Αμερικανοί, Βρετανοί και Γάλλοι επιλέγουν Ελλάδα την τελευταία στιγμή

10 Jun 2025, 16:06 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Αμερικανοί, Βρετανοί και Γάλλοι επιλέγουν Ελλάδα την τελευταία στιγμή

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Ένα αρκετά διαφοροποιημένο μοτίβο ταξιδιωτικής πρόθεσης καταγράφουν τα δεδομένα της VISA για τους Αμερικανούς, Βρετανούς και Γάλλους επισκέπτες της Ελλάδας αυτή τη χρονιά, παρά το γεγονός ότι το μοντέλο «ήλιος θάλασσα» εξακολουθεί να κυριαρχεί ως βασικό κίνητρο επιλογής της χώρας μας ως προορισμού διακοπών.

Όπως προκύπτει από την πρώτη έρευνα της Visa αποκλειστικά για την ταξιδιωτική συμπεριφορά των τριών αυτών αγορών προέλευσης, 9 στους 10 τουρίστες στην Ελλάδα κάνει κράτηση μόλις 1 μήνα πριν από την έναρξη των διακοπών, ενώ παρατηρούνται έντονες τάσεις ενίσχυσης των ταξιδιών κατά τους μήνες πριν και μετά από την υψηλή σεζόν.

Επιπλέον, αναδεικνύεται σαφές προβάδισμα δαπανών από την Αμερικανική αγορά, ιδιαίτερα στο κομμάτι των πολυτελών αγορών, ενώ η Αθήνα προβάλλει πια ως βασικός προορισμός.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη από την IPSOS κατά το προηγούμενο δίμηνο του 2025 σε συνολικό δείγμα 1.500 καταναλωτών από τις ΗΠΑ, το Ην. Βασίλειο και τη Γαλλία, έδειξε τάση για last minute κρατήσεις, οι οποίες προσφέρουν τη δυνατότητα εντοπισμού προσφορών για διακοπές.

Σε επίπεδο δαπανών, παρατηρείται ισχυρή ζήτηση από τους Αμερικανούς για διακοπές πολυτελείας στην Ελλάδα, με το 21%, διαθέτοντας πολύ μεγαλύτερη αγοραστική ικανότητα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες 2 αγορές, να εκτιμάται ότι θα ξοδέψει 18.000 ευρώ φέτος για τις διακοπές του στην Ελλάδα, επιλέγοντας διαμονή σε πεντάστερα ξενοδοχεία, αυξάνοντας τη μέση κατανάλωση αλλά και τη διάρκεια διαμονής του.

Πάντως, οι μισοί Αμερικανοί επισκέπτες της χώρας μας σχεδιάζουν να αυξήσουν τον ετήσιο προϋπολογισμό διακοπών τους σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, έναντι αντίστοιχων ποσοστών 24% των Βρετανών και 15% των Γάλλων, ενώ Βρετανοί (61%) και οι Γάλλοι (68%) θα διατηρήσουν σταθερές δαπάνες σε σχέση με πέρυσι.

Οι λόγοι πίσω από την αύξηση των δαπανών είναι οι αυξήσεις τιμών και τα μεγαλύτερα ταξίδια, ιδίως για τους Αμερικανούς (60%) και τους Βρετανούς ταξιδιώτες (47%), ενώ οι Βρετανοί (56%) επιδιώκουν επίσης υπηρεσίες περιποίησης του εαυτού.

Η μέση δαπάνη των Αμερικανών επισκεπτών της χώρας για το 2025 ανέρχεται σε 3.040 ευρώ το άτομο (το 13% του ετήσιου εισοδήματός τους), των Βρετανών σε 1.900 ευρώ και των Γάλλων 2.550 ευρώ (το 10% του ετήσιου εισοδήματός τους για κάθε αγορά).

Το 2025 καταγράφονται και σημάδια επιμήκυνσης της σεζόν, με αυξανόμενο ενδιαφέρον για ταξίδια εκτός περιόδου τουριστικής αιχμής, ιδιαίτερα τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο. Οι Αμερικανοί προτιμούν ταξίδια στην Ελλάδα τον Ιούλιο (21%), οι Βρετανοί το Μάιο (17%) και τον Ιούνιο (27%) και οι Γάλλοι τον Σεπτέμβριο (20%).

Οι ταξιδιώτες δείχνουν επίσης πρόθεση να επισκεφθούν και άλλες Μεσογειακές χώρες – 50% δηλώνουν πως θα συνδυάσουν την Ελλάδα με Ιταλία και 40% με Ισπανία. Το 48% σχεδιάζει ταξίδια 4-7 ημερών, και άλλο ένα 48% διαμονή τουλάχιστον 8 ημερών στην Ελλάδα.

Την ίδια ώρα, η Αθήνα αναδεικνύεται σε βασικό προορισμό για όλους τους επισκέπτες, ενισχυμένη από το κύμα επενδύσεων στον τουρισμό και τις υποδομές: Η Αττική είναι κορυφαίος προορισμός στην Ελλάδα για Αμερικανούς και Γάλλους ταξιδιώτες (41% και 39% αντίστοιχα), και ακολουθούν το Νότιο Αιγαίο (31% και 30%) και η Κρήτη (27% και 35%). Το 27% των Βρετανών επιλέγει επίσης Αττική, αντίστοιχο ποσοστό το Ν. Αιγαίο, όμως οι περισσότεροι προτιμούν τα Ιόνια Νησιά (32%).

Το μοντέλο ήλιος, θάλασσα και πολιτισμός παραμένει κυρίαρχο ως προς την επιλογή της Ελλάδας ως προορισμού διακοπών.

Συγκεκριμένα, οι διακοπές παραλίες συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις του 69% του δείγματος, και ιδιαίτερα των Βρετανών (72%) και των Γάλλων (71%) και οι διακοπές με επίκεντρο τον πολιτισμό προτιμώνται από το 65% των ερωτηθέντων και ιδιαίτερα από τους Γάλλους (72%).

Για μεγαλύτερο εύρος δραστηριοτήτων στη χώρα μας, εκτός του «ήλιος-θάλασσα» ενδιαφέρονται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες, ενώ προτιμούν τα μουσικά φεστιβάλ και τις γραφικές πόλεις (π.χ. Κυκλάδες).

O βιώσιμος τουρισμός είναι πιο σημαντικός για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες σε σύγκριση με τους Βρετανούς και τους Γάλλους, οι οποίοι τον θεωρούν σημαντικό αλλά σε μικρότερη κλίμακα. Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι το 30% των Αμερικάνων προτίθενται να καταβάλλουν κατά 5-10% υψηλότερη τιμή για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, ενώ το 36% των Βρετανών λέει «ναι» σε 1-5% υψηλότερη τιμή.

Συνολικά, το 35% των ταξιδιωτών προτίθεται να καταβάλλει υψηλότερη τιμή κατά 1-5% για βιώσιμες υπηρεσίες στον τουρισμό, όμως το ένα τρίτο των Βρετανών και των Γάλλων είναι αρνητικοί σε αυτή την προοπτική.

Αναφορικά με τις ταξιδιωτικές κρατήσεις, οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί τουρίστες είναι πιο δραστήριοι στο διαδίκτυο, ενώ το 14% των Γάλλων τουριστών χρειάζονται την υποστήριξη ταξιδιωτικών πρακτορείων. Οι ιστοσελίδες κράτησης καταλυμάτων (όπως η Booking.com, η Expedia και η Agoda) παραμένουν οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για πληροφορίες ταξιδιών, ενώ και οι επίσημες ιστοσελίδες ξενοδοχείων, δραστηριοτήτων και εστιατορίων χρησιμοποιούνται ευρέως. Τέλος, το ChatGPT έχει αναδειχθεί ως μια νέα πηγή πληροφοριών για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων, με τους Αμερικανούς να πρωτοστατούν, ενώ η Γαλλία σημειώνει τη χαμηλότερη «ενσωμάτωση» Τεχνητής Νοημοσύνης.

Στο πλαίσιο μνημονίου με το υπουργείου Τουρισμού, η VISA άντλησε τα ακόλουθα δεδομένα για τον τουρισμό στην Ελλάδα κατά την προηγούμενη χρονιά: Το 2024 καταγράφονται 17% περισσότεροι επισκέπτες – χρήστες της VISA, σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν (στοιχεία 2024 έως και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους), αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης κατά 14%, αύξηση 6% της μέσης αξίας συναλλαγής, +25% στη δαπάνης σε εστίαση και νυχτερινή ζωή και 114% αύξηση στους επισκέπτες από την Τουρκία.

«Στοχεύουμε να γίνουμε μέρος της τουριστικής εμπειρίας» δήλωσε ο Country Manager στη Visa Greece, κ. Νίκος Πετράκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας για την παρουσίαση της έρευνας.

Εξηγώντας τις δράσεις της VISA στον Ελληνικό τουρισμό, έκανε αναφορά στην άντληση στοιχείων επισκεπτών από υπηρεσίες όπως οι μεταφορές στην πόλη αλλά και στην εξυπηρέτηση των τουριστών στους αρχαιολογικούς χώρους. Στο πλαίσιο αυτό, η VISA σε συνεργασία με τον ΟΔΑΠ και την cardlink εγκατέστησαν μηχανήματα ανέπαφων συναλλαγών για έκδοση εισιτηρίων σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας (Ακροπολη, Επιδαυρος, Αρχαια Ολυμπία, Δελφοί κλπ) ενώ το επόμενο διάστημα η VISA στοχεύει να διευρύνει τις εγκαταστάσεις αυτές σε περισσότερους αρχαιολογικούς χώρους. Μέσα σε 1,5 χρόνο, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 200.000 συναλλαγές στα μηχανήματα αυτά στον αρχαιολογικό χώρο Ακρόπολης, ανέφερε ο κ. Πετράκης.

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα