Πώς η Ισπανία θα εξελιχθεί σε κορυφαίο προορισμό υψηλού επιπέδου τουρισμού
24 Mar 2025, 09:00 | ΚΟΣΜΟΣ
TornosNews.gr
Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες για την εδραίωση της Ισπανίας ως προορισμού υψηλού επιπέδου τουρισμού ήταν στον πυρήνα της πρώτης συνεδρίασης του Στρατηγικού Συμβουλευτικού Συμβουλίου του Turium το 2025 που πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη.
Στη συνεδρίαση μετείχαν εκπρόσωποι της εταιρείας αναλύσεων Mabrian, οι οποίοι τόνισαν τη σημασία της ανάλυσης δεδομένων για τη διαμόρφωση στοχευμένων στρατηγικών που ενισχύουν τη θέση της Ισπανίας ως κορυφαίου προορισμού για τουρισμό υψηλού επιπέδου. Παρουσιάστηκαν επίσης οι κύριες τάσεις της ζήτησης σε αγορές με δυναμική ανάπτυξης αυτού του τομέα.
Το Turium, ένα think tank ειδικών στον τουρισμό, την επικοινωνία, το branding και τη συμβουλευτική, στοχεύει να προβλέψει την εξέλιξη της αγοράς και να συμβάλει στον επαναπροσδιορισμό της Ισπανίας ως προορισμού υψηλής ποιότητας. Με επικεφαλής τον Ignacio Ybarra και υπό την αιγίδα του Vocento Group, στο Συμβούλιο συμμετέχουν εκπρόσωποι κορυφαίων εταιρειών, όπως Iberia, Banco Santander, Les Roches, McKinsey & Company, Marugal, Abadía Retuerta, Makro, καθώς και προορισμοί όπως η Καστίλλη-Λα Μάντσα, η Σανταντέρ και η Μούρθια.
Οι νέες τάσεις και αγορές-κλειδιά για τον τουρισμό υψηλού αντίκτυπου
Στην εκδήλωση, η Mabrian ανέλυσε τους παράγοντες που διαμορφώνουν τη συμπεριφορά των τουριστών υψηλού επιπέδου στην Ισπανία, αναδεικνύοντας αγορές με αυξανόμενες δαπάνες άνω του 20% σε ετήσια βάση το 2024. Αυτές περιλαμβάνουν:
- Λατινική Αμερική: Βραζιλία, Μεξικό
- Μέση Ανατολή: Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
- Ευρώπη: Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Πολιτισμός, φύση και ενεργός τουρισμός: Οι βασικοί άξονες της Ισπανικής τουριστικής στρατηγικής
Η Ισπανία συνεχίζει να διαφοροποιεί τη ζήτηση, με τον πολιτισμό, τη φύση και τον ενεργό τουρισμό να πρωτοστατούν. Σημαντικά στοιχεία περιλαμβάνουν:
- 28% των ταξιδιωτών επιλέγουν την Ισπανία για τις πολιτιστικές της προσφορές
- Ο τουρισμός φύσης αυξήθηκε κατά 1,5%
- Ο ενεργός τουρισμός κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση, με +4,5% από το 2019
Σύμφωνα με τον Carlos Cendra της Mabrian, αυτές οι τάσεις συμβάλλουν στη διαφοροποίηση των αγορών και στην αντιμετώπιση της εποχικότητας, που είναι κρίσιμα στοιχεία για την ανάπτυξη τουρισμού υψηλού επιπέδου.
Η επένδυση στον ξενοδοχειακό κλάδο ενισχύει την τουριστική αναβάθμιση
Η Ισπανία καθιερώνεται ως βασικός προορισμός ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ευρώπη, με πάνω από 3 δισ. ευρώ να έχουν διατεθεί σε ξενοδοχειακές λειτουργίες το 2024. Παρά τη μείωση 25% σε σχέση με προηγούμενα έτη, η στρατηγική επικεντρώνεται:
- Στην ενίσχυση των αστικών και παραθεριστικών προσφορών
- Στην αναβάθμιση του πολυτελούς τουρισμού με αύξηση 30% στα πεντάστερα ξενοδοχεία από το 2019
- Στην αύξηση των μέσων τιμών διαμονής κατά 31% (321 ευρώ ανά διανυκτέρευση)
Προτεραιότητες για ζευγάρια και οικογένειες
Τα ζευγάρια και οι οικογένειες αναδεικνύονται ως βασικές κατηγορίες τουριστών υψηλού επιπέδου.
- Τα ζευγάρια αποτελούν το 57,6% των Ευρωπαίων, το 54,7% των Λατινοαμερικανών και το 41,1% των ταξιδιωτών από τη Μέση Ανατολή
Τα οικογενειακά ταξίδια είναι σημαντικά, ειδικά για τους Λατινοαμερικανούς (28,6%) και τους Μέσης - Ανατολής (27,6%)
- Υπηρεσίες όπως το concierge είναι ζωτικής σημασίας για αυτή την κατηγορία ταξιδιωτών
Ανάγκη βελτίωσης της εμπειρίας για τουρίστες από τη Μέση Ανατολή
Παρά το υψηλό ποσοστό διαμονής σε πεντάστερα ξενοδοχεία (13,2% για Σαουδάραβες και Εμιρατιανούς), η ικανοποίηση είναι χαμηλή, με τον Δείκτη Ικανοποίησης Ξενοδοχείων (HSI) να είναι 66,4 για Εμιρατιανούς και 68,9 για Σαουδάραβες.
Για τη βελτίωση της εμπειρίας, απαιτείται:
- Ανύψωση των προτύπων εξυπηρέτησης
- Αναβάθμιση της ποιότητας των εγκαταστάσεων
- Προσαρμογή στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών αυτών
- Η πρόκληση της αύξησης των δαπανών των Ευρωπαίων ταξιδιωτών
Για Γερμανούς, Γάλλους και Ιταλούς ταξιδιώτες, η Ισπανία είναι ένας οικείος προορισμός. Για να προσελκύσει τουρίστες υψηλού επιπέδου, πρέπει να προσφέρει καινοτόμες εμπειρίες όπως:
- Μουσικός τουρισμός στις πόλεις
- Ναυτικός τουρισμός στις ακτές
- Γαστρονομικές εμπειρίες
Ο δείκτης HSI για πεντάστερα ξενοδοχεία δείχνει ότι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, με Γερμανούς (73,6), Γάλλους (72,1) και Ιταλούς (82) βαθμούς.
Το Turium και η Mabrian υπογραμμίζουν ότι η συνεχής αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και των ξενοδοχειακών υπηρεσιών είναι το κλειδί για την ενίσχυση της Ισπανίας ως προορισμού υψηλού τουριστικού επιπέδου.
διαβάστε ακόμα
-
Τουρισμός | Ρεκόρ στις πτήσεις με αερόστατο στην Τουρκία το 2024 22/04 | 11:59
-
Ταξίδια για όλα τα βαλάντια το 2025 | Οι 15 πιο φθηνές και οι 15 πιο ακριβές χώρες 22/04 | 10:29
-
Βενετία: Ο φόρος δεν αποθαρρύνει τον υπερτουρισμό... 20/04 | 07:05
-
Πάσχα στη Μαγιόρκα: Όλα στα ύψη! | Πληρότητες, πτήσεις και τιμές υψηλής σεζόν 20/04 | 07:00
-
Μαγιόρκα: Αυξημένα μέτρα ασφαλείας στην Πάλμα κατά την τουριστική περίοδο 16/04 | 13:14
-
Η Archirodon σε κοινοπρακτικό σχήμα για μεγάλη επένδυση σε νέο λιμάνι στην Αλβανία 16/04 | 07:59
-
Νέες προοπτικές για τον τουρισμό στην Αττάλεια: Ο διεθνής αερολιμένας διπλασιάζει τη χωρητικότητά του 15/04 | 10:52
-
Τουρκικός τουρισμός 2025 | Στόχος τα 65 εκατ. τουρίστες με 64 δισ. δολ. έσοδα 15/04 | 11:49
-
Με θετικό πρόσημο ξεκίνησαν οι τουριστικές αφίξεις της νέας χρονιάς στη Βόρεια Μακεδονία 15/04 | 07:07
-
Τουρισμός | Μείωση των διεθνών αφίξεων στις ΗΠΑ τον Μάρτιο 14/04 | 11:38
δημοφιλέστερα
- 1 Από τα Φαλάσαρνα στο Ελαφονήσι: Ένας Μαγευτικός Δρόμος στη Δυτική Κρήτη 23.04.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 2 Προετοιμασία του οικισμού Κιονίων για την τουριστική περίοδο: Ένα παράδειγμα προς μίμηση 23.04.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 3 Περιφέρεια Αττικής | Σε πλήρη εξέλιξη το σχέδιο καταπολέμησης των κουνουπιών 23.04.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Αδελφοποίηση του Δήμου Σφακίων με τον Δήμο Αγίας Νάπας 23.04.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Πώς να κάνετε το ChatGPT... τον καλύτερο πωλητή του ξενοδοχείου σας 23.04.2025 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 6 Φρένο στα ακριβά ταξίδια των Αμερικανών: Ο φόβος ύφεσης αλλάζει τις συνήθειες 23.04.2025 | ΑΓΟΡΕΣ
- 7 Η Phāea στους ιδρυτικούς εταίρους της πρωτοβουλίας για τη διαχείριση αποβλήτων 23.04.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 8 Η online φήμη καθορίζει την επιτυχία ενός ξενοδοχείου – Τι να κάνετε και τι να αποφύγετε 23.04.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 9 easyJet | Άνοιξαν οι πωλήσεις για το καλοκαίρι του 2026 23.04.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 10 Καζίνο Ρόδου: Έγκριση για ξύλινη πλατφόρμα στην παραλία μπροστά από το Grande Albergo delle Rose 23.04.2025 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ