Τουρισμός | Η μάχη των γιγάντων για τις κρατήσεις μεταξύ Google με Expedia και TripAdvisor
11 Nov 2019, 12:36 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
TornosNews.gr
Προβληματισμό έχει προκαλέσει στα στελέχη της TripAdvisor και της Expedia η αυξανόμενη τάση της Google να διοχετεύει τις αναζητήσεις στις δικές της ταξιδιωτικές επιχειρήσεις, επηρεάζοντας αρνητικά τις δύο πλατφόρμες στα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου, όπως γράφει το skift.com.
Η Expedia Group προτίθεται να δώσει έμφαση στις απευθείας κρατήσεις, με καμπάνιες στο Instagram και το Facebook, και να ενισχύσει τα προγράμματα πιστότητας. Η TripAdvisor από την πλευρά της θα συγκρατήσει τα κόστη προκειμένου να δημιουργήσει προϊόντα ξενοδοχείων και μέσων που δεν βασίζονται σε έσοδα μέσω κλικ, καθώς και να προσωποποιήσει τις προσπάθειές της.
Η TripAdvisor εκτιμά ότι τα έσοδα στο μεγαλύτερο κομμάτι της δραστηριότητάς της, δηλαδή τα Ξενοδοχεία, Μέσα και Πλατφόρμες, μειώθηκαν 12% σε ετήσια βάση κατά το τρίτο τρίμηνο, στα 238 εκατ. δολάρια. Η πλατφόρμα αναγνωρίζει ως σημαντικότερη πρόκληση του τριμήνου την Google η οποία προωθεί τα δικά της ξενοδοχειακά προϊόντα στις αναζητήσεις και κερδίζει μερίδιο ποιοτικού κοινού που διαφορετικά θα έβρισκε την TripAdvisor μέσω δωρεάν λινκ δημιουργώντας μεγάλα περιθώρια κέρδους στα έσοδα για αυτήν.
Ο διευθύνων σύμβουλος της TripAdvisor, Steve Kaufer, δήλωσε πρόσφατα ότι η Google έχει γίνει πιο επιθετική με τις τακτικές SEO, και ότι δεν αναμένει αναστροφή της κατάτασης.
Η TripAdvisor, παρά τη νέα της κοινοπραξία με την κινεζική πλατφόρμα Trip.com, εμφανίστηκε απογοητευμένη από τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου, καθώς το 2019 ξεκίνησε με μεγάλη αύξηση κερδών. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 7%, στα 428 εκατ. δολάρια, και τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 28% στα 50 εκατ. δολάρια.
Από την πλευρά της η Expedia, εκτιμά ότι η Google κερδίζει περισσότερα έσοδα ανά επισκέπτη κεφαλαιοποιώντας την πρωταγωνιστική της θέση στο διαδίκτυο. Τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Expedia, Mark Okerstrom, όσο και ο κ. Kaufer της TripAdvisor υπογράμμισαν ότι τα οργανικά, δωρεάν λινκ τους καταλήγουν πολύ χαμηλά στις αναζητήσεις της Google, καθώς δίνει προτεραιότητα στις δικές τις δραστηριότητες.
Τον τελευταίο χρόνο, η Google έχει εισάγει περισσότερες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις της στις αναζητήσεις, κατευθύνει περισσότερους χρήστες του διαδικτύου στις ταξιδιωτικές της σελίδες και έχει ενσωματώσει περισσότερα ταξιδιωτικά προϊόντα της στους Google Maps.
Μάλιστα ο κ. Okerstrom δήλωσε ότι η Google εγκαθιστά νέες δομές στα αποτελέσματα αναζήτησης, κατευθύνοντας περισσότερους καταναλωτές από ποτέ στις υπηρεσίες Google Hotel Ads ή Google Flights. Οι κινήσεις αυτές οδήγησαν σε αλλαγές της επισκεψιμότητας στην Expedia.
Ως αποτέλεσμα, η Expedia επενδύει μεγαλύτερα ποσά στα κανάλια υψηλότερου κόστους, όπως η Google. Δηλαδή η Expedia χρειάζεται να δαπανήσει περισσότερα στη Google και τα δωρεάν λινκ στις αναζητήσεις δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικά με το παρελθόν.
Η TripAdvisor, για να αντιμετωπίσει την κατάσταση, ανακοίνωσε ολοκληρωμένη αξιολόγηση της διάρθρωσης του κόστους, ένα πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων και ένα μέρισμα μετρητών ύψους 3,50 δολ. ανά μετοχή.
Σκοπεύει δε να δώσει έμφαση στις υπηρεσίες ξενοδοχείων και περισσότερα προϊόντα μέσω που δεν περιστρέφονται γύρω από το κλικ.
διαβάστε ακόμα
- Ανέπαφη πληρωμή με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία των γραμμών Express του Αερολιμένα Αθηνών 25/04 | 10:44
- Το 90% των startups στη φιλοξενία τελικά δεν τα καταφέρνουν | Συνεργασία UN Tourism και Hotelschool The Hague 23/04 | 11:28
- ΚΥΑ για την απλή χρήση αιγιαλού: Οι υποχρεώσεις και πώς διασφαλίζεται η κοινοχρησία και η προστασία του περιβάλλοντος 23/04 | 15:56
- Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Διαγωνισμός για τη μίσθωση κλινών στη Λήμνο 22/04 | 07:26
- ΚΥΑ: Αυτές είναι οι 198 «Απάτητες παραλίες» - Δεν παραχωρούνται, δεν μπαίνουν ξαπλώστρες 19/04 | 13:03
- Το Βρετανικό ΥΠΕΞ προειδοποιεί για διακρίσεις στους ταξιδιώτες LGBTQ+ στην Ελλάδα 18/04 | 10:25
- Expedia: Δύο νέα προγράμματα αειφόρου τουρισμού για τους προορισμούς 19/04 | 17:25
- Το προσδόκιμο ζωής είναι 2,3 χρόνια μικρότερο στα κατώτερα μορφωτικά στρώματα σε σχέση με τα ανώτερα 12/04 | 21:43
- Επιτακτική η ανάγκη της αναβάθμισης των δεξιοτήτων στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης 12/04 | 21:37
- Booking.com | Πώς τα καταλύματα θα μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους, αξιοποιώντας τις τάσεις του 2024 11/04 | 11:48
δημοφιλέστερα
- 1 ΕΞΑΑΑ | Oι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας το α' τρίμηνο - 2,5 δισ. ευρώ τα ετήσια έσοδα στην Αττική 24.04.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 2 Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας 24.04.2024 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- 3 EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024 24.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 4 Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 5 Κατεδάφιση ετοιμόρροπου ξενοδοχείου στη Νάξο και μπαρ σε ξενοδοχείο στο Πόρτο Χέλι - Απόφαση για το Ξενία Κοζάνης 25.04.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 6 Ο ΕΟΤ ενισχύει οικονομικά την κινηματογραφική ταινία "Υπάρχω" για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη 25.04.2024 | ΕΟΤ
- 7 Project VORIA | Πώς θα είναι το συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων με το καζίνο στο Μαρούσι 24.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 8 Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια 25.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Θεσσαλονίκη | Οι πτήσεις της Aegean στη Γεωργία ανοίγουν μια νέα αγορά 25.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 "Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ