Ενίσχυση του ελληνικού ελαιολάδου στην αγορά της Αυστρίας

02 Feb 2025, 12:20 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Ενίσχυση του ελληνικού ελαιολάδου στην αγορά της Αυστρίας

Facebook Twitter Linkedin
This is Athens agopra

Επενδύσεις

Το ελαιόλαδο αποτελεί δημοφιλές προϊόν διατροφής στην Αυστρία, με μεγάλη αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό ως βασικό συστατικό της υγιεινής μεσογειακής διατροφής.

Σύμφωνα με σχετική μελέτη του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στη Βιέννη, το ιταλικό ελαιόλαδο κατέχει τα πρωτεία στις προτιμήσεις των Αυστριακών καταναλωτών σε premium επώνυμα προϊόντα ελαιολάδου, ωστόσο και η αξία των πωλήσεων του ελληνικού ελαιόλαδου γνωρίζει αξιόλογη ανάπτυξη τα προηγούμενα χρόνια, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη, από πλευράς πωλήσεων, της αγοράς του ελαιολάδου στη Αυστρία.

Από συγκριτική αποτίμηση του αυστριακού εξωτερικού εμπορίου ελαιολάδου συνάγεται αύξηση της συνολικής κατανάλωσης, αφού, ενώ κατά την τελευταία δεκαετία η ποσότητα των συνολικών εισαγωγών ελαιόλαδου παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα, οι εξαγωγές προϊόντων ελαιολάδου σημειώνουν πτώση 23%. Η αυξανόμενη ζήτηση για βιολογικά προϊόντα στη Αυστρία, λόγω της αποδοχής της διατροφικής τους αξίας από τον Αυστριακό καταναλωτή καθώς και η παρουσία στην αγορά νέων προϊόντων, όπως αρωματισμένο ελαιόλαδο, θα συμβάλλουν θετικά στη ζήτηση ελαιολάδου στη αυστριακή αγορά. Εάν οι τιμές των τροφίμων ακολουθήσουν έντονα αυξητική πορεία, θα μπορούσε να παρατηρηθεί μεταστροφή της ζήτησης από προϊόντα premium, και ενίσχυση της κατανάλωσης φθηνότερων προϊόντων.

Η λύση για τους Έλληνες παραγωγούς: η προώθηση εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου

Το τυποποιημένο ελληνικό ελαιόλαδο έχει κατακτήσει ικανοποιητική θέση τοποθέτησης στα μεσαία και υψηλότερα ράφια των καταστημάτων, όπου τοποθετούνται κατά κανόνα ποιοτικά και επώνυμα προϊόντα, μαζί με τα ιταλικά ελαιόλαδα.

Η συγκέντρωση του λιανικού εμπορίου τροφίμων σε τέσσερις επιχειρηματικούς ομίλους, που δραστηριοποιούνται στις όμορες χώρες, έχει διαμορφώσει υψηλές προϋποθέσεις εισόδου στην αγορά. Θα πρέπει, επίσης, να λαμβάνεται υπόψη πιθανή άνοδος των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όλα τα κανάλια διανομής.

Προς αυτή την κατεύθυνση, οι Έλληνες παραγωγοί που προσανατολίζονται στην αυστριακή αγορά, θα πρέπει σύμφωνα με τη μελέτη να εστιάσουν στην προώθηση εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου. Το ελληνικό τυποποιημένο εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, μεταξύ άλλων και προϊόντα ΠΟΠ/ΠΓΕ, προσφέρεται στην αυστριακή αγορά σε παρόμοιες τιμές σε σχέση με άλλα, ανάλογης ποιότητας ελαιόλαδα, κυρίως από την Ιταλία.

Αντίθετα, στα μείγματα ελαιολάδου τα ελληνικά επώνυμα προϊόντα υστερούν τιμολογιακά έναντι αντίστοιχων προϊόντων μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών, που διακινούν κυρίως μείγματα ελαιολάδου. Προϊόντα ελαιολάδου από επιλεγμένους ελαιώνες μικρών παραγωγών και ιδιαίτερων οργανοληπτικών χαρακτηριστικών, με ιδιαίτερη γεύση, συσκευασία και αισθητική παρουσίαση του προϊόντος, έχουν αυξημένες πιθανότητες τοποθέτησης σε καταστήματα delicatessen, τα οποία απευθύνονται σε καταναλωτικό κοινό υψηλής εισοδηματικής στάθμης και ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις των Αυστριακών για εκλεκτά, αυθεντικά, premium κατηγορίας προϊόντα διατροφής.

Παράλληλα, οι Έλληνες παραγωγοί θα πρέπει να προβάλουν την άυλη προστιθέμενη αξία της εικόνας και της φήμης του ελληνικού ελαιολάδου, ήτοι των ιδιαίτερων ποιοτικών χαρακτηριστικών, στις βιώσιμες, παραδοσιακές και φιλικές στο περιβάλλον πρακτικές καλλιέργειας, συγκομιδής και ελαιοκόμησης και της μοναδικότητας των ελληνικών προϊόντων ΠΟΠ / ΠΓΕ. Στο ανωτέρω πλαίσιο, οι προοπτικές για μεγαλύτερη παρουσία των ελληνικών επιχειρήσεων στον κλάδο του ελαιόλαδου στη αυστριακή αγορά παραμένουν πολύ θετικές.
 
 
 
 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα