Α. Τζιτζικώστας: DMOs, branding και ΜμΕ στο επίκεντρο της στρατηγικής για τον ευρωπαϊκό τουρισμό το 2030

10 Feb 2025, 15:08 | ΚΟΣΜΟΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Α. Τζιτζικώστας: DMOs, branding και ΜμΕ στο επίκεντρο της στρατηγικής για τον ευρωπαϊκό τουρισμό το 2030

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η στρατηγική για τον ευρωπαϊκό τουρισμό με ορίζοντα το 2030 έχει στο επίκεντρο τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και το branding, και έχει στόχο να αναδείξει την Ευρώπη ως ασφαλή και βιώσιμο ταξιδιωτικό προορισμό, ως τον καλύτερο προορισμό για όλους, Ευρωπαίους και μη.

Αυτό επισήμανε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας μιλώντας ως κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση “Destination Europe Summit 2025”, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες.

Ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε ότι ο Ευρωπαϊκός τουρισμός πρέπει να αναπτυχθεί υπεύθυνα και θα έχει στο επίκεντρο μια φιλόδοξη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον βιώσιμο τουρισμό, για την εξισορρόπηση της οικονομικής ανάπτυξης με την ευημερία των τοπικών κοινωνιών, τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το περιβάλλον.

Στο πλαίσιο αυτό, θα επιδιωχθεί η διατήρηση της ηγετικής θέσης της Ευρώπης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη με ενοποιημένο branding, πιο έξυπνο μάρκετινγκ και βιώσιμες προσεγγίσεις, ώστε να διασφαλιστεί ότι ο ‘Προορισμός Ευρώπη’ (Destination Europe) θα παραμείνει ο κορυφαίος παγκοσμίως.

Παράλληλα υπογράμμισε τον κομβικό ρόλο της χρηματοδότησης, και την ανάγκη να απλοποιηθεί και να είναι πιο προσιτή όχι μόνο στις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά και στα Κράτη Μέλη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμευτεί να απλουστεύσει τα χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ και να διασφαλίσει την πρόσβαση όλων των εμπλεκομένων σε αυτά, επισήμανε.

Οι προκλήσεις

Ο κ. Τζιτζικώστας αναφερόμενος στις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ευρωπαϊκός τουρισμός ανέφερε

  • τον μη ισορροπημένο τουρισμό σε κάποιους προορισμούς,
  • τις πιέσεις στη στέγη και στο περιβάλλον,
  • τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού και κυρίως καταρτισμένου,
  • την ψηφιοποίηση των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων
  • την ενίσχυση της εικόνας της Ευρώπης ως βιώσιμου τουριστικού προορισμού.

Ο Επίτροπος αναφέρθηκε στις επιτυχίες των τελευταίων ετών για τον ευρωπαϊκό τουρισμό, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων ότι “ο τουρισμός στην Ευρώπη εκτινάχθηκε σε επίπεδα ρεκόρ το 2024, ξεπερνώντας τους αριθμούς πριν την πανδημία. Οι ταξιδιώτες πραγματοποίησαν σχεδόν 3 δισεκατομμύρια διανυκτερεύσεις, κάτι που συνιστά αύξηση 50% σε διάστημα 15 ετών. Η Ευρώπη παραμένει η ήπειρος με τις περισσότερες τουριστικές επισκέψεις στον κόσμο”

“Οι μεταφορές και ο τουρισμός έχουν άμεσο, καθημερινό αντίκτυπο σε εκατομμύρια ζωές. Οι ραγδαίες μεταβολές επηρεάζουν άμεσα τον τουρισμό και οφείλουμε να αναλάβουμε άμεσα δράση για την στήριξη του τομέα και για την αναβάθμισή του. Η ΕΕ πρέπει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της και τη θέση της ως παγκόσμιου ηγέτη στον τουρισμό. Ήδη έχουμε ένα σχέδιο ανταγωνιστικότητας κι εμείς θα το εξειδικεύσουμε στον τουριστικό τομέα, προστατεύοντάς τον από τις σύγχρονες προκλήσεις και ταυτόχρονα διαμορφώνοντας τις συνθήκες για ένα καλύτερο μέλλον. Ο τουρισμός στην Ευρώπη στηρίζει πάνω από τρία εκατομμύρια επιχειρήσεις, στη συντριπτική πλειοψηφία τους μικρομεσαίες και αοασχολεί σε πάνω από 20 εκατομμύρια εργαζόμενους σε ολόκληρη την ΕΕ”, τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο Επίτροπος υπογράμμισε ότι ο τουρισμός αποτελεί κινητήρια δύναμη για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και η δημιουργία ξεχωριστού χαρτοφυλακίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αντικατοπτρίζει τη σπουδαιότητά του για την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες, για τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την κοινωνική ευημερία σε όλη την Ευρώπη. Επισήμανε δε ότι στην υπουργική σύνοδο των G7 για τον τουρισμό, που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο Νοέμβριο στην Ιταλία, ο τουρισμός προστέθηκε και επισήμως στην ατζέντα των G7, χαρακτηρίζοντάς το “ιστορικό ορόσημο”.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκατοντάδες εμπλεκόμενοι φορείς του τουρισμού από όλη την Ευρώπη και στην ομιλία του ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στις προτεραιότητές του για τον τουρισμό, καθώς είναι ο πρώτος Επίτροπος με διακριτό χαρτοφυλάκιο για τον συγκεκριμένο τομέα.

 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα