Οι δυνατότητες εξαγωγής ελληνικού κρασιού στη βουλγαρική αγορά
06 Jan 2025, 07:32 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Σοφία Κοντογιάννη
Η Βουλγαρία, με την πλούσια ιστορία της στην οινοπαραγωγή, είναι μία από τις αρχαιότερες χώρες παραγωγής οίνου στον κόσμο. Η παράδοση της οινοπαραγωγής στη χώρα είναι στενά συνδεδεμένη με τον πολιτισμό και την κοινωνική ζωή.
Προς αυτή την κατεύθυνση, σε μελέτη που πραγματοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στη Σόφια για τομέα του οίνου και της οινοπαραγωγής στη Βουλγαρία, καλύπτονται ενδιαφέρουσες πτυχές όπως η ιστορία, οι αμπελουργικές περιοχές, οι ποικιλίες σταφυλιών, οι σύγχρονες πρακτικές και η οικονομική σημασία του κλάδου.
Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στη μελέτη, η χώρα εξάγει ετησίως περίπου 3-4 εκ. λίτρα κρασί σε αγορές όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία. Οι βουλγαρικοί οίνοι διακρίνονται για την ποιότητά τους και τις συγκριτικά χαμηλές τιμές τους, γεγονός που τους καθιστά ελκυστικούς στους διεθνείς αγοραστές. Σημειώνεται ότι ο συνολικός αριθμός προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης (ΠΟΠ) στη Βουλγαρία είναι 52.
Η οινοποιία έχει επίσης σημαντική συμβολή στον τουρισμό. Πολλές περιοχές της Βουλγαρίας προσφέρουν οινικό τουρισμό, με επισκέπτες να συμμετέχουν σε γευσιγνωσίες και ξεναγήσεις σε αμπελώνες. Η ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού συνδυάζεται με τις παραδόσεις της οινοπαραγωγής, προσελκύοντας περισσότερους τουρίστες.
Παράλληλα, το κρασί κατέχει μια ιδιαίτερη θέση στην πολιτιστική κληρονομιά της Βουλγαρίας. Είναι συνδεδεμένο με παραδόσεις, εθιμοτυπίες και θρησκευτικές τελετές. Οι γιορτές του οίνου είναι δημοφιλείς σε πολλές περιοχές και προάγουν τη βουλγαρική κουλτούρα.
Ωστόσο, η πλειονότητα των Βούλγαρων καταναλωτών επιλέγει φθηνότερες επιλογές, με τους παραγωγούς να καλούνται να βρουν τρόπους να πείσουν τους καταναλωτές να επενδύσουν σε υψηλής ποιότητας κρασιά. Πάντως, μία τάση που παρατηρείται στους νέους καταναλωτές, είναι το αυξανόμενο ενδιαφέρον για ποιοτικά κρασιά, καθώς αναζητούν μοναδικές γεύσεις και εμπειρίες. Αυτή η στροφή προς την ποιότητα έχει οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων premium κρασιών.
Περαιτέρω, η Βουλγαρία αντιμετωπίζει σφοδρό ανταγωνισμό από χώρες που παράγουν οίνο όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία. Συνεπώς, οι Βούλγαροι οινοπαραγωγοί πρέπει να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα τους για να ξεχωρίσουν στην παγκόσμια αγορά.
Από πλευράς εισαγωγών ελληνικού κρασιού στη Βουλγαρία, στη μελέτη επισημαίνονται σημαντικές προοπτικές για ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυσή τους τα επόμενα χρόνια.
Πέρα από τη γεωγραφική και πολιτισμική εγγύτητα, καθώς και το καλό όνομα των ελληνικών προϊόντων στη βουλγαρική αγορά, σημαντικός είναι ο παράγοντας των αυξανόμενων Βούλγαρων τουριστών στην Ελλάδα, όπου δοκιμάζουν ελληνικούς οίνους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους και θέλουν να συνεχίσουν να τους καταναλώνουν και στη χώρα τους.
Η αγορά ελληνικού κρασιού από τους Βούλγαρους καταναλωτές μπορεί να προσφέρει μια πλούσια γκάμα επιλογών και εμπειριών. Η ελληνική οινοποιία έχει μακρά παράδοση, πλούσια γεύση και ποικιλία, ενώ οι Βούλγαροι καταναλωτές έχουν αναπτύξει μια αυξανόμενη εκτίμηση για τα ποιοτικά κρασιά.
Συγκεκριμένα όσον αφορά στις ποικιλίες σταφυλιών, η Ελλάδα είναι γνωστή για τις μοναδικές της ποικιλίες σταφυλιών, όπως το Αγιωργίτικο, το Ξινόμαυρο και το Μοσχάτο. Αυτές οι ποικιλίες προσφέρουν κρασιά με πλούσιες γεύσεις και αρώματα που δεν συναντώνται αλλού στον κόσμο.
Παράλληλα, τα ελληνικά κρασιά έχουν κερδίσει πολλές διεθνείς διακρίσεις, γεγονός που αποδεικνύει την ποιότητά τους. Συγκεκριμένα, τα κρασιά από τη Βόρεια Ελλάδα έχουν αποσπάσει βραβεία σε σημαντικούς διαγωνισμούς, ενισχύοντας τη φήμη τους.
Η επιλογή ελληνικού κρασιού από τους Βούλγαρους καταναλωτές είναι μια απόφαση που βασίζεται σε πολλούς παράγοντες: ποιότητα, πολιτιστική σύνδεση, ευκαιρίες οινοτουρισμού, προσιτές τιμές και αυξανόμενη δημοτικότητα. Με την πλούσια ιστορία και τις μοναδικές γεύσεις του, το ελληνικό κρασί μπορεί να προσφέρει μια αξέχαστη εμπειρία στους Βούλγαρους καταναλωτές και να ενισχύσει τη σχέση τους με τον κόσμο του κρασιού.
διαβάστε ακόμα
-
Η λαμπρή γιορτή της αγκινάρας και ο ...Δίας! 16/03 | 18:16
-
ΗΠΑ: Millennials και Gen Z προτιμούν ελληνικά καλλυντικά με ελαιόλαδο και βότανα 15/03 | 08:52
-
Γιορτή Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας στον Πειραιά - Έρχεται ο μεγαλύτερος χαλβάς με μέλι 04/03 | 10:32
-
Επιμελητήριο Χανίων | Πλώρη για είσοδο των προϊόντων της Κρήτης στην αγορά των Η.Π.Α. 28/02 | 10:45
-
Ενίσχυση του ελληνικού ελαιολάδου στην αγορά της Αυστρίας 02/02 | 12:20
-
Πώς μπορεί ο τουρισμός να συμβάλλει στην αύξηση των ελληνικών καλλυντικών προϊόντων στη Βρετανία 09/02 | 07:00
-
Ισπανοί τουρίστες «ψηφίζουν» ελληνικό μέλι 02/02 | 06:10
-
Προώθηση οίνων ΠΟΠ Γουμένισσα σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ 26/01 | 06:10
-
Το τουριστικό μοντέλο Ήλιος-Θάλασσα αυξάνει τις πωλήσεις ελληνικών ενδυμάτων στην Ισπανία 25/01 | 07:23
-
Ελληνικό μέλι στην Ιταλία: Προκλήσεις και ευκαιρίες 25/01 | 07:18
δημοφιλέστερα
- 1 Α,Τζιτζικώστας | Η κρουαζιέρα είναι κινητήριος μοχλός της ευρωπαϊκής οικονομίας 20.03.2025 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
- 2 HotelBrain | Ανοίγει το ξενοδοχείο September City Resort στη Θεσσαλονίκη 20.03.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Πώς κινούνται οι πωλήσεις για Ελλάδα στη Δυτική Ευρώπη – Τι λέει η επικεφαλής της Peakpoint Travel στο TN 21.03.2025 | ΑΓΟΡΕΣ
- 4 Παγκόσμια Ημέρα Δασών: Ο Όμιλος Sani/Ikos και η We4All ενώνουν δυνάμεις για ένα πιο πράσινο μέλλον 20.03.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 5 Η Αθήνα στο επίκεντρο γερμανικού δημοσιεύματος ως κορυφαίος πολιτιστικός και ταξιδιωτικός προορισμός 20.03.2025 | ΕΟΤ
- 6 Gen Z & Ψηφιακές Πληρωμές: Νέα Έρευνα Visa – Ινστιτούτου ΕΣΕΕ 20.03.2025 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 7 Blend Development: Το τέταρτο ξενοδοχείο της στην Αθήνα 21.03.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 8 Γυρίσματα της γαλλικής εκπομπής Voyage en Cuisine στην Κρήτη 21.03.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 ΕΟΤ: Προκήρυξη για τη θέση Γενικού Διευθυντή Διοίκησης, Οργάνωσης και Προβολής 21.03.2025 | ΕΟΤ
- 10 Βόρεια Μακεδονία: Ακύρωση του φόρου αλληλεγγύης από το Συνταγματικό Δικαστήριο 21.03.2025 | ΚΟΣΜΟΣ