Νέα εποχή για τα πολυτελή ταξίδια: Οι πέντε μεγάλες αλλαγές

19 May 2025, 15:56 | ΤΑΣΕΙΣ

TornosNews.gr

Νέα εποχή για τα πολυτελή ταξίδια: Οι πέντε μεγάλες αλλαγές

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Σε μια εποχή όπου η αυθεντικότητα και η εμπειρία υπερισχύουν της επιφάνειας και της προβλέψιμης πολυτέλειας, η Preferred Hotels & Resorts, η μεγαλύτερη ανεξάρτητη ξενοδοχειακή μάρκα στον κόσμο, δημοσίευσε την πρώτη της Έκθεση για τα Πολυτελή Ταξίδια (Luxury Travel Report). Πρόκειται για μια εμπεριστατωμένη μελέτη καταναλωτικών τάσεων, την οποία πραγματοποίησε σε συνεργασία με την The Harris Poll, και βασίστηκε σε δείγμα άνω των 500 εύπορων Αμερικανών ταξιδιωτών.

Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η επιθυμία για ταξίδια παραμένει ισχυρή: οι πολυτελείς ταξιδιώτες σχεδιάζουν κατά μέσο όρο οκτώ ταξίδια αναψυχής το 2025, εκ των οποίων τα τρία θα είναι στο εξωτερικό, ενώ περισσότεροι από τους μισούς δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν περισσότερα απ’ ό,τι το 2024.

Από την "τυποποίηση" στην εμπειρία

Η έκθεση αναδεικνύει πέντε ισχυρές τάσεις που επαναπροσδιορίζουν την έννοια της πολυτέλειας στα ταξίδια, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για εμπειρίες που είναι μοναδικές, αυθεντικές και συναισθηματικά ουσιαστικές.

1. Μοναδικότητα και εκπλήξεις

Περίπου 7 στους 10 συμμετέχοντες θεωρούν ότι τα σύγχρονα πολυτελή ξενοδοχεία έχουν χάσει την ταυτότητά τους λόγω της υπερτυποποίησης. Ο συνδυασμός αλγοριθμικά σχεδιασμένων δρομολογίων και “dupe culture” οδηγεί σε "απογοήτευση προορισμού", καθώς πολλές πόλεις και ξενοδοχεία μοιάζουν μεταξύ τους. Οι ταξιδιώτες πολυτελείας ζητούν μοναδικότητα και εκπλήξεις, απορρίπτοντας τη γενικότητα, ακόμη και αν συνοδεύεται από πέντε αστέρια.

2. Η πολυτέλεια ως "κληρονομιά στιγμών"

Το νόημα υπερισχύει της πολυτέλειας για την πολυτέλεια. Το 82% δηλώνει ότι οι πιο αξέχαστες ταξιδιωτικές στιγμές προκύπτουν μέσα από προσωπικές συνδέσεις, ενώ το 64% προτιμά να εξερευνά έναν προορισμό με τη βοήθεια ντόπιων παρά μέσω ψηφιακών οδηγών και τεχνητής νοημοσύνης.

3. Η επιμέλεια είναι το νέο στάνταρ

Η ταξιδιωτική εμπειρία δεν πρέπει απλώς να είναι υψηλού επιπέδου – πρέπει να είναι επιμελημένη με τέτοιον τρόπο ώστε να φαίνεται ανέμελη και αυθεντική. Το 90% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι τα καλύτερα ταξίδια είναι εκείνα που δείχνουν εύκολα αλλά είναι άψογα οργανωμένα, ενώ το 89% θέλει να βλέπει την τοπική κουλτούρα να αντικατοπτρίζεται στα ξενοδοχεία. Οι σύμβουλοι ταξιδιών αποκτούν νέο κύρος, καθώς το 84% πιστεύει ότι είναι πιο αξιόπιστοι από την αναζήτηση στο διαδίκτυο.

4. Η κληρονομιά ως νέα περιπέτεια

Οι σύγχρονοι πολυτελείς ταξιδιώτες δεν θέλουν απλώς να δουν την ιστορία – θέλουν να γίνουν μέρος της. Πάνω από το 90% αναζητά εμπειρίες που τους εμβαπτίζουν στην πολιτιστική κληρονομιά, ενώ το 71% σχεδιάζει ταξίδια με πολλές γενιές, αυξάνοντας τη ζήτηση για ευρύχωρα καταλύματα που ενισχύουν τη μεταξύ τους σύνδεση αλλά και την επαφή με τις ρίζες τους.

5. Η αφοσίωση ως μοχλός εμπιστοσύνης και εξατομίκευσης

Σε ένα περιβάλλον με οικονομικές πιέσεις, οι προγράμματα επιβράβευσης αποκτούν νέα βαρύτητα. Το 82% θεωρεί ότι οι loyalty programs εγγυώνται την ποιότητα των ξενοδοχείων, ενώ σχεδόν τα δύο τρίτα επαναλαμβάνουν κράτηση μόνο αν είχαν θετική προηγούμενη εμπειρία. Πλέον η αφοσίωση δεν είναι απλώς ανταλλακτική, αλλά συναισθηματική και εξατομικευμένη.

Η πολυτέλεια ξαναγράφεται

Η CEO της Preferred Hotels & Resorts, Lindsey Ueberroth, δήλωσε ότι η έκθεση εμβαθύνει στην κατανόηση των συνεχώς μεταβαλλόμενων αναγκών των πολυτελών ταξιδιωτών και στοχεύει να ενισχύσει την αυθεντικότητα και να αναδείξει τις επιμελημένες εμπειρίες που προσφέρει η παγκόσμια συλλογή της εταιρείας.

«Οραματιζόμαστε ένα ταξίδι που δεν είναι απλώς πολυτελές, αλλά αυθεντικά μεταμορφωτικό. Μέσα από το μήνυμα 'Believe in Travel', προσφέρουμε εμπειρίες που αφήνουν αποτύπωμα», σημείωσε.

Η μελέτη διενεργήθηκε μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2025 από την Harris Poll και περιλαμβάνει ταξιδιώτες με εισόδημα άνω των $250.000, περιουσία τουλάχιστον $1 εκατομμυρίου και ετήσια δαπάνη πάνω από $10.000 για ταξίδια αναψυχής.

 

 
 
 
 
 
 
 

 
 

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα