Αναδεικνύοντας Νέους Πρωταγωνιστές: Η Νέα Δυναμική των Μικρών Λιμανιών στην Κρουαζιέρα | Iωάννης Μπρας

- Γράφει ο Ιωάννης Μπρας
Παγκόσμιος Σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας | CEO της Five Senses Consulting | Seatrade Ambassado
Το 2025 διαμορφώνεται ως μια κομβική χρονιά για την παγκόσμια και ελληνική αγορά κρουαζιέρας. Παγκοσμίως, οι επιβάτες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 38 εκατομμύρια, ενώ στην Ελλάδα προβλέπεται αύξηση της τάξης του 10%, φθάνοντας τα 8,3 εκατομμύρια επιβάτες. Παράλληλα, περισσότερα από 75 νέα κρουαζιερόπλοια έχουν ήδη προγραμματιστεί για παράδοση τα επόμενα χρόνια, πολλά εκ των οποίων θα δρομολογηθούν στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο.
Σε αυτό το νέο περιβάλλον, η ζήτηση για διαφοροποίηση δρομολογίων, αποσυμφόρηση κορεσμένων προορισμών και αναζήτηση αυθεντικών εμπειριών δημιουργεί μια ιστορική ευκαιρία για τα μικρά και μεσαία λιμάνια. Όμως η ευκαιρία αυτή χρειάζεται στρατηγική, τεκμηρίωση και συνέργειες.
Τρεις Δυνάμεις που Επηρεάζουν την Απόφαση μιας Κρουαζιέρας να Επισκεφθεί Έναν Προορισμό
Όταν μια εταιρεία κρουαζιέρας εξετάζει έναν νέο προορισμό, τρεις δυνάμεις επηρεάζουν την απόφαση για να ενταχθεί στο δρομολόγιο:
1. Είναι ασφαλές να φέρω το πλοίο μου στον προορισμό σου;
Η ναυτική ασφάλεια είναι το πρώτο φίλτρο. Κανένα λιμάνι δεν μπορεί να διεκδικήσει εμπορική ένταξη χωρίς τεκμηριωμένη ναυτιλιακή ετοιμότητα.
Το εργαλείο είναι το Nautical Port Evaluation Report, με:
- Θέσεις αγκυροβολίας και ανάλυση mooring options
- Βυθομετρικούς χάρτες υψηλής ακρίβειας
- Δυνατότητες πρόσδεσης και χρήσης tender
- Εκτίμηση ασφάλειας ελιγμών και επιχειρησιακής λειτουργίας
SWOT & Trend Analysis: Από την Εκτίμηση στη Δράση
Η ανάλυση SWOT δεν είναι απλώς ένα εργαλείο αξιολόγησης - είναι η βάση για στρατηγικό σχεδιασμό.
Αναδεικνύει:
- τα δυνατά σημεία που πρέπει να προβληθούν,
- τις αδυναμίες που χρειάζονται βελτίωση,
- τις ευκαιρίες που ανοίγονται στην αγορά,
- και τις απειλές που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Σε συνδυασμό με την ανάλυση τάσεων, προσφέρει μια καθαρή εικόνα για το ποια εταιρεία, με ποιο πλοίο και ποιο κοινό είναι πιο πιθανό να ενδιαφερθεί για τον προορισμό.
Το σημαντικότερο: η ανάλυση αυτή παράγει προτάσεις που μπορούν να εξελιχθούν σε συγκεκριμένες δράσεις για να ενισχυθεί η θέση του προορισμού στην αγορά της κρουαζιέρας.
2. Ποιος πουλάει ποιον; Η κρουαζιέρα τον προορισμό ή ο προορισμός την κρουαζιέρα;
Αυτό είναι ένα κρίσιμο ερώτημα που καθορίζει και την προσέγγιση marketing. Αν το κίνητρο για την αγορά του ταξιδιού είναι το ίδιο το πλοίο (π.χ. luxury brand, νέο mega-ship, thematic experience), τότε ο προορισμός καλείται να ταιριάξει με την εμπειρία και τις προσδοκίες του κοινού.
Αντίθετα, όταν ο επιβάτης επιλέγει την κρουαζιέρα επειδή περιλαμβάνει συγκεκριμένους προορισμούς (π.χ. UNESCO sites, αυθεντικοί πολιτισμοί, εμπειρίες τοπικής ζωής), τότε το brand είναι ο ίδιος ο προορισμός. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να χτιστεί προσεκτικά μια επαγγελματική, ελκυστική και διαφοροποιημένη ταυτότητα.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω:
- Αισθητικά σωστής και εμπνευσμένης παρουσίασης
- Ξεκάθαρου positioning ανάλογα με το είδος της κρουαζιέρας (luxury, discovery, cultural, wellness)
- Στοχευμένου storytelling, ώστε η εμπειρία να συνδεθεί με συναισθήματα και επιθυμίες του ταξιδιώτη
Στην ουσία, ο προορισμός πρέπει να απαντήσει στο ερώτημα: "Γιατί να σταματήσει το πλοίο σου σε μένα;" και να το αποδείξει με στρατηγικό υλικό, οργάνωση και συνέπεια.
3. Υπάρχουν οι κατάλληλες εκδρομές, μεταφορικά μέσα και ξεναγοί (Υποδομές Ξηράς);
Αυτό είναι το στάδιο όπου κρίνεται η πραγματική ικανότητα ενός προορισμού να κρατήσει το ενδιαφέρον του επιβάτη. Γιατί ακόμα και το πιο όμορφο λιμάνι δεν αρκεί, αν δεν μπορεί να το «μεταφράσει» σε ουσιαστική εμπειρία.
Ο σύγχρονος επιβάτης αναζητά:
- Γνήσια αλληλεπίδραση με τον τόπο
- Τοπικές γεύσεις και παραδόσεις
- Ειδικές θεματικές (π.χ. hiking, workshops, art, family experiences)
Για να το πετύχει αυτό ένας προορισμός, πρέπει να έχει:
- Εκδρομές προσαρμοσμένες ανά αγορά (luxury, family, active)
- Στόλο κατάλληλο και συντονισμένο
- Ξεναγούς με εμπειρία, κατάρτιση και γλωσσικές δεξιότητες
Επιπλέον, πρέπει να προσφέρει επιλογές:
- Ιδιωτικών ή exclusive εμπειριών
- Ταυτόχρονα λειτουργικές και αυθεντικές
Η ποιότητα των shorex είναι αυτή που τελικά διαμορφώνει την τελική εντύπωση. Είναι ο λόγος που ο επιβάτης:
- θα επιστρέψει ως κανονικός τουρίστας
- θα συστήσει τον προορισμό
- ή θα τον ξεχάσει για πάντα
Η Σημασία των Test Calls
Τα test calls δεν είναι απλώς μια επίσκεψη - είναι δοκιμή αξιοπιστίας. Αν πετύχουν, δημιουργείται δέσμευση. Αν αποτύχουν, δύσκολα επαναλαμβάνονται.
✅ Είναι η πρώτη φορά που:
- Αξιολογείται η επιχειρησιακή ετοιμότητα του λιμανιου
- Η εταιρεία βλέπει τι πραγματικά προσφέρει ο προορισμός
- Οι shorex managers και marine officers κρίνουν το επίπεδο συνεργασίας
Απαιτείται:
- Απόλυτη ετοιμότητα των τοπικών αρχών και επιχειρήσεων
- Συντονισμός με την εταιρεία πριν και κατά την προσέγγιση
- Ταχύτητα, ευελιξία και φιλοξενία στην εμπειρία του πληρώματος και των επιβατών
Ένα επιτυχημένο test call μπορεί να φέρει δεκάδες μελλοντικές αφίξεις. Μια κακή πρώτη εντύπωση, μπορεί να κρατήσει το λιμάνι εκτός για χρόνια.
Παραδείγματα Ελληνικών Λιμένων με Αναπτυξιακή Δυναμική:
- Η Πάτρα διαθέτει στρατηγική θέση και συνδέεται με εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους και σημαντικές οινοτουριστικές εμπειρίες και πολλά άλλα. Παρ’ όλα αυτά, παραμένει υποτιμημένη ως προορισμός κρουαζιέρας. Για την αναβάθμισή της απαιτείται η δημιουργία αναλυτικού φακέλου (cruise destination profile), η παρουσίαση σε cruise planners μέσω οργανωμένων επαφών και η παραγωγή ενός εμπνευσμένου Cruise Excursion Book που θα αναδεικνύει τις αυθεντικές εμπειρίες της περιοχής.
- Στα Κύθηρα, ένα αυθεντικό και ανεξερεύνητο νησί με διαθέσιμες tendering υποδομές και στρατηγική θέση στο νότιο Ιόνιο, διαμορφώνονται οι συνθήκες στοχευμένης ανάπτυξη. Απαραίτητο είναι να καταγραφούν και να διαμορφωθούν οι εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει σε shorex, καθώς και να διασφαλιστεί η πρόσβαση του προορισμού στα διεθνή κέντρα αποφάσεων ώστε να ενταχθεί στα πλάνα των εταιρειών.
- Ο Άγιος Νικόλαος στην Κρήτη αποτελεί έναν ισχυρό πολιτιστικό και φυσιολατρικό προορισμό με boutique χαρακτήρα, κατάλληλο για πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους. Το επόμενο βήμα είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση νέων προβλητών τύπου dolphins, που θα του επιτρέψουν να φιλοξενεί πλοία μήκους έως και 280 μέτρων, ενισχύοντας έτσι τη δυνατότητα για ποιοτική και σταθερή ανάπτυξη.
- Η Κάρπαθος, με έντονη πολιτισμική ταυτότητα και μοναδικά τοπία, μπορεί να αποτελέσει έναν εξαιρετικό thematic προορισμό για luxury και exploration itineraries. Για να το επιτύχει, χρειάζεται ένας ολοκληρωμένος φάκελος παρουσίασης (destination profile), προώθηση μέσω στοχευμένων B2B επαφών με εταιρείες-στόχους και, κυρίως, δημιουργία αγκυροβολίου που θα επιτρέπει ασφαλή προσέγγιση και tendering επιχειρήσεις.
- Τέλος, το Λαύριο φαίνεται έτοιμο να αποτελέσει τον δεύτερο πόλο κρουαζιέρας στην Αττική. Η αναμενόμενη αξιοποίησή του μέσω της διαδικασίας παραχώρησης δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες, ιδιαίτερα για homeporting σε luxury brands, αλλά και για transit στάσεις σε tailor-made δρομολόγια. Η εγγύτητά του με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών και η σύνδεσή του με την ενδοχώρα προσθέτουν σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα.
Επίλογος
Η επόμενη ημέρα της ελληνικής κρουαζιέρας περνά μέσα από την ανάδειξη νέων, αυθεντικών προορισμών. Η ζήτηση για διαφοροποίηση, εμπειρίες και ποιότητα δημιουργεί ένα νέο περιβάλλον όπου μικρά και μεσαία λιμάνια μπορούν - και πρέπει - να γίνουν πρωταγωνιστές. Με τεκμηρίωση, στρατηγικό σχεδιασμό και εξωστρέφεια, η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει ένα πολυκεντρικό μοντέλο ανάπτυξης που θα ωφελήσει τόσο τις τοπικές κοινωνίες όσο και τη συνολική εικόνα της χώρας ως cruise destination.
Η Five Senses Consulting παραμένει στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας, υποστηρίζοντας λιμάνια και προορισμούς να οργανωθούν, να παρουσιαστούν με επαγγελματισμό και να δημιουργήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας. Με σύγχρονα εργαλεία, εμπειρία και διαρκή παρουσία στα κέντρα λήψης αποφάσεων, χτίζουμε μαζί το μέλλον της ελληνικής και παγκόσμιας κρουαζιέρας.
(*) FiveSensesConsulting.com | IBras@FiveSensesConsulting.com | LinkedIn: Ioannis Bras
15/07 12:30
15/07 11:58
15/07 11:48
2.300 μικροί καλλιτέχνες ζωγράφισαν τη Φιλοξενία | Μαθητικός διαγωνισμός του ΞΕΕ
15/07 11:34
Β. Κικίλιας: Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου
15/07 10:45
15/07 10:41
Γερμανία | Ακριβότερες οι πτήσεις το α' εξάμηνο ειδικά εντός Ευρώπης
15/07 10:34
Άνοιγμα της Πιερίας στην Τουρκική αγορά μέσω των influencers
15/07 10:25
15/07 09:52
Κάστρο Σίφνου: Όταν η ιστορία συναντά τη θάλασσα στο μεσαιωνικό Κάστρο
15/07 09:42
Γ. Χατζημάρκος: Πράξη ευθύνης και ωριμότητας η νέα ΣΣΕ στη Ρόδο
15/07 09:35
Αναστολή λειτουργίας του ΕΟΤ Ρωσίας - Προβολή στις ΗΠΑ μέσω τηλεοπτικής σειράς
15/07 07:51
WAVErunning 2025: Τρέχοντας πλάι στο κύμα για καθαρές παραλίες
15/07 07:48
Ηχοχρώματα της Ροδόπης: Μουσική αναδρομή στην πολυπολιτισμική κληρονομιά της Θράκης
15/07 07:27
Στην ατζέντα του Υπερταμείου τα δημόσια κάμπινγκ: Σειρά παίρνει η Ασπροβάλτα - Έπεται η Κρυοπηγή
15/07 07:06
Δήμος Οιχαλίας: Πλατφόρμα προβολής του τουρισμού και του πολιτισμού
15/07 07:00
Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού περνάει μέσα από τις μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
15/07 07:00
Μείωση ελάχιστης απόστασης από γειτονικές χρήσεις για πίστα καρτ στα Μάλια
15/07 06:54
Άδειες για πλωτές εξέδρες μπροστά από ξενοδοχεία σε Ανάβυσσο και Χανιά
15/07 06:15
Η «μάχη της ξαπλώστρας» καλά κρατεί – Ποια ψυχολογία κρύβεται πίσω από αυτήν
15/07 06:15
Ο Νίκος Χαλκιαδάκης στο Tornos News: Η Κρήτη δεν αντέχει δομή μεταναστών
14/07 18:56
Ε.Ξ. Ρόδου | Υπογραφή τοπικής ΣΣΕ με αυξήσεις 11% στην τριετία
14/07 18:14
Eurostat: Ένας στους 2 Έλληνες δεν μπορεί να καλύψει το κόστος διακοπών
14/07 14:30
14/07 14:16
Καμπάνια των ξενοδόχων | «Τουρίστες, σας ευχαριστούμε που επισκεφθήκατε τη Μαγιόρκα»
14/07 13:06
Πρωτοβουλία της EasyJet για οικογενειακή επανασύνδεση χωρίς φηφιακές διαταραχές
14/07 12:51
14/07 12:35
Η Ελλάδα Καλύτερος Ευρωπαϊκός Προορισμός στα The Telegraph Travel Awards 2025
14/07 12:01
14/07 11:30
Η Σκιάθος υποψήφια για την διεθνή διάκριση του «Πιο Επιθυμητού Νησιού στην Ευρώπη»
14/07 10:32
Η Jennifer Lopez γιορτάζει τα γενέθλια της στα εγκαίνια ξενοδοχείου στην Αττάλεια
14/07 10:25
Wyndham: Συνεργασία με Cygnett για 60 ξενοδοχεία σε Ινδία, Μπαγκλαντές, Σρι Λάνκα και Νεπάλ
14/07 09:27
ΕΟΔΥ: Διαγωνισμός 455.000 ευρώ για ταξιδιωτικές υπηρεσίες 2 ετών
14/07 07:45
Βαλεαρίδες: Μαύρη η νύχτα για τα μπαρ – Δύσκολο να βρεις προσωπικό, αλλά και πελάτες
14/07 07:25
Χίος | Ομηρικά Ηχοτοπία: Μουσικό Φεστιβάλ με άρωμα κλασικής παιδείας και παγκόσμιας ελληνικότητας
14/07 07:10
14/07 07:00
14/07 06:35
14/07 06:31
Λύκαια 2025: 14η Αναβίωση Αρχαίων Αγώνων Αθλητισμού και Πολιτισμού στο Λύκαιο Όρος
14/07 06:25
Επαγγελματικά ταξίδια 2025: Η διάθεση παραμένει, οι προϋπολογισμοί μειώνονται
13/07 15:44
Ποια ξενοδοχεία αεροδρομίων στην Ευρώπη προσφέρουν αξία και ποια… απλά κοστίζουν
13/07 15:36
Π. Σημανδηράκης: Mεγάλη γιορτή η σημερινή μέρα για την Κρήτη, τον ελληνικό πολιτισμό και τα Χανιά
13/07 15:34
13/07 12:14
Νέος γύρος δασμών από τον Τραμπ: 30% σε ΕΕ και Μεξικό– Φόβοι για εμπορικό πόλεμο
13/07 12:08
Η κλιματική κρίση απειλεί το ΑΕΠ της Ευρωζώνης: Πιθανή πτώση έως και 5% μέχρι το 2030
13/07 07:57
«Δώστε ζωή στα καρνάγια που σβήνουν» – Από τα 300 πλέον στην Ελλάδα έχουν μείνει 70
13/07 07:22
Η Χίος υποδέχεται την Ομηρική Ακαδημία και το συνέδριο Euroclassica
13/07 07:09
Κρήτη 2025: Τα 10 κορυφαία ξενοδοχεία, σύμφωνα με το House & Garden
12/07 08:55
12/07 07:57
12/07 07:39
Airbnb: Πιο ευέλικτες ακυρώσεις από τον Οκτώβριο – Αντιδράσεις από οικοδεσπότες
12/07 07:15
Η Air France–KLM πρωτοπορεί στις αερομεταφορές με την Ετικέτα Εκπομπών Πτήσεων της ΕΕ
12/07 07:12
Έλληνας στο «τιμόνι» F&B της Pacifica Hotels στην Καλιφόρνια
12/07 06:51
12/07 06:46
Φεστιβάλ τοπικών προϊόντων στη Νέα Μάκρη: Μια γιορτή γεύσεων και πολιτισμού
12/07 06:43
12/07 06:11
Fraport | Διεθνής επιβατική κίνηση Ιουνίου: Ανεβαίνουν Θεσσαλονίκη & Ιόνιo – “Προσγείωση” στο Αιγαίο
11/07 16:05
11/07 15:37
11/07 12:47
Στον... «αέρα» η αεροπορική σύνδεση Ιωάννινα – Ηράκλειο | Τι απαντά η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας
11/07 11:52
11/07 11:32
Οι Αμερικανοί συνεχίζουν να ταξιδεύουν παρά την αβεβαιότητα – Τι δείχνει νέα έρευνα της MMGY
11/07 11:18
Η Ισπανία αναμένει μείωση των εσόδων από τον τουρισμό το 2025
11/07 10:49
Νέα εποχή για τα κρατικά αεροδρόμια: Ολιστική στρατηγική αναβάθμισης από την ΥΠΑ
11/07 09:59
11/07 08:17
11/07 07:40
Τα Ιωάννινα στο στόχαστρο του Bollywood – Ανοίγουν δίαυλοι συνεργασίας με την Ινδία
11/07 07:33
Mylos Hotel | Νέο ξενοδοχείο στο πιο αυθεντικά ελληνικό χωριό της Κορσικής
11/07 07:22
Η Radisson διευρύνει την παρουσία της σε Μ. Ανατολή, Κύπρο και Ελλάδα
11/07 07:10
«Πράσινο φως» για το Golf Αφάντου – Ξεκινά η επένδυση των 400 εκατ. του Ομίλου Μήτση
11/07 06:59
Δήμος Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας | Συνεργασία με την πόλη Trani της Ιταλίας
11/07 06:55
Διεθνές Φεστιβάλ Πηλίου: Μουσική, φύση και πολιτισμός σε απόλυτη αρμονία
11/07 06:23
Το Ν. Αιγαίο o πιο κορεσμένος τουριστικός προορισμός στην Ευρώπη
11/07 06:22
Ακριβή μου Ελλάδα... | + 12% οι τιμές των πακέτων για τους Βρετανούς - Φθηνότεροι οι ανταγωνιστές
11/07 06:21
Προσεχώς ξενοδοχείο | Διαγωνισμός για διατηρητέο του ΕΦΚΑ στην οδό Βουλής 6
10/07 18:18
ΠΟΞ προς Τ. Θεοδωρικάκο: Στρατηγική επιλογή η απουσία του τουρισμού από τον νέο Αναπτυξιακό νόμο
10/07 16:44
10/07 14:23
Nao: Ο πιο σύγχρονος προορισμός μακροζωίας στην Ελλάδα του Minos Palace Resort
10/07 12:09
Τουρκία: Εκρηκτική άνοδος στην κρουαζιέρα με διπλασιασμό της ζήτησης
10/07 11:39
10/07 11:24
Η Πόπη Ξυνοπούλου νέα Πρόεδρος στην Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης
10/07 11:03
ΕΕ | Προειδοποίηση για ρεκόρ καθυστερήσεων πτήσεων στην Ευρώπη το φετινό καλοκαίρι
10/07 10:36
Αφιέρωμα στη Σαντορίνη από το γαλλικό περιοδικό Désirs de Voyages
10/07 10:30
Άντζελα Γκερέκου | Η Ελλάδα στο σταυροδρόμι της βιωσιμότητας και της καινοτομίας
10/07 10:20
10/07 08:29
10/07 07:57
Telegraph: Ποια είναι τα δύο ξενοδοχεία που "φέρνουν" τις Μαλδίβες στην Ελλάδα
10/07 07:07
10/07 07:05
Δήμος Χερσονήσου | Ξεκινά το "Πληρώνω όσο πετάω" με τη συμμετοχή 28 ξενοδοχείων
10/07 07:05
Πειραιάς–Κίνα: Γέφυρες πολιτισμού και τουρισμού από το Qingdao ως το Πεκίνο
10/07 07:02
Έρευνα ΙΤΕΠ: Η πληρότητα και οι τιμές καθορίζουν τις επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων
10/07 06:59
Μεσόγειος | Οι πρωταθλητές καύσωνα: Στην Ελλάδα πιο "καυτή" η Κέρκυρα, πιο "δροσερή" η Ρόδος
10/07 06:38
jet2 | Ξενώνες και φθηνά καταλύματα για την προσέλκυση νεαρών τουριστών
10/07 06:35
Δημιουργία πάρκου ελιάς με υπεραιωνόβια ελαιόδεντρα στη Ρόδο
10/07 06:11
Ιεράπετρα: "Γλυτώσαμε τα χειρότερα..."- Ο Γ.Τζαράκης στο TN | Στο -30% η ροή των κρατήσεων
10/07 06:10
Το Αζερμπαϊτζάν έρχεται... Ελλάδα! Στρατηγική συνεργασία της Danaos με την Pasha Travel
09/07 18:08
Η SKY express υποδέχεται το 11ο Airbus A320neo, ενισχύοντας τον νεότερο στόλο αεροσκαφών στην Ελλάδα
09/07 14:34
Οι ιδιαιτερότητες των τουριστικών γραφείων στο επίκεντρο για το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων
09/07 13:04
Χανιά: Πρόσβαση για όλους στη θάλασσα | Νέο Sea Trac στη Νέα Χώρα - Οι προσβάσιμες παραλίες
09/07 12:34
Ελλάδα | Σταθερά ψηλά και το 2025 στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων για ταξίδια
09/07 12:28
Erasmus+ του ΜΑΙΧ: Κατάρτιση Ιταλών σπουδαστών στον τουρισμό
Μείωση ελάχιστης απόστασης από γειτονικές χρήσεις για πίστα καρτ στα Μάλια
Δήμος Οιχαλίας: Πλατφόρμα προβολής του τουρισμού και του πολιτισμού
Στην ατζέντα του Υπερταμείου τα δημόσια κάμπινγκ: Σειρά παίρνει η Ασπροβάλτα - Έπεται η Κρυοπηγή
Ο Νίκος Χαλκιαδάκης στο Tornos News: Η Κρήτη δεν αντέχει δομή μεταναστών
Ηχοχρώματα της Ροδόπης: Μουσική αναδρομή στην πολυπολιτισμική κληρονομιά της Θράκης
WAVErunning 2025: Τρέχοντας πλάι στο κύμα για καθαρές παραλίες
Άδειες για πλωτές εξέδρες μπροστά από ξενοδοχεία σε Ανάβυσσο και Χανιά
Ε.Ξ. Ρόδου | Υπογραφή τοπικής ΣΣΕ με αυξήσεις 11% στην τριετία
Η «μάχη της ξαπλώστρας» καλά κρατεί – Ποια ψυχολογία κρύβεται πίσω από αυτήν
Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού περνάει μέσα από τις μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
Γ. Χατζημάρκος: Πράξη ευθύνης και ωριμότητας η νέα ΣΣΕ στη Ρόδο
Πρωτοβουλία της EasyJet για οικογενειακή επανασύνδεση χωρίς φηφιακές διαταραχές
Βαλεαρίδες: Μαύρη η νύχτα για τα μπαρ – Δύσκολο να βρεις προσωπικό, αλλά και πελάτες
Η Ελλάδα Καλύτερος Ευρωπαϊκός Προορισμός στα The Telegraph Travel Awards 2025
Άνοιγμα της Πιερίας στην Τουρκική αγορά μέσω των influencers
Eurostat: Ένας στους 2 Έλληνες δεν μπορεί να καλύψει το κόστος διακοπών
Η Σκιάθος υποψήφια για την διεθνή διάκριση του «Πιο Επιθυμητού Νησιού στην Ευρώπη»
Αναστολή λειτουργίας του ΕΟΤ Ρωσίας - Προβολή στις ΗΠΑ μέσω τηλεοπτικής σειράς
Η Χίος υποδέχεται την Ομηρική Ακαδημία και το συνέδριο Euroclassica
Καμπάνια των ξενοδόχων | «Τουρίστες, σας ευχαριστούμε που επισκεφθήκατε τη Μαγιόρκα»
Η Jennifer Lopez γιορτάζει τα γενέθλια της στα εγκαίνια ξενοδοχείου στην Αττάλεια
( 0 )