Tο ελληνικό κρασί στο Ηνωμένο Βασίλειο: Περιορισμένη παρουσία, αυξανόμενη δυναμική
18 May 2025, 07:08 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Σοφία Κοντογιάννη
Παρά το πλούσιο οινικό του προφίλ, το ελληνικό κρασί εξακολουθεί να έχει περιορισμένη παρουσία στις μεγάλες αλυσίδες λιανικής του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Λονδίνο. Η μελέτη αναδεικνύει τις δυσκολίες αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει η ώριμη και εξαιρετικά ανταγωνιστική βρετανική αγορά οίνου για τα ελληνικά προϊόντα.
Περιορισμένη εκπροσώπηση στις μεγάλες αλυσίδες
Το 94,5% του off-trade εμπορίου οίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο πραγματοποιείται μέσω μεγάλων αλυσίδων λιανικής. Ωστόσο, το ελληνικό κρασί εμφανίζεται σποραδικά, συχνά ενταγμένο στις κατηγορίες «Άλλες Ποικιλίες» ή «Κρασιά από τον υπόλοιπο κόσμο». Μόνο σε περιπτώσεις όπως τα Marks & Spencer και η αλυσίδα Morrison’s επισημαίνεται ρητά η Ελλάδα ως χώρα προέλευσης. Αξιοσημείωτη, πάντως, είναι η παρουσία παραδοσιακών ετικετών όπως η μαυροδάφνη και η ρετσίνα.
Αντιθέτως, η αλυσίδα Aldi έχει εισαγάγει και επεκτείνει δική της σειρά ελληνικών κρασιών, αναφέροντας θετική ανταπόκριση από το βρετανικό κοινό. Επίσης, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ελληνικής προέλευσης προσφέρονται μέσω εταιρειών όπως η The Wine Society.
Παράλληλα, περισσότερα από 200 οινοποιεία εκπροσωπούνται στη βρετανική αγορά μέσω ανεξάρτητων εισαγωγέων και λιανοπωλητών, πολλοί από τους οποίους είναι ελληνικής καταγωγής και δραστηριοποιούνται κυρίως σε διαδικτυακές πωλήσεις. Ελληνικές ετικέτες εντοπίζονται και σε πολυτελή καταστήματα όπως τα Selfridges και Fortnum & Mason.
Ευκαιρίες σε niche δίκτυα και high-end κοινό
Η μικρή κλίμακα της ελληνικής αμπελοοινικής παραγωγής, οι σχετικά υψηλές τιμές και το πολυδιάσπαστο μοντέλο διανομής καθιστούν δύσκολη τη μαζική είσοδο στις μεγάλες αλυσίδες του Ηνωμένου Βασιλείου. Παρ’ όλα αυτά, σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης διαφαίνονται στους εξειδικευμένους ανεξάρτητους λιανοπωλητές, τα boutique οινοπωλεία, αλλά και στους κλάδους της εστίασης, της φιλοξενίας και των premium καταστημάτων.
Η δυναμική του ελληνικού κρασιού ενισχύεται από την αυξανόμενη προτίμηση του βρετανικού καταναλωτικού κοινού σε «ιδιαίτερα» προϊόντα – κρασιά με ιστορία, αυτόχθονες ποικιλίες και ισχυρό terroir. Αυτά τα χαρακτηριστικά αποτελούν το Unique Selling Point (USP) του ελληνικού κρασιού, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί επικοινωνιακά για τη διείσδυση σε απαιτητικά καταναλωτικά κοινά.
Οινοτουρισμός, γευσιγνωσίες και εξαγωγική στρατηγική
Οι εκδηλώσεις γευσιγνωσίας αποτελούν βασικό δίαυλο για την προβολή νέων ετικετών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο διοργανώνονται τακτικά από ξενοδοχεία, χώρους αναψυχής και τοπικά οινοποιεία. Η συμμετοχή του ελληνικού κρασιού σε τέτοιες δράσεις, είτε αυτόνομα είτε μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων όπως το Πρόγραμμα Προώθησης Οίνων σε Τρίτες Χώρες, κρίνεται καθοριστική – ειδικά όταν συνδυάζεται με στοχευμένες ενέργειες, όπως επισκέψεις influencers και εμπορικών αγοραστών σε ελληνικά οινοποιεία.
Ο οινοτουρισμός, επίσης, λειτουργεί ως φυσικό κανάλι εξοικείωσης των Βρετανών με τον ελληνικό οίνο. Το 2024, το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η δεύτερη σημαντικότερη αγορά εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, με περισσότερους από 4,5 εκατ. επισκέπτες. Δεδομένου του ενδιαφέροντος των Βρετανών για γαστρονομικές εμπειρίες και οινοτουρισμό, η σύνδεση κρασιού και ταξιδιωτικού προϊόντος ενισχύει τη διείσδυση του ελληνικού οίνου στη βρετανική καθημερινότητα.
Περαιτέρω, η συστηματική παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις όπως η London Wine Fair, που διεξάγεται κάθε χρόνο στο Λονδίνο, αποτελεί εργαλείο καθιέρωσης και επέκτασης της ελληνικής παρουσίας στην αγορά.
Η βρετανική αγορά κρασιού είναι ιδιαίτερα ώριμη και απαιτητική. Παρά τις προκλήσεις, η έρευνα καταδεικνύει ότι το ελληνικό κρασί έχει τη δυνατότητα να εδραιωθεί σταθερά — υπό την προϋπόθεση ότι θα στηριχθεί από συντονισμένη στρατηγική εξαγωγών, στοχευμένες ενέργειες προβολής και αξιοποίηση της σύνδεσης με τον ελληνικό τουρισμό και πολιτισμό.
διαβάστε ακόμα
-
If it's not made in Greece, it is not Feta Cheese 25/04 | 07:44
-
Έρευνα: Τι εξάγει η Ελλάδα στις ΗΠΑ 10/04 | 07:52
-
Ελληνικό κρασί στη Βραζιλία: Προκλήσεις και ευκαιρίες με «όπλο» τις συμπράξεις 06/04 | 07:28
-
Είδος πολυτελείας ο καφές: Τιμές-ρεκόρ 28/03 | 16:03
-
Βιομηχανία πολυτελείας: Πιέσεις στη γαλλική αγορά λόγω αμερικανικών δασμών 23/03 | 07:01
-
Η λαμπρή γιορτή της αγκινάρας και ο ...Δίας! 16/03 | 18:16
-
ΗΠΑ: Millennials και Gen Z προτιμούν ελληνικά καλλυντικά με ελαιόλαδο και βότανα 15/03 | 08:52
-
Γιορτή Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας στον Πειραιά - Έρχεται ο μεγαλύτερος χαλβάς με μέλι 04/03 | 10:32
-
Επιμελητήριο Χανίων | Πλώρη για είσοδο των προϊόντων της Κρήτης στην αγορά των Η.Π.Α. 28/02 | 10:45
-
Ενίσχυση του ελληνικού ελαιολάδου στην αγορά της Αυστρίας 02/02 | 12:20
δημοφιλέστερα
- 1 Σύβοτα: Ο κρυφός παράδεισος της Θεσπρωτίας 12.06.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 2 Η Ισπανία και ο γόρδιος δεσμός του στεγαστικού 10.06.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 3 ΙΑΤΑ: Στον «αέρα» ο στόχος μηδενικών εκπομπών το 2050 10.06.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 4 Γερμανία: 30 δις για καταφύγια την επόμενη δεκαετία 08.06.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 5 Η Περιφέρεια Κρήτης στην έκθεση «London Wine Fair 2025» 11.06.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 Προβολή της Σίφνου στην Κύπρο 10.06.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 Ισραηλινοί τουρίστες «εγκλωβισμένοι» στην Ελλάδα – Πώς λειτουργεί η αγορά σε περιόδους κρίσης 14.06.2025 | ΑΓΟΡΕΣ
- 8 Ένωση Ξενοδόχων Τουρκίας | 1,4 εκατ. Τούρκοι τουρίστες στην Ελλάδα το 2025 - προτάσεις συνεργασίας 14.05.2025 | ΑΓΟΡΕΣ
- 9 Τουρκικός τουρισμός | Αυξάνονται τα έσοδα ανά τουρίστα 20.05.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 10 Taste of Loutraki 2025: Η Κορινθία στο προσκήνιο του γαστρονομικού τουρισμού 11.06.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ