Ιταλία | Stop στις ψευδείς διαδικτυακές κριτικές για ξενοδοχεία, εστιατόρια και αξιοθέατα

15 Jan 2025, 12:08 | ΚΟΣΜΟΣ

TornosNews.gr

Ιταλία | Stop στις ψευδείς διαδικτυακές κριτικές για ξενοδοχεία, εστιατόρια και αξιοθέατα

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Φραγμό στις παραπλανητικές διαδικτυακές κριτικές για ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικά αξιοθέατα επιχειρεί να βάλει η ιταλική κυβέρνηση.

Προς τούτο, παρουσίασε χθες Τρίτη (15/1/2025) σχετικό σχέδιο νόμου, το οποίο θα τεθεί προς έγκριση από το κοινοβούλιο.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις ελέγχου των επίδοξων κριτικών, καθώς, μεταξύ άλλων, υποχρεώνει την προσκόμιση επαληθεύσιμης ταυτότητας καθώς και στοιχείων που αποδεικνύουν ότι οι κριτικοί επισκέφθηκαν το μέρος που σχολιάζουν.

Οι κριτικές πρέπει να αναρτώνται εντός δύο εβδομάδων από την επίσκεψη και θα αφαιρούνται αν είναι αναληθείς. Σε κάθε περίπτωση, οι κριτικές θα "κατεβαίνουν" δύο χρόνια μετά την ανάρτησή τους. Ο έλεγχος των κριτικών και της επιβολής κυρώσεων προτείνεται να ανατεθεί στην αντιμονοπωλιακή υπηρεσία της Ιταλίας.

Ο προτεινόμενος νόμος, εφόσον βεβαίως ψηφισθεί ως έχει, θα απαγορεύει επίσης τις κριτικές που πληρώνονται ή χρηματοδοτούνται μέσω κινήτρων.

«Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την προστασία των επιχειρήσεών μας», δήλωσε η υπουργός Τουρισμού Daniela Santanche.

Οι διατάξεις του νομοσχεδίου χαιρετίστηκαν από ορισμένα λόμπι της βιομηχανίας τουρισμού και εστίασης. Διατυπώθηκαν, ωστόσο και επιφυλάξεις σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής και ενδοιασμοί ότι η απαγόρευση των ανώνυμων κριτικών ίσως μειώσει δραστικά τον αριθμό των διαδικτυακών σχολίων για ξενοδοχεία και εστιατόρια.

«Οι ψεύτικες κριτικές αποτελούν πρόβλημα για τον θεμιτό ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών, επειδή μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στις πωλήσεις, και είναι επίσης πρόβλημα για τους καταναλωτές που μπορούν να παραπλανηθούν», δήλωσε στο Reuters ο Michele Carrus, πρόεδρος της ένωσης καταναλωτών Federconsumatori. 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα