Καταναλωτικός τουρισμός: KaDeWe ή Πύλη του Βραδεμβούργου;
08 Aug 2019, 10:57 | ΤΑΣΕΙΣ
TornosNews.gr
Φυσικά KaDeWe, είναι ο ναός της κατανάλωσης στη γερμανική πρωτεύουσα, απαντά στο ερώτημα του τίτλου ρεπορτάζ του γερμανικού πρκατορείου ειδήσεων dpa, που δημοσιεύεται στην DW. Προσελκύει εκατομμύρια τουριστών από τρίτες χώρες που αγοράζουν αφορολόγητα. Κι αν περισσέψει χρόνος, βολτάρουν και στην Πύλη του Βραδεμβούργου.
Ο πύργος Νοϊσβάνσταϊγκ, ο Καθεδρικός της Κολωνίας και η Πύλη του Βρανδεμβούργου δεν είναι τα μοναδικά τουριστικά θέλγητρα της Γερμανίας. Το ίδιο ελκυστικό θεωρούν οι επισκέπτες το KaDeWe, το πολυτελές πολυκατάστημα στο Βερολίνο, όπως την Königsallee στο Ντίσελντορφ ή τον παράδεισο του outlet στο Μέτσινγκεν.
Υπερδιπλάσιος ο όγκος αφορολόγητων
Και για να πάρουμε το KaDeWe, (Kaufhaus des Westens) μόνο το ήμισυ των 10 εκ. πελατών, που το επισκέπτονται κάθε χρόνο, ζουν στη γερμανική πρωτεύουσα, όπως αποκάλυψε παλαιότερα ο επικεφαλής του ομίλου Αντρέ Μαέντεν. «Το υπόλοιπο μισό αποτελείται από γερμανούς και ξένους τουρίστες». Κυρίως τουρίστες από χώρες εκτός ΕΕ, όπως την Κίνα, τη Ρωσία ή τις χώρες του Κόλπου, που ψωνίζουν μετά μανίας, επειδή φεύγοντας από τη χώρα τους επιστρέφεται ο ΦΠΑ. Και ενώ τον περασμένο χρόνο λόγω της επέλασης των αγορών μέσω online στις συνήθειες των Γερμανών, οι γερμανοί πελάτες περιορίζουν τις κινήσεις τους στο κέντρο, έχει καταγραφεί αύξηση των πελατών από τρίτες χώρες κατά 75% και έχει φτάσει τα 16 εκ. πελάτες.
Ο όγκος των αφορολόγητων αγορών της τελευταίας ομάδας έχει υπερδιπλασιαστεί, από 1 δις σε 2.5 δις ευρώ, όπως καταγράφει πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Εμπορικών Ερευνών της Κολωνίας EHI για λογαριασμό του παροχέα υπηρεσιών για αφορολόγητα είδη Global Blue. Εξαιρετικά επιρρεπείς στο κυνήγι καταναλωτικών αγαθών είναι κυρίως οι Κινέζοι, που σύμφωνα με την μελέτη οι αγορές τους ξεπερνούν το 40% του τζίρου των αφορολόγητων. Στη δεύτερη θέση με απόσταση έρχονται οι Ρώσοι και στην τρίτη τουρίστες από τις χώρες του Περσικού. Και οι 3 κατηγορίες μαζί αγοράζουν προϊόντα που αντιπροσωπεύουν τα 2/3 των αφορολόγητων στη Γερμανία.
Αλλά τι ακριβώς αγοράζουν; Περισσότερο ενδύματα μόδας, ρολόγια και κοσμήματα. Οι έμποροι προσπαθούν να διευκολύνουν τα ψώνια των τουριστών που έρχονται από μακριά. Για παράδειγμα, οι κινέζοι τουρίστες μπορούν να πληρώσουν στη Γερμανία μέσω της κινέζικης πλατφόρμας Alipay, του κινεζικού διαδικτυακού γίγαντα Alibaba. Το Kaufhof, όπως και οι αλυσίδες καλλυντικών και φαρμάκων Rossmann και dm, δέχονται επίσης το Alipay.
Φρένο από επιβολή δασμών στην Κίνα
Ωφελημένες από τη δίψα για ψώνια των τουριστών βγαίνουν μητροπόλεις, όπως το Μόναχο, η Φρανκφούρτη και το Βερολίνο και σε δεύτερη θέση το Ντίσελντορφ, το Αμβούργο και η Κολωνία. Σε πολλά πιο πολυτελή καταστήματα οι πωλητές μιλούν ρωσικά ή αραβικά. Όμως ο προσήλωση των λιανέμπορων σε ομάδες τουριστών από το εξωτερικό ενδέχεται να κρύβει και κινδύνους. Γιατί μπορεί να υπερδιπλασιάστηκε ο τζίρος από ξένους τουρίστες τα τελευταία δέκα χρόνια, αλλά είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από ότι το 2015, χρονιά ρεκόρ με πωλήσεις αφορολόγητων στα 3,6 δις ευρώ. Για τη μείωση υπάρχει σειρά λόγων, αναφέρεται στη μελέτη του EHI, και κυρίως η επιβολή δασμών στην εισαγωγή στην Κίνα προϊόντων πολυτελείας.
Από το 2016 όποιος εισάγει προϊόντα αξίας από 650 ευρώ και πάνω, πρέπει να πληρώνει φόρο από 30% έως 70%, κάτι που περιορίζει την καταναλωτική ορμή των Κινέζων, που στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην εγχώρια αγορά. Αλλά και τα οικονομικά προβλήματα στη Ρωσία επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά των Ρώσων τουριστών. Λύση υπάρχει. Οι λιανέμποροι να ανοίξουν τη «βεντάλια» των ξένων πελατών τους προσελκύοντας τουρίστες από την Ελβετία και τις ΗΠΑ. Και να τους διαφωτίσουν καλύτερα για τα προτερήματα της αγοράς αφορολόγητων ειδών.
διαβάστε ακόμα
- Τουρισμός | Το 28% των Βρετανών αποφεύγει τις διακοπές στη Νότια Ευρώπη λόγω καύσωνα 21/03 | 13:43
- Τουρισμός | Παγκόσμιος ανταγωνισμός για την προσέλκυση ψηφιακών νομάδων - 66 χώρες παρέχουν Digital Nomad Visas 24/03 | 11:57
- Αμερικανικός τουρισμός: Το "κόλπο" που χρησιμοποιεί το 68% για φθηνότερη διαμονή 20/03 | 17:10
- ΙΤΒ: Αυτές είναι οι 5 κορυφαίες τάσεις στον τουρισμό ευεξίας στα ξενοδοχεία για το 2024 11/03 | 13:00
- Η Αθήνα στις 100 καλύτερες Ευρωπαϊκές πόλεις για το 2024 13/03 | 11:46
- CNT: Η Ελλάδα στις 3 καλύτερες χώρες στον κόσμο – «H Αθήνα περνάει περίοδο λάμψης!» 11/03 | 14:57
- Τουρισμός: Η ακρίβεια "ροκανίζει" τη διάθεση των Αμερικανών για ταξίδια την Άνοιξη 11/03 | 12:12
- Τουρισμός 2024 | Κυριαρχούν οι τάσεις του «gastro-lover», των υπηρεσιών ευεξίας και των αξέχαστων ταξιδιών 07/03 | 10:35
- Γερμανικός Τύπος | Κλιματική αλλαγή στην Ελλάδα: Από τον γλυκό χειμώνα στο ανυπόφορο καλοκαίρι... 06/03 | 11:34
- Barclays: Οι Βρετανοί προτιμούν ταξίδια στο εξωτερικό παρά διακοπές εσωτερικού 05/03 | 14:18
δημοφιλέστερα
- 1 Handelsblatt | Προς νέο ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός το 2024, αλλά ποιος θα στρώσει τα κρεβάτια; 28.03.2024 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
- 2 Διάκριση για το ξενοδοχείο Athina Palace Resort & Spa 28.03.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Βέλγοι φοιτητές εκπαιδεύονται στον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων στη Θεσσαλονίκη 28.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 United Airlines | +25% οι πτήσεις από την Ελλάδα το 2024 - Επεκτείνονται οι εποχικές πτήσεις 28.03.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 5 Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023 28.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 6 Διαγωνισμός 140.000 ευρώ για διαμονή και ημιδιατροφή σε ξενοδοχεία 29.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 7 Όλγα Κεφαλογιάννη | Η Ρόδος μπορεί να εξελιχθεί σε παγκόσμιο πρότυπο βιώσιμου προορισμού 28.03.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 8 Braathens Regional Airlines: Οι πτήσεις τσάρτερ των Apollo, Spies και VING προς Ελλάδα το καλοκαίρι 28.03.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 9 Σε ποιους κλάδους δραστηριοποιούνται οι 450 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στα Εμιράτα 29.03.2024 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- 10 Τουριστική προβολή, μέσω του GRis FESTIVAL, στη Νέα Υόρκη 29.03.2024 | ΕΟΤ