Νικόλαος Κελαϊδίτης: Διαφάνεια και εμπιστοσύνη στον ιατρικό τουρισμό

Α Decrease font Enlarge font
Διαφάνεια και εμπιστοσύνη στον ιατρικό τουρισμό

*Γράφει ο Νικόλαος Κελαϊδίτης, Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας FedHATTA και Chairman στην επιτροπή Incoming – Destination & Sustainability της ECTAA

Δεδομένου ότι εκατομμύρια περισσότεροι αφήνουν τις πατρίδες τους αναζητώντας θεραπεία, οι κορυφαίοι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης στον κόσμο ρωτούν πώς μπορούν να λάβουν ένα κομμάτι της αγοράς. Η σωστή αντιμετώπιση των υγειονομικών τουριστών θα ήταν ένα καλό μέρος για να ξεκινήσουμε.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Ας δούμε λίγο, την ανάγκη για διαφάνεια στον ιατρικό τουρισμό και τη διεθνή φροντίδα των ασθενών.

Τι θα μπορούσε να γίνει με ένα ταξιδιώτη ασθενή.

Το προϊόν ήταν ακριβό στην .... [μία χώρα].

Εδώ στην Ελλάδα, θα μπορούσε να το πάρει με λιγότερο από το ήμισυ της τιμής. Η ποιότητα έπρεπε να είναι εξίσου καλή, ο τόπος ήταν καθαρός και τακτοποιημένος, οι άνθρωποι φιλικοί. Πήραν την πιστωτική του κάρτα. Τότε ήρθε η απογοήτευση. Δεν κατάλαβαν τις οδηγίες του. Υπήρχαν πρόσθετα που δεν ζήτησε και δεν χρειαζόταν. Η τιμή ήταν υψηλότερη από τη διαφήμιση, ενώ υπήρχαν και κρυφές χρεώσεις. Αργότερα, ανακάλυψε ότι ήταν διπλάσιο από αυτό που οι ντόπιοι πληρώνονταν για το ίδιο πράγμα. Δεν μπορούσε να πιστέψει ότι αυτό ήταν το μέρος που είχε προταθεί στο διαδίκτυο. Και αυτό ήταν το χειρότερο μέρος: δεν ήταν. Ο ταξιτζής είχε πληρωθεί, για να τον οδηγήσει σε έναν ανταγωνιστή.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Αθώοι ασθενείς στο εξωτερικό

Ο ιατρικός τουρισμός έχει γίνει πολύ περισσότερο από ένα γρήγορο ταξίδι πέρα από τα σύνορα για φτηνή οδοντιατρική, ή ότι το vacation-with-a-facelift. Αυτό το έτος εκατομμύρια άνθρωποι θα επιβιβαστούν σε αεροπλάνα για να αναζητήσουν πιο αξιόπιστες διαγνώσεις και αποτελεσματικές θεραπείες από ό, τι μπορούν να φτάσουν στο σπίτι τους. Πολλοί θα ξεκινήσουν με μια ολοκληρωμένη εξέταση. Άλλοι είναι ήδη σε πόνο, χρειάζονται επειγόντως θεραπεία για προβλήματα στη σπονδυλική στήλη, αρθριτικά γόνατα ή ένα ασθενές πεπτικό σύστημα. Μερικοί πάσχουν από χρόνιες παθήσεις όπως η υπέρταση ή ο διαβήτης. Πολλοί θα ψάξουν για έναν γιατρό που μπορούν να εμπιστευτούν με μια κρίσιμη διάγνωση: «Γιατί ο γιος μου είναι τόσο κουρασμένος και αδύναμος;» «Πρέπει να χειρουργώ τον όγκο του εγκεφάλου μου ή να δοκιμάσω την ακτινοθεραπεία;» Παρά τις υψηλές συμμετοχές, δεν υπάρχουν συνήθεις διαδικασίες όπως εκείνες που επιτρέπουν σε αεροπλάνα από μια χώρα να πλοηγηθούν και να προσγειωθούν με ασφάλεια σε ένα άλλο. Οι συνειδήσεις, οι ιστοτόποι και οι συντάκτες προσπαθούν να βοηθήσουν τους ασθενείς να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Αλλά ένας διεθνής ασθενής μπορεί να μην μπορεί να τα βρει ανάμεσα σε εκατοντάδες πράκτορες και ιστότοπους που ενδιαφέρονται περισσότερο για την πώληση παρά για επούλωση. Αυτό που χρειάζεται περισσότερο από οτιδήποτε είναι για νοσοκομεία που εξυπηρετούν διεθνείς ασθενείς να υιοθετήσουν διαφανείς πρακτικές.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Γιατί η ανάγκη για νοσοκομειακή διαφάνεια;

Λόγος # 1: Οι ασθενείς ταξιδεύουν για υγειονομική περίθαλψη που μπορούν να εμπιστευτούν. Ο λόγος που πολλοί ασθενείς εγκαταλείπουν το σπίτι είναι η έλλειψη διαφάνειας και εμπιστοσύνης στα ιατρικά τους συστήματα. Το νοσοκομείο στο οποίο εργάζομαι πιθανότατα εξυπηρετεί πιο σοβαρούς ιατρούς ταξιδιώτες από κάθε άλλο. Μας λένε ότι ο μεγαλύτερος λόγος που έρχονται είναι ότι δεν μπορούν να βρουν ικανούς, αξιόπιστους ιατρικούς πόρους στις χώρες τους. Ωστόσο, πολλές από τις κορυφαίες χώρες ιατρικού προορισμού δεν κατατάσσονται σε υψηλά επίπεδα διαφάνειας. Ο ασθενής που ταξιδεύει στην Ινδία, την Τουρκία, την Ταϊλάνδη ή το Μεξικό θα εμπιστευτεί αυτόματα τα ιδρύματα εκεί ?  Όχι. Αυτές οι χώρες είναι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί αλλά δεν απολαμβάνουν την εικόνα μιας Ελβετίας ή της Σουηδίας. Εάν η διαφάνεια δεν είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της αγοράς στο οποίο λειτουργεί ένα νοσοκομείο, τότε πρέπει να δουλέψει πολύ σκληρά για να αποτελέσει εξαίρεση από την αντίληψη.

Λόγος # 2: Η υγειονομική περίθαλψη είναι ένα περίπλοκο προϊόν Δεν είναι εύκολο να είσαι διαφανής. Οι ΗΠΑ, για παράδειγμα,  κατατάσσονται σε υψηλό επίπεδο διαφάνειας, αλλά το βυζαντινό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης δεν είναι καθόλου διαφανές. Τα επίπεδα των διαμεσολαβητών διαχωρίζουν τους ασθενείς από τους γιατρούς τους, καθιστώντας έτσι εκπληκτικά δύσκολη την απάντηση στις πιο βασικές ερωτήσεις σχετικά με τις επιτρεπόμενες θεραπείες και το εκτιμώμενο κόστος. Οι ιατρικοί ταξιδιώτες χρειάζονται σαφείς απαντήσεις. Δεν είναι ενημερωμένοι για να περιηγηθούν στην πολυπλοκότητα του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης μιας ξένης χώρας. Θέλουν να μάθουν ποια θεραπεία μπορούν να πάρουν, ποιος θα τους φροντίσει, πόσο χρόνο θα πάρει και πόσο θα κοστίσει. Τι ακριβώς χρειάζονται τα νοσοκομεία για να είναι διαφανή; Απαιτείται περισσότερη σαφήνεια, ειλικρίνεια και δικαιοσύνη σε τέσσερις τομείς: Ποιότητα, Ιατροί, Κόστος και Θεραπεία.

«Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα»

Ποιότητα: Εμπιστοσύνη σε ό, τι συμβαίνει πίσω από το προσκήνιο

Ακόμη και στις πιο ιατρικά προηγμένες χώρες, τα νοσοκομεία δεν είναι πάντα ασφαλή μέρη. Οι κίνδυνοι από νοσοκομειακές λοιμώξεις, λάθη φαρμάκων, πτώσεις και άλλες ατυχίες απαιτούν συνεχή προσοχή. Το πρόβλημα είναι ότι τα περισσότερα από αυτά συμβαίνουν πίσω από τις σκηνές. Οι ασθενείς βλέπουν πώς διανέμονται τα φάρμακα, αποστειρώνονται χειρουργικά εργαλεία, εκπαιδεύονται το προσωπικό; Δεν είναι συνήθως - και ακόμα και αν το έκαναν, μπορεί να μην αναγνωρίζουν τις διαδικασίες που δεν έχουν σωστή διαχείριση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διαπίστευση είναι τόσο σημαντική. Το πρώτο βήμα στη διαφάνεια είναι το γεγονός ότι ένα νοσοκομείο μπορεί να προσκαλέσει την επανεξέταση από έναν αξιόπιστο τρίτο υπεύθυνο, όπως η Joint Commission International. Οι επιθεωρητές της JCI φαίνονται πίσω από το προσκήνιο, για να αξιολογήσουν ότι δεν μπορούν να κάνουν οι ασθενείς.  Τα καλύτερα νοσοκομεία υπερβαίνουν τη διαπίστευση. Παρακολουθούν μέτρα ποιότητας όπως αστοχίες, απρογραμμάτιστες επανεισδοχές και καταγγελίες ασθενών και τις καθιστούν ορατές στο προσωπικό τους. Συμμετέχουν σε bench-marking όπως το Διεθνές Πρόγραμμα Βελτίωσης της Ποιότητας.

Μοιράζονται στατιστικά στοιχεία ποιότητας με ασθενείς που θέλουν να μάθουν. Και καλωσορίζουν τα σχόλια στα κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι πιο πρόθυμοι να μάθουν τι μπορούν να βελτιώσουν, παρά να φοβούνται την κριτική.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Ποιος είναι ο γιατρός μου;

Οι ιατρικοί ταξιδιώτες μπορούν να πετάξουν χιλιάδες χιλιόμετρα σε νοσοκομείο που δεν έχουν δει, για θεραπεία από γιατρό που δεν έχουν γνωρίσει ποτέ. Ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους που μπορεί να βοηθήσει ένα νοσοκομείο είναι η παροχή πληροφοριών για τους γιατρούς του. Για παράδειγμα: Ποια είναι τα διαπιστευτήριά τους; Σε ποιες γλώσσες μπορούν να επικοινωνούν; Πού πήγαν στην ιατρική σχολή και πήραν προηγμένη κατάρτιση; Πού έχουν πιστοποιιηθεί? Υπάρχουν πληροφορίες στον ιστότοπο του νοσοκομείου?

Εάν ένα νοσοκομείο θέλει να εξυπηρετήσει διεθνείς ασθενείς, πρέπει. Οι ιατρικοίταξιδιώτες έχουν το δικαίωμα να αναμένουν υψηλό βαθμό διασύνδεσης μεταξύ του νοσοκομείου και των ιατρών του. Οι λογαριασμοί των ασθενών πρέπει να περιλαμβάνουν όλες τις χρεώσεις των γιατρών. Το νοσοκομείο θα πρέπει να έχει κατευθυντήριες γραμμές και να ασκεί εποπτεία για να εξασφαλίσει στους ασθενείς ότι οι αμοιβές των γιατρών είναι συνεπείς και εύλογες. Τα οικονομικά κίνητρα των ιατρών πρέπει να επιβραβεύουν τη σκληρή δουλειά, την εμπειρογνωμοσύνη και την αφοσίωση των ασθενών - όχι "να πωλούν" πράγματα όπως διαδικασίες, παραπομπές ή φάρμακα. Για τα ιδιωτικά νοσοκομεία, οι ασθενείς επωφελούνται όταν η ιδιοκτησία ενός νοσοκομείου είναι ανεξάρτητη από τους γιατρούς, έτσι ώστε οι γιατροί να μην συμμετέχουν στην «επιχείρηση» του νοσοκομείου.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Εμπιστευόμενοι το κόστος των ιατρικών ταξιδιών

Οι ιατρικοί ταξιδιώτες θέλουν να μάθουν πόσο  θα κοστίσει η θεραπεί πριν ταξιδέψουν. Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση που πρέπει να απαντήθει πριν φτάσει ο ασθενής στο νοσοκομείο και αξιολογηθεί από τους γιατρούς του. Κάθε ασθενής και σχέδιο θεραπείας είναι διαφορετικό. Τα νοσοκομεία και οι ιατρικοί διαμεσολαβητές έχουν αναπτύξει διαφορετικές λύσεις σε αυτή την πρόκληση. Όλοι δεν θα περάσουν τη δοκιμή διαφάνειας. Μια κοινή λύση είναι η "τιμή πακέτου". Το "πακέτο θεραπείας γωνάτων" μπορεί να κοστίσει € 12.000. Ή το πακέτο "StemCell", € 19.000 . Οι τιμές των πακέτων καθιστούν εύκολη την αγορά. Αλλά παίρνουν όλοι την ίδια θεραπεία ? Εάν δεν είναι ένας μέσος ασθενής, ενδέχεται να μην είναι κατάλληλος. Ακόμα κι αν είναι, μπορείνα βρεί πρόσθετα έξοδα που δεν ήταν μέρος του πακέτου. Μια πιο ανησυχητική τακτική αυξάνει τις τιμές για να επιτρέψει ελκυστικές εκπτώσεις. Έχουμε δει νοσοκομεία που προσφέρουν εκπτώσεις και προμήθειες παραπομπής πέρα από τα περιθώρια κέρδους τους. Είναι πρόθυμοι να χάσουν χρήματα για να προσελκύσουν επιχειρήσεις; Οχι συχνά. Κάποιος συχνά διαπιστώνει ότι έχουν εισαγάγει μια υψηλότερη βαθμίδα τιμών για τους διεθνείς ασθενείς - μερικές φορές όσο διπλάσιες από τις τιμές για τους τοπικούς ασθενείς. Πιστεύουμε ότι οι διεθνείς ασθενείς πρέπει να πληρώσουν τις ίδιες τιμές με τους ντόπιους. Το νοσοκομείο δεν πρέπει να έχει πρόσθετες επιβαρύνσεις για διεθνείς υπηρεσίες, όπως διερμηνείς. Εάν το νοσοκομείο επιλέξει να το πράξει, οι χρεώσεις θα πρέπει να είναι σαφείς. Πρέπει να παρέχονται εκτιμήσεις κόστους αφού ο ασθενής αξιολογηθεί από τον θεράποντα ιατρό. Ο ασθενής μπορεί στη συνέχεια να εγκρίνει το συνιστώμενο σχέδιο θεραπείας και την εκτίμηση κόστους πριν προχωρήσει. Παρόλα αυτά, οι διεθνείς ασθενείς επιθυμούν να έχουν μια περίπου ιδέα για το κόστος πριν αγοράσουν τα αεροπορικά εισιτήρια τους. Οι υποψήφιοι ασθενείς θα πρέπει να μπορούν να δουν το μέσο όρο και το εύρος των πραγματικών δαπανών για τη θεραπεία που εξετάζουν. Τα περισσότερα νοσοκομεία δεν το κάνουν αυτό. Είναι επειδή δεν γνωρίζουν το κόστος τους ή γιατί δεν είναι πρόθυμοι να τα μοιραστούν; Όλα τα νοσοκομεία που στοχεύουν στην εξυπηρέτηση διεθνών ασθενών θα πρέπει να είναι διαφανή σχετικά με το κόστος τους. Οι ασθενείς δεν επιλέγουν απλώς τη φθηνότερη επιλογή. Ωστόσο, ευνοούνται τα νοσοκομεία που παρέχουν ειλικρινείς και χρήσιμες πληροφορίες.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Εμπιστοσύνη στη θεραπεία

Τα καλά νοσοκομεία είναι διαφανή σχετικά με τα οφέλη και τους κινδύνους της θεραπείας. Τα ιατρικά κέντρα προορισμού έχουν ειδικές δεοντολογικές υποχρεώσεις, διότι ορισμένοι ιατροί αναζητούν προηγμένες ή πειραματικές θεραπείες που δεν είναι ακόμη διαθέσιμες στις χώρες καταγωγής τους. Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην παροχή ελπίδας σε άτομα με απελπισμένα ιατρικά προβλήματα και στην εκμετάλλευση της απελπισίας τους για κέρδος. Πρέπει να γίνεται σύσταση για  κλινικά αποδεδειγμένες θεραπείες. Εάν ένας ασθενής επιθυμεί να εξεταστεί για πειραματική θεραπεία, θα πρέπει να αποτελεί μέρος κλινικής δοκιμής που να  έχει εγκριθεί. Ο ασθενής θα πρέπει να ενημερώνεται σαφώς και να το εγκρίνει επίσημα. Δεύτερον, να αποτρέπονται ανίατες περιπτώσεις. Και αυτό μποιρεί να γίνει με μιά ομάδα συντονισμού.

Πιστεύουμε στους Έλληνες γιατρούς μας, αλλά οι οικογένειες σε ορισμένες από τις χώρες προέλευσης των ασθενών μας πιστεύουν ότι μπορούμε να κάνουμε θαύματα. Αλλά δεν μπορούμε με καλή συνείδηση να αποδεχθούμε τέτοιες περιπτώσεις, όταν λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν. Οφείλει το νοσηλευτικό ίδρυμα με τους ανάλογους ιατρούς, να εκτιμήσουν εάν μπορεί να βοηθηθεί  ένας ασθενής και να προτείνει,  ποιοι ειδικοί είναι οι πλέον κατάλληλοι για την υπόθεση. Να αναθεωρούν τα ιατρικά αρχεία του ασθενούς, να τα συζητούν με τους ιατρούς τους και να ορίζουν ένα πρόγραμμα αξιολόγησης και θεραπείας. Η ομάδα συντονισμού να περιλαμβάνει γιατρούς που κατανοούν τις γλωσσικές και πολιτιστικές ιδιαιτερότητες των ασθενών. Αυτή η ομάδα μπορεί να βοηθά επίσης τους ασθενείς και τους οργανισμούς που τους χορηγούν να πάρουν έξυπνες αποφάσεις σχετικά με το χρόνο παραμονής τους στο νοσοκομείο, πόσο χρόνο θα μείνουν στην χώρα μας για την παρακολούθηση της θεραπείας και πότε είναι ασφαλές να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Να βοηθούν με συμβουλές,  τους τοπικούς παρόχους φροντίδας μετά την επιστροφή του ασθενούς στο σπίτι. Εν ολίγοις, να βοηθούν το νοσοκομείο να εξυπηρετεί τον ασθενή και ο ασθενής παίρνει αυτό που χρειάζονται από το νοσοκομείο. Αυτές οι ευθύνες δεν μπορούν να εκφορτωθούν σε "διευκολυντές" ή πολυάσχολους κλινικούς ιατρούς. Οποιοδήποτε νοσοκομείο σοβαρό για τη φροντίδα των διεθνών ασθενών χρειάζεται μια πλήρως λειτουργική ομάδα συντονισμού. Εάν απαντηθούν αμέσως στο εξωτερικό με ένα σύντομο μήνυμα "... θα χαρούμε να σας αντιμετωπίσουμε", μπορεί να δείξει ότι το νοσοκομείο ενδιαφέρεται περισσότερο για να πάρει ασθενείς παρά για να προσφέρει αποτελεσματική θεραπεία.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Η διαφάνεια είναι εμπιστοσύνη

Πολλοί άνθρωποι υποθέτουν ότι ο ιατρικός ταξιδιώτης διασχίζει σύνορα για θεραπεία μόνο μία φορά σε μια ζωή. Δεν είναι αλήθεια. Περίπου το 40% των ασθενών είναι επαναλαμβανόμενοι ασθενείς. Επιστρέφουν επειδή εμπιστεύονται τα σοβαρά ιατρικά τους προβλήματα.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

COVID-19
  1. 04/04 19:27

    Υμηττός: Το άγνωστο Δρακόσπιτο, η αρχαιότερη κατοικία στην Αττική

  2. 04/04 18:29

    Αττική: Το άγνωστο κάστρο μια ώρα μακριά από την Αθήνα

  3. 04/04 17:12

    Γερμανία: 1 στις 5 επιχειρήσεις θεωρεί ότι απειλείται με πτώχευση

  4. 04/04 17:11

    Κορωνοϊός-Σερβία: Mέτρα στήριξης της οικονομίας με καταβολή μισθών από το κράτος

  5. 04/04 17:08

    Μη δασικές εκτάσεις σε Ζάκυνθο και Κεφαλονιά κατόπιν εξέτασης αιτημάτων 2 εταιρειών

  6. 03/04 19:51

    Τηλεδιάσκεψη για τα προβλήματα στον τουριστικό κλάδο στη Μαγνησία

  7. 03/04 17:53

    Δωρεές Goldair για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού

  8. 03/04 17:23

    Γερμανία: Διχάζει η "λύση βάουτσερ" – Τι φοβούνται τα τουριστικά γραφεία

  9. 03/04 16:18

    The Telegraph: Η Ελλάδα πρώτος προορισμός διακοπών μετά τον κορωνοϊό

  10. 03/04 15:23

    Έναρξη εργασιών στο Ελληνικό

  11. 03/04 15:19

    Εκτεταμένο πλάνο δράσεων της Accor για τον Covid-19

  12. 03/04 14:53

    Η Marketing Greece υποστηρίζει την πλατφόρμα Greece From Home με πρωτότυπο περιεχόμενο

  13. 03/04 14:05

    Το καλό και το κακό σενάριο στον τουρισμό

  14. 03/04 13:58

    Πέντε ελληνικές παραλίες στη στεριά αλλά σαν σε νησί

  15. 03/04 13:56

    Περιοχές της Αθήνας που άλλαξαν όνομα μέσα στα χρόνια

  16. 03/04 13:50

    ΕΟΔΥ: Οδηγίες για κρούσματα κορωνοϊού στην κρουαζιέρα

  17. 03/04 13:41

    FTI: Αισιοδοξία μετά το πακέτο χρηματοδότησης

  18. 03/04 13:36

    ΕΕ: 100 δις κατά της ανεργίας αντί για ευρωομόλογο;

  19. 03/04 13:17

    “Πανδημία” online παραπλανητικών πληροφοριών για τον κορωνοϊό

  20. 03/04 13:08

    Σε διαδικασία πτώχευσης η Thomas Cook Aviation, που λειτουργούσε για την Condor

  21. 03/04 12:46

    Γερμανικός τουρισμός | Ρύθμιση: Voucher από τις αεροπορικές εταιρίες και t.o's - Τι ισχύει για εταιρίες και ταξιδιώτες

  22. 03/04 12:28

    Ryanair: Περιορισμένη επιβατική κίνηση τον Απρίλιο και Μάιο

  23. 03/04 12:09

    10 κρουαζιερόπλοια ταξιδεύουν ακόμα στη θάλασσα - Δείτε ποια είναι

  24. 03/04 11:58

    Μαγιόρκα: Έναρξη τουριστικής σεζόν χωρίς τουρίστες

  25. 03/04 11:48

    Ομοσπονδία Καταλυμάτων "Κύκλος": Σύσταση προς καταλυματίες για τις ακυρώσεις κρατήσεων

  26. 03/04 11:12

    Κύπρος: Διαγωνισμός για υπηρεσίες ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Πάφο

  27. 03/04 11:01

    Κορωνοϊός: Εφιαλτικά σενάρια για τη γερμανική οικονομία - Ζημιά 729 δισ. αν η κρίση διαρκέσει 3 μήνες

  28. 03/04 10:54

    Κορωνοϊός- Intercontinental: Πολιτικές ακύρωσης και ευέλικτες κρατήσεις

  29. 03/04 10:51

    Κορωνοϊός: Η πολιτική κρατήσεων και ακυρώσεων της Radisson Hotels

  30. 03/04 10:49

    Κορωνοϊός - Oλλανδία: Στο χειρότερο σενάριο, περιοριστικά μέτρα για 1 χρόνο

  31. 03/04 10:44

    Κορωνοϊός - Ισραήλ: 1,24 δισ. δολ. το μήνα η ζημιά στην οικονομία

  32. 03/04 10:42

    Πρόεδρος Ελληνικού Ιατρικού Συλλόγου Ν. Υόρκης: Τα πεντάλεπτα τεστ κορωνοϊού θα σώσουν και τον ελληνικό τουρισμό

  33. 03/04 10:38

    Κ.Νοτοπούλου: Αναγκαία η λήψη μέτρων στήριξης διπλωματούχων ξεναγών- ερώτηση στη Βουλή

  34. 02/04 17:00

    Δυνατότητα κατάθεσης πινακίδων για τα τουριστικά λεωφορεία

  35. 02/04 16:57

    Υπ. Ναυτιλίας: Απαγορεύονται προσωρινά το κολύμπι, τα θαλάσσια μέσα αναψυχής και η υποβρύχια αλιεία

  36. 02/04 16:26

    ΕΤΑΔ: Μέτρα προστασίας για τον Κορωνοϊό Covid-19

  37. 02/04 16:25

    Η ΔΕΘ-Helexpo στο πλευρό της κοινωνίας και της Πολιτείας στη «μάχη» με τον κορωνοϊό

  38. 02/04 14:56

    Γερμανία: 3,5 δισ. ευρώ οι επιστροφές χρημάτων από τους t.o’s – Σε σενάριο T. Cook η αγορά αν δεν γίνουν πιστώσεις

  39. 02/04 14:18

    Έρευνα: Πόσο επιβραδύνει ο κορωνοϊός τα ταξίδια των Γερμανών

  40. 02/04 14:00

    Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού: Δέσμη προτάσεων για τη στήριξη του τουρισμού

  41. 02/04 13:11

    Greece from home: Η καινοτόμα πρωτοβουλία του υπουργείου Τουρισμού για να παραμείνει η Ελλάδα στο επίκεντρο

  42. 02/04 13:08

    Κίνδυνος επιθετικής εξαγοράς τουριστικών ομίλων, καθώς η τιμή των μετοχών κατέρρευσε

  43. 02/04 12:11

    Condor: Η γερμανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο της προσωρινής κρατικοποίησης

  44. 02/04 11:52

    Πτώση 61,3% στην επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας τον Μάρτιο

  45. 02/04 11:32

    Η μικρή Καραϊβική που βρίσκεται δίπλα στην Αθήνα

  46. 02/04 11:28

    Το μυστικό που κρύβει στους πρόποδές της η Ακρόπολη

  47. 02/04 11:20

    Ομοσπονδία καταλυμάτων "Κνωσσός": Απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη

  48. 02/04 10:48

    Πότε θα τελειώσει η επιδημία στη Γερμανία;

  49. 02/04 10:38

    Κορωνοϊός - Έρευνα: Οι επιπτώσεις στα ξενοδοχεία της Μεσογείου τον Φεβρουάριο

  50. 02/04 10:33

    Κορωνοϊός: Έλληνες ταξιδιώτες εγκλωβισμένοι και στην Ινδία

  51. 02/04 10:31

    Η επόμενη μέρα: Επιχορηγήσεις για 4 ξενοδοχεία σε Κρήτη

  52. 02/04 10:26

    Κορωνοϊός: Όλο το πακέτο μέτρων της Γερμανίας για τη στήριξη της οικονομίας

  53. 02/04 10:17

    Κορωνοϊός: Ανοιχτά εστιατόρια σε κλειστά ξενοδοχεία για φαγητό σε πακέτο και delivery

  54. 02/04 10:10

    Κορωνοϊός: Πάνω από 1.000 ακυρώσεις συνεδρίων στην Ευρώπη - Ποιο μήνα προτιμούν για τη μετάθεση των διοργανώσεων

  55. 01/04 16:44

    Ένταξη στα μέτρα στήριξης ζητούν οι Εταιρείες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων με τη δημιουργία ΚΑΔ

  56. 01/04 16:37

    "Lockdown" στο τζίρο βλέπει το 66,7% των επιχειρήσεων φέτος λόγω κορωνοϊού

  57. 01/04 16:17

    ΕΑΤΑ: Διαδικτυακή καμπάνια για την Αθήνα

  58. 01/04 16:00

    Στ.Βλαστός: Η ΕΤΑΔ θα αποτρέψει την αυθαίρετη είσοδο σκαφών στη μαρίνα Αλίμου

  59. 01/04 15:40

    Κανάρια Νησιά: Καταβολή πληρωμών από τους t.o’s μέχρι τις αρχές Μαΐου ζητούν οι ξενοδόχοι

  60. 01/04 15:05

    Ην. Βασίλειο: Πλατφόρμα εύρεσης προσωρινής εργασίας για άτομα που έχασαν τη δουλειά τους στον τουρισμό

  61. 01/04 14:35

    Γερμανία: Ακριβότερα τα αεροπορικά εισιτήρια από την 1η Απριλίου – «Ένα εντελώς λάθος μέτρο»

  62. 01/04 13:50

    DER Touristik: Αναστέλλεται προσωρινά η είσπραξη προμήθειας από ακυρωμένα ταξίδια

  63. 01/04 13:30

    Η TUI στηρίζει τα βάουτσερ – Τι ζητούν τα γερμανικά ταξιδιωτικά γραφεία- Κρατήσεις για το 2021

  64. 01/04 13:13

    Grant Thornton: Οι τελευταίες ρυθμίσεις με τα μέτρα στήριξης μέσα από 10 απαντήσεις

  65. 01/04 13:11

    The smarter E Europe 2020: Ακυρώθηκε η πλατφόρμα της ενεργειακής βιομηχανίας στο Μόναχο

  66. 01/04 12:57

    Ισπανία: Ανοίγουν ξενοδοχεία για τη φιλοξενία ασθενών με κορωνοϊό

  67. 01/04 12:54

    Singapore Airlines: Αύξηση κεφαλαίου εν μέσω πανδημίας

  68. 01/04 12:38

    Από πού ήρθε ο κορωνοϊός; Από την Κίνα ή τις ΗΠΑ;

  69. 01/04 12:23

    Γερμανικός τουρισμός: Η πανδημία του κορωνοϊού θα αλλάξει εντελώς τα ταξίδια - Τι προβλέπουν οι ειδικοί

  70. 01/04 11:46

    Πύργος Αθηνών: Η ιστορία πίσω από το εμβληματικό κτήριο

  71. 01/04 11:40

    Ποιος ήταν ο «μικρός Λυκαβηττός» στην Αθήνα και τι απέγινε

  72. 01/04 11:33

    A. Γκερέκου: Επιστολή προς ΕΟΦ για να επιτραπούν τα ιατρικά συνέδρια το καλοκαίρι

  73. 01/04 10:57

    Bέλγιο: Κυβέρνηση και Τράπεζες ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη στήριξη επιχειρήσεων και εργαζομένων

  74. 01/04 10:54

    Βρετανία: 75 εκατ. λίρες για τον επαναπατρισμό όσων εγκλωβίστηκαν στο εξωτερικό

  75. 01/04 10:51

    Η επόμενη μέρα: Άδειες για τουριστικές κατοικίες σε Σαντορίνη Λευκάδα, Κύθνο, Θάσο και Βόλβη

  76. 01/04 10:49

    Η επόμενη μέρα: Επιχορηγήσεις για 4 ξενοδοχεία σε Σαντορίνη και Μύκονο

  77. 01/04 10:45

    Δήμος Λειψών: Υποχρεωτική καραντίνα σε όσους ταξιδεύουν στα μικρά νησιά

  78. 01/04 10:38

    Aegean: Δεν θα λάβουν αμοιβή για το 2020 οι κ.κ.Ευτύχιος Βασιλάκης και Δημήτρης Γερογιάννης

  79. 01/04 10:27

    Στήριξη όλων των εργαζομένων στον τουρισμό-επισιτισμό και μικρές επιχειρήσεις ζητούν βουλευτές του ΚΙΝΑΛ

  80. 01/04 10:15

    Hilton: Παραιτείται από το μισθό του για το υπόλοιπο του 2020 ο διευθύνων σύμβουλος

  81. 01/04 10:10

    Ο κ. Κ. Λούλης προσφέρει τις αποδοχές Απριλίου και Μαΐου στον λογαριασμό για την αντιμετώπιση του COVID-19

  82. 31/03 19:53

    ΣΙΤΕΣΑΠ: Αγωνία για τους ναυτικούς που ταξιδεύουν με 30 ελληνικά τουριστικά σκάφη

  83. 31/03 19:47

    Κορωνοϊός: Έρευνα στη Ρόδο για τις επιπτώσεις από τον Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων

  84. 31/03 19:20

    Μαρίνα Αλίμου: Αυστηρή τήρηση των μέτρων κατά της διάδοσης του κορωνοϊού ζητεί η ΕΤΑΔ

  85. 31/03 15:27

    Η DRV πιέζει για καθιέρωση των πιστώσεων στα ταξιδιωτικά γραφεία

  86. 31/03 14:20

    Μελέτη: Η διασπορά του κορωνοϊού είναι μικρότερη σε χώρες με υψηλές θερμοκρασίες

  87. 31/03 14:16

    Συρράκο και Βλάστη προς εγγραφή στον κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

  88. 31/03 14:08

    Πώς η TUI θα προστατεύσει τη ρευστότητα των ταξιδιωτικών γραφείων

  89. 31/03 13:56

    ΥΠΕΞ Κύπρου: Διαθέσιμη από σήμερα η πλατφόρμα για τους Κύπριους στο εξωτερικό

  90. 31/03 13:47

    American Airlines: Αίτηση για κρατικό δάνειο 12 δισ. δολαρίων

  91. 31/03 13:15

    Κορωνοϊός: Δράση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της παραπληροφόρησης

  92. 31/03 13:08

    Η νέα ΠΝΠ με τα μέτρα στήριξης επιχειρήσεων και εργαζομένων

  93. 31/03 13:03

    Κορωνοϊός: Η Europol προειδοποιεί για κρούσματα απάτης

  94. 31/03 12:45

    Η αισιόδοξη καμπάνια της Πορτογαλίας - "Είναι ώρα να σταματήσουμε"

  95. 31/03 12:35

    EasyJet: Αντιδρά στην επιστροφή μερίσματος ο Sir Στέλιος Χατζηιωάννου

  96. 31/03 12:23

    Πώς η Airbnb θα μειώσει τα κόστη εξαιτίας της πανδημίας

  97. 31/03 12:09

    Αναβάλλεται για ένα χρόνο η έκθεση Dubai Expo 2020

  98. 31/03 11:50

    MSC, Cunard και P&O Cruises παρατείνουν την έναρξη των προγραμμάτων κρουαζιέρας

  99. 31/03 11:11

    Η Airbnb στηρίζει τους οικοδεσπότες- Δίνει το 25% του ποσού της ακύρωσης και επιχορήγηση έως 5.000 δολάρια

  100. 31/03 10:54

    Το άγνωστο μικρό νησί της Αττικής με την φυσική πισίνα