Πώς μπορεί ο τουρισμός να συμβάλλει στην αύξηση των ελληνικών καλλυντικών προϊόντων στη Βρετανία

09 Feb 2025, 07:00 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Πώς μπορεί ο τουρισμός να συμβάλλει στην αύξηση των ελληνικών καλλυντικών προϊόντων στη Βρετανία

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Ο εξαιρετικά υψηλός αριθμός Βρετανών τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα σε ετήσια βάση, αποτελεί σημαντικό «όπλο» για τη σύνδεση των ελληνικών καλλυντικών προϊόντων με το ευρύτερο τουριστικό και πολιτιστικό προϊόν που προσφέρει η χώρα μας.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Γραφείο Εμπορικών και Οικονομικών Υποθέσεων στο Λονδίνο, ο τομέας ευεξίας στο Ηνωμένο Βασίλειο κατατάσσεται σε αξία 5ος παγκοσμίως και 2ος στην Ευρώπη, παρέχοντας περαιτέρω σημαντικές ευκαιρίες στους Έλληνες εξαγωγείς του κλάδου για την προώθηση των προϊόντων τους.

Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική έρευνα, η αγορά των φυσικών καλλυντικών στο Ηνωμένο Βασίλειο, εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε αξία στα 2,74 δισ. δολάρια μέχρι το 2028 και στα 275,6 εκατ. δολάρια μέχρι το τέλος του 2025, σημειώνοντας αύξηση 5,71% σε ετήσια βάση την περίοδο 2025-2029. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 2025, η αγορά της Κίνας εκτιμάται ότι θα βρίσκεται στην κορυφή και υπολογίζεται σε αξία στα 3,47 εκατ. δολάρια, ενώ η κατά κεφαλήν δαπάνη στο Ηνωμένο Βασίλειο εκτιμάται στα 4,04 δολάρια το 2025.

 Οι Βρετανοί προτιμούν καλλυντικά από φυσικά και οργανικά συστατικά

Άλλος ένας λόγος που η αγορά των φυσικών καλλυντικών στο Ηνωμένο Βασίλειο αναπτύσσεται δυναμικά, είναι ότι αυξάνονται οι Βρετανοί καταναλωτές που προτιμούν τα καλλυντικά που παρασκευάζονται από φυσικά και οργανικά συστατικά, με πρακτικές αειφόρου και βιώσιμης ανάπτυξης και δεν περιέχουν χημικά. Τα προϊόντα αυτά, αποτελούν εναλλακτική επιλογή στα συμβατικά προϊόντα ομορφιάς και απευθύνονται σε καταναλωτές που υιοθετούν τις αξίες και την κοσμοθεωρία του ευ ζην.

Παράλληλα, σύμφωνα με την έρευνα, το Ηνωμένο Βασίλειο δίνει μεγάλη έμφαση στη βιωσιμότητα και στην περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Ως εκ τούτου, οι Βρετανοί καταναλωτές φυσικών καλλυντικών, με στόχο τη μειωμένη χρήση πλαστικού, ενδιαφέρονται για την φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία, όπως ανακυκλούμενα υλικά, και ανταλλακτικά που μπορούν να αντικαταστήσουν το περιεχόμενο τους. Από την πλευρά τους, οι εταιρείες παραγωγής, επικεντρώνονται στη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος αφενός χρησιμοποιώντας βιώσιμα υλικά συσκευασίας και αφετέρου επενδύοντας σε καινοτόμα υλικά.

Εξάλλου, οι Βρετανοί καταναλωτές είναι γενικότερα ιδιαίτερα προσεκτικοί αναφορικά με τις αγορές τους, με αποτέλεσμα να εξετάζουν προσεκτικά το περιεχόμενο, τις πιστοποιήσεις και τα υλικά συσκευασίας. Η σχέση τιμής και ποιότητας επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις αγοραστικές συνήθειες, με αποτέλεσμα οι επώνυμες εταιρείες με μεγάλο δίκτυο πωλήσεων να αναπροσαρμόζουν την τιμολόγηση των προϊόντων τους, ενώ οι μικρότερες να εστιάζουν τόσο στην ποιότητα όσο και στη διαφάνεια των συστατικών. Επιπλέον, είναι σημαντική η παρουσίαση καινοτόμων προϊόντων που υποστηρίζονται παράλληλα από επιστημονικές έρευνες, διαθέτουν βιώσιμες συσκευασίες και επικεντρώνονται στην ευεξία.

Προς αυτή την κατεύθυνση, και δεδομένου του γεγονότος ότι η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου λειτουργεί με υψηλά επαγγελματικά πρότυπα, απαιτείται από τους Έλληνες εξαγωγείς ιδιαίτερη συνέπεια και αξιοπιστία ως προς την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά του εξαγόμενου προϊόντος αλλά και ως προς τη γενικότερη συνεργασία τους με εγχώριους εισαγωγείς.

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η βρετανική αγορά φυτικών και οργανικών καλλυντικών είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική: Για τη διατήρηση και την περαιτέρω ανάπτυξη του μεριδίου που κατέχει η Ελλάδα, απαιτείται συνεπής και συνεχής προώθηση των προϊόντων με τη χρήση εξειδικευμένων και σύγχρονων τεχνικών marketing, όπως διαφημιστικές εκστρατείες, social media, influencers κ.α. Τα ηλεκτρονικά μέσα αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικά εργαλεία προώθησης για τα προϊόντα αυτά στους Βρετανούς καταναλωτές, καθώς προσφέρουν τη δυνατότητα παροχής όλων των πληροφοριών που αφορούν στα χαρακτηριστικά και τη μοναδικότητα του προϊόντος.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα