Ηνωμένο Βασίλειο | Προειδοποίηση για απατεώνες σε κρατήσεις ξενοδοχείων
12 Jan 2025, 01:10 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
TornosNews.gr
Η Action Fraud, η αρμόδια Αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου για την απάτη και το έγκλημα στον κυβερνοχώρο, προειδοποίησε τους ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν την Booking.com να προσέχουν τα ψεύτικα email που ζητούν χρήματα ή στοιχεία πιστωτικής κάρτας.
Όπως υπογραμμίζει, όσοι χρησιμοποιούν την διαδικτυακή πλατφόρμα είναι πιθανοί στόχοι να λάβουν email ή μηνύματα στο κινητό τους, που θα ζητούν πληρωμές από ξενοδοχεία στα οποία οι απατεώνες απέκτησαν πρόσβαση στον λογαριασμό τους.
Μεταξύ Ιουνίου 2023 και Σεπτεμβρίου 2024, η Action Fraud έλαβε 532 αναφορές από άτομα, με συνολική απώλεια £370.000.
Φαίνεται ότι τα άτομα αυτά εξαπατήθηκαν αφού έλαβαν απροσδόκητα μηνύματα και email από έναν λογαριασμό Booking.com που ανήκε σε ξενοδοχείο στο οποίο είχαν κάνει κράτηση. Φυσικά, αποστολέας ήταν ο απατεώνας.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον λογαριασμό, οι εγκληματίες στέλνουν μηνύματα εντός εφαρμογής, email και μηνύματα WhatsApp σε πελάτες, εξαπατώντας τους να πραγματοποιήσουν πληρωμή ή/και να ζητήσουν στοιχεία πιστωτικής κάρτας.
Οι συγκεκριμένες προσβάσεις στους λογαριασμούς είναι πιθανό να είναι αποτέλεσμα στοχευμένης επίθεσης phishing εναντίον του παρόχου ξενοδοχείου ή καταλύματος και όχι του συστήματος υποστήριξης ή της υποδομής της Booking.com.
Ο Adam Mercer, αναπληρωτής επικεφαλής του Action Fraud, προειδοποίησε όσους έχουν κάνει κράτηση για διακοπές στην πλατφόρμα Booking.com να βρίσκονται σε εγρήγορση για τυχόν απροσδόκητα email ή μηνύματα από ένα ξενοδοχείο που χρησιμοποιεί την Booking.com, καθώς ο λογαριασμός τους είναι πιθανό να βρίσκεται στα χέρια εγκληματία.
"Εάν λάβετε ένα απροσδόκητο αίτημα από τον λογαριασμό ενός ξενοδοχείου που κάνατε κράτηση χρησιμοποιώντας την Booking.com, ζητώντας στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού ή στοιχεία πιστωτικής κάρτας, μπορεί αυτό το αίτημα να προέρχεται από έναν απατεώνα", τονίζει ο Adam Mercer, συστήνοντας τους πελάτες να επικοινωνήσουν απευθείας με την Booking.com ή το κατάλυμα.
Άμεση επικοινωνία με την Booking.com και το ξενοδοχείο
Η Booking.com και η Action Fraud, από κοινού, γνωστοποιούν στους καταναλωτές ότι καμία νόμιμη συναλλαγή της Booking.com δεν απαιτεί ποτέ από έναν πελάτη να παράσχει τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας μέσω τηλεφώνου, email ή μηνύματος κειμένου (συμπεριλαμβανομένου του WhatsApp).
Μερικές φορές, ένας πάροχος ξενοδοχείου διαχειρίζεται τη δική του πληρωμή και μπορεί να ζητήσει στοιχεία πληρωμής, όπως στοιχεία πιστωτικής κάρτας, επομένως οι καταναλωτές καλούνται να επαληθεύσουν την αυθεντικότητα της επικοινωνίας μεταξύ τους και του λογαριασμού του ξενοδοχείου.
Εάν οι ταξιδιώτες λάβουν επείγοντα αιτήματα πληρωμής με προειδοποίηση για παράδειγμα ακύρωσης κράτησης, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με την ομάδα εξυπηρέτησης πελατών της Booking.com μέσω των στοιχείων στον επίσημο ιστότοπο ή/και την εφαρμογή της Booking.com για επιβεβαίωση.
Τυχόν αιτήματα πληρωμής που δεν ταιριάζουν με τις πληροφορίες στην αρχική επιβεβαίωση κράτησης θα πρέπει επίσης να ελέγχονται ξανά και να επιβεβαιώνονται με την Εξυπηρέτηση Πελατών της Booking.com πριν ο ταξιδιώτης προχωρήσει σε οποιαδήποτε κίνηση.
διαβάστε ακόμα
-
Ο τουρισμός, το λεοντόψαρο και το ενδιαφέρον του Πρίγκιπα Αλβέρτου 07/02 | 06:45
-
Έρχονται οι DMMOs στους Ελληνικούς προορισμούς – Τι δείχνουν οι τελευταίες διεθνείς τάσεις 06/02 | 12:27
-
Πώς οι ξένοι ταξιδιωτικοί επαγγελματίες θα προωθούν τους ελληνικούς προορισμούς 05/02 | 11:18
-
Μέχρι και 4 μήνες ο «χορός των ρίχτερ» στη Σαντορίνη - "Υψηλή πιθανότητα" για ισχυρό σεισμό 03/02 | 13:22
-
Σε εξέλιξη τα σεμινάρια του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων 30/01 | 13:02
-
ΟΣΕ: Διαγωνισμός για τη μίσθωση ξενοδοχειακών κλινών στις Σέρρες 27/01 | 06:05
-
Δυσκολεύεται να βρει το κατάλληλο προσωπικό η πλειονότητα των εργοδοτών στην Ελλάδα 21/01 | 11:44
-
Αττικό Ζωολογικό Πάρκο | "Η αλήθεια για τα δελφίνια μας" 21/01 | 16:30
-
ΟΣΕ: Διαγωνισμός για τη μίσθωση δωματίων σε ξενοδοχείο στην Αθήνα 16/01 | 06:10
-
ΔΥΠΑ | «Ημέρες Καριέρας» στην Αθήνα: 150 επιχειρήσεις, 3.000 θέσεις εργασίας 13/01 | 16:42
δημοφιλέστερα
- 1 Γρίφος για δυνατούς λύτες η εξεύρεση προσωπικού στα ξενοδοχεία - Μ.Σταματάκης: Προβληματίζει η ψηφιακή κάρτα 10.02.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 2 Αποφάσεις για 6 ξενοδοχεία σε Ρόδο, Σπέτσες, Κρήτη, Καλαμάτα και Αγία Μαρίνα Φθιώτιδας 10.02.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 Στο ΣτΕ οι Δήμοι Αλίμου και Γλυφάδας για τη μαρίνα στο Ελληνικό 10.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Μελέτη για τη φέρουσα τουριστική ικανότητα της Ζαχάρως 10.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Βόρεια Μακεδονία: Aύξηση τουριστών το 2024 | Νέο δρομολόγιο Σκόπια- Ζυρίχη από τη Air Canada 10.02.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 6 Συνέδριο ΞΕΕ: Το καλύτερο αύριο για την Ελλάδα περνάει μέσα από τη φιλοξενία 09.02.2025 | ΞΕΕ
- 7 Γαλλία | Φόρος αλληλεγγύης στα αεροπορικά εισιτήρια- Νέοι φόροι σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά 10.02.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 8 Σχέδιο δράσης για τη Σαντορίνη επεξεργάζεται η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 10.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι 2025 | Φαντασμαγορική η εκδήλωση της θεματικής «Έλα στο Φως» 09.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Μελέτη ΙΤΕΠ: Η ελληνική ξενοδοχία στυλοβάτης της οικονομίας και της απασχόλησης 10.02.2025 | ΞΕΕ