Έρευνα: Φυλετικές διακρίσεις στις κριτικές στην Tripadvisor; Λιγότερο αξιόπιστες οι αρνητικές κριτικές των μαύρων
11 Jan 2023, 13:11 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Οι καταναλωτές τείνουν να μη θεωρούν τις αρνητικές κριτικές των μαύρων αξιόπιστες, σύμφωνα με την πρώτη στο είδος της μελέτη που εξερευνά τον αντίκτυπο της φυλετικής διάκρισης στις διαδικτυακές φωτογραφίες προφίλ και τα άβαταρ.
Η έρευνα, η οποία διεξήχθη από ερευνητές των Πανεπιστημίων Nottingham Trent, της Γλασκόβης, του Dundee και του Edinburgh Napier, χωρίστηκε σε δύο τμήματα και διενεργήθηκε σε δείγμα 500 χρηστών ιστοσελίδων που περιλαμβάνουν κριτικές, ανάμεσα στις οποίες ήταν και η Tripadvisor.
Στο πρώτο σκέλος της έρευνας, 200 συμμετέχοντες από ένα φάσμα φυλετικών καταβολών κλήθηκαν να διαβάσουν ψεύτικες κριτικές ξενοδοχείων, μερικές εκ των οποίων είχαν συνταχθεί από μαύρους όπως διαπιστώνεται από τη φωτογραφία προφίλ κάθε χρήστη και με τις υπόλοιπες να μη διαθέτουν εικόνα χρήστη. Στη συνέχεια, συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο μέτρησε την αξιοπιστία και την υιοθέτηση της πληροφόρησης.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το δείγμα των ερωτηθέντων αντιλήφθηκε την αξιοπιστία των κριτικών με φωτογραφίες προφίλ μαύρων, ως υψηλότερη όταν δημοσίευαν θετικές κριτικές σε σύγκριση με τις αρνητικές κριτικές. Η αξιοπιστία των κριτικών χωρίς εικόνα προφίλ θεωρήθηκε υψηλότερη όταν δημοσίευαν αρνητικές και όχι θετικές κριτικές. Όσον αφορά την υιοθέτηση πληροφοριών, τα ευρήματα αποκάλυψαν ότι οι αναγνώστες δεν υιοθέτησαν τις θετικές, ούτε και τις αρνητικές κριτικές των μαύρων.
Ο καθηγητής Μάρκετινγκ του Κέντρου Μάρκετινγκ και Ερευνών Καταναλωτικών Μελετών στο Nottingham Business School του NTU, Babak Taheri, δήλωσε: «Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι οι άνθρωποι πιστεύουν περισσότερο τις αρνητικές κριτικές όταν επισυνάπτεται μια φωτογραφία προφίλ. Ωστόσο, σε αυτή τη μελέτη αποδείχθηκε ότι οι αρνητικές κριτικές που έχουν συνταχθεί από μαύρους δεν τυγχάνουν καλής αποδοχής είτε από άποψη αξιοπιστίας είτε από άποψη υιοθέτησης.
Αυτό μας δείχνει ότι οι φυλετικές ενδείξεις που συνάγονται από τις φωτογραφίες προφίλ των κριτικών, σε σύγκριση με τις φωτογραφίες προφίλ που απουσιάζουν, επηρεάζουν τις θετικές ή αρνητικές αντιλήψεις άλλων καταναλωτών για την κριτική».
Το δεύτερο σκέλος της έρευνας είχε σκοπό να συγκρίνει τις αντιδράσεις των καταναλωτών από διαφορετικές φυλετικές καταβολές. 300 συμμετέχοντες διάβασαν ψεύτικες ξενοδοχειακές κριτικές συνοδευόμενες από άβαταρ τα οποία διέφεραν μεταξύ τους μόνο από τα φυλετικά χρώματα (λευκό, μαύρο και ασιατικο).
Αν και η αξιοπιστία των κριτικών και των τριών φυλών ήταν υψηλότερη όταν αυτές ήταν θετικές, δεν είχαν την ίδια βαρύτητα. Οι λευκοί είχαν υψηλότερη αντιληπτή αξιοπιστία από τους μαύρους ή τους Ασιάτες, ενώ οι μαύροι είχαν χαμηλότερη αντιληπτή αξιοπιστία από τους Ασιάτες. Στις αρνητικές κριτικές, οι μαύροι είχαν χαμηλότερη αντιληπτή αξιοπιστία σε σχέση με τους λευκούς ή τους Ασιάτες.
Όσον αφορά την υιοθέτηση πληροφοριών, οι θετικές κριτικές που δημοσιεύτηκαν από μαύρους, λευκούς και Ασιάτες καταναλωτές υιοθετήθηκαν θετικά από τους αναγνώστες τους, αλλά όχι με την ίδια βαρύτητα. Τόσο οι θετικές όσο και οι αρνητικές απόψεις των ασιατών υιοθετήθηκαν ευνοϊκά, αν και όχι στον ίδιο βαθμό με εκείνες των λευκών.
Οι αναγνώστες έτειναν να υιοθετούν αρνητικές απόψεις που εκφράζονται από λευκούς κριτικούς περισσότερο από εκείνες των Ασιατών ή των Μαύρων. Συγκεκριμένα, οι μαύροι είχαν τη μικρότερη υιοθέτηση πληροφοριών από τους αναγνώστες όταν η κριτική τους ήταν αρνητική.
διαβάστε ακόμα
- Το Βρετανικό ΥΠΕΞ προειδοποιεί για διακρίσεις στους ταξιδιώτες LGBTQ+ στην Ελλάδα 18/04 | 10:25
- Το προσδόκιμο ζωής είναι 2,3 χρόνια μικρότερο στα κατώτερα μορφωτικά στρώματα σε σχέση με τα ανώτερα 12/04 | 21:43
- Επιτακτική η ανάγκη της αναβάθμισης των δεξιοτήτων στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης 12/04 | 21:37
- Booking.com | Πώς τα καταλύματα θα μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους, αξιοποιώντας τις τάσεις του 2024 11/04 | 11:48
- «Ο πιο καυτός Μάρτιος» όλων των εποχών- Επιταχύνεται η κλιματική αλλαγή; 09/04 | 17:15
- Τη Δευτέρα η 2η Διαδικτυακή Ευρωπαϊκή Ημέρα Καριέρας Τουρισμού της ΔΥΠΑ 09/04 | 11:08
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο: Διαγωνισμός 1,78 εκατ. ευρώ για τη στέγαση φοιτητών σε ξενοδοχεία στην Κέρκυρα 08/04 | 07:25
- Καλύτερη οινοπαραγωγή με τεχνητή νοημοσύνη 07/04 | 12:44
- OΣΕ: Διαγωνισμός για μίσθωση δωματίων σε ξενοδοχείο στην Έδεσσα - Ανάθεση μίσθωσης στο Σιδηρόκαστρο 05/04 | 07:30
- Στις 15 Απριλίου η 2η διαδικτυακή Ευρωπαϊκή Ημέρα Καριέρας Τουρισμού της ΔΥΠΑ 02/04 | 14:50
δημοφιλέστερα
- 1 Το σχέδιο ανάπτυξης της Marriott στην Ευρώπη: 100 νέα ξενοδοχεία μέχρι το 2026 18.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με μέλη του Ελληνικού Συμβουλίου του Οργανισμού Sustainable Markets Initiative 18.04.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 3 Oι Έλληνες στρέφονται στο χώρο της Αυτοβελτίωσης και Ψυχικής Υγείας 18.04.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 4 Η ΕΞΑΑΑ προσχωρεί στη «Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων» 18.04.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 5 Η Costa Navarino συμμετέχει στους εορτασμούς της Ολυμπιακής χρονιάς 18.04.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 6 Συνάντηση Αρναουτάκη με 19 πρέσβεις | Η Κρήτη συνδυάζει την αρχαιολογική και πολιτιστική ιστορία με τις νέες υποδομές 18.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 SKY express: Αύξηση 15% της επιβατικής κίνησης το α' τρίμηνο του 2024 18.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 8 Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς 18.04.2024 | ΣΕΤΕ
- 9 Handelsblatt | Η Ελλάδα ως πόλος έλξης για ξένους συνταξιούχους 18.04.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 10 Olimar Reisen | Το Πήλιο νέος προορισμός στην Ελλάδα το 2024 18.04.2024 | TOUR OPERATORS