Choose Greece 2022 | Σ. Ζαχαράκη: Oι πρώτες φωτεινές ημέρες της τουριστικής ανάκαμψης - Τι περιμένουν από τη σεζόν οι ξενοδόχοι

30 Apr 2022, 15:46 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ

TornosNews.gr

Choose Greece 2022 | Σ. Ζαχαράκη: Oι πρώτες φωτεινές ημέρες της τουριστικής ανάκαμψης - Τι περιμένουν από τη σεζόν οι ξενοδόχοι

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η κατανόηση των νέων τάσεων στον ελληνικό τουρισμό, η παρουσίαση των βασικών τρόπων αντιμετώπισης των προκλήσεων και η αναζήτηση των βέλτιστων πρακτικών με στόχο την προσαρμογή του ελληνικού τουρισμού στις καθοριστικές παραμέτρους του μέλλοντος ήταν το αντικείμενο του Τουριστικού Συνέδριου «Choose Greece 2022», που διοργανώθηκε, για δεύτερη χρονιά, από την Olympia Forum, την Παρασκευή, 29 Απριλίου, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Οι συμμετέχοντες στις εργασίες του συνεδρίου συνηγόρησαν στο γεγονός ότι το 2022 θα είναι χρονιά ανάκαμψης για τον ελληνικό τουρισμό όμως η πλήρης επαναφορά στα επίπεδα του 2019 αναμένεται να καταγραφεί το 2023.

Μερικά από τα ζητήματα που συζητήθηκαν ήταν η φιλοξενία, η βιώσιμη ανάπτυξη, η αειφορία, οι αναδυόμενοι προορισμοί, η ασφάλεια, η υγιεινή, η διαχείριση κρίσεων και οι ευκαιρίες που προκύπτουν στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Η υφυπουργός Τουρισμός Σοφία Ζαχαράκη μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου, δήλωσε ότι τα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές είναι πολύ θετικά και όπως είπε χαρκτηριστικά «Ζουμε τις πρώτες φωτεινές ημέρες της ανακαμψης του τουρισμού». Η κ. Ζαχαράκη τόνισε ότι η Ελλάδα φέτος θα έχει περισσότερες πτήσεις από περισσότερους προορισμούς, ενώ αναφέρθηκε και στην απουσία των Ρώσων και Ουκρανών τουριστών το 2022 όμως σημείωσε ότι η έκθεση της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια στη ρωσική αγορά, από το 2014 και μετά, ήταν πολύ μικρή.

Η υφυπουργός τόνισε ότι η Αμερική έχει ενδιαφέρουσες πόλεις από τις οποίες υπάρχουν αναχωρήσεις, όπως η Ατλάντα , η Φιλαδέλφεια, η Ουάσιγκτον, η Βοστώνη, οι οποίες φέρνουν πολύ περισσότερο κόσμο στην Αθήνα από τις περισσότερες πόλεις της Αμερικής.

Όσο αφορά, την ταξιδιωτική κίνηση από την Ευρώπη, η υφυπουργός έκανε λόγο για πολύ θετικά στοιχεία από την Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία («οι Γάλλοι ψηφίζουν Ελλάδα φέτος και είμαστε νούμερο ένα προορισμός με εταιρείες οι οποίες διπλασιάζουν τις θέσεις για Ελλάδα»),  την Ιταλία, την Ισπανία, την Κύπρο, το Ισραήλ, τις Σκανδιναβικές χώρες και τις Βαλκανικές.

Όσον αφορά τον εσωτερικό τουρισμό, η κ. Ζαχαράκη επισήμανε ότι το Πάσχα οι Έλληνες ταξίδεψαν και έδωσαν ενθαρρυντικά μηνύματα πολύ υψηλών πληροτήτων. Χαρακτηριστικές ήταν οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής.

Ξενοδόχοι: Ικανοποίηση εάν φέτος επιτευχθεί το 80% του 2019

Τα ελληνικά ξενοδοχεία διατηρούν την αισιοδοξία τους για το 2022, παρά τις προκλήσεις, όμως οι εκτιμήσεις τους για την εφετινή σεζόν εμπεριέχουν την αύξηση των επιδόσεών τους έναντι του 2021 και όχι την πλήρη ανάκαμψη σε επίπεδα 2019.

Σε πανελ που συντόνισε ο δημοσιογράφος Κώστας Χαλκιαδάκης, o Διευθυντής Operations της Grecotel, κ. Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, δήλωσε ότι η νέα πρόκληση για αυτή τη σεζόν είναι το ενεργειακό κόστος και οι επιβαρύνσεις στα τρόφιμα. Ήδη, πριν από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, η αύξηση στις τιμές τροφίμων ανερχόταν στο 23%, ποσοστό το οποίο αυξήθηκε περαιτέρω μετά τον πόλεμο. Επιπλέον, ο κ. Καλαϊτζιδάκης αναφέρθηκε και στην πρόκληση της ταχείας ψηφιακής μετάβασης.

Όσον αφορά την πορεία κρατήσεων για τη σεζόν, τόνισε ότι για τη Grecotel τα νούμερα ειναι καλύτερα από πέρυσι, και στόχος για το 2022 είναι να υπάρξει αύξηση έναντι του 2021. Επίσης, συμπλήρωσε ότι χαρακτηριστικό της σεζόν θα είναι η διαφοροποίηση, σε σχέση με άλλες χρονιές, της ψυχολογίας των Γερμανόφωνων τουριστών, η οποία δημιουργεί συνθήκες για κρατήσεις τελευταίας στιγμής.

Ο CEO της Aldemar Resorts, κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, ανέφερε ότι το 2022 δεν θα φτάσουμε τα επίπεδα 2019, γιατί υπάρχει η «τρύπα» των Ρώσων οι οποίοι θα πρέπει να αναπληρωθούν από παραδοσιακές αγορές και κάτι τέτοιο δεν διαφαίνεται, όπως είπε. Θα είμαστε τυχεροί, τόνισε, εάν φτάσουμε το 80% των επιπέδων 2019, ενώ θα πρέπει να συνυπολογιστεί η αύξηση στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων που έρχεται μετά το Μάιο, λόγω των συμφωνιών των αεροπορικών εταιριών για τα καύσιμα.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων (ΠΟΔΙΞ), κ. Γιώργος Πελεκανάκης, από την πλευρά του εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι αφίξεις στην Ελλάδα ίσως να φτάσουν σε επίπεδα 2019, όμως τα αυξημένα κόστη των ξενοδοχείων, τόσο στην ενέργεια όσο και στα τρόφιμα, ιδιαίτερα όσον αφορά την επάρκεια τροφίμων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, θα προβληματίσουν τον κλάδο.

Η επιβάρυνση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων από τις προκλήσεις, θα ξεπεράσει το 10% φέτος, που σημαίνει ότι τα χρήματα που θα παραμείνουν σε κάθε επιχείρηση θα είναι μειωμένα, είπε ο κ. Αγγελόπουλος, ενώ εξέγρασε την εκτίμηση ότι η έλλειψη σε πρώτες ύλες θα επηρεάσει και την επόμενη χρονιά.

Επιπλέον, ο κ. Πελεκανάκης αναφέρθηκε στο μεγάλο «αγκάθι» των ελλείψεων προσωπικού, με το «κενό» να εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 40.000 – 50.000 θέσεις οι οποίες μένουν ακάλυπτες σε σχέση με άλλες χρονιές, κυρίως προ πανδημίας. Έχει σημασία, τόνισε ο κ. Πελεκανάκης, να μη ρίξουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας γιατί αυτό θα επηρεάσει την πορεία του ελληνικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια.

Οι νέες επιθυμίες των ταξιδιωτών

Όσον αφορά τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται στον τουρισμό, ο Managing Director του Mitsis Hotels Group, κ. Σταύρος Μήτσης, υπογράμμισε ότι η αυξημένη ζήτηση των διεθνών ταξιδιωτών για διακοπές, ιδιαίτερα μετά τις 23 Φεβρουαρίου, για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, οφείλεται στη μεγάλη διάθεσή τους να αναπληρώσουν τις διακοπές που έχασαν την περασμένη διετία εξαιτίας των περιορισμών της πανδημίας.

Πλέον, τόνισε, ο ταξιδιώτης ειναι πολυ πιο απαιτητικός, αποζητά ποιότητα και αντιλαμβανεται με ακριβεια την υπηρεσία που θελει να απολαύσει με τα χρήματα που εχει σκοπό να ξοδέψει.

Ο κ. Πελεκανάκης εντόπισε την τάση οι πελάτες να μην ακολουθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα ελληνικά ξενοδοχεία, καθώς αυτά καταργούνται στις χώρες του εξωτερικού, ενώ ανέδειξε και την τάση για τουρισμό πολυτελείας με διαμονή σε σουίτες και βίλες και με επιλογή θέσεων business στις πτήσεις.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα