Νικόλαος Κελαϊδίτης: Διαφάνεια και εμπιστοσύνη στον ιατρικό τουρισμό

Διαφάνεια και εμπιστοσύνη στον ιατρικό τουρισμό

*Γράφει ο Νικόλαος Κελαϊδίτης, Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας FedHATTA και Chairman στην επιτροπή Incoming – Destination & Sustainability της ECTAA

Δεδομένου ότι εκατομμύρια περισσότεροι αφήνουν τις πατρίδες τους αναζητώντας θεραπεία, οι κορυφαίοι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης στον κόσμο ρωτούν πώς μπορούν να λάβουν ένα κομμάτι της αγοράς. Η σωστή αντιμετώπιση των υγειονομικών τουριστών θα ήταν ένα καλό μέρος για να ξεκινήσουμε.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Ας δούμε λίγο, την ανάγκη για διαφάνεια στον ιατρικό τουρισμό και τη διεθνή φροντίδα των ασθενών.

Τι θα μπορούσε να γίνει με ένα ταξιδιώτη ασθενή.

Το προϊόν ήταν ακριβό στην .... [μία χώρα].

Εδώ στην Ελλάδα, θα μπορούσε να το πάρει με λιγότερο από το ήμισυ της τιμής. Η ποιότητα έπρεπε να είναι εξίσου καλή, ο τόπος ήταν καθαρός και τακτοποιημένος, οι άνθρωποι φιλικοί. Πήραν την πιστωτική του κάρτα. Τότε ήρθε η απογοήτευση. Δεν κατάλαβαν τις οδηγίες του. Υπήρχαν πρόσθετα που δεν ζήτησε και δεν χρειαζόταν. Η τιμή ήταν υψηλότερη από τη διαφήμιση, ενώ υπήρχαν και κρυφές χρεώσεις. Αργότερα, ανακάλυψε ότι ήταν διπλάσιο από αυτό που οι ντόπιοι πληρώνονταν για το ίδιο πράγμα. Δεν μπορούσε να πιστέψει ότι αυτό ήταν το μέρος που είχε προταθεί στο διαδίκτυο. Και αυτό ήταν το χειρότερο μέρος: δεν ήταν. Ο ταξιτζής είχε πληρωθεί, για να τον οδηγήσει σε έναν ανταγωνιστή.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Αθώοι ασθενείς στο εξωτερικό

Ο ιατρικός τουρισμός έχει γίνει πολύ περισσότερο από ένα γρήγορο ταξίδι πέρα από τα σύνορα για φτηνή οδοντιατρική, ή ότι το vacation-with-a-facelift. Αυτό το έτος εκατομμύρια άνθρωποι θα επιβιβαστούν σε αεροπλάνα για να αναζητήσουν πιο αξιόπιστες διαγνώσεις και αποτελεσματικές θεραπείες από ό, τι μπορούν να φτάσουν στο σπίτι τους. Πολλοί θα ξεκινήσουν με μια ολοκληρωμένη εξέταση. Άλλοι είναι ήδη σε πόνο, χρειάζονται επειγόντως θεραπεία για προβλήματα στη σπονδυλική στήλη, αρθριτικά γόνατα ή ένα ασθενές πεπτικό σύστημα. Μερικοί πάσχουν από χρόνιες παθήσεις όπως η υπέρταση ή ο διαβήτης. Πολλοί θα ψάξουν για έναν γιατρό που μπορούν να εμπιστευτούν με μια κρίσιμη διάγνωση: «Γιατί ο γιος μου είναι τόσο κουρασμένος και αδύναμος;» «Πρέπει να χειρουργώ τον όγκο του εγκεφάλου μου ή να δοκιμάσω την ακτινοθεραπεία;» Παρά τις υψηλές συμμετοχές, δεν υπάρχουν συνήθεις διαδικασίες όπως εκείνες που επιτρέπουν σε αεροπλάνα από μια χώρα να πλοηγηθούν και να προσγειωθούν με ασφάλεια σε ένα άλλο. Οι συνειδήσεις, οι ιστοτόποι και οι συντάκτες προσπαθούν να βοηθήσουν τους ασθενείς να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Αλλά ένας διεθνής ασθενής μπορεί να μην μπορεί να τα βρει ανάμεσα σε εκατοντάδες πράκτορες και ιστότοπους που ενδιαφέρονται περισσότερο για την πώληση παρά για επούλωση. Αυτό που χρειάζεται περισσότερο από οτιδήποτε είναι για νοσοκομεία που εξυπηρετούν διεθνείς ασθενείς να υιοθετήσουν διαφανείς πρακτικές.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Γιατί η ανάγκη για νοσοκομειακή διαφάνεια;

Λόγος # 1: Οι ασθενείς ταξιδεύουν για υγειονομική περίθαλψη που μπορούν να εμπιστευτούν. Ο λόγος που πολλοί ασθενείς εγκαταλείπουν το σπίτι είναι η έλλειψη διαφάνειας και εμπιστοσύνης στα ιατρικά τους συστήματα. Το νοσοκομείο στο οποίο εργάζομαι πιθανότατα εξυπηρετεί πιο σοβαρούς ιατρούς ταξιδιώτες από κάθε άλλο. Μας λένε ότι ο μεγαλύτερος λόγος που έρχονται είναι ότι δεν μπορούν να βρουν ικανούς, αξιόπιστους ιατρικούς πόρους στις χώρες τους. Ωστόσο, πολλές από τις κορυφαίες χώρες ιατρικού προορισμού δεν κατατάσσονται σε υψηλά επίπεδα διαφάνειας. Ο ασθενής που ταξιδεύει στην Ινδία, την Τουρκία, την Ταϊλάνδη ή το Μεξικό θα εμπιστευτεί αυτόματα τα ιδρύματα εκεί ?  Όχι. Αυτές οι χώρες είναι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί αλλά δεν απολαμβάνουν την εικόνα μιας Ελβετίας ή της Σουηδίας. Εάν η διαφάνεια δεν είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της αγοράς στο οποίο λειτουργεί ένα νοσοκομείο, τότε πρέπει να δουλέψει πολύ σκληρά για να αποτελέσει εξαίρεση από την αντίληψη.

Λόγος # 2: Η υγειονομική περίθαλψη είναι ένα περίπλοκο προϊόν Δεν είναι εύκολο να είσαι διαφανής. Οι ΗΠΑ, για παράδειγμα,  κατατάσσονται σε υψηλό επίπεδο διαφάνειας, αλλά το βυζαντινό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης δεν είναι καθόλου διαφανές. Τα επίπεδα των διαμεσολαβητών διαχωρίζουν τους ασθενείς από τους γιατρούς τους, καθιστώντας έτσι εκπληκτικά δύσκολη την απάντηση στις πιο βασικές ερωτήσεις σχετικά με τις επιτρεπόμενες θεραπείες και το εκτιμώμενο κόστος. Οι ιατρικοί ταξιδιώτες χρειάζονται σαφείς απαντήσεις. Δεν είναι ενημερωμένοι για να περιηγηθούν στην πολυπλοκότητα του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης μιας ξένης χώρας. Θέλουν να μάθουν ποια θεραπεία μπορούν να πάρουν, ποιος θα τους φροντίσει, πόσο χρόνο θα πάρει και πόσο θα κοστίσει. Τι ακριβώς χρειάζονται τα νοσοκομεία για να είναι διαφανή; Απαιτείται περισσότερη σαφήνεια, ειλικρίνεια και δικαιοσύνη σε τέσσερις τομείς: Ποιότητα, Ιατροί, Κόστος και Θεραπεία.

«Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα»

Ποιότητα: Εμπιστοσύνη σε ό, τι συμβαίνει πίσω από το προσκήνιο

Ακόμη και στις πιο ιατρικά προηγμένες χώρες, τα νοσοκομεία δεν είναι πάντα ασφαλή μέρη. Οι κίνδυνοι από νοσοκομειακές λοιμώξεις, λάθη φαρμάκων, πτώσεις και άλλες ατυχίες απαιτούν συνεχή προσοχή. Το πρόβλημα είναι ότι τα περισσότερα από αυτά συμβαίνουν πίσω από τις σκηνές. Οι ασθενείς βλέπουν πώς διανέμονται τα φάρμακα, αποστειρώνονται χειρουργικά εργαλεία, εκπαιδεύονται το προσωπικό; Δεν είναι συνήθως - και ακόμα και αν το έκαναν, μπορεί να μην αναγνωρίζουν τις διαδικασίες που δεν έχουν σωστή διαχείριση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διαπίστευση είναι τόσο σημαντική. Το πρώτο βήμα στη διαφάνεια είναι το γεγονός ότι ένα νοσοκομείο μπορεί να προσκαλέσει την επανεξέταση από έναν αξιόπιστο τρίτο υπεύθυνο, όπως η Joint Commission International. Οι επιθεωρητές της JCI φαίνονται πίσω από το προσκήνιο, για να αξιολογήσουν ότι δεν μπορούν να κάνουν οι ασθενείς.  Τα καλύτερα νοσοκομεία υπερβαίνουν τη διαπίστευση. Παρακολουθούν μέτρα ποιότητας όπως αστοχίες, απρογραμμάτιστες επανεισδοχές και καταγγελίες ασθενών και τις καθιστούν ορατές στο προσωπικό τους. Συμμετέχουν σε bench-marking όπως το Διεθνές Πρόγραμμα Βελτίωσης της Ποιότητας.

Μοιράζονται στατιστικά στοιχεία ποιότητας με ασθενείς που θέλουν να μάθουν. Και καλωσορίζουν τα σχόλια στα κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι πιο πρόθυμοι να μάθουν τι μπορούν να βελτιώσουν, παρά να φοβούνται την κριτική.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Ποιος είναι ο γιατρός μου;

Οι ιατρικοί ταξιδιώτες μπορούν να πετάξουν χιλιάδες χιλιόμετρα σε νοσοκομείο που δεν έχουν δει, για θεραπεία από γιατρό που δεν έχουν γνωρίσει ποτέ. Ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους που μπορεί να βοηθήσει ένα νοσοκομείο είναι η παροχή πληροφοριών για τους γιατρούς του. Για παράδειγμα: Ποια είναι τα διαπιστευτήριά τους; Σε ποιες γλώσσες μπορούν να επικοινωνούν; Πού πήγαν στην ιατρική σχολή και πήραν προηγμένη κατάρτιση; Πού έχουν πιστοποιιηθεί? Υπάρχουν πληροφορίες στον ιστότοπο του νοσοκομείου?

Εάν ένα νοσοκομείο θέλει να εξυπηρετήσει διεθνείς ασθενείς, πρέπει. Οι ιατρικοίταξιδιώτες έχουν το δικαίωμα να αναμένουν υψηλό βαθμό διασύνδεσης μεταξύ του νοσοκομείου και των ιατρών του. Οι λογαριασμοί των ασθενών πρέπει να περιλαμβάνουν όλες τις χρεώσεις των γιατρών. Το νοσοκομείο θα πρέπει να έχει κατευθυντήριες γραμμές και να ασκεί εποπτεία για να εξασφαλίσει στους ασθενείς ότι οι αμοιβές των γιατρών είναι συνεπείς και εύλογες. Τα οικονομικά κίνητρα των ιατρών πρέπει να επιβραβεύουν τη σκληρή δουλειά, την εμπειρογνωμοσύνη και την αφοσίωση των ασθενών - όχι "να πωλούν" πράγματα όπως διαδικασίες, παραπομπές ή φάρμακα. Για τα ιδιωτικά νοσοκομεία, οι ασθενείς επωφελούνται όταν η ιδιοκτησία ενός νοσοκομείου είναι ανεξάρτητη από τους γιατρούς, έτσι ώστε οι γιατροί να μην συμμετέχουν στην «επιχείρηση» του νοσοκομείου.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Εμπιστευόμενοι το κόστος των ιατρικών ταξιδιών

Οι ιατρικοί ταξιδιώτες θέλουν να μάθουν πόσο  θα κοστίσει η θεραπεί πριν ταξιδέψουν. Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση που πρέπει να απαντήθει πριν φτάσει ο ασθενής στο νοσοκομείο και αξιολογηθεί από τους γιατρούς του. Κάθε ασθενής και σχέδιο θεραπείας είναι διαφορετικό. Τα νοσοκομεία και οι ιατρικοί διαμεσολαβητές έχουν αναπτύξει διαφορετικές λύσεις σε αυτή την πρόκληση. Όλοι δεν θα περάσουν τη δοκιμή διαφάνειας. Μια κοινή λύση είναι η "τιμή πακέτου". Το "πακέτο θεραπείας γωνάτων" μπορεί να κοστίσει € 12.000. Ή το πακέτο "StemCell", € 19.000 . Οι τιμές των πακέτων καθιστούν εύκολη την αγορά. Αλλά παίρνουν όλοι την ίδια θεραπεία ? Εάν δεν είναι ένας μέσος ασθενής, ενδέχεται να μην είναι κατάλληλος. Ακόμα κι αν είναι, μπορείνα βρεί πρόσθετα έξοδα που δεν ήταν μέρος του πακέτου. Μια πιο ανησυχητική τακτική αυξάνει τις τιμές για να επιτρέψει ελκυστικές εκπτώσεις. Έχουμε δει νοσοκομεία που προσφέρουν εκπτώσεις και προμήθειες παραπομπής πέρα από τα περιθώρια κέρδους τους. Είναι πρόθυμοι να χάσουν χρήματα για να προσελκύσουν επιχειρήσεις; Οχι συχνά. Κάποιος συχνά διαπιστώνει ότι έχουν εισαγάγει μια υψηλότερη βαθμίδα τιμών για τους διεθνείς ασθενείς - μερικές φορές όσο διπλάσιες από τις τιμές για τους τοπικούς ασθενείς. Πιστεύουμε ότι οι διεθνείς ασθενείς πρέπει να πληρώσουν τις ίδιες τιμές με τους ντόπιους. Το νοσοκομείο δεν πρέπει να έχει πρόσθετες επιβαρύνσεις για διεθνείς υπηρεσίες, όπως διερμηνείς. Εάν το νοσοκομείο επιλέξει να το πράξει, οι χρεώσεις θα πρέπει να είναι σαφείς. Πρέπει να παρέχονται εκτιμήσεις κόστους αφού ο ασθενής αξιολογηθεί από τον θεράποντα ιατρό. Ο ασθενής μπορεί στη συνέχεια να εγκρίνει το συνιστώμενο σχέδιο θεραπείας και την εκτίμηση κόστους πριν προχωρήσει. Παρόλα αυτά, οι διεθνείς ασθενείς επιθυμούν να έχουν μια περίπου ιδέα για το κόστος πριν αγοράσουν τα αεροπορικά εισιτήρια τους. Οι υποψήφιοι ασθενείς θα πρέπει να μπορούν να δουν το μέσο όρο και το εύρος των πραγματικών δαπανών για τη θεραπεία που εξετάζουν. Τα περισσότερα νοσοκομεία δεν το κάνουν αυτό. Είναι επειδή δεν γνωρίζουν το κόστος τους ή γιατί δεν είναι πρόθυμοι να τα μοιραστούν; Όλα τα νοσοκομεία που στοχεύουν στην εξυπηρέτηση διεθνών ασθενών θα πρέπει να είναι διαφανή σχετικά με το κόστος τους. Οι ασθενείς δεν επιλέγουν απλώς τη φθηνότερη επιλογή. Ωστόσο, ευνοούνται τα νοσοκομεία που παρέχουν ειλικρινείς και χρήσιμες πληροφορίες.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Εμπιστοσύνη στη θεραπεία

Τα καλά νοσοκομεία είναι διαφανή σχετικά με τα οφέλη και τους κινδύνους της θεραπείας. Τα ιατρικά κέντρα προορισμού έχουν ειδικές δεοντολογικές υποχρεώσεις, διότι ορισμένοι ιατροί αναζητούν προηγμένες ή πειραματικές θεραπείες που δεν είναι ακόμη διαθέσιμες στις χώρες καταγωγής τους. Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην παροχή ελπίδας σε άτομα με απελπισμένα ιατρικά προβλήματα και στην εκμετάλλευση της απελπισίας τους για κέρδος. Πρέπει να γίνεται σύσταση για  κλινικά αποδεδειγμένες θεραπείες. Εάν ένας ασθενής επιθυμεί να εξεταστεί για πειραματική θεραπεία, θα πρέπει να αποτελεί μέρος κλινικής δοκιμής που να  έχει εγκριθεί. Ο ασθενής θα πρέπει να ενημερώνεται σαφώς και να το εγκρίνει επίσημα. Δεύτερον, να αποτρέπονται ανίατες περιπτώσεις. Και αυτό μποιρεί να γίνει με μιά ομάδα συντονισμού.

Πιστεύουμε στους Έλληνες γιατρούς μας, αλλά οι οικογένειες σε ορισμένες από τις χώρες προέλευσης των ασθενών μας πιστεύουν ότι μπορούμε να κάνουμε θαύματα. Αλλά δεν μπορούμε με καλή συνείδηση να αποδεχθούμε τέτοιες περιπτώσεις, όταν λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν. Οφείλει το νοσηλευτικό ίδρυμα με τους ανάλογους ιατρούς, να εκτιμήσουν εάν μπορεί να βοηθηθεί  ένας ασθενής και να προτείνει,  ποιοι ειδικοί είναι οι πλέον κατάλληλοι για την υπόθεση. Να αναθεωρούν τα ιατρικά αρχεία του ασθενούς, να τα συζητούν με τους ιατρούς τους και να ορίζουν ένα πρόγραμμα αξιολόγησης και θεραπείας. Η ομάδα συντονισμού να περιλαμβάνει γιατρούς που κατανοούν τις γλωσσικές και πολιτιστικές ιδιαιτερότητες των ασθενών. Αυτή η ομάδα μπορεί να βοηθά επίσης τους ασθενείς και τους οργανισμούς που τους χορηγούν να πάρουν έξυπνες αποφάσεις σχετικά με το χρόνο παραμονής τους στο νοσοκομείο, πόσο χρόνο θα μείνουν στην χώρα μας για την παρακολούθηση της θεραπείας και πότε είναι ασφαλές να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Να βοηθούν με συμβουλές,  τους τοπικούς παρόχους φροντίδας μετά την επιστροφή του ασθενούς στο σπίτι. Εν ολίγοις, να βοηθούν το νοσοκομείο να εξυπηρετεί τον ασθενή και ο ασθενής παίρνει αυτό που χρειάζονται από το νοσοκομείο. Αυτές οι ευθύνες δεν μπορούν να εκφορτωθούν σε "διευκολυντές" ή πολυάσχολους κλινικούς ιατρούς. Οποιοδήποτε νοσοκομείο σοβαρό για τη φροντίδα των διεθνών ασθενών χρειάζεται μια πλήρως λειτουργική ομάδα συντονισμού. Εάν απαντηθούν αμέσως στο εξωτερικό με ένα σύντομο μήνυμα "... θα χαρούμε να σας αντιμετωπίσουμε", μπορεί να δείξει ότι το νοσοκομείο ενδιαφέρεται περισσότερο για να πάρει ασθενείς παρά για να προσφέρει αποτελεσματική θεραπεία.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Η διαφάνεια είναι εμπιστοσύνη

Πολλοί άνθρωποι υποθέτουν ότι ο ιατρικός ταξιδιώτης διασχίζει σύνορα για θεραπεία μόνο μία φορά σε μια ζωή. Δεν είναι αλήθεια. Περίπου το 40% των ασθενών είναι επαναλαμβανόμενοι ασθενείς. Επιστρέφουν επειδή εμπιστεύονται τα σοβαρά ιατρικά τους προβλήματα.

Εδώ είναι που ο ενδιάμεσος τουριστικός πράκτορας ιατρικού τουρισμού, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 28/03 17:31

    United Airlines | +25% οι πτήσεις από την Ελλάδα το 2024 - Επεκτείνονται οι εποχικές πτήσεις

  2. 28/03 17:18

    Βέλγοι φοιτητές εκπαιδεύονται στον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων στη Θεσσαλονίκη

  3. 28/03 16:51

    Όλγα Κεφαλογιάννη | Η Ρόδος μπορεί να εξελιχθεί σε παγκόσμιο πρότυπο βιώσιμου προορισμού

  4. 28/03 16:13

    Διάκριση για το ξενοδοχείο Athina Palace Resort & Spa

  5. 28/03 15:02

    Handelsblatt | Προς νέο ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός το 2024, αλλά ποιος θα στρώσει τα κρεβάτια;

  6. 28/03 14:58

    Braathens Regional Airlines: Οι πτήσεις τσάρτερ των Apollo, Spies και VING προς Ελλάδα το καλοκαίρι

  7. 28/03 12:13

    Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023

  8. 28/03 11:43

    Η Lufthansa καταλήγει σε συμφωνία με το προσωπικό εδάφους

  9. 28/03 11:30

    Eurobank | Ενεργοποιείται και φέτος το Πρόγραμμα "Business Banking Τουρισμός"

  10. 28/03 11:23

    3.000 θέσεις εργασίας στην «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό» της ΔΥΠΑ το Σάββατο στο ΣΕΦ

  11. 28/03 11:00

    Η Ένωση Ξενοδόχων Σκοπέλου στην Ημέρα Καριέρας της ΔΥΠΑ στο Βόλο

  12. 28/03 10:56

    H HotelBrain επεκτείνεται στην κυπριακή αγορά

  13. 28/03 10:12

    Γαλλία: Ολυμπιακοί Αγώνες με …ύψιστο συναγερμό

  14. 28/03 10:01

    Ξενοδοχείο Akkadian | Το Νέο Gay Only Hotel στη Μύκονο

  15. 28/03 08:07

    Οι Αμερικανοί πάλι οι μεγαλύτεροι επενδυτές στη Γαλλία

  16. 28/03 07:59

    Έκθεση φωτογραφίας Αμερικανού φιλέλληνα φωτογράφου στην Κωνσταντινούπολη

  17. 28/03 07:56

    Eλεγχόμενη στάθμευση σε κεντρική περιοχή της Βουλιαγμένης - τα τιμολόγια στάθμευσης

  18. 28/03 07:54

    Υποχώρησε ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο

  19. 28/03 07:01

    Σημαντική πηγή εσόδων το εισερχόμενο οδικό τουριστικό ρεύμα από τη Βουλγαρία

  20. 27/03 16:58

    Βρετανικός τουρισμός: Έντονη τάση για διακοπές εκτός σεζόν – Διπλάσιο ενδιαφέρον για Κω αυτό το καλοκαίρι

  21. 27/03 16:56

    Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων

  22. 27/03 14:42

    Lidl Voyages: Οι Γάλλοι δεν επιλέγουν πια διακοπές βάσει προορισμού αλλά βάσει τιμής – Γιατί η Ελλάδα είναι δημοφιλής

  23. 27/03 13:22

    Π. Αντωνίου | "Εξοικονομώ", ¨"Θωρακίζω" ή "Κατεδαφίζω κατ' οίκον";

  24. 27/03 12:39

    Ξενοδοχεία | Ανοίγει την 1η Απριλίου το La Divina στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας

  25. 27/03 12:27

    Γενική Συνέλευση ΗΑΤΤΑ | Τα Ελληνικά τουριστικά γραφεία στην πρώτη γραμμή για την ανάπτυξη του Ελληνικού τουρισμού

  26. 27/03 12:22

    Τουρισμός | Σήμα Πιστοποίησης Αειφορίας “The Rhodes Co–Lab” στα ξενοδοχεία της Ρόδου

  27. 27/03 11:57

    Η πτώση του πληθωρισμού και των επιτοκίων θα τονώσει τα ταξίδια - έντονη ζήτηση για Ρόδο και Σκιάθο

  28. 27/03 11:49

    C & W | +23% η αξία των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα το 2023

  29. 27/03 11:23

    MSC Group | Περισσότερες κρουαζιέρες στην Ελλάδα το 2024 - επέκταση και σε χειμερινά δρομολόγια

  30. 27/03 10:44

    Τουρισμός | Η Μαγιόρκα "συμμαχεί" με τους τουρίστες για τη βιωσιμότητα

  31. 27/03 10:18

    «Ιδού η Ρόδος ιδού και η ποιότητα» | Επιστρέφει η ημερίδα του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Δωδεκανήσου

  32. 27/03 10:07

    Υπ. Τουρισμού | Τι απάντησε στα αιτήματα των Ξενοδοχοϋπαλλήλων Κρήτης για τις Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης

  33. 27/03 07:52

    Ταξίδι εξοικείωσης στην Αθήνα για φοιτητές από το Βέλγιο

  34. 27/03 07:48

    Διαγωνισμός για τη διαχείριση του τουριστικού καταφυγίου Αγ. Νικολάου στον όρμο Αιγίου

  35. 27/03 07:44

    Taratsa Film Festival Larisas στη Λάρισα

  36. 27/03 07:42

    Oι Δήμοι Βορείων και Κεντρικών Τζουμέρκων ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προβολή του προορισμού

  37. 26/03 16:28

    Η Κρήτη ταξίδεψε στο Βουκουρέστι και στην Κοπεγχάγη

  38. 26/03 16:14

    Ελληνικός τουρισμός | Υψηλές επιδόσεις σε αφίξεις και ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Ιανουάριο του 2024

  39. 26/03 15:56

    Στην Κάρπαθο ανοίγει το πρώτο Tapestry Collection by Hilton Resort στην Ευρώπη - συνεργασία με την CHC Group

  40. 26/03 15:55

    Ιταλία: Έρευνες στην Booking.com για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού στις ξενοδοχειακές κρατήσεις

  41. 26/03 14:43

    Νέο στέλεχος πωλησεων και μάρκετινγκ στη Domes Resorts

  42. 26/03 13:26

    Jet2: Νέες συνδέσεις το 2025 με Ηράκλειο, Ρόδο, Ζάκυνθο και Κέρκυρα

  43. 26/03 12:22

    ΕΟΤ: Ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική για ανάδειξη του περιπατητικού τουρισμού

  44. 26/03 12:19

    Αλιευτικός τουρισμός | Σεμινάρια για τους επαγγελματίες από την Περιφέρεια Κρήτης

  45. 26/03 12:17

    ΕΟΤ: Ταξίδι εξοικείωσης στη Μήλο για προβολή της στην Ολλανδική αγορά

  46. 26/03 12:15

    «Crete Sense the Αuthentic» | H νέα καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης

  47. 26/03 12:08

    Σύγχρονες υποδομές εξυπηρέτησης των επισκεπτών στην Αρχαία Μεσσήνη

  48. 26/03 12:08

    Περιβαλλοντικό έγκλημα | Νέα νομοθεσία της ΕΕ με αυστηρότερες κυρώσεις και διευρυμένο κατάλογο αδικημάτων

  49. 26/03 11:42

    TUI: Τα τρία ξενοδοχεία της Κρήτης με τις περισσότερες κρατήσεις από την Αυστρία για το καλοκαίρι του 2024

  50. 26/03 11:22

    Foreign Office | Ταξιδιωτική σύσταση στους Βρετανούς για τρομοκρατική απειλή στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

  51. 26/03 11:05

    Vogue: Αυτά είναι τα 10 καλύτερα ξενοδοχεία της Σαντορίνης

  52. 26/03 07:18

    Μερική διατήρηση αρχαιοτήτων σε 7όροφο ξενοδοχείο που κτίζεται στο Κουκάκι

  53. 26/03 07:16

    Μείωση των εισροών ξένων επενδύσεων στην Ισπανία

  54. 26/03 07:15

    Η Αλβανία είχε την υψηλότερη αύξηση διανυκτερεύσεων σε όλη την Ευρώπη το 2023

  55. 26/03 07:13

    Οι νέοι δύσκολα μπορούν να εξασφαλίσουν οικονομική κατοικία στην Ολλανδία

  56. 26/03 07:09

    Δήμος Αμφίπολης: Στο πρόγραμμα προσβασιμότητας οι παραλίες Κυανής Ακτής και Νέων Κερδυλλίων

  57. 25/03 11:12

    Τουρισμός | Οι προορισμοί με την καλύτερη αξία για τις διακοπές των Βρετανών το 2024- στην 19η θέση η Κέρκυρα

  58. 25/03 07:06

    Ο ΕΟΤ σε B2B workshops στην Ολλανδία και το Βέλγιο

  59. 25/03 07:04

    Το ελληνικό ελαιόλαδο στην Ιταλία

  60. 24/03 11:57

    Τουρισμός | Παγκόσμιος ανταγωνισμός για την προσέλκυση ψηφιακών νομάδων - 66 χώρες παρέχουν Digital Nomad Visas

  61. 24/03 07:24

    Οι στενές σχέσεις των ιχθυοκαλλιεργητικών κλάδων Ελλάδας-Ισπανία | Oι κορυφαίες εταιρείες

  62. 24/03 07:21

    Διεθνής Ποδηλατικός Αγώνας L’ Etape Greece by Tour de France στην Αρχαία Ολυμπία

  63. 23/03 19:49

    19.400 επιχειρηματικές συναντήσεις στο Φόρουμ προώθησης των κρητικών προϊόντων στα ξενοδοχεία

  64. 23/03 19:43

    Στ. Αρναουτάκης: Το Φόρουμ αποδεικνύει τη δυναμική της Κρήτης στον πρωτογενή και τον τριτογενή τομέα

  65. 23/03 19:30

    Κανείς Δήμαρχος της Κρήτης δεν έχει στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό

  66. 23/03 07:07

    Πολιτιστικά Μονοπάτια στη Σκιάθο

  67. 22/03 22:39

    Δεύτερο Messinia Forum από τον Σύλλογο Εστίασης Μεσσηνίας

  68. 22/03 22:34

    Άδεια ίδρυσης για το υδατοδρόμιο Χίου

  69. 22/03 22:24

    Εγκαίνια για το ανακαινισμένο Σπήλαιο Πετραλώνων Χαλκιδικής

  70. 22/03 22:14

    Πάσχα των Καθολικών: «Τα αεροπλάνα ταξιδεύουν γεμάτα» για Κρήτη

  71. 22/03 22:04

    H ιστορία των χίπις στην Κρήτη στον γερμανικό Τύπο

  72. 22/03 14:57

    4 στους 10 ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα έχουν δυνατότητα ΑΙ το 2025

  73. 22/03 14:50

    Ελληνικός τουρισμός 2024 | +16% οι αφίξεις, +27,1% οι εισπράξεις τον Ιανουάριο

  74. 22/03 14:45

    H Accor εντάσσεται στην A-list του CDP με τις δράσεις της για την κλιματική αλλαγή

  75. 22/03 14:39

    Η «Ώρα της Γης» στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

  76. 22/03 12:20

    Αυτές είναι οι χώρες με τις ακριβότερες βίζες στον κόσμο – Στη λίστα και η Ελλάδα

  77. 22/03 11:57

    Σύλλογος Επιχειρηματιών Κάσου προς υπ. Ναυτιλίας: "Αυξήστε τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια προς την Κάσο"

  78. 22/03 11:43

    Συνέλευση Καταλυμάτων Ν. Ηρακλείου: "Είμαστε σημαντικός κρίκος στην παραγωγική διαδικασία"

  79. 22/03 11:22

    Μνημόνιο Συνεργασίας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

  80. 22/03 11:19

    Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών επιστημονικός εταίρος του ΞΕΕ

  81. 22/03 11:07

    Βρετανικός τουρισμός | Όλο και περισσότεροι επιλέγουν σόλο ταξίδια

  82. 22/03 10:31

    Στην αλυσίδα Romantik Hotels & Restaurants το Romantik B&B Villa Selena στη Σύρο

  83. 22/03 10:19

    ΔΥΠΑ | «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό» το Σάββατο 30 Μαρτίου στο ΣΕΦ με 3.000 θέσεις εργασίας

  84. 22/03 07:55

    Νέα Προποντίδα | Έργα προστασίας ακτής, μπροστά από την οποία θα κατασκευαστεί ξενοδοχείο

  85. 22/03 07:13

    Ειδικό σήμα λειτουργίας στη μονάδα ιαματικής θεραπείας των Θέρμων Εχίνου Ξάνθης

  86. 22/03 07:09

    Ποιο πρώην ξενοδοχείο στην Τρίπολη μετατρέπεται σε φοιτητικές εστίες

  87. 22/03 07:04

    Αιτήσεις για το πρόγραμμα κατάρτισης στο επάγγελμα του Ξεναγού στο Αριστοτέλειο

  88. 22/03 07:02

    Αναβάθμιση καταφυγίου τουριστικών σκαφών στην Πάτμο

  89. 21/03 17:05

    Νέο πλαίσιο για την Golden Visa - τα ακίνητα αυτά δεν θα γίνονται Airbnb | Οι νέες φορολογικές ρυθμίσεις

  90. 21/03 16:51

    Το Σάββατο το Forum προώθησης κρητικών προϊόντων στα κρητικά ξενοδοχεία και Super Market

  91. 21/03 16:40

    ΔΑΑ | Υποδοχή του νέου αεροσκάφος της Royal Jordanian

  92. 21/03 16:32

    Απεβίωσε ο Αθανάσιος Ρέτσος, συνιδρυτής των Electra Hotels και πατέρας του Γ.Ρέτσου

  93. 21/03 16:18

    Η εμπόλεμη Ουκρανία προετοιμάζεται για τουρισμό "μόλις τελειώσει ο πόλεμος" - Η συγκινητική τουριστική καμπάνια της χώρας

  94. 21/03 14:51

    1,6 εκατ. διανυκτερεύσεις στα τουριστικά καταλύματα της χώρας τον Ιανουάριο

  95. 21/03 13:43

    Τουρισμός | Το 28% των Βρετανών αποφεύγει τις διακοπές στη Νότια Ευρώπη λόγω καύσωνα

  96. 21/03 12:59

    Τουρισμός | Αυστρία: Πρώτη δύναμη η Ελλάδα και το 2024 - Διψήφια αύξηση κρατήσεων - Νέες πτήσεις

  97. 21/03 12:50

    Costa Navarino | Συλλογή πολυτελών κατοικιών προς ενοικίαση

  98. 21/03 11:37

    FedHATTA: Η Λιθουανία ως ιδανικός προορισμός για τους Έλληνες ταξιδιώτες

  99. 21/03 11:35

    Sky Express: Νέες πτήσεις τσάρτερ Αθήνα – Παλέρμο

  100. 21/03 11:25

    Ενημέρωση των αθηναϊκών ξενοδοχείων για τις "νέες τεχνολογίες στη φιλοξενία"