"Κανένα ξενοδοχείο δεν θα γλιτώσει από το αυξημένο ενεργειακό κόστος"

20 Sep 2022, 16:01 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

"Κανένα ξενοδοχείο δεν θα γλιτώσει από το αυξημένο ενεργειακό κόστος"

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Το αυξημένο ενεργειακό κόστος πλήττει σοβαρά την ξενοδοχειακή βιομηχανία, με τα ξενοδοχεία που εστιάζονται στην ευεξία (Wellness) να αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιβαρύνσεις στη λειτουργία τους.

Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς υπό κανονικές συνθήκες το ενεργειακό κόστος αντιπροσώπευε μόλις το 4% ή 5% του συνολικού κόστους των ξενοδοχείων, ενώ τώρα οι ξενοδόχοι έκπληκτοι βρίσκονται ενώπιον μιας εξέλιξης που ποτέ δεν είχαν προβλέψει.

Όπως επισημαίνει ο ξενοδόχος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Treugast Solution, Michael Lidl, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο touristik aktuell, δεν υπάρχει ξενοδοχείο που δεν επηρεάζεται από την εκτόξευση του ενεργειακού κόστους καθώς οι τιμές έχουν ανέβει και σε όλες τις μορφές ενέργειας όπως τα πέλετ και το πετρέλαιο.

Ο κ. Lidl εκτιμά ότι το ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων θα είναι τουλάχιστον διπλάσιο. Εάν η κατάσταση ήταν περιορισμένη για μια χρονική περίοδο, η βιομηχανία θα μπορούσε να ανταπεξέλθει, όμως δεν γνωρίζουμε πόση διάρκεια θα έχει το ράλι των τιμών ενέργειας, πόσο μάλλον πότε θα έχουμε και πάλι παροχή φυσικού αερίου, τόνισε.

Κάθε επιχειρηματίας εξετάζει εναλλακτικές, αφού τα τελευταία χρόνια πολλοί ξενοδόχοι έχουν ήδη λάβει μέτρα για εξοικονόμηση ενέργειας. Παρόλ’ αυτά, εξετάζουν ακόμη και το κλείσιμο μεμονωμένων εγκαταστάσεων, όπως για παράδειγμα στα ξενοδοχεία ευεξίας, τη μείωση των ωρών λειτουργίας της σάουνας και τη μείωση της θέρμανσης του νερού.

Επιπλέον, τονίζει ο κ. Lidl, πολλά πόρταλ κρατήσεων προσφέρουν πλέον δυνατότητα για επιπλέον χρεώσεις ενέργειας και αυτό μπορεί να φανεί στις τιμές δωματίων, ωστόσο ελάχιστοι ξενοδόχοι αξιοποιούν αυτή τη δυνατότητα επειδή οι καταναλωτές συγκρίνουν τις τελικές τιμές.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι τιμές δωματίων έχουν ήδη αυξηθεί σημαντικά, και θεωρητικά θα έπρεπε να προσαρμοστούν περαιτέρω, ωστόσο είναι σχεδόν αδύνατο να περάσει το σύνολο του επιπλέον κόστους στους επισκέπτες.

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα