Deutsche Bank | Πώς θα ανακάμψει η βιομηχανία ειδών πολυτελείας μετά την πανδημία

17 Nov 2020, 10:24 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Deutsche Bank | Πώς θα ανακάμψει η βιομηχανία ειδών πολυτελείας μετά την πανδημία

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

H γερμανική τράπεζα Deutsche Bank διεξάγει μελέτη για το μέλλον της βιομηχανίας ειδών πολυτελείας μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Η μελέτη εκτιμά ότι αυτή η αγορά ανέρχεται σε 1,3 τρισ. ευρώ, μεγάλο μέρος εκ των οποίων σχετίζονται με την πολυτελή προσωπική ιδιοκτησία.

Η ανάπτυξη της εν λόγω βιομηχανίας τα τελευταία πέντε χρόνια ήταν ιδιαίτερα άνιση. Η ανάπτυξη της βιομηχανίας πραγματοποιήθηκε γύρω από συγκεκριμένες επωνυμίες, ικανές να ενισχύσουν την καταναλωτική διάθεση των πελατών. Οι εταιρίες που έχουν αναπτυχθεί σημαντικά είναι αυτές που έχουν ασχοληθεί με την εμφάνιση προϊόντων νέας γενιάς και έχουν εκμεταλλευτεί τη σημασία των καταναλωτών της κινεζικής ιθαγένειας και την ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς στην ηπειρωτική Κίνα, καθώς και όσες εταιρίες ενστερνίστηκαν νέες αξίες, όπως βιωσιμότητα και κοινωνική ευθύνη.

Η νέα πραγματικότητα του κορωνοϊού επιβάλλει στις επιχειρήσεις πολυτελείας ένα νέο πλαίσιο δοκιμασίας. Σύμφωνα με την μελέτη της Deutsche Bank, η ανάκαμψή τους από την κρίση πρέπει να βασιστεί σε κριτήρια περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εταιρικής διακυβέρνησης.

Ο λόγος είναι ότι αυτές οι αρχές έχουν αποκτήσει μεγάλη σημασία για τους καταναλωτές πλέον. Οι νέες γενιές επιδιώκουν με τις αγοραστικές τους συνήθειες, να εκφράσουν τις προσωπικές τους πεποιθήσεις και, κατά συνέπεια, για να μπορέσουν οι εταιρίες να διατηρούν την προσοχή των καταναλωτών, θα πρέπει να παράγουν λιγότερα, να αποφεύγουν τα απόβλητα και να κατασκευάζουν προϊόντα που θα διαρκούν για πάντα.

Το νέο αυτό φαινόμενο αναγκάζει τις βιομηχανίες επωνυμιών να προβληματιστούν σχετικά με το αν είναι ευθυγραμμισμένες με αυτό που περιμένουν οι πελάτες από αυτές και, αν όχι, τι πρέπει να κάνουν για να προσαρμοστούν στη νέα τάση. Ενώ οι εταιρίες έχουν εκδώσει εκθέσεις και αναφορές με τις οποίες έχουν θέσει τους στόχους εταιρικής ευθύνης, η μελέτη της τράπεζας Deutsche διαπιστώνει ότι οι αλλαγές που τελικά πραγματοποιούν οι εταιρίες αφορούν περισσότερο το πεδίο των δημοσίων σχέσεων παρά τον πραγματικό μετασχηματισμό τους.

Η Deutsche Bank παραθέτει μερικές συμβουλές προς τις εν λόγω εταιρίες για να βελτιώσουν την κατάσταση. Συμβουλεύει να επεκτείνουν την ανθεκτικότητα των προϊόντων τους, να προσαρμόσουν τα ρούχα τους στις επιδείξεις μόδας ανάλογα με την εποχή που πραγματοποιούνται οι επιδείξεις, ώστε τα ρούχα που παρουσιάζονται να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν και τέλος να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες στη διαδικασία κατασκευής των προϊόντων τους.

Ταυτόχρονα, η κρίση που προκάλεσε ο κορωνοϊός, τόνισε τη σημασία της στήριξης των τοπικών καταναλωτών, καθώς πολλές εταιρίες είχαν στηρίξει τις πωλήσεις τους και είχαν επικεντρώσει τις προσπάθειές τους στην άφιξη των τουριστών, η οποία διακόπηκε με την πανδημία.

Η μελέτη καλεί επίσης τις επώνυμες εταιρείες να εισέλθουν στηv αγορά «second-hand», δεδομένου ότι αποτελεί μία από τις μεγάλες τάσεις που πρόκειται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο παράλληλα με την ανάπτυξη της βιωσιμότητας.

Οι καταναλωτές ειδών πολυτελείας, από την πλευρά τους, ηγούνται αυτού του μετασχηματισμού. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ανοικοδόμηση του επιχειρηματικού μοντέλου των πολυτελών εμπορικών σημάτων μετά την πανδημία όχι μόνο θα βοηθήσει τη δική τους ανάκαμψη, αλλά θα μπορούσε επίσης να χρησιμεύσει ως το πρότυπο, το οποίο θα μπορέσουν να ακολουθήσουν και εταιρίες άλλων κλάδων.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα