Οι ταξιδιώτες γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί από τα ξενοδοχεία – Οι νέες τάσεις και το δίδαγμα της Airbnb
22 Aug 2023, 12:45 | ΤΑΣΕΙΣ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Oι σύγχρονοι ταξιδιώτες, μετά την επιστροφή τους στα ταξίδια από την περίοδο περιορισμών της πανδημίας, εμφανίζονται ιδιαίτερα πρόθυμοι να ταξιδέψουν, όμως οι προτιμήσεις τους περιστρέφονται περισσότερο από ποτέ γύρω από το value των διακοπών και την εξατομίκευση των υπηρεσιών.
Όπως προέκυψε από τις συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της ενότητας «Leisure's Longevity» του συνεδρίου 2023 Hotel Data Conference, όπου συμμετείχαν ξενοδόχοι και ειδικοί του χώρου των ταξιδιών αναλύοντας τη δυναμική της ζήτησης για ταξίδια αναψυχής και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, οι κρουαζιέρες και οι διακοπές all in, σε αντιδιαστολή με τα πολυτελή ξενοδοχεία, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ζήτησης αυτό το καλοκαίρι επειδή είναι προσιτές επιλογές.
Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Davidson Hospitality Group, Steve Contos, κανείς μπορεί να δαπανήσει 1.500 δολάρια για μία διανυκτέρευση ή 6.000 δολάρια για μια εβδομάδα σε πολυτελές ξενοδοχείο στο Ορλάντο ή εναλλακτικά να δαπανήσει το ίδιο ποσό χρημάτων για γιώτινγκ με την Ritz-Carlton στα Ελληνικά νησιά στη βάση του all in.
Όπως είπε, οι καταναλωτές αναζητούν διαφορετικούς τρόπους να ταξιδέψουν, και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο γεγονός ότι η ζήτηση για all inclusive και κρουαζιέρες σχεδόν διπλασιάστηκε.
Ο αντιπρόεδρος διαχείρισης εσόδων της AutoCamp, Vinny Cuneo, επιβεβαίωσε την τάση αυτή προσθέτοντας ότι πρόκειται για επανασχεδιασμό του τρόπου με τον οποίο τα ξενοδοχεία συνδυάζουν τις προσφορές τους στους επισκέπτες σε αντίθεση με την προσφορά απλής έκπτωσης. Η νέα τάση αφορά την εστίαση στα πράγματα που είναι εύκολο να προστεθούν στο πακέτο και τις εμπειρίες που ένα ξενοδοχείο μπορεί να δημιουργήσει προκειμένου να ενισχύσει τα επίπεδα διαμονών σε αυτό.
Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο όσονα φορά τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να φέρουμε πίσω ορισμένους πελάτες που ίσως έκαναν διακοπές σε Airbnb, επειδή έχουμε (ως ξενοδοχεία) να τους προσφέρουμε περισσότερα, όπως συνέπεια, διαφορετικές ανέσεις και διαφορετική προσφορά brand, επισήμανε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος εσόδων και analytics της Red Roof Inn, Alex Cisneros.
Η Airbnb βρίσκεται σε στασιμότητα επειδή προσφέρει ένα προϊόν της δικής της επιτυχίας, ενώ όταν ξεκίνησε πρόσφερε στους ταξιδιώτες έναν τρόπο διαμονής σε μεγαλύτερους χώρους και σε πιο προσιτές τιμές από τα ξενοδοχεία, ανέφερε. Ωστόσο τώρα, οι τιμές είναι αντίστοιχες των ξενοδοχείων, ιδιαίτερα όταν λάβει κανείς υπόψη τις μεγάλες χρεώσεις καθαριότητας, και πολλοί προτιμούν ένα πολυτελές ξενοδοχείο που προσφέρει και άλλες ανέσεις.
Μια σημαντική τάση που καταγράφεται στους ταξιδιώτες μετά την πανδημία είναι η αύξηση κατά 15% στα ζευγάρια ή μεμονωμένα άτομα που ταξιδεύουν με κατοικίδιο, κάτι που προσφέρει δυνατότητες επανεστίασης στο επόμενο κύμα πελατών στο οποίο πρέπει να δώσουν έμφαση τα ξενοδοχεία, υπογράμμισε ο κ. Cisneros.
Επιπλέον, τα ξενοδοχειακά brand έχουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες από ποτέ για εξατομικευμένες υπηρεσίες, επισημαίνει ο επικεφαλής σύνταξης στην Travelzoo, Gabe Saglie, με τις οποίες μπορούν να ανακτήσουν σημαντικό τμήμα του loyalty.
Αναφερόμενος σε πρόσφατο ταξίδι του στην Ιρλανδία, είπε ότι πριν από πεζοπορία στο δάσος, ενώ υπήρχε πιθανότητα βροχής, ο ξενοδόχος είχε αναζητήσει εκ των προτέρων το λογαριασμό του Saglie στο Instagram ώστε να διαπιστώσει την ηλικία των παιδών του για να τους δοθεί το σωστό μέγεθος μπότας για βροχή. Αυτή η προσοχή στη λεπτομέρεια που αποτελεί εξατομίκευση της υπηρεσίας, μπορεί να οφελήσει πολύ τα ξενοδοχεία, τόνισε ο κ. Saglie.
Παράλληλα, καθώς οι τιμές των ξενοδοχείων ανεβαίνουν, αυξήθηκαν και οι προσδοκίες των επισκεπτών τους. Στα οικονομικά ξενοδοχεία, οι επισκέπτες αναζητούν καλό value και καλή ποιότητα, επισήμανε ο κ. Cisneros. Για το λόγο αυτό, η Red Roof σε συνεργασία με τα ξενοδοχεία franchise διασφαλίζει το επίπεδο των προσφερόμεων υπηρεσιών, στα πρότυπα του brand. Το brand ήταν ευέλικτο με τα στάνταρ του κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όμως πλέον χρειάζεται τα ξενοδοχεία να επενδύσουν και πάλι σε αυτά.
Επόμενη προτεραιότητα είναι η εξέταση της εμπειρίας διαμονής και η διαπίστωση των αδύναμων σημείων, όπως οι μειωμένες υπηρεσίες ή τα επίπεδα του προσωπικού, τόνισε ο κ. Cisneros. Ακολουθεί η εξέταση των δεδομένων και του feedback των επισκεπτών προκειμένου να εντοπιστεί τι χρειάζεται διόρθωση.
Για παράδειγμα, τα πολυτελή ξενοδοχεία συνήθιζαν να έχουν 24ωρη εξυπηρέτηση room service, ενώ πλέον προσφέρουν την υπηρεσία από τις 6 το πρωί έως τις 11 το βράδυ, όμως οι προσδοκίες των επισκεπτών είναι υψηλές και θα πρέπει να υπάρξει προσαρμογή, τόνισε.
διαβάστε ακόμα
- Στην Υγειά των Έξυπνων Επιλογών! 07/10 | 12:09
- Τουρισμός: Η Αθήνα και τα νησιά του Αιγαίου καθιερώνονται διεθνώς ως top προορισμοί πολιτισμού και ευεξίας 04/10 | 13:22
- American Express Travel: Ένα Ελληνικό νησί στους 10 «καυτούς» προορισμούς των Αμερικανών για το 2025 04/10 | 14:29
- Τουρισμός πολυτελείας: Αυτές είναι οι 7 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Από τις F**k-It Lists μέχρι την Silver Bullet ευεξία 03/10 | 15:38
- Τουρισμός/ ibis: Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις του 2025 - Όλα περιστρέφονται γύρω από την εμπειρία 03/10 | 14:43
- CNT: Σάρωσε η Ελλάδα στα Readers' Choice Awards 2024 – Διεθνείς διακρίσεις για ξενοδοχεία, νησιά και το "Ελ. Βενιζέλος" 01/10 | 10:53
- CNT: Αυτά είναι τα 14 καλύτερα οικογενειακά ξενοδοχεία στην Ελλάδα 03/10 | 12:21
- Τουρισμός | Τα ταξίδια εμποδίζουν το γήρας, αλλά ο μαζικός τουρισμός το επιταχύνει! 02/10 | 14:33
- Ευρωβαρόμετρο: Η ακρίβεια η κύρια ανησυχία των Ευρωπαίων πολιτών 03/10 | 11:53
- Τουρισμός | Νέο φαινόμενο "αντιψυχολογίας της μάζας" στους Γάλλους: Επιλέγουν διακοπές όταν οι άλλοι εργάζονται 03/10 | 13:02
δημοφιλέστερα
- 1 Γαλλικός τουρισμός | Έρχεται βαρύς φόρος στις αεροπορικές εταιρείες - φόβοι για αύξηση των εισιτηρίων 07.10.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 2 Ο HAPCO υποστηρίζει την καμπάνια της IAPCO ''Unlocking Excellence'' 07.10.2024 | HAPCO
- 3 Club Med Gregolimano | Eπίσημα εγκαίνια μετά την επένδυση ανακαίνισης ύψους 30 εκατ. ευρώ 07.10.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 4 Άνοιξαν οι αιτήσεις στις Σχολές Τουρισμού του υπουργείου - Δεύτερη ευκαιρία για δωρεάν σπουδές στους ειδικούς 07.10.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 5 Έως τις 10 Οκτωβρίου η προθεσμία αιτήσεων για τη ΣΑΕΚ Τουρισμού Κέρκυρας 07.10.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 «Ημέρες Καριέρας» ΔΥΠΑ στην Αθήνα 18-19 Οκτωβρίου | 190 επιχειρήσεις με 6.000 θέσεις εργασίας 07.10.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 7 Έναρξη λειτουργίας του Παρατηρητηρίου Παράκτιου και Θαλάσσιου Τουρισμού στην Ανατολική Μεσόγειο 07.10.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 8 Kithaironas Trail: Αγώνας ορεινού τρεξίματος στο μυθικό βουνό 08.10.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Στην Υγειά των Έξυπνων Επιλογών! 07.10.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 10 Ισπανικός τουρισμός | 64,3 αφίξεις στο 8μηνο, 86,5 δισ. ευρώ οι τουριστικές δαπάνες 07.10.2024 | ΚΟΣΜΟΣ