Ευρωπαϊκός τουρισμός: Πάνω από το 50% των online κρατήσεων στα ανεξάρτητα ξενοδοχεία είναι απευθείας

05 Sep 2024, 16:42 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Ευρωπαϊκός τουρισμός: Πάνω από το 50% των online κρατήσεων στα ανεξάρτητα ξενοδοχεία είναι απευθείας

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Πάνω από το 50% των online κρατήσεων στα Ευρωπαϊκά ανεξάρτητα ξενοδοχεία προήλθαν από άμεσες κρατήσεις τη διετία 2022-2024, ωστόσο οι κρατήσεις μέσω online ταξιδιωτικών γραφείων καταλαμβάνουν ολοένα και αυξανόμενο ποσοστό στην πίτα των κρατήσεων, αναδεικνύοντας την ανάγκη των ανεξάρτητων ξενοδοχείων να επενδύουν περισσότερο στα κανάλια άμεσων κρατήσεων, όπως π.χ. την ιστοσελίδα τους, τη μηχανή αναζήτησης και το Google Hotels.

Αυτό προκύπτει από έρευνα της RoomRaccoon στην οποία αναλύθηκαν πάνω από 3,9 εκατ. κρατήσεις από περισσότερα από 2.000 μπουτικ ξενοδοχεία στη Μπενελούξ, στη Γερμανία, στην Αυστρία, στην Ελβετία, στην Ισπανία, στην Πορτογαλία, στην Ιταλία και στο Ην. Βασίλειο, αποκαλύπτοντας τις τελευταίες τάσεις στα κανάλια κρατήσεων στην Ευρώπη.

Κατά την εν λόγω διετία, οι κρατήσεις μέσω της Booking.com παρουσίασαν αύξηση 30% σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο, ενώ η Expedia είχε αύξηση 57%. Οι κρατήσεις στην Hotelbeds είχαν άνοδο 65%, ενδεικτικό της επιστροφής των επαγγελματικών ταξιδιών, στην Hostelworld 76% και στην Airbnb 8%.

Τα δημοφιλέστερα είδη καναλιών κρατήσεων ήταν, κατά σειρά προτεραιότητας, οι απευθείας κρατήσεις και η μηχανή αναζήτησης, τα online ταξιδιωτικά γραφεία, το Metasearch (Google Hotel Ads), οι ενδιάμεσοι (Wholesaler) και το GDS.

Στην Ιταλία, παρότι οι κρατήσεις μέσω Booking.com αυξήθηκαν, οι απευθείας κρατήσεις παρέμειναν στην πρώτη θέση. Η μικρή ανάκαμψη του μεριδίου αγοράς της Booking.com μπορεί να αποδοθεί στον νομικό διακανονισμό της με την Ιταλική Υπηρεσία Εσόδων. Ξενοδοχεία και ακίνητα που είχαν προηγουμένως αφαιρέσει τις καταχωρίσεις τους από την Booking.com για να υποστηρίξουν τη στάση της Ιταλίας, επανασυνδέθηκαν με το δημοφιλές OTA. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι Expedia, Google Hotel Ads και Airbnb.

Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία της Ισπανίας είχαν αξιοσημείωτη ετήσια αύξηση κρατήσεων, της τάξης του 75%, με τα 5 κυρίαρχα κανάλια να διατηρούν σταθερές θέσεις. Οι απευθείας κρατήσεις αυξήθηκαν 10%, ενδεικτικό του ότι τα ξενοδοχεία εφάρμοσαν επιτυχώς τις στρατηγικές απευθείας κρατήσεων.

Τα προτιμώμενα κανάλια κρατήσεων στα καταλύματα του Ην. Βασιλείου ήταν οι απευθείας κρατήσεις, οι οποίες έχουν σημειώσει εντυπωσιακή αύξηση μεριδίου κρατήσεων από 48% σε 60%. Αυτή η σημαντική μετατόπιση από την Booking.com δείχνει ότι περισσότεροι ταξιδιώτες ανακαλύπτουν καλύτερες τιμές και πιο εξατομικευμένες εμπειρίες όταν κάνουν απευθείας κράτηση στο κατάλυμα.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα