Ευκαιρίες διείσδυσης στο ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων και ποτών στις ΗΠΑ

24 Feb 2020, 10:28 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Ευκαιρίες διείσδυσης στο ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων και ποτών στις ΗΠΑ

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

O κλάδος τροφίμων και ποτών αποτελεί τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο κλάδο στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου των Η.Π.Α., παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές είναι ακόμα διστακτικοί να αγοράσουν μέσω διαδικτύου συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα φρέσκα τρόφιμα.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου τροφίμων στις Η.Π.Α. είναι η ξεκάθαρη τάση των εξελίξεων. Η εμβληματικής σημασίας εξαγορά της premium αλυσίδας Σούπερ-Μάρκετς “Whole Foods” από την “Amazon”, έναντι του ποσού των 13,2 δισ. δολ. Η.Π.Α. το 2017, που συνιστά ρεκόρ για εξαγορές στον κλάδο, αποτελεί εκκωφαντική απόδειξη για το λόγου το αληθές. Μια νέα, δυναμική γενιά καταναλωτών, με εντελώς διαφορετικές συνήθειες και πλήρως εξοικειωμένη με τις νέες τεχνολογίες, ωθεί τα πράγματα προς αυτή την κατεύθυνση που φαντάζει ανεπίστρεπτη. Η πρόβλεψη των αναλυτών της εταιρείας consulting L.E.K είναι ότι σε 5 μόλις χρόνια από σήμερα, μέχρι το 2025, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις θα δεκαπλασιαστούν σε σχέση με το 2016, στο 15-20% της συνολικής αξίας πωλήσεων  τροφίμων και ποτών στις Η.Π.Α.

Παρά το γεγονός ότι ο κλάδος τροφίμων και ποτών υπολείπεται αισθητά σε αξία πωλήσεων έναντι άλλων καταναλωτικών ειδών που κυριαρχούν στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (λ.χ ηλεκτρονικά είδη, βιβλία, παιχνίδια, αξεσουάρ ένδυσης/υπόδησης), αναπτύσσεται αισθητά ταχύτερα σε σύγκριση με τα προαναφερθέντα είδη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2019 ο κλάδος τροφίμων και ποτών είχε μερίδιο μόλις 2% στη σχετική αγορά. Για τα επόμενα χρόνια, προβλέπεται διατήρηση της ανοδικής τάσης, αλλά και του χαμηλού συγκριτικά μεριδίου επί των συνολικών διαδικτυακών πωλήσεων. Η “Amazon”, ιδίως μετά την εξαγορά της premium αλυσίδας Σούπερ-Μάρκετς “Whole Foods”, αναμένεται να διατηρήσει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου τροφίμων και ποτών, μερίδιο που ήδη άγγιξε το 33% το 2019.  Ο ισχυρότερος ανταγωνισμός προέρχεται από αλυσίδες Σούπερ-Μάρκετς όπως η “Walmart”, η “Target” ή η “Kroger”, που ακολουθούν επιθετική πολιτική στο χώρο και διαρκώς αναβαθμίζουν τις διαδικτυακές τους πλατφόρμες.  

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα