στις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, θα εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες επικοινωνίας που μας προσφέρουν. Πως μπορούμε όμως να επιτύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα επικοινωνίας; Ακολουθώντας τους παρακάτω απλούς κανόνες:
1. Ορίζουμε ποιος είναι ο υπεύθυνος επικοινωνίας. Τον ρόλο αυτό επιφορτίζεται ένας εσωτερικός υπεύθυνος ή το digital marketing agency με τo οποίo συνεργάζεται η επιχείρηση.
2. Απαντάμε άμεσα στα όλα μηνύματα τα οποία λαμβάνουμε. Ειδικά στο Facebook το κοινό έχει τη δυνατότητα να δει το χρόνο απόκρισης μας και σας προτείνουμε να διαβάσετε ένα παράδειγμα που παρουσιάζει τα οφέλη της άμεση απάντησης.
3. Δημιουργούμε προσωποποιημένα μηνύματα και σύμφωνα με το ύφος του προφίλ της επιχείρησης μας.
4. Είμαστε ευγενείς και επαγγελματίες.
5. Απαντάμε συνοπτικά και σε αυτό που μας έχει ρωτήσει ο χρήστης. Αποφεύγουμε να προσπαθήσουμε να πουλήσουμε έξτρα υπηρεσίες από το πρώτο μας μήνυμα.
6. Μεταφέρουμε το αίσθημα της ασφάλειας και για το λόγο αυτό δεν ζητάμε ποτέ στοιχεία πιστωτικής κάρτας ή άλλα ευαίσθητα δεδομένα.
Ως τελευταία συμβουλή θα αφήσουμε το χαμόγελο. Μπορεί να βρισκόμαστε πίσω από ένα πληκτρολόγιο άλλα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι συνομιλούμε με ένα πραγματικό άτομο. Το να έχουμε θετική διάθεση αντικατοπτρίζεται και στο γραπτό μας λόγο και επηρεάζει το τρόπο συνομιλίας. Έτσι εάν τυχαίνει ο συνομιλητής μας να γίνεται εριστικός και προκλητικός είναι προτιμότερο να μην απαντήσουμε αμέσως. Αφήνουμε λίγο χρόνο και μόλις νοιώσουμε έτοιμοι προχωράμε στην απάντηση μας.
Από τη στιγμή που η επιχείρηση μας έχει μια σωστή και ζωντανή παρουσία στα διάφορα κανάλια επικοινωνίας των οποίων μέλη είναι το κοινό που θέλουμε να προσεγγίσουμε υπάρχει η δυνατότητα προσωποποιημένης παροχής υπηρεσίων. Συνεπώς η επικοινωνία με το κοινό ξεκινάει από την παρουσία μας στα διάφορα κανάλια και από το τρόπο που τα διαχειριζόμαστε. Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι λειτουργώντας σε ένα online περιβάλλον όποια επικοινωνιακή κίνηση ή αντίδραση είναι εμφανής και μπορεί να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά ένα δυνητικό πελάτη μας. Εν κατά κλείδι, τα 3 σημεία που πρέπει να προσέξουμε στην επικοινωνία μας είναι ησυνεπής παρουσία στα κανάλια που θα επιλέξουμε, το ύφος της επικοινωνίας να είναι προσαρμοσμένο στο προφίλ της επιχείρησης και η ευγενική και άμεση ανταπόκριση στα μηνύματα που λαμβάνουμε
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.
28/03 12:13
Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023
28/03 11:43
28/03 11:30
Eurobank | Ενεργοποιείται και φέτος το Πρόγραμμα "Business Banking Τουρισμός"
28/03 11:23
3.000 θέσεις εργασίας στην «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό» της ΔΥΠΑ το Σάββατο στο ΣΕΦ
28/03 11:00
Η Ένωση Ξενοδόχων Σκοπέλου στην Ημέρα Καριέρας της ΔΥΠΑ στο Βόλο
28/03 10:56
28/03 10:12
28/03 10:01
28/03 08:07
28/03 07:59
Έκθεση φωτογραφίας Αμερικανού φιλέλληνα φωτογράφου στην Κωνσταντινούπολη
28/03 07:56
Eλεγχόμενη στάθμευση σε κεντρική περιοχή της Βουλιαγμένης - τα τιμολόγια στάθμευσης
28/03 07:54
28/03 07:01
Σημαντική πηγή εσόδων το εισερχόμενο οδικό τουριστικό ρεύμα από τη Βουλγαρία
27/03 16:58
27/03 16:56
Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων
27/03 14:42
27/03 13:22
Π. Αντωνίου | "Εξοικονομώ", ¨"Θωρακίζω" ή "Κατεδαφίζω κατ' οίκον";
27/03 12:39
Ξενοδοχεία | Ανοίγει την 1η Απριλίου το La Divina στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας
27/03 12:27
27/03 12:22
Τουρισμός | Σήμα Πιστοποίησης Αειφορίας “The Rhodes Co–Lab” στα ξενοδοχεία της Ρόδου
27/03 11:57
Η πτώση του πληθωρισμού και των επιτοκίων θα τονώσει τα ταξίδια - έντονη ζήτηση για Ρόδο και Σκιάθο
27/03 11:49
C & W | +23% η αξία των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα το 2023
27/03 11:23
MSC Group | Περισσότερες κρουαζιέρες στην Ελλάδα το 2024 - επέκταση και σε χειμερινά δρομολόγια
27/03 10:44
Τουρισμός | Η Μαγιόρκα "συμμαχεί" με τους τουρίστες για τη βιωσιμότητα
27/03 10:18
27/03 10:07
27/03 07:52
27/03 07:48
Διαγωνισμός για τη διαχείριση του τουριστικού καταφυγίου Αγ. Νικολάου στον όρμο Αιγίου
27/03 07:44
27/03 07:42
Oι Δήμοι Βορείων και Κεντρικών Τζουμέρκων ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προβολή του προορισμού
26/03 16:28
26/03 16:14
Ελληνικός τουρισμός | Υψηλές επιδόσεις σε αφίξεις και ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Ιανουάριο του 2024
26/03 15:56
26/03 15:55
Ιταλία: Έρευνες στην Booking.com για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού στις ξενοδοχειακές κρατήσεις
26/03 14:43
26/03 13:26
Jet2: Νέες συνδέσεις το 2025 με Ηράκλειο, Ρόδο, Ζάκυνθο και Κέρκυρα
26/03 12:22
ΕΟΤ: Ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική για ανάδειξη του περιπατητικού τουρισμού
26/03 12:19
Αλιευτικός τουρισμός | Σεμινάρια για τους επαγγελματίες από την Περιφέρεια Κρήτης
26/03 12:17
ΕΟΤ: Ταξίδι εξοικείωσης στη Μήλο για προβολή της στην Ολλανδική αγορά
26/03 12:15
«Crete Sense the Αuthentic» | H νέα καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης
26/03 12:08
Σύγχρονες υποδομές εξυπηρέτησης των επισκεπτών στην Αρχαία Μεσσήνη
26/03 12:08
26/03 11:42
26/03 11:22
26/03 11:05
26/03 07:18
Μερική διατήρηση αρχαιοτήτων σε 7όροφο ξενοδοχείο που κτίζεται στο Κουκάκι
26/03 07:16
26/03 07:15
Η Αλβανία είχε την υψηλότερη αύξηση διανυκτερεύσεων σε όλη την Ευρώπη το 2023
26/03 07:13
Οι νέοι δύσκολα μπορούν να εξασφαλίσουν οικονομική κατοικία στην Ολλανδία
26/03 07:09
Δήμος Αμφίπολης: Στο πρόγραμμα προσβασιμότητας οι παραλίες Κυανής Ακτής και Νέων Κερδυλλίων
25/03 11:12
25/03 07:06
25/03 07:04
24/03 11:57
24/03 07:24
Οι στενές σχέσεις των ιχθυοκαλλιεργητικών κλάδων Ελλάδας-Ισπανία | Oι κορυφαίες εταιρείες
24/03 07:21
Διεθνής Ποδηλατικός Αγώνας L’ Etape Greece by Tour de France στην Αρχαία Ολυμπία
23/03 19:49
19.400 επιχειρηματικές συναντήσεις στο Φόρουμ προώθησης των κρητικών προϊόντων στα ξενοδοχεία
23/03 19:43
Στ. Αρναουτάκης: Το Φόρουμ αποδεικνύει τη δυναμική της Κρήτης στον πρωτογενή και τον τριτογενή τομέα
23/03 19:30
Κανείς Δήμαρχος της Κρήτης δεν έχει στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό
23/03 07:07
22/03 22:39
22/03 22:34
22/03 22:24
22/03 22:14
Πάσχα των Καθολικών: «Τα αεροπλάνα ταξιδεύουν γεμάτα» για Κρήτη
22/03 22:04
22/03 14:57
4 στους 10 ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα έχουν δυνατότητα ΑΙ το 2025
22/03 14:50
Ελληνικός τουρισμός 2024 | +16% οι αφίξεις, +27,1% οι εισπράξεις τον Ιανουάριο
22/03 14:45
H Accor εντάσσεται στην A-list του CDP με τις δράσεις της για την κλιματική αλλαγή
22/03 14:39
22/03 12:20
Αυτές είναι οι χώρες με τις ακριβότερες βίζες στον κόσμο – Στη λίστα και η Ελλάδα
22/03 11:57
Σύλλογος Επιχειρηματιών Κάσου προς υπ. Ναυτιλίας: "Αυξήστε τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια προς την Κάσο"
22/03 11:43
Συνέλευση Καταλυμάτων Ν. Ηρακλείου: "Είμαστε σημαντικός κρίκος στην παραγωγική διαδικασία"
22/03 11:22
Μνημόνιο Συνεργασίας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
22/03 11:19
Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών επιστημονικός εταίρος του ΞΕΕ
22/03 11:07
Βρετανικός τουρισμός | Όλο και περισσότεροι επιλέγουν σόλο ταξίδια
22/03 10:31
Στην αλυσίδα Romantik Hotels & Restaurants το Romantik B&B Villa Selena στη Σύρο
22/03 10:19
ΔΥΠΑ | «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό» το Σάββατο 30 Μαρτίου στο ΣΕΦ με 3.000 θέσεις εργασίας
22/03 07:55
Νέα Προποντίδα | Έργα προστασίας ακτής, μπροστά από την οποία θα κατασκευαστεί ξενοδοχείο
22/03 07:13
Ειδικό σήμα λειτουργίας στη μονάδα ιαματικής θεραπείας των Θέρμων Εχίνου Ξάνθης
22/03 07:09
Ποιο πρώην ξενοδοχείο στην Τρίπολη μετατρέπεται σε φοιτητικές εστίες
22/03 07:04
Αιτήσεις για το πρόγραμμα κατάρτισης στο επάγγελμα του Ξεναγού στο Αριστοτέλειο
22/03 07:02
21/03 17:05
21/03 16:51
Το Σάββατο το Forum προώθησης κρητικών προϊόντων στα κρητικά ξενοδοχεία και Super Market
21/03 16:40
21/03 16:32
Απεβίωσε ο Αθανάσιος Ρέτσος, συνιδρυτής των Electra Hotels και πατέρας του Γ.Ρέτσου
21/03 16:18
21/03 14:51
1,6 εκατ. διανυκτερεύσεις στα τουριστικά καταλύματα της χώρας τον Ιανουάριο
21/03 13:43
Τουρισμός | Το 28% των Βρετανών αποφεύγει τις διακοπές στη Νότια Ευρώπη λόγω καύσωνα
21/03 12:59
Τουρισμός | Αυστρία: Πρώτη δύναμη η Ελλάδα και το 2024 - Διψήφια αύξηση κρατήσεων - Νέες πτήσεις
21/03 12:50
21/03 11:37
FedHATTA: Η Λιθουανία ως ιδανικός προορισμός για τους Έλληνες ταξιδιώτες
21/03 11:35
21/03 11:25
Ενημέρωση των αθηναϊκών ξενοδοχείων για τις "νέες τεχνολογίες στη φιλοξενία"
21/03 10:39
Ανοίγει ανακαινισμένο την 1η Μαΐου το ξενοδοχείο Cora Hotel & Spa στη Χαλκιδική
21/03 10:08
21/03 09:51
Περικλής Αντωνίου | Η αγαστή συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου προϋπόθεση για την Ανάπτυξη
21/03 07:39
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Σύβοτα και Λήμνο
21/03 07:36
Δημοπρασία για την εκμίσθωση του αναψυκτηρίου Σπηλαίου Αλιστράτης
21/03 07:34
Κέρκυρα: Διατήρηση αρχαιοτήτων σε κατάχωση σε ξενοδοχειακή μονάδα
Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων
Ξενοδοχεία | Ανοίγει την 1η Απριλίου το La Divina στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας
Σημαντική πηγή εσόδων το εισερχόμενο οδικό τουριστικό ρεύμα από τη Βουλγαρία
C & W | +23% η αξία των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα το 2023
MSC Group | Περισσότερες κρουαζιέρες στην Ελλάδα το 2024 - επέκταση και σε χειμερινά δρομολόγια
Η πτώση του πληθωρισμού και των επιτοκίων θα τονώσει τα ταξίδια - έντονη ζήτηση για Ρόδο και Σκιάθο
Τουρισμός | Σήμα Πιστοποίησης Αειφορίας “The Rhodes Co–Lab” στα ξενοδοχεία της Ρόδου
Π. Αντωνίου | "Εξοικονομώ", ¨"Θωρακίζω" ή "Κατεδαφίζω κατ' οίκον";
Eλεγχόμενη στάθμευση σε κεντρική περιοχή της Βουλιαγμένης - τα τιμολόγια στάθμευσης
Έκθεση φωτογραφίας Αμερικανού φιλέλληνα φωτογράφου στην Κωνσταντινούπολη
Eurobank | Ενεργοποιείται και φέτος το Πρόγραμμα "Business Banking Τουρισμός"
Τουρισμός | Η Μαγιόρκα "συμμαχεί" με τους τουρίστες για τη βιωσιμότητα
Η Ένωση Ξενοδόχων Σκοπέλου στην Ημέρα Καριέρας της ΔΥΠΑ στο Βόλο
( 0 )