Κλιματική αλλαγή | Σχεδόν η μισή Ελλάδα απειλείται με ερημοποίηση

Περίπου το 40% της Ελλάδας, ιδίως τα ανατολικά και νότια τμήματα, κινδυνεύουν μέχρι το τέλος του αιώνα να ερημοποιηθούν στην περίπτωση που δεν ληφθούν παγκοσμίως μέτρα για τον περιορισμό των θερμοκηπικών αερίων.
Αυτό υπογραμμίζεται στα πρώτα ενδιάμεσα αποτελέσματα της επικαιροποίησης της έκθεσης "Οι περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Ελλάδα", που παρουσίασε στις 15 Δεκεμβρίου σε εκδήλωση η Τράπεζα της Ελλάδος.
Όπως επισημαίνεται, η δεκαετία του 2050 περιλαμβάνει το σημείο καμπής, πέραν του οποίου η ανθρωπογενής παρέμβαση στο κλίμα θα είναι μη αναστρέψιμη. Μετά το 2060, η αύξηση στη μέση θερμοκρασία θα φτάσει τους 2°C έως και 5°C περίπου, ανάλογα με το σενάριο εκπομπών.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τις νέες κλιματικές προβολές:
- Η μέση θερμοκρασία μέχρι τα μέσα του αιώνα θα ανέβει σε σχέση με την περίοδο αναφοράς 1971-2000, από 1,2°C έως και 2°C ανάλογα με το σενάριο εξέλιξης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να παρατηρούνται εάν δεν ληφθούν μέτρα μετριασμού των εκπομπών. Η δεκαετία του 2050 περιλαμβάνει το σημείο καμπής, πέραν του οποίου η ανθρωπογενής παρέμβαση στο κλίμα θα είναι μη αναστρέψιμη. Μετά το 2060, η αύξηση στη μέση θερμοκρασία θα φτάσει τους 2°C έως και 5°C περίπου, ανάλογα με το σενάριο εκπομπών.
- Σημαντική θα είναι η αύξηση και του αριθμού ημερών με καύσωνα στα πεδινά, έως και κατά 10-15 ημέρες μέχρι τα μέσα του αιώνα και έως 30-50 μέρες μέχρι το 2100, εάν δεν ληφθούν μέτρα περιορισμού των εκπομπών CO2.
H χώρα μας και η ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου ανήκουν στις λίγες περιοχές του πλανήτη όπου αναμένεται στο μέλλον μείωση των βροχοπτώσεων. H βροχόπτωση αναμένεται να μειωθεί σημαντικά μετά το 2050, ιδιαίτερα στα νοτιότερα τμήματα της χώρας. - Η ενίσχυση της ξηρασίας, λόγω της μείωσης των βροχοπτώσεων και του αριθμού ημερών βροχής σε συνδυασμό με την άνοδο της θερμοκρασίας, θα έχει ως αποτέλεσμα τη μετάπτωση του κλίματος στη χώρας μας προς το ξηρότερο. Αποτέλεσμα αυτού είναι περίπου το 40% της Ελλάδας, ιδίως τα ανατολικά και νότια τμήματα, να κινδυνεύουν μέχρι το τέλος του αιώνα να ερημοποιηθούν στην περίπτωση που δεν ληφθούν παγκοσμίως μέτρα για τον περιορισμό των θερμοκηπικών αερίων.
- Στο μελλοντικό κλίμα αναμένεται αύξηση της συχνότητας των ακραία έντονων βροχοπτώσεων, που θα γίνεται εντονότερη όσο λιγότερα μέτρα ληφθούν και όσο οδεύουμε προς το τέλος του 21ου αιώνα.
- Αύξηση αναμένεται και στον αριθμό των ημερών με αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς: από 10 έως και 20 περισσότερες ημέρες πυρκαγιάς μέχρι τα μέσα του αιώνα και από 15 έως και 50 περισσότερες ημέρες με αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς προς τα τέλη του αιώνα, ιδιαίτερα στις περιοχές που και σήμερα είναι πιο επιρρεπείς στις δασικές πυρκαγιές.
- Σημαντικές θα είναι, τέλος, και οι επιπτώσεις της ανόδου της στάθμης της θάλασσας. Με βάση τις εκτιμήσεις των μοντέλων, έως τα μέσα του αιώνα αναμένεται η στάθμη της θάλασσας να ανέβει κατά 15 έως 20 εκατοστά και κατά 20 έως 80 εκατοστά μέχρι τα τέλη του αιώνα, ανάλογα με την εξέλιξη των εκπομπών θερμοκηπικών αερίων, με συνέπειες μεταξύ άλλων στη γεωργία στις παράκτιες περιοχές.
Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη γεωργία – Η περίπτωση της Θεσσαλίας:
Στη μελέτη παρουσιάστηκαν οι εκτιμώμενες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στους εδαφικούς πόρους και στις αροτραίες καλλιέργειες για τρεις περιοχές μελέτης (Τρίκαλα, Ζάππειο, Σωτήριο) της περιφέρειας της Θεσσαλίας.
Οι εκτιμώμενες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή της Θεσσαλίας:
- Ένταση των τάσεων ερημοποίησης του εδάφους, με αποτέλεσμα τον περιορισμό και την υποβάθμιση των καλλιεργήσιμων γαιών.
- Μείωση της παραγωγής αραβοσίτου μέχρι 41,7% και βαμβακιού μέχρι 34,2% και αύξηση της παραγωγής σιταριού κατά 13,4% στο δυσμενέστερο σενάριο εκπομπής έως το τέλος του αιώνα.
- Σε βαθιά εδάφη, μείωση των αποδόσεων του αραβοσίτου έως 29,3% και του βαμβακιού μέχρι 29,6% και αύξηση των αποδόσεων του σιταριού μέχρι 68,6%, έως το τέλος του αιώνα στο δυσμενέστερο σενάριο εκπομπής.
- Σε ρηχά και επικλινή εδάφη, εκμηδένιση των αποδόσεων του βαμβακιού και του αραβοσίτου και διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα των αποδόσεων του σιταριού, στο μέσο και στο δυσμενέστερο σενάριο εκπομπής έως το μέσο του αιώνα.
- Περαιτέρω μειώσεις στην παραγωγή κατά 3,6% σε όλες τις καλλιέργειες σε διαβρωμένα εδάφη.
Στη μελέτη προτείνεται δέσμη μέτρων και πολιτικών για την προσαρμογή και τη διαχείριση των επιπτώσεων του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή της Θεσσαλίας:
- Εφαρμογή καλλιεργητικών μέτρων διατήρησης του εδάφους στις επικλινείς εκτάσεις και μέτρων αποκατάστασης του εδάφους στις περιοχές υψηλού κινδύνου αλάτωσης.
- Περιορισμός των καλλιεργειών βαμβακιού και αραβοσίτου στις πεδινές εκτάσεις και στα βαθιά εδάφη, ενώ στις επικλινείς εκτάσεις προτίμηση σε σιτάρι και λειμώνια φυτά.
- Τροποποίηση του χρόνου σποράς, οψιμότερα στις χειμωνιάτικες και πρωιμότερα στις καλοκαιρινές καλλιέργειες.
- Καλλιέργεια φυτικών ειδών και ποικιλιών με βραχύτερο βιολογικό κύκλο για εξοικονόμηση νερού.
- Νέα στρατηγική χρήσης αρδευτικού νερού, με έμφαση στα επιφανειακά ύδατα και κατασκευή κατάλληλων υποδομών για την αντιμετώπιση των πλημμυρών.
- Ολοκληρωμένη στρατηγική αντιμετώπισης των πλημμυρών σε όλη τη λεκάνη απορροής της Θεσσαλίας.
Επικαιροποίηση μελέτης επιπτώσεων και προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή – Τομέας μεταφορών
Στη μελέτη παρουσιάστηκαν οι εκτιμώμενες επιπτώσεις για τον τομέα των μεταφορών και τα προτεινόμενα μέτρα προσαρμογής στην Ελλάδα. Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον τομέα των μεταφορών διαχωρίζονται στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης σε δύο κατηγορίες:
- Άμεσες (πρωτογενείς) επιπτώσεις: Βλάβες ή φθορές που οδηγούν στην ανάγκη ανακατασκευών, επιδιορθώσεων ή επαυξημένης ανάγκης συντήρησης από την άνοδο της μέσης στάθμης της θάλασσας, τις υψηλές θερμοκρασίες και τα πλημμυρικά φαινόμενα (π.χ. φθορές, αυξημένη ανάγκη συντήρησης ή αποκατάστασης οδικών, σιδηροδρομικών, λιμενικών και αεροπορικών υποδομών, αυξημένη ανάγκη κατασκευής αναχωμάτων ή άλλων κατασκευών, αύξηση κόστους για την προστασία τους). Επίσης, προβλέπεται μειωμένη ανάγκη εργασιών πρόληψης και συντήρησης, λόγω της μείωσης του αριθμού παγετών.
- Έμμεσες (δευτερογενείς) επιπτώσεις: Κυρίως στη λειτουργία του συστήματος μεταφορών, με την αύξηση του γενικευμένου κόστους μετακινήσεων ή τη μείωση της οδικής ασφάλειας από την άνοδο της μέσης στάθμης της θάλασσας, τις υψηλές θερμοκρασίες και τα πλημμυρικά φαινόμενα (π.χ. καθυστερήσεις, αναβολές δρομολογίων, κίνδυνος ατυχημάτων λόγω μειωμένης πρόσφυσης, αποκοπή και μείωση προσβασιμότητας περιοχών από την αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων, διακοπή εφοδιαστικής αλυσίδας και αλλαγές στη ζήτηση). Επίσης, προβλέπεται μείωση ατυχημάτων και καθυστερήσεων λόγω της μείωσης του αριθμού παγετών και μείωση στην ανάγκη θέρμανσης των μεταφορικών μέσων από την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας.
Στη μελέτη προτείνεται δέσμη μέτρων και πολιτικών για την προσαρμογή του τομέα των μεταφορών και τη διαχείριση των επιπτώσεων του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Μεταξύ άλλων προτείνονται:
- Δημιουργία εθνικού παρατηρητηρίου επιπτώσεων κλιματικής αλλαγής στις μεταφορές (τήρηση στατιστικών στοιχείων λειτουργίας και επιπτώσεων).
- Περαιτέρω ανάπτυξη αναλυτικών μοντέλων για την αξιολόγηση των μεταφορικών υποδομών ως προς: α) τη σημαντικότητα και β) την τρωτότητα.
- Αναγνώριση και προτεραιοποίηση των έργων μεταφορικών υποδομών, που ελαχιστοποιούν την τρωτότητα του εθνικού συστήματος μεταφορών.
- Κατάρτιση εθνικών σχεδίων διαχείρισης της κυκλοφορίας και σχεδίων εκκένωσης ευάλωτων περιοχών.
- Υλοποίηση έργων προστασίας κρίσιμων μεταφορικών υποδομών (π.χ. αποστράγγιση, ανύψωση κρηπιδωμάτων λιμένων, ανύψωση αεροπορικών/οδικών/σιδηροδρομικών υποδομών που είναι εκτεθειμένες στο θαλάσσιο μέτωπο κ.ά.).
- Αναθεώρηση των υφιστάμενων προδιαγραφών σχεδιασμού μεταφορικών υποδομών, λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους της κλιματικής αλλαγής.
- Υιοθέτηση μέτρων μείωσης της μεταφορικής ζήτησης, όπως η τηλεργασία, ο συνεπιβατισμός, η διαχείριση της κινητικότητας σε επιχειρήσεις, η κατάρτιση σχεδίων μεταφοράς μαθητών.
Τρωτότητα από την Κλιματική Αλλαγή στις περιφέρειες της Ελλάδος
Η μελέτη υπολογίζει την τρωτότητα στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, ώστε να συμβάλει στο σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής εθνικής πολιτικής για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή. Στη μελέτη αναπτύσσεται μεθοδολογία εκτίμησης τρωτότητας με συνδυασμό φυσικών και κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών και συμβάντων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή. Ως πρώτα ενδιάμεσα αποτελέσματα παρουσιάζονται τα σχετικά με τις δασικές πυρκαγιές και τις μεταφορές.
Για τις δασικές πυρκαγιές, για παράδειγμα, στα χαρακτηριστικά των συμβάντων περιλαμβάνεται ο αριθμός πυρκαγιών που έκαψαν 100-500, 500-1.000, 1.000-10.000 και πάνω από 10.000 στρέμματα δάσους και δασικής έκτασης. Ο αριθμός πυρκαγιών συσχετίστηκε με την έκταση, τον πληθυσμό, το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ), το κατά κεφαλήν ΑΕΠ και ένα δείκτη ανισοκατανομής ΑΕΠ στην αντίστοιχη περιφέρεια.
Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι για τις δασικές πυρκαγιές:
- Οι σχετικά υψηλότερες τρωτότητες, ανά έκταση, κάτοικο, συνολικό και κατά κεφαλήν ΑΕΠ, εμφανίζονται στη Στερεά Ελλάδα, τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο, ενώ η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη εμφανίζει υψηλές τρωτότητες με βάση την ανισοκατανομή του κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεταξύ των περιφερειών της χώρας. Η Αττική εμφανίζει την υψηλότερη τρωτότητα με βάση την έκταση και την πυκνότητα του πληθυσμού.
- Ο αναμενόμενος αριθμός πυρκαγιών αυξάνεται και για τα δύο σενάρια της IPCC[5] (RCP 4.5 και 8.5) για την περίοδο μέχρι το 2100. Αυτό υποδηλώνει ότι οι τρωτότητες σε απόλυτους όρους αναμένεται να αυξηθούν, ενώ σε συγκριτικούς όρους, με βάση την έκταση των περιφερειών, αναμένεται να παραμείνουν σταθερές. Η εξέλιξη της τρωτότητας με βάση κοινωνικοοικονομικές διαστάσεις θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη του ΑΕΠ και του πληθυσμού.
Για τις μεταφορές, έγινε ανάλυση τρωτότητας του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, βασισμένη στα αποτελέσματα της αντίστοιχης μελέτης και δείχνει ότι:
- Η υψηλότερη σχετική τρωτότητα, τόσο συνολικά όσο και ανά χιλιόμετρο δικτύου και για τα δύο σενάρια της IPCC (RCP 4.5 και 8.5), εμφανίζεται στην Ανατολική Ελλάδα και ακολουθεί η Δυτική και στη συνέχεια η Κεντρική Ελλάδα.
- Το μεθοδολογικό πλαίσιο που αναπτύχθηκε για τις δασικές πυρκαγιές και τις μεταφορές είναι κατάλληλο για ανάλυση της πολυδιάστατης τρωτότητας των περιφερειών της χώρας μας σε περισσότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως καύσωνες, πλημμυρικά φαινόμενα, ερημοποίηση και διαχρονική απώλεια ΑΕΠ. Η αποτελεσματική πολιτική προσαρμογής σε περιφερειακό επίπεδο, βασισμένη σε ανάλυση τρωτότητας, μπορεί να αποτελέσει ατμομηχανή ανάπτυξης, ειδικά σε περιφέρειες υψηλής κοινωνικοοικονομικής τρωτότητας και σχετικά χαμηλού κατά κεφαλήν ΑΕΠ.
18/05 11:47
ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ | «Τα δελφίνια της Κνωσού δεν άντεξαν την εγκατάλειψη» - τι λέει το υπουργείο
18/05 11:36
18/05 08:05
Ιωάννινα | Υποδοχή των τουριστών τσάρτερ τη Δευτέρα με γεύσεις Ηπείρου
18/05 07:59
“Express Visa” | Ισχυρό στήριγμα των οικονομιών νησιών του Αιγαίου από Τουρκους τουρίστες
18/05 07:37
18/05 07:11
Χίος | Προτεινόμενος προορισμός στη χειμερινή κρουαζιέρα στη Μεσόγειο
18/05 07:08
Tο ελληνικό κρασί στο Ηνωμένο Βασίλειο: Περιορισμένη παρουσία, αυξανόμενη δυναμική
17/05 16:45
17/05 14:50
17/05 14:36
Συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Ξεκάθαρα μηνύματα για στρατηγική, υποδομές και μεταρρυθμίσεις στον τουρισμό
17/05 08:35
17/05 07:05
Μεγάλη τουριστική επένδυση 75,9 εκατ. ευρώ από τον λιβανέζικο όμιλο Μπερζάουι στη Σύρο
17/05 06:45
Ελληνικός τουρισμός: Ποιοι προορισμοί «κερδίζουν» πτήσεις φέτος από Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία
16/05 16:46
Η Κρήτη στην παγκόσμια σκηνή του SUP – 10 χρόνια Agios Nikolaos on SUP
16/05 16:07
Με λαμπρότητα τα εγκαίνια του Hilton Garden Inn Athens Syggrou Avenue
16/05 15:21
16/05 14:56
16/05 14:54
16/05 14:52
16/05 14:48
Η Lufthansa προχωρά σε ριζική αναδιάρθρωση του ομίλου – Έρχεται η «Matrix Next Level»
16/05 14:37
Θεσσαλονίκη | Νέος φωτισμός σε 11 σπουδαία μνημεία επί της οδού Εγνατία
16/05 11:05
ΠΟΞ | Νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με τους ηλεκτρολόγους στα ξενοδοχεία
16/05 10:36
16/05 10:09
16/05 09:43
Πάνω από 4.000 συμμετοχές, 70 δράσεις και νέες εμπειρίες στο Navarino Challenge 2025!
16/05 09:23
Η Σαντορίνη υποδέχεται το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της Π.Ο.Ξ. – Πρώτη φορά στις Κυκλάδες
16/05 08:08
16/05 07:23
Σημαντική τουριστική επένδυση στην Κέα από την Inmo Parck Invest
16/05 07:09
16/05 07:00
Αποφάσεις για 5 ξενοδοχεία σε Αθήνα, Μύκονο, Ρόδο, Ξάνθη και Χανιά
16/05 06:52
16/05 06:15
Δήμος Σίφνου: Περιορισμός οικοδομικών εργασιών την τουριστική περίοδο
16/05 06:14
16/05 06:12
Άδειες για μία γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία στην Πάτμο και στη Μύκονο
16/05 06:10
Ο δήμαρχος Κιμώλου Κ.Βεντούρης στο TN | Μιλάμε στην ψυχή του επισκέπτη - Αισιοδοξία για τη σεζόν
16/05 06:09
Επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης και προβολής των δήμων Σαρωνικού, Λουτρακίου-Περαχώρας και Αλοννήσου
16/05 06:05
SkyUp Airlines: Νέες συνδέσεις με Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο από τη Μολδαβία
15/05 19:27
Πέθανε ο θρύλος Κώστας Ζουγανέλης, ο άνθρωπος που έκανε τη Μύκονο παγκόσμιο προορισμό
15/05 19:23
«Ακτή Βουλιαγμένης» | Εκδήλωση ενδιαφέροντος από 7 επενδυτικά σχήματα
15/05 16:25
“The Crete Trip 2025” | Η Κρήτη υποδέχθηκε 800 φοιτητές από 50 χώρες
15/05 14:45
Έρευνα | Τάσεις και προκλήσεις στους επαγγελματίες του κλάδου της Τεχνολογίας
15/05 14:11
Προβολή της Ρόδου από τον διάσημο Ελβετό instagramer και you tuber Loris Zimmerli
15/05 13:21
FedHATTA: Άνοιγμα νέου τουριστικού «ορίζοντα» στη Ναμίμπια – Συνάντηση με διπλωματικούς εκπροσώπους
15/05 13:14
Όλγα Κεφαλογιάννη | Η συμβολή των γυναικών στην αναμόρφωση του δικαίου και της απονομής δικαιοσύνης
15/05 13:05
Anantara Santorini Abu Dhabi Retreat: Άρωμα Κυκλάδων με φόντο τον Αραβικό Κόλπο
15/05 12:54
Τα πολυτελή brands στο στόχαστρο χάκερς | Κλοπή δεδομένων κατήγγειλε (και) η Dior
15/05 12:24
Mastercard | Οι ταξιδιωτικές τάσεις το 2025- στο επίκεντρο τα «ταξίδια με σκοπό»
15/05 12:18
Επενδυτική άνθηση στα ξενοδοχεία στην Ευρώπη | Ρεκόρ σε πολυτελή brands και μετατροπές
15/05 12:06
Τουρκία | Πρόστιμα στους επιβάτες που σηκώνονται από τις θέσεις τους πριν σταθμεύσει το αεροπλάνο
15/05 11:56
«Ήρωας γίνεσαι όταν προλαμβάνεις!» - Μήνυμα της Περιφέρειας Κρήτης για την αντιπυρική περίοδο
15/05 11:30
H ECTAA απαιτεί προστασία από την αφερεγγυότητα των αεροπορικών εταιρειών
15/05 10:55
Ο Έλληνας νέος Executive Chef στο Fairmont Waterfront στο Βανκούβερ
15/05 10:42
H τιμή καθορίζει πλέον την επιλογή προορισμού – Προβληματισμός για τα ξενοδοχεία της Ισπανίας
15/05 10:30
15/05 08:26
15/05 07:31
15/05 07:22
Σέριφος: Ημερίδα για την ανεξέλεγκτη δόμηση και τον τουρισμό
15/05 07:21
ΙΑΤΑ: Νέο δεκαετές σχέδιο εκσυγχρονισμού της διαχείρισης αποσκευών στις πτήσεις
15/05 07:16
15/05 07:10
Fraport: Ποιοι προορισμοί «έσπασαν τα κοντέρ» τον Απρίλιο – «Χαμηλές πτήσεις» για Σαντορίνη
15/05 07:05
Η κλιματική κρίση στον τουρισμό: 6 διεθνείς προορισμοί υπό παρακολούθηση
15/05 07:04
15/05 06:59
15/05 06:44
Συνεργασία Πανεπιστημίων Δυτικής Αττικής και Ελληνικού Μεσογειακού για μεταπτυχιακό στη φιλοξενία
15/05 06:20
15/05 06:12
Αθλητικό καλοκαίρι στα Τρίκαλα: Στίβος, ποδηλασία και νέες γενιές σε δράση
15/05 06:10
14/05 16:59
Κοινωνικός τουρισμός | Μέχρι και αύριο οι αιτήσεις για 300.000 vouchers ΔΥΠΑ
14/05 16:54
UN Tourism | Η Γεωργία αποσύρει την υποψηφιότητα Z. Pololikashvili – Στηρίζει τον υποψήφιο των ΗΑΕ
14/05 14:37
H Όλγα Κεφαλογιάννη στον Πανελλήνιο Όμιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης
14/05 13:36
Τροπολογία με τουριστικό ενδιαφέρον | Αποκατάσταση της σταθερότητας στην οικοδομική δραστηριότητα
14/05 13:19
Ryanair | Πρόστιμο 3.230 ευρώ σε επιβάτη της για αναστάτωση πτήσης
14/05 13:08
United Airlines | Premium εμπειρίες στο νέο αεροσκάφος Boeing 787-9
14/05 12:53
Στ. Αρναουτάκης: «Η νέα γενιά αναδεικνύει την κρητική γαστρονομία»
14/05 12:45
Χάρης Θεοχάρης | Ο UN Tourism πρέπει να αντιπροσωπεύει τον δυναμισμό του παγκόσμιου τουρισμού
14/05 12:19
14/05 11:56
14/05 11:53
Χρίστος Δήμας: Στο 77% η πρόοδος κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος
14/05 11:03
14/05 10:31
Παρουσιάστηκε η νέα Airbnb | 3 καινοτομίες που αλλάζουν το μοντέλο της ταξιδιωτικής φιλοξενίας
14/05 10:25
14/05 10:18
14/05 09:22
14/05 07:26
Τα ονόματα 2 νέων ιδιοκτητών πολυτελών κατοικιών στο Ελληνικό
14/05 07:05
14/05 07:05
14/05 07:01
Condé Nast Traveller | Δύο ελληνικά ξενοδοχεία στα 22 πιο ενδιαφέροντα καινούρια στην Ευρώπη
14/05 06:36
14/05 06:30
Δήμος Παρανεστίου: Πώς θα ενισχυθεί ο στρατιωτικός τουρισμός στην περιοχή
14/05 06:22
Οι Επιτροπές Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής των Δήμων Βόλβης, Παγγαίου και Μεσολογγίου
14/05 06:18
14/05 06:10
Ένωση Ξενοδόχων Τουρκίας | 1,4 εκατ. Τούρκοι τουρίστες στην Ελλάδα το 2025 - προτάσεις συνεργασίας
14/05 06:10
14/05 06:05
14/05 00:05
10% περισσότερα ταξίδια από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι | Allianz Partners
13/05 18:15
Hilton | Η ποιοτική φιλοξενία ξεκινά (και τελειώνει) με ένα χαμόγελο
13/05 17:23
13/05 17:14
Celestyal: Διπλασιασμός των προσεγγίσεων στη Ντόχα και ενίσχυση της συνεργασίας με το Κατάρ
13/05 16:46
Δήμος Ρόδου: Βραβεία σε Ινδό φιλάνθρωπο και ζευγάρι Ολλανδών τουριστών- φίλων του νησιού
13/05 16:33
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο ΕΒΕΑ | Σύνδεση του τουρισμού με το εμπόριο και τη μεταποίηση
Ιωάννινα | Υποδοχή των τουριστών τσάρτερ τη Δευτέρα με γεύσεις Ηπείρου
“Express Visa” | Ισχυρό στήριγμα των οικονομιών νησιών του Αιγαίου από Τουρκους τουρίστες
Χίος | Προτεινόμενος προορισμός στη χειμερινή κρουαζιέρα στη Μεσόγειο
Tο ελληνικό κρασί στο Ηνωμένο Βασίλειο: Περιορισμένη παρουσία, αυξανόμενη δυναμική
ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ | «Τα δελφίνια της Κνωσού δεν άντεξαν την εγκατάλειψη» - τι λέει το υπουργείο
Συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Ξεκάθαρα μηνύματα για στρατηγική, υποδομές και μεταρρυθμίσεις στον τουρισμό
Ελληνικός τουρισμός: Ποιοι προορισμοί «κερδίζουν» πτήσεις φέτος από Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία
Με λαμπρότητα τα εγκαίνια του Hilton Garden Inn Athens Syggrou Avenue
Μεγάλη τουριστική επένδυση 75,9 εκατ. ευρώ από τον λιβανέζικο όμιλο Μπερζάουι στη Σύρο
( 0 )