Amadeus: Τέλος τα ταξίδια όπως τα ξέραμε - Οι 5 τάσεις που έρχονται το 2023 και αλλάζουν ολοκληρωτικά την ταξιδιωτική εμπειρία

07 Nov 2022, 17:14 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Amadeus: Τέλος τα ταξίδια όπως τα ξέραμε - Οι 5 τάσεις που έρχονται το 2023 και αλλάζουν ολοκληρωτικά την ταξιδιωτική εμπειρία

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η συζήτηση για την επανάσταση της τεχνολογίας στα ταξίδια δεν γίνεται πλέον σε υποθετική βάση. Μέσα στο ερχόμενο 12μηνο θα παρατηρηθούν συνεχείς αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος ταξιδεύει.

Πέντε από τις σημαντικότερες νέες εξελίξεις οι οποίες θα διαμορφωθούν στα ταξίδια το 2023 εντόπισε και αναδεικνύει έκθεση της κορυφαίας εταιρίας λύσεων τεχνολογίας στον ταξιδιωτικό κλάδο Amadeus, με τίτλο «Amadeus 2023 Travel Trends», οι οποίες συνοψίζονται ως εξής:

-Ένα νέο είδος ταξιδιωτικού πράκτορα αναδύεται: Η εξερεύνηση του metaverse θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να εξερευνούν έναν προορισμό πριν φτάσουν σε αυτό ή να αναβιώνουν αναμνήσεις μετά την ολοκλήρωση των διακοπών.

-Βιομετρικά στοιχεία: Τα βιομετρικά στοιχεία θα βοηθήσουν στη δημιουργία μιας ομαλής ταξιδιωτικής εμπειρίας πληρωμών.

-Ταξιδέψτε χωρίς αποσκευές: Τα ξενοδοχεία θα προσφέρουν στους ταξιδιώτες περισσότερες διευκολύνσεις ώστε να μπορούν να ταξιδεύουν με λιγότερες αποσκευές.

-Εργασία ταξιδεύοντας: Όσοι εργάζονται εξ αποστάσεως θα υιοθετήσουν ένα όλο και πιο νομαδικό στυλ διαβίωσης, ταξιδεύοντας σε διαφορετικά μέρη, καθώς οι πολιτικές της εξ αποστάσεως εργασίας γίνονται κανονικότητα.

-Καλωσορίστε τα διαλείμματα εργασίας που συμβάλλουν στο «δέσιμο» των εργαζομένων: Μια νέα κατηγορία επαγγελματικών ταξιδίων αναδύεται, η οποία εστιάζεται στη σύνδεση των ομάδων, στο κτίσιμο των σχέσεων και στο ξεκλείδωμα της δημιουργικότητας μακριά από γραφείο.

Οι ταξιδιωτικές τάσεις εντοπίστηκαν από την ομάδα ειδικών της της Amadeus, η οποία αναγνώρισε ότι ενώ η τεχνολογία είναι ο κύριος μοχλός της αλλαγής, και το Web3 και τα βιομετρικά στοιχεία θα παίξουν μεγάλο ρόλο, οι ανθρώπινες σχέσεις είναι εξίσου σημαντικές. Όλες οι τάσεις συνδέονται με προσωπικές και κοινωνικές ανησυχίες, από την επιθυμία να ταξιδεύουμε με πιο ελαφρύ οικολογικό αποτύπωμα μέχρι την επιθυμία περισσότερα άτομα να είναι ελεύθερα να εργάζονται από οπουδήποτε.

Τα ταξίδια δεν θα είναι όπως τα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα – H έφοδος του metaverse

Τα επόμενα χρόνια, το metaverse θα αναβαθμίσει την αφοσίωση των ταξιδιωτών στο επόμενο επίπεδο. Οι ταξιδιώτες θα μπορούν να απολαμβάνουν βαθύτερες πολιτιστικές εμπειρίες σε έναν διαδικτυακό κόσμο, εξερευνώντας εικονικές συναυλίες και εκθέσεις. Η τεχνολογία προσφέρει επίσης τεράστιες δυνατότητες για βοήθεια πριν από το ταξίδι και την ευκαιρία να «δοκιμάσετε πριν αγοράσετε», δημιουργώντας περαιτέρω περιπλάνηση και ενθουσιασμό. Αυτός ο τρόπος εξερεύνησης θα γίνει ολοένα και πιο δημοφιλής ως ένας τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές θα μπορούν να δοκιμάζουν ακριβότερες υπηρεσίες, όπως οι διακοπές με κρουαζιέρες πολυτελείας.

Η Walt Disney Co. σχεδιάζει να δημιουργήσει μια περιήγηση σε θεματικό πάρκο στον πραγματικό κόσμο, η οποία θα ενσωματώνει μια παράλληλη τρισδιάστατη εμπειρία εικονικού κόσμου, ενώ η Σεούλ ανοίγει ένα μονοπάτι με σχέδια να μεταβεί στο metaverse το 2023 με μια πλατφόρμα με τίτλο «Metaverse Seoul». Η Qatar Airways, εν τω μεταξύ, ανακοίνωσε πρόσφατα το Qverse με πλήρωμα καμπίνας MetaHuman, παρέχοντας μια καθηλωτική εμπειρία περιήγησης, πλοήγησης και check-in στο Διεθνές Αεροδρόμιο Hamad.

«Χαμογελαστή»... εμπειρία πληρωμής – Πληρώστε με την παλάμη του χεριού σας!

Οι βιομετρικές πληρωμές –μέσω ApplePay ή GooglePay– είναι πλέον mainstream τόσο για πληρωμές λιανικής όσο και για ταξιδιωτικές πληρωμές. Όμως τα επόμενα χρόνια, τα ταξίδια είναι πιθανό να αναβαθμίσουν περαιτέρω τις βιομετρικές πληρωμές.

Τα αεροδρόμια χρησιμοποιούν ήδη βιομετρικά στοιχεία για την αναγνώριση ταξιδιωτικών εγγράφων, επομένως το λογικό επόμενο βήμα είναι να αξιοποιήσουν αυτόν τον έλεγχο ταυτότητας για τυχόν πληρωμές που πραγματοποιούν οι ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Δεν χρειάζεται πλέον να ψάχνετε στην τσάντα για το πορτοφόλι σας, ώστε να μπορείτε να κάνετε αναβάθμιση σε business class. Εάν ένας ταξιδιώτης χρησιμοποιεί βιομετρικά στοιχεία για να κάνει check-in, να αφήσει τις αποσκευές του και να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο, τότε οι ίδιοι έλεγχοι ταυτότητας θα μπορούσαν να καλύψουν πληρωμές που θα μπορούσαν να κάνουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού - όπως η προσθήκη ενός γεύματος κατά την πτήση - παρέχοντας μια ομαλή εμπειρία πληρωμής.

Τα αεροδρόμια και οι ταξιδιωτικές εταιρίες θα προσφέρουν μια εντελώς ανέπαφη και άνετη εμπειρία πληρωμής στους επιβάτες με τη χρήση βιομετρικών στοιχείων, σε όλα τα σημεία του ταξιδιού. Από την πληρωμή εισιτηρίων τρένου μέχρι την αναβάθμιση θέσεων, τα γεύματα κατά την πτήση ή το ταμείο αργά στο ξενοδοχείο, ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο θα χρησιμοποιούν βολικές, πιο ασφαλείς, βιομετρικές λύσεις πληρωμής.

Μικρές δοκιμές του συστήματος έχουν ήδη ξεκινήσει στην Hudson, με την αξιοποίηση της  βιομετρικής λύσης πληρωμής Amazon One στο κατάστημά της στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Νάσβιλ, επιτρέποντας στους πελάτες να πληρώνουν με την παλάμη του χεριού τους!

Ταξιδέψτε χωρίς βάρη!

Ο συνδυασμός πελατών που συνειδητοποιούν περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα των ταξιδιών τους και του κόστους των παραδοτέων αποσκευών, οδηγεί σε μείωση του όγκου των βαλιτσών. Τα περιττά φορτία με αποσκευές επώνυμων σχεδιαστών δεν είναι πλέον σύμβολο status – το αντίθετο.

Τα ξενοδοχεία προσφέρουν πλέον ολο και περισσότερο ενοικίαση ογκοδών αντικειμένων όπως ο αθλητικός εξοπλισμός και ρούχα προπόνησης, από διεθνείς προμηθευτές προκειμένου να ανταποκρίνονται στα γούστα των τουριστών.

Παράλληλα, οι ταξιδιώτες αναζητούν να αγοράσουν βασικά είδη από τον προορισμό, στηρίζοντας και αλληλεπιδρώντας με την τοπική κοινότητα και διασφαλίζοντας ότι αποκτούν ουσιαστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Παγκόσμια brand όπως η Hilton προσφέρουν πια εξοπλισμό γυμναστικής, βοηθώντας τους ταξιδιώτες να έρθουν πιο κοντά στη «διαμονή χωρίς βαλίτσες». Αυτή η τάση αναμένεται να εξελιχθεί περαιτέρω.

Εξ αποστάσεως εργασία

Οι εργαζόμενοι που δουλεύουν εξ αποστάσεως θα συνηθίζουν σε έναν όλο και πιο νομαδικό τρόπο ζωής, μεταναστεύοντας σε διαφορετικές τοποθεσίες. Θα δούμε το εργατικό δυναμικό να περνά λιγότερο χρόνο στο σπίτι λόγω της εκτεταμένης εταιρικής πολιτικής «εργασίας από οπουδήποτε».

Οι εργαζόμενοι θα επιλέγουν να περνούν χρόνο με τους φίλους και την οικογένειά τους στην εγχώρια αγορά ή μπορεί να περνούν ένα μήνα δουλεύοντας στο εξωτερικό.

Από κυβερνητικής σκοπιάς, θα δούμε τη συνεχή άνοδο του αριθμού των χωρών που θα ενθαρρύνουν τους ψηφιακούς νομάδες μέσω προγραμμάτων βίζα και κινήτρων. Χώρες όπως η Γεωργία, η Κροατία, η Ισλανδία και η Γερμανία έχουν ήδη επίσημα σχέδια για να προσελκύουν ψηφιακούς νομάδες.

Το Nomadlist είναι μια πλατφόρμα που συνδέει τη παγκόσμια κοινότητα εργαζομένων εξ αποστάσεως που ζουν και ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, βοηθώντας τους να βρουν τοποθεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές για να εργαστούν. Η πλατφόρμα κατατάσσει την Μπανγκόκ και τη Λισαβόνα στις πέντε κορυφαίες πόλεις της για ψηφιακή εργασία.

Η Amadeus κατέγραψε αύξηση 165% στις αναζητήσεις από το Σίδνεϊ για ταξίδια απομακρυσμένης εργασίας από τη Μπανγκόκ τον Σεπτέμβριο του 2022 σε σύγκριση με το 2019. Υπήρξε επίσης αύξηση 74% στις αναζητήσεις για πτήσεις από Σάο Πάολο προς Λισαβόνα.

Υποδεχθείτε τα διαλείμματα δημιουργίας σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων

Τα επαγγελματικά ταξίδια επέστρεψαν, με μια διαφορά. Τα τελευταία χρόνια, πολλές εταιρείες έχουν εισάγει πολιτικές εργασίας από οπουδήποτε και μαζί με αυτό ήρθε η πρόκληση του δεσμού και της συνεργασίας της ομάδας.

Ως αποτέλεσμα, γινόμαστε μάρτυρες μιας ανοδικής πορείας στα σχέδια «εσωτερικών ταξιδιών», όπου οι ομάδες συγκεντρώνονται με σαφή σκοπό την ενίσχυση των σχέσεων.

Η American Express Global Business Travel δημοσίευσε μάλιστα μια μελέτη με τίτλο «Γιατί τα επιχειρηματικά ταξίδια βρίσκονται στο επίκεντρο της κουλτούρας της νέας εταιρείας». Καθώς η εμπειρία των εργαζομένων είναι πιο σημαντική από ποτέ, τα προγράμματα ομαδικών ταξιδιών θα αυξηθούν εκθετικά, καθώς είναι ένας καλός τρόπος για να παρακινήσετε τις ομάδες, να βελτιώσετε την ικανοποίησή τους, να ενισχύσετε το loyalty της εταιρείας και να ξεκλειδώσετε τη δημιουργικότητα.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα