To Brexit και τα ευρωπαϊκά λιμάνια
03 Apr 2019, 11:59 | ΚΟΣΜΟΣ
TornosNews.gr
Τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης παρακολουθούν με αγωνία τις εξελίξεις στο πεδίο του Brexit. Oι συνέπειες μιας μη-συμφωνίας θα είναι άμεσες για παραγωγούς, αλιείς και μεταφορείς. Διαβάστε το ρεπορτάζ της DW.
Οι διάσημες βρετανικές ακτές του Ντόβερ είναι οι πλησιέστερες στην ηπειρωτική Ευρώπη, ακριβώς απέναντι από το γαλλικό Καλαί. Η περιοχή αυτή λειτουργεί ως εμπορικός κόμβος και είναι η σημαντικότερη πύλη εισόδου και εξόδου βρετανικών προϊόντων προς την ηπειρωτική Ευρώπη και ευρωπαϊκών προϊόντων προς τη Μ. Βρετανία. Πάνω από 40 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων διέρχονται ετησίως από το Καλαί. Ένα άτακτο Brexit στις 12 Απριλίου, δηλαδή μια αποχώρηση της Μ. Βρετανίας από την ΕΕ χωρίς συμφωνία, θα είχε απρόβλεπτες συνέπειες, δεδομένου ότι το Καλαί θα αποτελεί πλέον τα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε εμπορευματοκιβώτιο και κάθε φορτηγό θα απαιτούνται ειδικά τελωνειακά έγγραφα. Στην πράξη αυτό σημαίνει περισσότερη γραφειοκρατία, περισσότερη αναμονή και καθυστερήσεις στην παράδοση εμπορευμάτων.
To Καλαί εν αναμονή των εξελίξεων
Από την πλευρά του ο διευθυντής του λιμανιού στο Καλαί Ζαν-Mαρκ Πουισεσό διαβεβαιώνει ότι όλα θα κινηθούν βάσει σχεδίου και ότι δεν θα επέλθει χάος. «Προετοιμαζόμαστε για το ενδεχόμενο να μην υπάρξει συμφωνία για το Brexit εδώ και έναν χρόνο» ανέφερε στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ο Ζαν-Mαρκ Πουισεσό. Συμπληρώνει μάλιστα ότι εάν τα απαραίτητα γραφειοκρατικά έγγραφα συγκεντρώνονται έγκαιρα, τότε δεν θα υπάρχουν μεγάλες ουρές αναμονής. Όσα φορτηγά θα διαθέτουν τα απαραίτητα έγγραφα θα διέρχονται αμέσως από τα σημεία ελέγχου στο Καλα και θα περιμένουν σε ειδικό χώρο στάθμευσης που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 200 φορτηγά, λέει ο ίδιος. Εκεί οι οδηγοί θα μπορούν να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Το λιμάνι του Καλαί ελπίζει πάντως να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα ούτε στις εισαγωγές, δεδομένου ότι έχει ήδη επενδύσει περί τα 6 εκατομμύρια ευρώ ώστε να είναι έτοιμο για παν ενδεχόμενο. Και η γαλλική κυβέρνηση από τον Ιάνουριο έχει διαθέσει 50 εκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση αεροδρομίων και λιμανιών ενόψει Brexit. Εντούτοις οι τελεωνειακοί υπάλληλοι του Καλαί εξακολουθούν να πιστεύουν ότι τα μέτρα αυτά δεν είναι επαρκή κι έτσι κάθε τόσο απεργούν. Οι κινητοποιήσεις επιβραδύνουν τη διέλευση οχημάτων στην περιοχή και δίνουν ίσως μια πρώτη γεύση για το πώς θα είναι το χάος του Brexit.
Εντατικές προετοιμασίες και στο Ρότερνταμ
«Θέλω να προειδοποιήσω για την υστερία του Brexit. Φυσικά αναμένονται ουρές και κίνηση, όπως και καθυστερήσεις. Αλλά κανένα χάος» εκτιμά από την πλευρά του ο γερμανός καθηγητής Νομικής Μάρτιν Σμιντ Κέσελ από το Πανεπιστήμιο του Μπαϊρόιτ που μελετά εδώ και καιρό τις πρακτικές συνέπειες του Brexit.
O Ζαν-Mαρκ Πουισεσό διαβεβαιώνει πάντως ότι σε κάθε περίπτωση το Καλαί θα παραμείνει ο σημαντικότερος κόμβος για τη μεταφορά εμπορευμάτων προς τη Μ. Βρετανία. Πόσο όμως αληθεύει αυτό; Ο Στέφεν Μπεμ από τον Γερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο εκτιμά ότι οι ίδιες οι εταιρείες είναι τελικά αυτές που θα αποφασίσουν αν τους συμφέρει από οικονομική και χρονική άποψη ακόμη η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω του Καλαί ή μέσω εναλλακτικών λιμανιών όπως το Κουξχάφεν ή το Ρότερνταμ. Στο μεταξύ και το Ρότερνταμ ετοιμάζεται πυρετωδώς για το Brexit. Kαθημερινά οι υπάλληλοι του λιμανιού ενημερώνουν με φυλλάδια τους οδηγούς φορτηγών. Ωστόσο παρά τις προσπάθειες δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο πρόκλησης χάους και εδώ. «Έχουμε προετοιμαστεί δύο φορές περισσότερο από όσο χρειάζεται. Αλλά φοβούμαστε ότι αυτό δεν ισχύει και για όλες τις εταιρείες» αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού Μαρκ Ντιγκ.
Και για το Ρότερνταμ το χειρότερο σενάριο ακούει στο όνομα άτακτο Brexit. Eκτός από την ενημέρωση των οδηγών, το λιμάνι του Ρότερνταμ έχει ήδη φροντίσει να εξασφαλίσει επιπλέον χώρους στάθμευσης ενώ έχουν ήδη προσληφθεί 900 επιπλέον τελωνειακοί υπάλληλοι. Σύμφωνα με υπολογισμούς αναμένεται ότι μετά το Brexit θα περνούν εδώ από τελωνειακό έλεγχο πάνω από 100.000 πλοία και περίπου 10 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο.
διαβάστε ακόμα
- Οι Βρετανοί τουρίστες μένουν περισσότερο και ξοδεύουν περισσότερα στην Ισπανία 16/04 | 11:22
- Φόρουμ Δελφών | To Ιράν θα απαντήσει στρατιωτικά στο Ισραήλ αλλά δεν θα ρισκάρει ανοιχτή σύγκρουση 13/04 | 12:53
- Ισπανία: Οι πολίτες αντιστέκονται στον μαζικό τουρισμό 12/04 | 10:16
- Αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Αργεντινή 12/04 | 10:51
- Ο Τουρισμός Υγείας απέφερε 2,3 δισ. δολ. στην Τουρκία το 2023 10/04 | 11:00
- Η Ισπανία «τελειώνει» την Χρυσή Βίζα για να αντιμετωπίσει την έλλειψη στέγασης 09/04 | 15:33
- Ιταλικός τουρισμός | Στροφή στην ποιότητα με έμφαση στην προσέλκυση Αμερικανών τουριστών 09/04 | 11:21
- Ισπανία: Μεγαλύτερη απασχόληση από τον Μάρτιο λόγω του τουρισμού 09/04 | 07:00
- Αεροδρόμιο Σκοπίων: Σύνδεση με 59 προορισμούς από 22 αεροπορικές εταιρείες 07/04 | 07:00
- Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων στην Αττάλεια το α' τρίμηνο | +25,6% έναντι του 2023 05/04 | 10:59
δημοφιλέστερα
- 1 Το σχέδιο ανάπτυξης της Marriott στην Ευρώπη: 100 νέα ξενοδοχεία μέχρι το 2026 18.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Η Costa Navarino συμμετέχει στους εορτασμούς της Ολυμπιακής χρονιάς 18.04.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Συνάντηση Αρναουτάκη με 19 πρέσβεις | Η Κρήτη συνδυάζει την αρχαιολογική και πολιτιστική ιστορία με τις νέες υποδομές 18.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Η ΕΞΑΑΑ προσχωρεί στη «Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων» 18.04.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 5 Oι Έλληνες στρέφονται στο χώρο της Αυτοβελτίωσης και Ψυχικής Υγείας 18.04.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 6 SKY express: Αύξηση 15% της επιβατικής κίνησης το α' τρίμηνο του 2024 18.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 7 Handelsblatt | Η Ελλάδα ως πόλος έλξης για ξένους συνταξιούχους 18.04.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 8 Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς 18.04.2024 | ΣΕΤΕ
- 9 Olimar Reisen | Το Πήλιο νέος προορισμός στην Ελλάδα το 2024 18.04.2024 | TOUR OPERATORS
- 10 Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με μέλη του Ελληνικού Συμβουλίου του Οργανισμού Sustainable Markets Initiative 18.04.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ