Οι προκλήσεις και ευκαιρίες για τις ελληνικές εξαγωγές τροφίμων και ποτών στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
22 May 2020, 10:42 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Σοφία Κοντογιάννη
Μεταξύ των κλάδων που έχουν πληγεί ιδιαίτερα εξαιτίας της πανδημίας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα συγκαταλέγονται το λιανικό εμπόριο, ο τουρισμός, οι αεροπορικές μεταφορές, η βιομηχανία πετροχημικών και ο κατασκευαστικός/κτηματομεσιτικός τομέας, με επιπτώσεις σε δύο κατεξοχήν εξωστρεφείς κλάδους της ελληνικής οικονομίας: των τροφίμων και των δομικών υλικών.
Ειδικότερα οι δυσκολίες αλλά και οι ευκαιρίες που μπορούν να παρουσιαστούν για τον κλάδο των τροφίμων στα ΗΑΕ έχουν ως εξής:
-Επιχειρήσεις αναφέρουν προβλήματα στην μεταφορά προϊόντων, ειδικά ευπαθών και βραχείας διαρκείας ζωής, λόγω προσωρινής διακοπής απευθείας επιβατηγών πτήσεων προς Ελλάδα και αύξησης κόστους αεροπορικών μεταφορών μέσω εναλλακτικών οδών. Σημειώνεται, εξάλλου, πάγιο μειονέκτημα απουσίας απευθείας αεροπορικού δρομολογίου εμπορευματικών μεταφορών Ελλάδος-ΗΑΕ.
-Δεδομένου ότι στα ΗΑΕ υφίσταται κυβερνητικός μηχανισμός ελέγχου των τιμών λιανικής πώλησης, δεν είναι δυνατή η μετακύλιση τυχόν αυξημένου μεταφορικού κόστους στον καταναλωτή, με αποτέλεσμα, σε ορισμένες περιπτώσεις, να καθίστανται δυνητικά απαγορευτικές οι εισαγωγές.
-Η προσωρινή παύση και εν συνεχεία υπό περιορισμούς λειτουργία ξενοδοχείων, εστιατορίων και εν γένει κλάδου HORECA έχει αρνητικές επιπτώσεις στην εισαγωγή/διανομή προϊόντων τροφοδοσίας του κλάδου. Πάντως, εμιρατινές εταιρείες που δραστηριοποιούντο μόνον στην χονδρική, προσάρμοσαν την δραστηριότητά τους, διαθέτοντας προϊόντα τους και προς λιανική πώληση, μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
-Ο πληθυσμός των ΗΑΕ εκτιμάται ότι θα μειωθεί έως και κατά 10%, λόγω συρρίκνωσης της οικονομικής δραστηριότητας και απώλειας θέσεων εργασίας. Η εν λόγω εκτίμηση αφορά τόσο εργάτες και ανειδίκευτο προσωπικό, όσο και στελέχη επιχειρήσεων και αναμένεται να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ζήτηση προϊόντων τροφίμων.
-Προς αντιμετώπιση των δυσχερειών που παρουσιάσθηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα, ειδικά στην αρχή της εξάπλωσηςτης πανδημίας, εμιρατινές εταιρείες διεύρυναν τον αριθμό των προμηθευτών τους και προσανατολίστηκαν σε τοπικούς/περιφερειακούς προμηθευτές. Οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της διατήρησης του μεριδίου τους στην εμιρατινή αγορά. Παράλληλα, αναδύεται η ευκαιρία ανάπτυξης συνεργειών με νέους αγοραστές που ενδιαφέρονται να αυξήσουν αριθμητικά και να διαφοροποιήσουν γεωγραφικά την βάση προμηθευτών τους.
-Η πανδημία αναδεικνύει μία πάγια πρόκληση για την εμιρατινή οικονομία, ήτοι την επισιτιστική ασφάλεια. H προσέλκυση επενδύσεων και παροχή κινήτρων, για την ανάπτυξη συνεργειών στον αγροτοδιατροφικό τομέα και την προώθηση της τοπικής παραγωγής, συνιστά έναν από τους πυλώνες του προγράμματος επισιτιστικής ασφάλειας των ΗΑΕ στην μετά κορωνοϊό εποχή.
διαβάστε ακόμα
- Το ελληνικό ελαιόλαδο στην Ιταλία 25/03 | 07:04
- Ελληνικά βιολογικά προϊόντα σε διεθνή έκθεση της Γερμανίας 22/02 | 07:53
- Η φέτα διαχρονικά το σημαντικότερο ελληνικό τυροκομικό προϊόν στην καναδική αγορά 09/02 | 23:00
- Η εξέλιξη των ελληνικών εξαγωγών στο Ηνωμένο Βασίλειο στη δεκαετία 2012 -2022 12/02 | 07:51
- Ε.Ε. | Αυστηρότερα πρότυπα εμπορίας για το μέλι, τους χυμούς φρούτων, τις μαρμελάδες και το γάλα 31/01 | 16:34
- Παρουσιάσεις 38 κρασιών από 14 ελληνικά οινοποιεία στο Τόκυο 01/02 | 07:31
- Αύξηση των ελληνικών εξαγωγών στην Ισπανία 26/01 | 07:47
- Παγκρήτιος Διαγωνισμός για το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο «Κρήτη/Kriti» 23/01 | 17:55
- Βράβευση ελληνικού ελαιολάδου στην Ισπανία 20/01 | 12:09
- Σε άνοδο οι εξαγωγές αλκοολούχων ποτών στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα λόγω των ελληνικών εστιατορίων 20/01 | 12:06
δημοφιλέστερα
- 1 Σημαντική πηγή εσόδων το εισερχόμενο οδικό τουριστικό ρεύμα από τη Βουλγαρία 28.03.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 2 Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων 27.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 3 Ξενοδοχεία | Ανοίγει την 1η Απριλίου το La Divina στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας 27.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 4 Lidl Voyages: Οι Γάλλοι δεν επιλέγουν πια διακοπές βάσει προορισμού αλλά βάσει τιμής – Γιατί η Ελλάδα είναι δημοφιλής 27.03.2024 | TOUR OPERATORS
- 5 C & W | +23% η αξία των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα το 2023 27.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 6 Βρετανικός τουρισμός: Έντονη τάση για διακοπές εκτός σεζόν – Διπλάσιο ενδιαφέρον για Κω αυτό το καλοκαίρι 27.03.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 7 MSC Group | Περισσότερες κρουαζιέρες στην Ελλάδα το 2024 - επέκταση και σε χειμερινά δρομολόγια 27.03.2024 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
- 8 Η πτώση του πληθωρισμού και των επιτοκίων θα τονώσει τα ταξίδια - έντονη ζήτηση για Ρόδο και Σκιάθο 27.03.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 9 Π. Αντωνίου | "Εξοικονομώ", ¨"Θωρακίζω" ή "Κατεδαφίζω κατ' οίκον"; 27.03.2024 | ΑΠΟΨΗ
- 10 Έκθεση φωτογραφίας Αμερικανού φιλέλληνα φωτογράφου στην Κωνσταντινούπολη 28.03.2024 | ΕΟΤ