Ξενοδοχεία | Με μεγάλο τίμημα οι πωλήσεις μέσω ΟΤΑ - Επικράτηση των απευθείας κρατήσεων έως το 2030
20 Jan 2025, 12:41 | ΤΑΣΕΙΣ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Το τίμημα που «πληρώνουν» τα ξενοδοχεία προκειμένου να έχουν μεγαλύτερη προβολή και να διευρύνουν τη βάση πελατών τους μέσω των ΟΤΑ, είναι μεγάλο.
Σύμφωνα με μελέτη της εταιρίας που ειδικεύεται στην τεχνολογία για ξενοδοχεία, SHR (Digital Strategy Secrets for Hospitality), όταν τα ξενοδοχεία επιτρέπουν στα ΟΤΑ να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές από αυτές που προσφέρουν τα ίδια στους πελάτες, το διαφημιστικό κόστος των ξενοδοχείων στο διαδίκτυο (PPC - pay-per-click) αυξάνεται σημαντικά, και σε ορισμένες περιπτώσεις σχεδόν κατά 50%.
Για την ακρίβεια, αναλύοντας 27 εκατ. θεάσεις cost-per-click, η μελέτη έδειξε ότι τα ξενοδοχεία πληρώνουν, κατά μέσο όρο, 47% περισσότερα ανά κλικ όταν τα ΟΤΑ προσφέρουν χαμηλότερες τιμές διανυκτέρευσης.
Το κόστος ανά κλικ ανεβαίνει σε 0,97 δολάρια για τα ξενοδοχεία όπου τα ΟΤΑ προσφέρουν χαμηλότερες τιμές, έναντι 0,66 δολαρίων που είναι το κόστος για όσα προσφέρουν την καλύτερη προσφορά απευθείας.
Ο ανταγωνισμός για όρους αναζήτησης brand κλιμακώνεται όταν τα OTA μειώνουν τις τιμές των ξενοδοχείων, καθώς η πρακτική τους είναι να αυξάνουν τις προσφορές, με την πεποίθηση ότι το πλεονέκτημα χαμηλότερης τιμής θα αυξήσει τις μετατροπές σε πελάτες.
Ακόμα κι όταν τα ξενοδοχεία διατηρούν την ισοτιμία τιμών (rate parity) προσφέροντας παρόμοιες τιμές στις άμεσες κρατήσεις στην ιστοσελίδα τους και στα ΟΤΑ, το κόστος ανά κλικ παραμένει αυξημένο, και ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 0,89 δολάρια, δηλαδή 35,9% υψηλότερα από τα ξενοδοχεία που δίνουν προτεραιότητα στις απευθείας κρατήσεις.
Αναγκαία η ισορροπημένη σχέση με τα ΟΤΑ
Συνεπώς, τα ξενοδοχεία αναγκάζονται να διατηρούν μια πολύ εύθραυστη ισορροπία κατά τη συνεργασία τους με τα ΟΤΑ, τα οποία βοηθούν με στην προβολή σε μεγαλύτερο κοινό αλλά αν τα ξενοδοχεία δεν διατηρούν συνέπεια στις τιμές τους (rate integrity) σε όλες τις πλατφόρμες, αυτό οδηγεί σε απώλειες. Συγκεκριμένα, η παραμέληση αυτής της πρακτικής έχει ως αποτέλεσμα να ξοδεύονται περισσότερα χρήματα για μάρκετινγκ και να μειώνονται τα περιθώρια κέρδους. Ως εκ τούτου, επισημαίνει ο αντιπρόεδρος Ψηφιακού Μάρκετινγκ της SHR, Steve Collins, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στις απευθείας κρατήσεις και να προωθούν ισορροπημένες σχέσεις με τα ΟΤΑ ώστε να περιορίσουν το κόστος και να επιτύχουν βιώσιμη ανάπτυξη.
Προοπτικές για επικράτηση των απευθείας κρατήσεων έως το 2030
Άλλωστε, οι ειδικοί του χώρους της φιλοξενίας κάνουν προβλέψεις για σημαντική ενίσχυση των απευθείας κρατήσεων μέχρι το 2030, που ενδεχομένως θα ξεπεράσουν τις κρατήσεις που προέρχονται από τα ΟΤΑ. Η τάση αυτή υπογραμμίζει την αυξημένη σημασία για στρατηγικές που ενισχύουν τα απευθείας κανάλια, τη βελτίωση των ποσοστών κόστους ανά κλικ και τη μείωση της εξάρτησης από τα ΟΤΑ.
διαβάστε ακόμα
-
Γιατί ο ελληνικός τουρισμός δε μπορεί να γεμίσει τις κενές θέσεις εργασίας 11/02 | 11:00
-
Τουρισμός: 4 Ελληνικά νησιά αιχμαλωτίζουν τα βλέμματα των Αμερικανών για διακοπές το 2025 05/02 | 11:04
-
Tο πρώτο ρομποτικό εστιατόριο με τεχνητή νοημοσύνη στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης 05/02 | 12:26
-
Ταξίδια | Το Λονδίνο είναι πλέον ο top προορισμός των Ελλήνων στο εξωτερικό 30/01 | 15:43
-
Τουρισμός πολυτελείας | H ευεξία στο επίκεντρο - τι ζητούν οι εύποροι ταξιδιώτες 28/01 | 11:11
-
Ελληνικός τουρισμός | Διευρύνεται τελικά η σεζόν; Τι δείχνει η εξέλιξη των πτήσεων τσάρτερ στην Ελλάδα 24/01 | 06:12
-
Travel + Leisure: Δύο Ελληνικές παραλίες στα 15 μέρη με τα καθαρότερα νερά στον κόσμο 17/01 | 12:16
-
Τουρισμός | H καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώνεται, οι ταξιδιωτικές δαπάνες αυξάνονται - Η "αξία του τώρα" 20/01 | 06:10
-
Ελληνικός τουρισμός | Αυτό είναι το στρατηγικό σχέδιο της τεχνητής νοημοσύνης (!) για την 5ετία 2025- 2030 09/01 | 17:56
-
Πού θα ταξιδέψει ο κόσμος το 2025 - Το Ιωβηλαίο φέρνει εκατομμύρια καθολικούς στη Ρώμη 10/01 | 10:32
δημοφιλέστερα
- 1 Νέος διαγωνισμός του ΕΦΚΑ για ακίνητο με δυνατότητα χρήσης ξενοδοχείου στο κέντρο της Αθήνας 17.02.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Καλαμαριά: Δύο διαγωνισμοί για προσλήψεις προσωπικού και για μίσθωση αναψυκτηρίου 17.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 3 Ξεκίνησαν 5ετείς αποκλεισμοί παραχώρησης παραλιών σε τουριστικές επιχειρήσεις 17.02.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 4 Παρανέστι: Εκεί που η φύση, συναντά την ιστορία 17.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Νομιμοποιείται ορειβατικό καταφύγιο 80 κλινών στα Καλάβρυτα 17.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 Αμερικανικός τουρισμός: Κύμα αναζητήσεων και πτήσεων για ταξίδια στην Αθήνα την Άνοιξη 17.02.2025 | ΑΓΟΡΕΣ
- 7 Άνδρος, ιδανικός προορισμός πριν από το καλοκαίρι 17.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 8 Δύο αποφάσεις για ξενοδοχεία σε Ηράκλειο και Μυτιλήνη 16.02.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 9 Βερολίνο 2025: Αισιοδοξία για τον Τουρισμό – Τάσεις και Ευκαιρίες από την ITB 17.02.2025 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 10 Παγκρήτιος Διαγωνισμός Γαστρονομικού Δώρου 2025 16.02.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ