Ηνωμένο Βασίλειο | Προειδοποίηση για απατεώνες σε κρατήσεις ξενοδοχείων

12 Jan 2025, 01:10 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ

TornosNews.gr

Ηνωμένο Βασίλειο | Προειδοποίηση για απατεώνες σε κρατήσεις ξενοδοχείων

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η Action Fraud, η αρμόδια Αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου για την απάτη και το έγκλημα στον κυβερνοχώρο, προειδοποίησε τους ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν την Booking.com να προσέχουν τα ψεύτικα email που ζητούν χρήματα ή στοιχεία πιστωτικής κάρτας.

Όπως υπογραμμίζει, όσοι χρησιμοποιούν την διαδικτυακή πλατφόρμα είναι πιθανοί στόχοι να λάβουν email ή μηνύματα στο κινητό τους, που θα ζητούν πληρωμές από ξενοδοχεία στα οποία οι απατεώνες απέκτησαν πρόσβαση στον λογαριασμό τους.

Μεταξύ Ιουνίου 2023 και Σεπτεμβρίου 2024, η Action Fraud έλαβε 532 αναφορές από άτομα, με συνολική απώλεια £370.000.

Φαίνεται ότι τα άτομα αυτά εξαπατήθηκαν αφού έλαβαν απροσδόκητα μηνύματα και email από έναν λογαριασμό Booking.com που ανήκε σε ξενοδοχείο στο οποίο είχαν κάνει κράτηση. Φυσικά, αποστολέας ήταν ο απατεώνας.

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον λογαριασμό, οι εγκληματίες στέλνουν μηνύματα εντός εφαρμογής, email και μηνύματα WhatsApp σε πελάτες, εξαπατώντας τους να πραγματοποιήσουν πληρωμή ή/και να ζητήσουν στοιχεία πιστωτικής κάρτας.

Οι συγκεκριμένες προσβάσεις στους λογαριασμούς είναι πιθανό να είναι αποτέλεσμα στοχευμένης επίθεσης phishing εναντίον του παρόχου ξενοδοχείου ή καταλύματος και όχι του συστήματος υποστήριξης ή της υποδομής της Booking.com.

 Ο Adam Mercer, αναπληρωτής επικεφαλής του Action Fraud, προειδοποίησε όσους έχουν κάνει κράτηση για διακοπές στην πλατφόρμα Booking.com να βρίσκονται σε εγρήγορση για τυχόν απροσδόκητα email ή μηνύματα από ένα ξενοδοχείο που χρησιμοποιεί την Booking.com, καθώς ο λογαριασμός τους είναι πιθανό να βρίσκεται στα χέρια εγκληματία.

"Εάν λάβετε ένα απροσδόκητο αίτημα από τον λογαριασμό ενός ξενοδοχείου που κάνατε κράτηση χρησιμοποιώντας την Booking.com, ζητώντας στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού ή στοιχεία πιστωτικής κάρτας, μπορεί αυτό το αίτημα να προέρχεται από έναν απατεώνα", τονίζει ο Adam Mercer, συστήνοντας τους πελάτες να επικοινωνήσουν απευθείας με την Booking.com ή το κατάλυμα.

Άμεση επικοινωνία με την Booking.com και το ξενοδοχείο

Η Booking.com και η Action Fraud, από κοινού, γνωστοποιούν στους καταναλωτές ότι καμία νόμιμη συναλλαγή της Booking.com δεν απαιτεί ποτέ από έναν πελάτη να παράσχει τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας μέσω τηλεφώνου, email ή μηνύματος κειμένου (συμπεριλαμβανομένου του WhatsApp).

Μερικές φορές, ένας πάροχος ξενοδοχείου διαχειρίζεται τη δική του πληρωμή και μπορεί να ζητήσει στοιχεία πληρωμής, όπως στοιχεία πιστωτικής κάρτας, επομένως οι καταναλωτές καλούνται να επαληθεύσουν την αυθεντικότητα της επικοινωνίας μεταξύ τους και του λογαριασμού του ξενοδοχείου.

Εάν οι ταξιδιώτες λάβουν επείγοντα αιτήματα πληρωμής με προειδοποίηση για παράδειγμα ακύρωσης κράτησης, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με την ομάδα εξυπηρέτησης πελατών της Booking.com μέσω των στοιχείων στον επίσημο ιστότοπο ή/και την εφαρμογή της Booking.com για επιβεβαίωση.

Τυχόν αιτήματα πληρωμής που δεν ταιριάζουν με τις πληροφορίες στην αρχική επιβεβαίωση κράτησης θα πρέπει επίσης να ελέγχονται ξανά και να επιβεβαιώνονται με την Εξυπηρέτηση Πελατών της Booking.com πριν ο ταξιδιώτης προχωρήσει σε οποιαδήποτε κίνηση.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα