Ελληνικό κρασί στη Βραζιλία: Προκλήσεις και ευκαιρίες με «όπλο» τις συμπράξεις
06 Apr 2025, 07:28 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Σοφία Κοντογιάννη
Η αγορά κρασιού στη Βραζιλία παρουσιάζει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και προκλήσεις.
Σύμφωνα με έρευνα αγοράς που πραγματοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Αγίου Παύλου, από την πανδημία και μετά, η κατανάλωση κρασιού αυξήθηκε σημαντικά, ειδικά κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου στο Ν. Ημισφαίριο, με τα κόκκινα κρασιά να αποτελούν το 83,3% των πωλήσεων στα σούπερ- μάρκετ. Παράλληλα, αυξήθηκε το ενδιαφέρον για τα λευκά κρασιά και τα αφρώδη, λόγω πολιτισμικών και κλιματικών αλλαγών.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές επίσης πρόοδοι και στην τοπική οινοπαραγωγή στη Βραζιλία. Παρά τις δυσκολίες, η Βραζιλία είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος παραγωγός κρασιών στο Νότιο Ημισφαίριο, μετά από χώρες όπως η Αργεντινή, η Χιλή και η Νότια Αφρική. Εντούτοις, παρά τη βελτιωμένη ποιότητα των βραζιλιάνικων κρασιών, εξακολουθούν και κυριαρχούν οι εισαγόμενοι οίνοι.
Τη σημασία της αγοράς κρασιού στη Βραζιλία, υπογραμμίζει μεταξύ άλλων και η διοργάνωση εκδηλώσεων σε ετήσια βάση, δημιουργώντας νέες τάσεις και ευκαιρίες. Η ανάπτυξη μιας ισχυρότερης κουλτούρας κατανάλωσης κρασιού στη χώρα, είναι καθοριστική για τη βιώσιμη ανάπτυξη της αγοράς του οίνου.
Πάντως, η επιλογή του καναλιού αγοράς εξαρτάται από τις εμπειρίες και το προφίλ των καταναλωτών. Οι περιστασιακοί αγοραστές προτιμούν τη φθηνότερη και πιο βολική λύση των σούπερ μάρκετ, ενώ οι λάτρεις του κρασιού στρέφονται σε εξειδικευμένα καταστήματα ή ψηφιακές πλατφόρμες για ειδικά ή υψηλής ποιότητας προϊόντα. Η διαδικτυακή αγορά παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη λόγω της ευκολίας, με ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να επιλέγουν εφαρμογές και ιστοσελίδες για τις αγορές του. Όσον αφορά τις προτιμήσεις, οι Βραζιλιάνοι δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα κόκκινα κρασιά, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 60% των εισαγωγών ενώ η τάση προς κρασιά φυσικά και βιολογικά αυξάνεται επίσης, ευθυγραμμιζόμενη με την παγκόσμια στροφή προς τη βιωσιμότητα.
Κύριες χώρες εξαγωγής προς τη Βραζιλία είναι η Χιλή, η Αργεντινή, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία και οι ΗΠΑ. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 16η θέση όσον αφορά τις εισαγωγές της Βραζιλίας κατέχοντας όμως μικρό ποσοστό της τάξεως του 0,03% της αγοράς με τη μέση τιμή των ελληνικών κρασιών να είναι 3,24 δολάρια το κιλό.
Μπορεί τα ελληνικά κρασιά στη Βραζιλία καταλαμβάνουν μια μικρή θέση στην αγορά, ωστόσο αυτή αναπτύσσεται, καθώς οι Βραζιλιάνοι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο μοναδικές γεύσεις και ποικιλίες από διεθνείς περιοχές. Τα περισσότερα ελληνικά κρασιά που εισάγονται στη Βραζιλία προέρχονται από γνωστές οινοπαραγωγικές περιοχές, όπως Ασύρτικο από τη Σαντορίνη, Αγιωργίτικο από τη Νεμέα, Ξυνόμαυρο από τη Μακεδονία και Μοσχοφίλερο και Ροδίτης από την Πελοπόννησο.
Παρά τις σημαντικές της δυσκολίες, η βραζιλιανή αγορά μπορεί να προσφέρει καλές ευκαιρίες στις ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες κρασιού. Ωστόσο, τα μεγέθη των βασικών ανταγωνιστών είναι σαφώς διαφορετικά από αυτά της μέσης ελληνικής εξαγωγικής επιχείρησης. Το δε μέγεθος της βραζιλιανής αγοράς είναι τέτοιο, που μικροί, μεμονωμένοι εξαγωγείς ίσως δεν έχουν την καλύτερη δυνατή προοπτική, εκτός αν το προϊόν τους απευθύνεται σε ένα εξειδικευμένο τμήμα της αγοράς και είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σημαντικά στην προώθησή του, ώστε να πείσουν για την ιδιαιτερότητά του τις ειδικές ομάδες ενδιαφέροντος στις οποίες απευθύνονται.
Για προϊόντα κατανάλωσης όπως το κρασί, καλύτερα αποτελέσματα θα μπορούσε πιθανά να φέρει κάποια συλλογική προσπάθεια, που θα δημιουργούσε το κρίσιμο μέγεθος στους συμμετέχοντες εξαγωγείς, ώστε να μπορέσουν να επιτύχουν μεγαλύτερη κάλυψη, ανταγωνιστικές τιμές, σταθερή προσφορά και περιορισμό του κόστους διαχείρισης της εξαγωγικής προσπάθειας. Ενδεχόμενη σύμπραξη εξαγωγέων θα σήμαινε ακόμα δυνατότητα προσφοράς ανταγωνιστικότερων τιμών, όπως και επιμερισμού του κόστους προβολής και παρακολούθησης της διακίνησης των προϊόντων τους στη Βραζιλία, ενέργειες απαραίτητες για την εξασφάλιση αναγνωρισιμότητας και για την καθιέρωσή τους στην τοπική αγορά.
Μία ακόμη πρόκληση, είναι η περιορισμένη αναγνωσιμότητα: Τα ελληνικά κρασιά δεν είναι ακόμα ευρέως γνωστά στη Βραζιλία, κάτι που δυσκολεύει την προώθηση. Επίσης, το υψηλό κόστος εισαγωγής ανεβάζει τις τιμές, καθιστώντας τα ελληνικά κρασιά πιο ακριβά σε σχέση με τα τοπικά ή άλλα εισαγόμενα από χώρες όπως η Αργεντινή και η Πορτογαλία.
Παρ’ όλα αυτά, η προώθηση μέσω γαστρονομικών εκδηλώσεων που θα παρουσιάζει τη σύνδεση των ελληνικών κρασιών με την ελληνική κουζίνα μπορεί να ενισχύσει τη ζήτησή τους. Περαιτέρω, η διανομή σε premium χώρους όπως εστιατόρια και ξενοδοχεία υψηλής κατηγορίας, είναι καλοί δίαυλοι προώθησης.
Τέλος, η εκπαίδευση του κοινού μέσα από γευσιγνωσίες και σεμινάρια, θα μπορούσαν να αυξήσουν την κατανόηση και την αποδοχή των ελληνικών ποικιλιών.
διαβάστε ακόμα
-
If it's not made in Greece, it is not Feta Cheese 25/04 | 07:44
-
Έρευνα: Τι εξάγει η Ελλάδα στις ΗΠΑ 10/04 | 07:52
-
Είδος πολυτελείας ο καφές: Τιμές-ρεκόρ 28/03 | 16:03
-
Βιομηχανία πολυτελείας: Πιέσεις στη γαλλική αγορά λόγω αμερικανικών δασμών 23/03 | 07:01
-
Η λαμπρή γιορτή της αγκινάρας και ο ...Δίας! 16/03 | 18:16
-
ΗΠΑ: Millennials και Gen Z προτιμούν ελληνικά καλλυντικά με ελαιόλαδο και βότανα 15/03 | 08:52
-
Γιορτή Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας στον Πειραιά - Έρχεται ο μεγαλύτερος χαλβάς με μέλι 04/03 | 10:32
-
Επιμελητήριο Χανίων | Πλώρη για είσοδο των προϊόντων της Κρήτης στην αγορά των Η.Π.Α. 28/02 | 10:45
-
Ενίσχυση του ελληνικού ελαιολάδου στην αγορά της Αυστρίας 02/02 | 12:20
-
Πώς μπορεί ο τουρισμός να συμβάλλει στην αύξηση των ελληνικών καλλυντικών προϊόντων στη Βρετανία 09/02 | 07:00
δημοφιλέστερα
- 1 Hilton | Η ποιοτική φιλοξενία ξεκινά (και τελειώνει) με ένα χαμόγελο 13.05.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 2 10% περισσότερα ταξίδια από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι | Allianz Partners 14.05.2025 | ΑΓΟΡΕΣ
- 3 Δημήτρης Πτωχός | Πελοπόννησος ένας προορισμός για όλους 13.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Δήμος Ρόδου: Βραβεία σε Ινδό φιλάνθρωπο και ζευγάρι Ολλανδών τουριστών- φίλων του νησιού 13.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Καλαμαριά | «Όχι» στον αποκλεισμό της από τον σχεδιασμό ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου 13.05.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο ΕΒΕΑ | Σύνδεση του τουρισμού με το εμπόριο και τη μεταποίηση 13.05.2025 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 7 Celestyal: Διπλασιασμός των προσεγγίσεων στη Ντόχα και ενίσχυση της συνεργασίας με το Κατάρ 13.05.2025 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
- 8 Η TUI χρησιμοποιεί πτήσεις τρίτων για να ενισχύσει την επιμήκυνση της σεζόν 13.05.2025 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 9 Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για υποδομές στάθμευσης τροχόσπιτων ζητεί η Έλενα Κουντουρά 13.05.2025 | ΠΟΛΙΤΙΚΗ
- 10 ΕΟΤ: Προβολή της Ελλάδας στη Σουηδία ως προορισμού για silver τουρισμό 13.05.2025 | ΕΟΤ